IVF / PAS 2014

Moro,

Ti 3.6. punktio meni hyvin ja ihanan kivuttomasti. Saaliina 6 follista 4 munasolua. Esilääkitys kohdillaan ja vain pieni pistos puudutuksessa tuntui. Kotiin päästiin tunnin päästä. Mieheni priimasimpat eivät olleet priimatuulella, joten IVF muuttui ICSI:ksi.
Ke 4.6. jännityksellä soitin labraan hedelmöittymistuloksia. Tulos: kaksi hedelmöittynyt ja yksi ei ollut vielä ja yhdessä oli liikaa tumia, joten se meni heti roskiin. Lupaisvat soittaa vielä heti aamusta, jos siirtoa ei tule.
To 5.6. oli sitten siirto. Lääkärimme tuli vastaan hymyssä suin ja ohjasi toimenpidetilaan. Kaksi siirrettävää, mutta pakkaseen ei mitään. 1-luokan ja 2/4-luokan alkio, jossa oli siis frakmentaatiota, siirrettiin. Siirto oli helppo ja kivuton. Aamulla jo aloitin Lugesteronin ja klinikalla pistettiin 2500 IU Pregnyl auttamaan kiinnittymisessä. Sitten ruokakaupan kautta kotiin.
Piinaviikot alkaneet... R-testin voi tehdä 21.6. Luget väsyttää armottomasti ja maha on edelleen hieman turvoksissa ja tissukat kipeät ja turpeat, mutta nämähän tulevat lääkityksen seurauksena. Eli nyt on jo kaikki alkuraskausoireet valmiina piinaviikkojen aikana. Kuten mieheni sanoi, että nyt on kaikki tehty ja ei auta kuin odottaa. Murehtia ja märehtiä ei saa... Voi kun se olisikin niin helppoa :wink.
 
Muokattu viimeksi:
Mitä tarkoittaa 2/4 luokan alkio jossa fragmentaatiota?

Pidetään kädet kyynärii myöte ristis että tyyppi tai tyypit kiinnittyy :Heartred

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Moro,

Foorumin mukaan Femi on plussannut! Onnittelut :Heartbigred

Täällä ei edes tarvitse raskaustestiä tehdä, sillä pp11 pientä tuhrua ja pp12 hieman enemmän kipujen kanssa. Pp13 Niagaran putoukset alkoi. Joten se siitä sitten... Minulla ei paljon Luget vuotoa pidätellyt :confused:.
Huomenna soittelen klinikalle ja kyselen jatkosta. Itse ollaan valmiita uuteen yritykseen, jos vaan lääkärimme on samaa mieltä kanssamme.
Mukavaa Juhannusta teille kaikille.
 
Sattumalta Marikin kautta löysin ryhmän ja tämä taitaa nyt olla mulle se ajankohtaisin..
Eli itse yritystä meillä on takana 3 vuotta, joista 1,5v ollaan oltu hoidoissa tutkimukset mukaanluettuna. 4kk söin clomeja ja 4kk nyt letrozoleja, joista kahdeen viimeiseen kiertoon tehtiin inseminaatio, tuloksetta:sad001
Nyt on olisi siis kp1 ja parin kk hoitotauko alkoi. IVF-suunnittelu aika on kuitenkin varattuna 21.8 ja koko ivf herättää kyllä paljon ajatuksia ja pelkojakin..

  • Kuinka paljon follien kasvattelu rajoittaa elämää, vai rajoittaako? Olen joltain joskus kuullut että voi rajoittaa liikkumista tms repeämisriskin takia..?
  • Hormonien haittavaikutukset? kuulun näköjään niihin jotka saa ne kaikki 1:1000 oireet, clomien ja letrojenkin kanssa oli todella rankkaa.. :/
  • Olen hirveän toimenpidekammoinen, punktio ei sitten kuitenkaan ole niin paha mitä voisi luulla? Entäs ne puudutukset..?
Jemmyliinille pahoittelut menkoista... :sad001 Mitä tuo pp tarkoittaa...? Toivon että lääkärinne olisi samaa mieltä kanssanne ja pääsisitte vielä yrittämään. Jaksamisia ja oikein hyvää Juhannusta!
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa Mirmeli,

Meillä tuore ICSI-hoito takana ja valitettavasti se oli tulokseton.

