IVF/ICSI kokemuksia

Semmosta piti vielä kysyä niiltä jotka on jo ivf:n kokenut, että hyväksyttiinkö tiellä töissä puntiosta saatu saikku? Ja muistatteko millä koodilla se oli? Mulla oli icd koodina N 97.0.
 
Junttura, itse olen mennyt omalla asialla ulos ja sisään lääkäriin, mutta olen ymmärtänyt että IVF:ään liittyvät sairauspoissaolot eivät ole palkallisia. Ystäväni koki tämän, joten seuraavassa punktiossaan hänellä oli "flunssa". Itse olen samoilla linjoilla myös ollut.
 
Joo, kyllähän sen voi kiertää, ja lääkärit varmaan on ymmärtäväisiä. En itse halunnut töihin viedä mitään lappua, jossa lukee Väestöliiton klinikat. Jos haluaa pitää asian omana tietona.
 
Junttura, jos mulla on töitä punktion aikaan niin pyydän kyllä tota mahakipu-koodia todistukseen. Ilmoittele kun saat kuulla alkioista :)
 
No mää pyysin hoitajalta, jos sais jollain semmosella diagnoosilla mistä ei tiedä mitä on tehty, mutta sanoi että lääkäri päättää mitä kirjoittaa siihen todistukseen eivätkä he lähde noita kiertämään... Aika jännä että erilaisia käytänteitä eri paikoissa. Meillä ei saikulla olla ilman lääkärintodistusta, joten "flunssaan" en voi vedota.
 
No vien ton lääkärintodistuksen töihin niin katotaan miten käy... Vähä semmonen kutina että palkattomana tulee. Meillä on töissä esim. silmien laserleikkaus palkatonta saikkua.
 
Mulle ihan automaattisesti kirjoitti saikun tolla koodilla, eikä siinä lukenu klinikan nimeä missään, ainoastaan lääkärin, eli siitä ei kyllä mitenkään olis voinut päätellä miksi on vatsa kipeä.. Paitsi jos googlaa lääkärin nimen, mutta en jaksa uskoa että kenenkään työnantajaa niin paljon kiinnostaa. Mun muuten kaveri oli julkisella ivf:ssä ja sillekin kirjoitettiin punktiosta vatsakipu-saikku..
 
Soitin Ouluun ja tulos oli, että 23:sta kerätystä munasolusta 10kpl oli hedelmöittynyt. Hoitaja sanoi että pari voi vielä tulla lisääkin... Eli kait se on sitte ihan ok tulos. Tuntuu että aika kova kato kuitenkin käynyt.
 
Junttura, hyvä, että tuli noinkin monta hedelmöittynyttä!! kuulostaa ihan tutulta: meillä tuli edellisen luovuttajan kanssa 18 munasolua, joista 9 hedelmöittyi. Perustarina/keskiverto on 8:sta 5, mutta ehkä tuommoisesta isosta määrästä tosiaan katoaa enemmän.
Tsemppiä, että tulevat päivät menee mukavasti ja siirto on tuloksekas!!
Katjusha rv 4+5, kolme viikkoa ar-ultraan
 
Pistän vielä tähänkin ketjuun samat tekstit ku tuonne pitkään yrittäneiden ja keskenmenon kokeneiden ketjuihin, jos ei oo samoja lukijoita:

Me päästiin tänään siirtoon!! Lääkäri sanoi, että siirrettävä alkio on erittäin hyvä 7-8 soluinen yksilö. Siirto ei tuntunut oikein miltään, vain pienen häivähdyksen tunsin, kun se vietiin perille. Siellä se nyt köllii, meidän vauvanalku. Mua mietityttää pysyykö se sisällä, mitä jos punnaan sen vahingossa pihalle...?
Yhdeksän muuta hedelmöittynyttä munasolua oli jatkanut jakautumistaan, mutta niissä oli jotain häikkää... Lääkäri ei ollut ihan varma kannattaako niitä pakastaa, joten olivat päättäneet kasvatella niitä vielä huomiseen. Soittelevat huomenna niiden tilanteesta.

Meille ei tehdä lainkaan veritestiä. Pissatesti kotona aikaisintaan 30.3:tta, mutta suosittelivat odottamaan 1.4:ttä asti. Miten näissä ivf:ssä lasketaan päiviä? Mikä dpo on tänään, kun hedelmöittyminen on tapahtunut maanantaina.
 
Vastaan tännekin, eli punktio on ikään kuin ovulaatio eli dpo 0 (rv 2+0). Töhnän valuminen on ihan normaalia, se itse lääke imeytyy nopsaan limakalvojen kautta, ulos tulee ne apuaineet millä se tabletti on tehty, eli se tavara minkä ei kuulukaan imeytyä :)
 
Junttura, jes! Hienoa että pääsitte siirtoon ja että siirretty yksilö oli priimaa :) Tästä ne piinaviikot alkaa :wink kannattaa varata kaappi täyteen pikkuhousun suojia, luget/vastaavat keltsit valuu aika mukavasti...
 
Kiitos Ninukki vastauksista :)

Joo Larissa huomasin jo tuon valumisen :) Mietinkin jo että onko ihan normaalia, mutta kuulemma on. Olo on toiveikas, mutta yritän pitää jalat maassa etten pettyis niin kamalasti jos päättyy vuotoon / negaan. Vähän hirvittää tuo huominen soitto klinikalle, jos ei yksikään lopuista oo pakastuskelpoinen.
 
Junttura, täällä on sormet ja varpaat ristissä että saatte niistä yhdeksästä edes pari pakkaseen! Mie jännään nyt sun kanssa, toivotaan parasta että pääset 2 viikon päästä plussaamaan!
 
Kohta lähden ivf-infoon, vielä on vähän auki että saako mies karattua töistä mukaan. Muutaman kysymyksen olen kirjoitellut ylös. Jos on vinkkejä, että mistä kannattaa kysyä niin huudelkaa kokeneemmat! Mulla siis ivf pitkän kaavan mukaan. Kiva päästä tässäkin asiassa hieman eteen päin :)
 
Junttura, nyt pidät jalat lämpiminä ja mielen lempeänä :) Toivotaan parasta onnea niille muille tyypeille!!!
Larissa, tsemppiä päivään!
Katjusha rv. 5
 
Ei mennyt meidän ivf-info ihan niin kuin strömsössä. Mies ei päässyt mukaan kun tuli joku palaveri töissä joten menin yksin. Hoitaja sitten ilmoittaa että täytyy varata uusi aika, sillä molempien on PAKKO olla paikalla, joku lainsäädännön juttu. Kiva kun kertoivat nyt eikä esim sillon kun aika varattiin!!!! No, uusi yritys parin viikon päästä..
 
Takaisin
Top