IVF / PAS 2014

Huomenna on lääkäri (saikkua lisää) ja crp sekä uusi hcg. Nyt kahtena päivänä ollut kirkasta vuotoa, niukemmin kuin vrt. Kk. Ja ei ole hyytymiä. Veikkaan että hcg on melko alhainen jo. Jotain tehdessä nippailuja vas. Puolen kyllä on ja hirmu väsynyt olen. Pientä jomotusta. Siinäpä ne mun oireet onki. Vielä muutamapäivä sitten rinnat olivat arat. Kk. Ensimmäinen päivä olisikin normaalisti 3. Päivä joten luulen näiden viittaavan siihen suuntaan. Henkisesti valmistunut jo negatiivisiin tuloksiin sekä odottelemaan hormoonipolin aikaa.. lämmöt ovat kokoajan taas 37-37.4 .. siksi ottavat nyt crp:n .. voi huoh.. tunnit tuntuvat joyenki niin pitkiltä kun haluan tästä piinauksesta eroon jo.
 
No niin se oli että kohdun sisältä löytyi, mutta oli tuulimuna. Ja vuodot johtuivat siitä. Nyt siis lähetteet lähetetty hormoonipolille ja jos sieltä ei kuulu mitään niin viim. Kesäkuussa soittoa perään :) ♥
 
Aamulla tuli tehtyä raskaustesti ku ei kk kuulu eikä ole oireita raskaudesta mutta sitten tuli yllätys olikin positiivinen. Tarvitsi vielä tehdä illalla uusi testi ja sekin oli positiivinen. Ei kyllä tunnu yhtään todelliselta, jotenkin ei osaa iloita vaan odottaa vaan sitä että kk alkaa. Kai se auttoi ku sai tietää ivf-jonoon pääsystä niin ei stressannu enään vaan suunnitteli kesää :) mutta nyt joku muu pääsee tarvitsemaansa hoitoon.
 
Onnea mamiskulle!!! :Heartred
Itsellä omalla tavallaan kans aika helpottunut ja stressitön olo kun odottaa vaan pääsyä hoitoihin. Hienoa että ylläreitäkin sattuu.. :Heartred
 
Kiitos oikein paljon :Heartred :) oli kyllä aikamoinen yllätys, jota ei edes odottanut :)

Nyt vaan sit odotellaan et kuinka käy, jotenkin takaraivossa on ajatus että kohta ne kuukautiset sieltä tulevat...
 
Huomenta naiset,

Tänään sitten alkaa Synarela-sumutteet. Tervetuloa vaihdevuosi-oireet :eek:. Onko kokemuksia sumutteiden sivuvaikutuksista?
 
Onnittelut joskus_mamiskulle "viime hetken" yllätysplussasta!
HoPe, hyvä että tilanne kuitenkin jollain lailla selkis, nyt vaan rennosti kesän viettoon jos hoitoajat menee syksylle!
Jemmyliini, mulla on ollu hikipuuskia ja jos oikein muistan niin sitkeetä päänsärkyä.. siitä on jo melkein 4 vuotta kun sitä on viimeks joutunu käyttään.

Mulla laitettiin maanantaina mukaan 1 keskinkertanen 2,5-pisteinen alkio.. piinapäiviä en edes halua muistaa... hirveen suuria odotuksia ei nyt onneks edes jaksa elätellä kun aiemmin kuitenkin siirretty aina kahta kerrallaan eikä nekään oo edes yrittäny kiinnittyä. En tajua miksei ton laatusia ois voinu kahtakin laittaa... no ei voi mitään. Nyt yritän vaan keskittyä muistaan lääkkeet ja vitamiinit, eilen meni gonapeptyl-piikki.
 