Minä voin omasta puolestani kertoa tuoreita kokemuksia hoidosta:

Jarrutushoito, jolla lasketaan oma hormonitoiminta alas, Synarela oli oikeastaan lääkkeistä kamalin. Sain tutustua jo joskus alkaviin vaihdevuosiin. Oli kuumia aaltoja ja olin kotona oikea "riivinrauta".

Menopur-injektioilla kasvatettiin folleja. Pistäminen oli paljon helpompaa kuin luulin. Minulle folleja tuli vain vasenmalla, joten puntiokohtia oli vain yksi. Follien kasvattelun loppupuolella oli hieman "turvonnut" olo ja farkkujen nappi piti olla auki istuessa, muuten olo ok. Mulle kasvoi vain 6 follia, jonka vuoksi olokaan ei ollut tukala. Viimeiset päivät ennen punktiota piti ottaa todella rauhallisesti, etteivät follit puhkea itsekseen ja mene hukkaan.

Pregnyl irroituspistoksen jälkeen tuli voimakkaita ovis-oireita.

Itse punktioon sai hyvän esilääkityksen ja ainut mikä tuntui oli puuduspistos, mutta siihenkin sai kanyylin kautta opiaatteja. Pientä vuotoa punktiopäivänä ei muuta.

Siirto välipäivän jälkeen. Siinä pientä kipua tuotti katetrin laitto kohtuun, eli menkkamaista kipua, ei muuta.

Oikeastaan ikävin asia oli Pregnylin aiheuttamat raskausoireet piinapäivinä. Epäonnistumisen tiesin silloin kuin kaikki oireet katosivat ja alkoi hieman tuhrua tulla. Meillä on takana yksi km ja kohdunulkoinen, joten tuhru on mulle ollut aina huonon merkki.

Pp0 on alkion siirtopäivä. Ainakin minä olen niin asian käsittänyt. Korjatkaa, jos olen ihan kuutamolla.

Niin, uusi hoito-ohjelma ja reseptit tulevat postissa ensi viikolla. Hoito tehdään jälleen pitkällä kaavalla yhden välikierron jälkeen. Onnistumisprosentti ei ole meillä kovinkaan suuri minun iästä johtuen. Nyt kp3 menossa ja Jussina voi ottaa useamman "Gepardin" hyvällä mielellä :wink Ja toivoa luomuihmettä :smiley-angelic001.
 
Kiitos Jemmyliini kun viitsisit vastata perusteellisesti, auttaa kun saa kysymyksiinsä vastauksia. Hienoa että pääsitte uuteen hoitoon ja en voi kun toivoa teille onnistumista. Jospa tuo Juhannuksen ihme tuo teille sen sissin..? Muutama "Gepardi" :grin rentouttamaan taustalle.. hih..

Kuinka pitkä aika tuohon suunnilleen menee ekoista lääkkeistä siihen punktioon? Mitä eroa on pitkällä ja lyhyellä kaavalla?

Mulla tuli noista clomeista ja letroista jo niin kaameet kuumat aallot ja limakalvot kuivus lähes kokoon, kuin olisi silkkipaperia olleet, raivaripuuskat nousi sekunninmurto-osassa mutta laski yhtä nopeasti ja samalla kaikki mielialat heitti ihan häränpyllyä..

Mietin tuota rajoitusta kun olen päiväkodissa töissä, että vaikuttaako siihen jotenkin, on paljon nostamista, kyykkimistä, koko ajan pitää olla menossa ja jaloillaan.. yms.. Varmaan punktiosta tulee sitten jokunen saikkepäivä?

Pregnyliä pistin nyt viime inssiä ennen ja mulle ei tullut siitä mitään, tai sitten en osannu kohdistaa sitä mihinkään kun en enää usko kroppaani missään asiassa, paitsi siinä kun ekat ilmoitukset tulee pieleen menneestä kierrosta... :/ Eipä mulla muita ole ollutkaan..

Ai niin tietty jos muniksia on molemmin puolin niin se punktoidaankin kahdesta kohdasta!..apua.. se on se mikä pelottaa hirveästi mutta kaikesta ollaan selvitty tähänkin asti että ehkä mä sitten siitäkin selviän.. plah. ehkä pitää nyt olla miettimättä etukäteen asioita liikaa.. (Toistaiseksi mulla ei ole ollut folleja kuin oikealla puolella, lääkärin mukaan sattumaa.)

Mun pitäs nyt pitää hoitotaukoa ja oikeasti lomailla koko asiasta mutta täällä mä taas vaan menen asioiden edelle huimaa vauhtia! :smiley-angelic006
 
Mirmeli,

En tiedä olenko ymmärtänyt oikein lyhyen ja pitkän hoidon eroa. Mielestäni lyhyestä kaavasta puuttuu oman hormonitoiminnan sammuttaminen, jolla on tarkoituksena saada mahdollisimman hyvä alku uusien follikkelien kasvulle. Hoidon (pitkän) aloitus on kp 20-21, jolloin aloitetaan jarrutussumut ja seuraavan kierron alkupuolella alkaa Menopur-injektiot ja jarrusumut puolittuu. Mulla oli pistoksia 11 pv, jonka jälkeen punktio kolmantena päivänä ja siirto viidentenä. Ekasta sumuttelu päivästa siirtoon meni 4 viikkoa. Saikkua tuli 3 pv. Itse olin vapailla + lomilla kaksi viikkoa, jottei tarvinnut stressata työasioita. Tosin ehkä olisi kannattanut olla töissä, niin olisi ollut muuta mietittävää kuin tää hoito. Käsittääkseni saikkua voi saada enemmänkin jo sille on tarvetta.

On se tosi jännää miten lääkkeet vaikuttaa eri ihmisiin erinlaisesti. Mulle clomit eivät tehneet mitään. Synarela-sumutteet tosiaan saivat aikaan vaihdevuosioireet kuumine aaltoineen ja sain inhan hiivatulehduksen, jee, jee. Pregnyl teki oloni "tiineeksi". Yksi loistoasia oli, että Menopur kasvatti limakalvon tosiaan 11 mm:ksi. Ilman mitään hoitoja mulla on maksimissaan 6 mm oviksen aikoihin.

Nyt yritän rentoutua ja vuotaa vuotoni loppuun ja mieheni sanoja lainatakseni unohtaa koko asia hetkeksi ( ei tosin ole ihan helppoa). Tämä puolen vuoden jakso hoitoineen ja ovisten laskemisineen ja kp1 kohtaamisineen on ollut kohtalaista myrkkyä meidän makuuhuone-elämään. Jotenkin se ihana spontaanisuus, joka on meidän yhteinen voimamme, on puuttunut :sad001. Ja se jos mikä on syönyt parisuhdettamme.
 
Jemmy: Mulla on ollu +8mm toi limakalvo aina seurantaultrissa.. Lääkkeillä keho toimi niin kuin pitikin mutta ei vaan tärppää.. Mitä tulee makuuhuone elämään, niin meillä vähän samat kuviot.. Mulla on lääkkeet vienyt kaikki halut ja vaikka olisikin tahtoa niin ei keho toimi, en kiihotu tms lainkaan.. :sad001 Miehenki olisi kovin aktiivinen tällä saralla ja se tässä harmittaakin kun en voi antaa hänelle sitä mitä hän haluaisi ja tietty itseänikin rassaa se ettei keho toimi.. :sad001 Hänen mielikseen sitten yritän kovasti.. nyt odotankin kesältä juurikin kehon nollautumista kaikista näistä lääkkeistä!

Kiitos kun viitsit avata mulle asioita vaikka sun pitäisi varmaan nyt itsekin vain olla ajattelematta mennyttä ja keskittyä tulevaan! Lämmin kiitos ja oikein rentoutavaa Juhannusta! :Heartpink
 
Ensinnä, pahoittelut Jemmyliinille :sad001 mutta hyvä että ajatukset on jo tulevassa!