Hei,

Synarelaa nuuhkineet huom: Onko teillä kuukautiset myöhästyneet minkä verran Synarelasta? Minulla menossa kp 30/29 ja r-testi nega:confused:. Ke 21.5. olisi Väestöliitossa seuranta uä, jossa päätetään pistoshoitojen aloitus. Toivottavasti asiat etenee toivottuun suuntaan jos toiseen. Joko r-testiin + tai kuukautiset viim. ma 19.5...

Pikkuisen on tämä nainen käynyt kierroksilla nuuhkimisen seurauksena. Mieskin on lähetetty evakkoon entiseen kotiinsa. Parempi on "tuhista" ihan itsekseen...
 
Huomenta,

Nyt se vuoto sitten alkoi. Harvoin olen menkkoja näin hartaudella odottanut. Ja hyvä näin, niin pysytään aikataulussa :)
 
Tsemppiä ihan älyttömästi teille kaikille hoidoissa oleville!!!! Meillä miehen kanssa lapsettomuushoitoja takana ja pian syntyy jo vauva LA 27.6.2014 :) Edeltäviä hoitoja oli 4 inseminaatiota ja sitten tämä IVF, josta alkoi raskaus. Meillä on vielä 2 pakastettua alkiota odottamassa tulevaisuutta, jos haluamme yrittää toista pientä :)

Lapsettomuushoidot ovat aivan älyttömän raskaita henkisesti ja naisille myös fyysisesti. Koittakaa pitää lippu korkealla ja nauttia elämästä hoitojen välilläkin. Olin itse jo todella masentunut tilanteeseemme ja luulin, etten tule koskaan raskaaksi, mutta onneksi toisin kävi.
 
Moikka, kirjottelempa tännekkin.
Hoitoja on ollut mutta meillä se ongelma on ollut ovulaatio ja oviksen jälkeis arvot.
Mikään ei siis oikeen toimi niinko odottais. Viime syksyn jälkeen ollaan vaan junnattu paikoillaan ja alkuun epäiltiin et hedelmöittymisessä olis joku propleema, mut siihen ei vielkään olla saatu mitään vastausta.
Viimonen pistoshoito kuuri alko, ja ens ma katotaan ollaanko saatu vastetta..
Viime kuuri veny pitkäks ja raskaas,
Inssit ja muut on unohdettu, ollaan julkisellä, mut ei voida hyötyy niistä ko mua ei meinata saaha toimimaan.. Huoh.. :/
 
Iltoja,

Synarela tehnyt tehtävänsä eli limakalvo olematon ja munasarjat uinuvat ruususen unta, mutta toivottavasti eivät sataa vuotta :wink. Menopur-pistokset aloitettu ja Synarela-annos puolittui. Vatsassa pistoksista mustelmia, joka tosin on hyvin minimaalista verrattuna henkiseen oloon. Ei juurikaan auta tätä tilannetta miehen kanssa riitely ja sen seurauksena tullut pahamieli :sad001. Juuri nyt tuntuu siltä, että heitän sen kuuluisan pyyhkeen kehään ja menen nurkkaan nuolemaan haavojani. Tämän olon pitäisi kuulemma helpottaa pikkuhiljaa... Pari viime yötä on mennyt totaalisessa unettomuudessa. Johtuuko hoidosta vai psyykkeestä?
 
Jemmyliini sun kirjotukses olis voinut yhtä hyvin olla mun.
niin paistsi eri pistoksilla mennään. ja niin..
Ei vaan tuloksii saaha aikaan ja vaikka ultrat näyttäis et jotain lähtis kehittyyn, ni eipä sit arvot taas kerro siitä ollenkaan..
Viime syksystä viilattu, mut ei ni ei.. Ei vaan tuu tulosta..
 