Mä oon ilmeisesti päässy suht helpolla fyysisesti näissä hoidoissa, ne ei oo ollu niin pahoja mitä etukäteen luuli ja mitä kaikkee luki.. mutta henkinen puoli ja jatkuvat epäonnistumiset onkin sitten toinen juttu.
Siitä on aikaa kun mulle on viimeks tehty punktio, mut muistaakseni just siinä ennen sitä ja sen jälkeen piti olla varovainen liikkeissä kun munasarjat on paisutettu isoiks ettei ne ala kiertyä tms. Viimesimmässä punktiossa kerättiin 31 (!) munasolua mutta en huomannu mitään pahempaa pinkeyttä tms. pariin aiempaan verrattuna joissa normaalimpi määrä soluja, 13 ja 12.
Kaikki on tehty pitkällä kaavalla, eli synarela alotettu edellisessä kierrossa ja sitten kasvatuspiikit seuraavan kierron alusta. Niitä sitten jatkettu 10 päivää tai hieman yli. Toinen hoito oli erityispitkä kaava (endon takia), 3kk lamautuspiikit procrenia ja siitä jatku vielä synarela jonkin aikaa ennen fsh-piikkejä. Synarela ei ollu niin paha oireiden puolesta kun procren, pientä sitkeetä päänsärkyä välillä ja hikoilua.
Lyhyessä kaavassa ennakkolamautus jää pois ja piikit alotetaan suoraa kierron alusta. Ohessa ilmeisesti käytetään myös jarrua jotta rakkulat kasvais tasakokosiks.
Punktio ei tosiaan oo niin kamalaa kun luulis, mulla pari kertaa sujunu niin että kun solut on jo kerätty, oon ihmetelly millonka niitä aletaan kerään :) ainoat mitkä on sattunu on kanyylin laitto käsivarteen ja puudutuspiikit johonkin kohdun lähelle. Toisessa punktiossa ne puudutteet ei ilmeisesti menny oikeeseen kohtaan ja tunsin suunnilleen kaiken mitä tehtiin, ja (ex)mieskin pyörty sitä kattelessa... mutta sitten vaan pyytää heti lisää kipulääkkeitä, ei siinä pitäs tuntee mitään. Ja varmasti harvinaisempaa ettei puudutteet tehois niinku pitää.
Siirrot on ollu aina kivuttomia, ainoa tuska siinä on se vaatimus rakko täynnä.
Juuri näin, pp0 = siirtopäivä ja pp = "piinapäivä".

Mulla siirrettiin reilu viikko sitten 5 päivänen pas-blasto luomukiertoon, ja luultavasti ei tullu tulosta tästäkään. Testasin negaa 5 ja 6 päivää siirrosta, millonka jo käsittääkseni jotain pitäs näkyä kun on blasto kyseessä. Vielä niin että pregcheckin liuskat antoi jotain kummallisia "roskishaamuja" jotka aiheutti ylimäärästä hämminkiä ja turhaa toivoo, kun ei koskaan millään muulla merkillä oo näkyny mitään edes jälkeenpäinkään. Mutta eihän ne testiajan ulkopuoliset tulokset tarkota tietenkään mitään. Seuraavana päivänä rfsu:n liuskalla täysin negaa :sad001 Sen jälkeen ei oo huvittanu enää testatakaan. Nyt odottelen vuotoo jonka pitäs normaali aikataululla ja ovistikkujen mukaan alkaa tänään, mutta en tiedä pitääkö luget (2x100mg) sitä kuinka tehokkaasti pois luomukierroissa? Punktioiden jälkeen vuoto on tullu aina lugen (kolminkertasen annoksen) läpi ja hyvissä ajoin ennen testipäivää. Siirrossa ohjeistettiin että jos kuukautisten alkamisaikaan tulee niukkaa vuotoo ja vaikka testi ois negaa niin silti pitäs käyttää vielä lugeja pari päivää... plääh.

Hyvää juhannusta kaikille, kaikesta huolimatta!
 
Muokattu viimeksi:
Kookos: Kiitos kokemuksesta ja tietopaketistakin! Juu siis sitä kiertymää tarkoitin.. Siirrot on varmaan verrattavissa inssiin? Se on ihan kamalaa kun on rakko ihan piukassa ja sitä ankkaa sullotaan ja käännellään.. uh.. :confused: Hui toi kohdun lähelle puudutus kuulostaa pelottavalle mut joo, otan kaiken vastaan mitä tulee! Mitä psyykkiseen puoleen tulee niin juuri eilen sanoin miehellekin että en enää ole niin varma että jaksan jatkaa, mutta pahin pettymys taitaa olla ohi ja katse on jo tulevassa että ehkä tämä 2kk taukokin sitten vähän vielä virkistää mieltä. Oon ollut henkisesti todella väsynyt ja jaksaminen ollut vaikeaa, ivfn myötä odotukset nousee ja sitä mukaan myös pettymykset pahenee, siihen pitää vaan varautua.. Kovin polilla tarjotaan keskusteluapuakin, että ehkä tartun siihen sitten syksyllä jotta sais ajatuksia selkeämmiksi. Nyt lähinnä tätä märehtii vain yksin omassa päässään ja tietty täällä.. Miehenkin kanssa tietty mutta noh, miehet menee vähän eri aaltopituuksilla, se on mun kallio :Heartpink

En ymmärrä toistaiseksi mitään täsä ivf sanastosta, pas-blasto?? pas=pakastealkio? Oli miten oli, niin en voi kun toivoa sinulle vielä plussaa, jospa olit sittenkin ajoissa? Mulla on kans liuskoja ja katson ne ohjeajan puitteissa, max. 10min pidän ja sitten ryttään ja heitän roskiin. Juurikin sen roskishaamun takia, eipä tule sitten kaiveltua pusseja enää ja toivottua liikoja jos testi sekoileekin.. :cool: Mulla ei ole koskaan alkanut raskautta, joten kyllä mä sit uskonki testiä heti ekalla vilkaisulla. Pidä nyt meidät ajantasalla, jos nyt sitten kuitenkin..?
Hyvää Juhannusta sinullekin!
 
Heippa kaikille! Täällä tosiaan plussattiin toisesta IVF:stä joka tehtiin toukokuussa, maaliskuussa tehtiin 1. IVF:n ensimmäinen ja ainut PAS josta tuloksena kemiallinen raskaus.
Mä voisin kertoa myös ton meidän hoidon, ihan tarkkoja päiviä en muista mutta kerron niin tarkkaan kuin muistan. Eli kierto käynnistettiin teroluteilla koska mun kierrot saattaa venyä satapäiväisiksikin, sitten kierron toisena päivänä aloitin pistelemään Gonal-F:ää ja muutamia päiviä pistelin ainoastaan sitä, olisko ollut et viidentenä päivänä tuli sit rinnalla jarrupistos Orgalutran. Eka folliultra oli torstaipäivä ja pistoksia jatkettiin vielä viikonlopun yli, maanantaina uusi folliultra, olikohan sit viel samana iltana irrotuspiikki joka oli tällä kertaa gonapeptyl ja sit ke oli punktio ja pe siirto! Tällä kertaa saatiin 12 solua joista 9 oli kypsiä, kuusi loppujenlopuksi hedelmöittyi normaalisti, viisi meni pakkaseen ja yksi kyytiin. Mulla on limakalvo ollut aina hyvä, tälläkin kertaa se oli 12mm.
Itse punktio oli kivuton, samoin kuin viimeksikin, mun mielestä kanyylinlaittokin on hyvin huomaamaton toimenpide. Ennen ja jälkeen punktion pitää tosiaan raskaampi liikunta jättää pois mut ei kyllä muuten hoito rajoittanut ainakaan mun elämää... Tukilääkkeinä mulla menee rv 7 asti ainakin luget ja estradot-laastari. Luget normaalisti jätetään tuoresiirrossa pois jo viikon jälkeen mut ton maaliskuisen kemiallisen takia mulla jatketaan varmuudeks varhaisultraan asti. Kovin on vielä skeptinen fiilis koko raskautta kohtaan kun ei ole minkäänlaisia oireita:/ Kunpa kaikki menisi hyvin loppuun asti!

Jemmyliinille pahoittelut negasta ja tsemppiä seuraavaan yritykseen, toivottavasti saat rentouduttua kesän aikana! Nauti elämästä nyt hetki ennenkuin hoitorumba taas alkaa!:)

Mirmelille tsemppiä hoitoihin, älä niitä etukäteen jännitä, hyvin kaikki tulee menemään!:)

Kookos, älä nyt ihmeessä vielä luovuta, eikö testipäivä sullakin ole vasta 14 päivää siirrosta?? Mun mielestä olet kovin aikaisessa! Plussatuulia!!
 
Kiitos Femi sullekin! :) olette ihania kun jaksatte palata kokemuksiinne ja jakaa ne :) ja ennen kaikkea lämpimät onnittelut onnistumisesta! :Heartred tähän väliin kysyn että mitä tuo kemiallinen raskaus tarkoittaa?
Voin kuvitella kuinka vaikea on raskautta on uskoa todeksi, Nyt vaan maistelet uutta ja ihanaa tilannetta :) ihan varmasti osaat kohta jo olla onnellinen asiasta :)

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Kemiallinen tarkoittaa sitä että testit näytti plussaa mutta hcg-arvo oli liian matala kun kävin verikokeessa, eli siellä on alkio yrittänyt kiinnittyä mut sit ei olekaan onnistunut:sad001 Onneksi "vaan" kemiallinen ettei kohdunulkoinen... Mutta sinänsä aika positiivista että 3 siirtoa tehty ja kaikista plussat, toivotaan että tästä kolmannesta saatais toinen lapsi syliin:)

Mut noista hoidoista vielä, mun mielestä nää IVF:ät on ollut kyllä melko helppoja ja nopeita juttuja, ainakin siis fyysisesti!
 