Jaica eilen olin kontolliultrassa ja siellä näkyi kiva 8 mm limakalvo, joka oli kuin oppikirjasta. Aiemmin ultrattu oviksen aikaan ja limakalvo ollut paksuudelta vain jotain 6 mm. Oikeassa munasarjassa ei ollut oikeastaan mitään, mutta vasenmalla oli n.7 hyvän kokoista follikkelia. Joten Menopur on toiminut myös kivasti.
Aukiolotutkimuksissa 11/13 vasenmalle ei ollut läpimenoa ja oikealle oli helppo läpimeno. Vasenmalla minulla oli vuosi sitten kohdunulkoinen. Ilmeisesti juuri se vasen on minulla aktiivisempi, eikä sieltä mikään kohtuonteloon pääse.
Usko hoitoon nousi huimasti, mutta pitää muistaa pitää jalat maassa. Perjantaina seuraava uä, jossa määrätään Pregnyl-piikki ja punktiopäivä.
Suurin pelkoni on etteivät munasoluni hedelmöity, eli ovat "sutta ja sekundaa", jo ihan johtuen iästäni. Itsehän luulen olevani maksimissaan kolmekymppinen :wink
 
Täällä menossa nyt jo seuraava kierto, negojahan ne kaikki taas oli ja kolmee eri merkkiä tuli käytettyä, alotin testauksen jo pp6-7 ja seuraavat pp9-10 (yöllä joo, olipa tosi "järkevää".. ei ikinä enää testejä ennen nukkumaan menoo), tässä vaiheessa jo se kirves meni kaivoon, ja vielä varmistusnegat pp14-16. Sain luvan lopettaa lääkkeet pp15 negaan, oman mielenrauhan kannalta vielä piti nähdä se yks tyhjä liuska pp16. Vuoto alkoi parin lääkkeettömän päivän jälkeen, mutta toisin kun aiemmalla kertaa, oli omituisen niukkaa. Saa epäilemään vahvasti että koko limakalvo jäi ylipitkästä zumenon -kuurista (noin 40 päivää!) huolimatta todella surkeaksi ja vain nipin napin saatiin siirtokuntoon. Nyt siis yht. 7 alkioo siirretty ilman minkäänlaista kiinnittymisyritystä.
Valtava kato kävi tuttuun tapaan jatkoviljelyssä, eli 10 kuollutta. 3 blastoa odottaa pakkasessa.
Nyt yritetään luomukiertoon ja alan tikuttaa ovista viikonloppuna, maanantaina soitan klinikalle miltä näyttää, oisko uä parempi tehdä ma vai ti. Toivottavasti voi venyttää jälkimmäiseen kun paikalla ois se kivempi lääkäri jolle tietty taas läjä kysymyksiä valmiina pommitettavaks. Siltä toiselta ei oikein tekis mieli kysellä enää mitään..
Kaikkein huonoimmassa tapauksessa (mun tuurilla hyvinkin tod.näk.) o+ tulee juurikin maanantaina, jollonka siirtoaika osuis viikonlopulle ja koko helahoito siirtyy kai jonnekin elokuulle klinikan kesätauon takia.
 
Muokattu viimeksi:
Moikka taas! Kiitos zempityksistä! :) meillä on nyt eka aika 4.6 ja tätä ennen mun pitää käy antamassa verinäyte jossa katotaan munasarjojen joku arvo?
Pikkasen yllättyneitä ollaan ku eka aika tuli jo näin nopeesti.. tosiaan ku leikkauksesta on kulunu se 5 viikkoa...
 
Huomenna siis olisi meillä edessä punktio ja torstaina toivottavasti siirto. Perjantaina ultrassa limakalvo 11 mm ja vasenmalla 6 hyvin kasvanutta follikkelia. Ja edelleenkin oikea munasarja nukkuu "ruususen unta". Se ei tahtonut punktioon mukaan :p. Olisihan se ollut aikas huimaa, jos toisessakin olisi ollut kasvua, mutta hyvä näin. Lääkärillä odotukset korkealla ja niin myös meillä. Jännittää melkoisen paljon tuo huominen. Tukihoidoksi tulenee Lugesteron ja toinen Pregynyl-pistos.
 
Takaisin
Top