Mirmeli, pas on tosiaan pakastealkion siirto ja blasto on blastokysti-vaiheeseen eli tavallista pidemmälle viljelty alkio.
Kemiallisessa raskaudessa alkio on yrittäny kiinnittyä tai ollu vähän aikaa kiinnittyneenä, mikä näkyy testissä, mutta ei sitten jatku sen pidemmälle, testit muuttuu negoiks ja vuoto alkaa suht normaaliin aikaan.

Onnea Femille!!
Ite sitä on oppinu jo varoon toivomasta liikoja kun kaikki on aiemminkin päättyny pettymykseen (tää oli 8. siirretty alkio ja 5. siirto)...ja nythän luultavasti vaan luget pitää vuotoo pois (kuten luin että jollain muillakin on käyny). Ihmettelen kans miks näissä luomukierroissakin sanotaan testiajaks se 2 viikon päästä, kun eikö homma oo aikalailla selvä jo sillon kuukautisten normaalina alkamisaikana, niinkun muutenkin? Mullakin siirto oli kp20, eli lähes viikon pidempään joutuu viivyttään kun normaalisti. Ihan turhalta vaan tuntuu tunkee tahmapalloja jos siellä ei kerta mitään enää oo... No, kärsitään nyt kunnialla loppuun sitten taas tääkin kierros..
 
Muokattu viimeksi:
Femi: teillä onkin mennyt onnekkaasti ^^ Sä saat tän ivf kuulostamaan jo jopa positiiviselta asialta kun mulle se on ollut se viiminen oljenkorsi ja ei koskaan kuvitellut sinne asti joutuvansa.. Meillä siis ei ole mitään muuta todettua kun että ovikset tuli miten tykkäs ja yleensä ei lainkaan. Clomeilla ja siitä eteenpäin ne sit pysyi ruodussa mutta ilman tuloksia..

Kookos: vähän jotain tuollaista uumoilinkin mutta en sitten ollutkaan varma.. Ehkä sun nyt vaan pitää malttaa loppuun asti vaikka turhalta tuntuisikin.. Ehkä se ei olekkaan turhaa :)



Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Heheh, no en mä tiedä onko se nyt ainakaan mikään ilo näitä rankimpia hoitoja läpi käydä mutta kaipa niissä jotain positiivista on nähtävä kun niiden ansiosta me ollaan jo saatu yksi maailman ihanin lapsi:wink
 
No en nyt sillee sillee positiiviseksi tätä kutsunut tarkoittanut vaan mun mielessäni positiivisemmalta! :wink

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Testasin seuraavan kerran juhannuspäivänä (pp10, kp30/27-29) hailakkaa plussaa, tänään oli virallinen testipäivä ja näyttää tällä erää siltä että ois vihdoin onnistunu. Huomenna mittauttaan kilpirauhasarvoo ja hcg:tä. Varhaisultra tehtäis rv7. Klinikan kesäsulun takia on mentävä jonnekin toiselle yksityiselle, julkinen ei tee näitä ollenkaan. LA ois uskomattomasti samana päivänä kun esikoiseni ja toistaseks ainoani täyttää 18v. :Heartred
Pelko pahimmasta ei varmaan katoa vielä moniin viikkoihin, mutta vuoto on onneks pysyny pois. Luget jatkuu vielä pari viikkoo. Päivä kerrallaan, ja eihän sille sit mitään vois jos päättyis huonosti... tääkin ollu jo jokatapauksessa ihan valtava edistysaskel kun kaikki aiemmat siirrot tosiaan puhdasta negaa.

Toivottavasti tulee mahdollisimman pian +++ tulosta muillekin, jaksamista ja onnea tulevaan! Rentouttavaa ja voimistavaa kesän jatkoa :greet025
 
Kookos: suuren suuret onnittelut!! Ihan uskomaton tuo LA, ehkä tä oli se tarkoitus kaiken kaikkiaan todella hienoa kuulla! :) Tuntuu varmaan epätodelliselta, voisin ainakin kuvitella ja vielä jonkinaikaa! Mitäs sun esikko..? Tietääkö hän jo? :)

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top