IVF/ICSI kokemuksia

Junttura, tsemppiä ultraan ja tule sitten kertomaan tulokset :)

Katjushalle tsemppiä huomiseen testiin! Mie niin toivon plussaa sulle ja pysyvää sellaista! :Heartred
 
Tänään oli tosiaankin seurantaultra ja puktiopäiväksi tulikin jo maanantai. Folleja oli paljon ja hyperstimulaatioriski on suuri. Käski jo varautumaan siihen ettei siirtoon välttämättä päästä tässä kierrossa :sad001 Hyvän kokoisia folleja oli 17kpl ja pieniä (joista osa saattaa kasvaa suuremmaksi) 13kpl. Oon kyllä lukenut juttuja että on 30 munistakin kerätty eikä hyperiä oo tullu, eli toivoa on. Sain irrotukseen lääkkeen nimeltä gonapeptyl ja jos maanantaina ollaan sitä mieltä että siirto voidaan tehdä keskiviikkona niin sitte pistetään vielä pregnylkin. En huomannu kysyä miksi näin...
 
Junttura, hui olipas siellä folleja! Toivotaan että ei tule hyperiä ja pääsette siirtoon. :) Kertoile sitten maanantaina punktion kuulumiset! Ja toivotaan tietty että saalis on hyvä sekä määrältään että laadultaan!
 
Junttura, kuulostaapa hurjalta! Toivotaan että kaikki kuitenkin menee hyvin ja saatte hyvät munasolut kerättyä. Voiko joskus käydä niin, että kerätään vaan munasolut hedelmöitystä varten ja siirretään niitä vasta pakastimen kautta seuraavassa kierrossa, jos vointi on kehno?
Tänne kuuluu hyvää, tein kirkuvan ovulaatiotestin ja pari raskaustestiä:
ImageUploadedByVau Foorumi1457637576.307952.jpg

Katjusha 14 dpo
 
Junttura, mitkä fiilikset siellä ja millainen vointi? Onko pahat turvotukset? Itse muistan että oli jotenkin vaikeampi hengittää, olikohan pallea jotenkin väärässä kulmassa vai mitä vahvan stimulaation takia. Tsemppiä, vielä pari päivää ja jospa sieltä saadaan hyvä lasti kauniita munasoluja :)
 
Täältähän löytyi tälläinenkin ketju. Pitää ehkä tulla tänne turisemaan enemmän näitä hoitojuttuja.

Hieman taustoja,eli yritystä 2,5 vuotta. Tutkimukset käyty, syytä ei löytynyt. Takana 3 inseminaatiota viine keväältä. Helmikuussa oli eka ivf joka ei johtanut raskauteen, pakkasessa yks huurunenä joka käytetään nyt heti tähän kiertoon. Minä jo 39 v ja mies täyttää 36.

Katjusha, mullahan tuli se lievä hyperi ja mahdolliset tulevat ivf hoidot joudutaan tekemään juurikin noin että tuoresiirtoja ei enää tehdä vaan pakkasesta seuraavaan kiertoon. Myöskään pregnyliä ei mulla enää käytetä. En tiedä miten tuo sitten eritavalla vaikuttaa kun juntturallakaan sitä ei anneta.
 
Pisama, tervetuloa :) mäkin löysin tämän vasta pari viikkoa sitten.
Kuulostaa järkevältä. Vaikka tuoresiirrossa on taikansa, niin pakastimen kautta voi mennä ihan yhtä hyvin.
Toivotaan onnea ja menestystä kaikille!!!
 
Kirjoittelin tuonne Ei tää voi olla näin vaikeeta - ketjuun äskettäin tuntemuksiani. Mutta laitetaampa tähänkin jos kaikki ei sitä ketjua seuraa. Elikkä nyt on kotona pistettävät piikit pistelty. Orgalutran oli kaikista inhottavin, siitä tuli eniten oloja. Eilen pistin illalla Gonapeptyl nimistä lääkettä klo 23 (käsitin että on irrotusta varten). Sitä oli ruiskussa yli puolet enempi mitä orgalutrania muttei tuntunut oikeestaan miltään. Tänään on ollu aika huono olo ja tissikipu on pahempaa ku ikinä. Vatsa on ihan turvoksissa ja huominen jännittää. Klo 11 on punktio. Jos hyperiä ei tule niin siirto tehdään keskiviikona oulussa klo 14:30 iiikkk...

Tuo Gonapeptyl on kait samaan tarkoitukseen ku pregnyl ehkä. Se on vähän hämmentävää että mulla on tulla jääkaapissa odottamassa myös pregnyl piikki ja se pitää ottaa ouluun mukaan. Jos huomenna näyttää hyvältä ja siirtoon päästään keskiviikkona niin tuo pregnyl pistetään mulle oulussa. Osaako kukaan sanoa miksiköhän näin?

Ja tosiaan Katjushako kyseli tuosta tuoresiirto/pakaste -hommelista. Ymmärsin lääkärin puheista, että jos on hyperi niin tuoresiirtoa ei tehä vaan seuraavaan kiertoon sitte PAS. Mua kehoitettiin juomaan paljon nestettä, vähintään 2-3litraa. Sen pitäis vähentää hyperi -riskiä. Osa nesteestä on hyvä olla kivennäisvettä tai jopa urheilujuomaa, kun ne imeytyy paremmin ja samalla pitää huolen kehon suolatasapainosta. Tämä siis teille tiedoksi joille tulossa ivf.

Mukava kun tämä ketju on aktivoitunut. Mietin aina välillä että kun tuossa toisessa ketjussa kaikki ei oo hoidoissa niin kiinnostaako niitä tällaiset asiat. Itse ahmin kaikki hoitoihin liittyvät viestit. :)
 
Junttura, tsemppiä punktioon vielä tässäkin ketjussa! Kiva kun kertoilet kokemuksia! Nämä asiat on mulle niin tärkeitä tiedon jyviä :) hyvä vinkki tuo urheilujuoma/vissy punktion jälkeen!

Pregnyl kai pistetään siirrossa tukemaan kiinnittymistä? Sehän on hcg:ta niin kuin tuo gonapeptyl. Hcg kai valmistaa munasolut irtoamaan ja siksi sitä annataan myös ennen punktiota. Ja normaalissa kierrossakin oviksen kohdalla on pieni nousu hcg:ssa. Näin minä olen nämä asiat ymmärtänyt, korjatkaa jos olen ihan hakoteillä!

Omia kuulumisia: Meillä on nyt tämä kierto sitten viimeinen omin voimin, nyt käytössä letrozol ja lugesteron, meneillään dpo 2. Jos tästä kierrosta ei plussaa tule niin joudun ottamaan 1-2 kierron ajaksi käyttöön ehkäisyrenkaan, jotta saadaan rauhoitettua endoa ennen toukoa-kesäkuun ivf:ää.
 
Larissa: Millä fiiliksillä otat ehkäsyn käyttöön? Ootko niin kipeä endon takia että tuntuu helpottavalta vai harmittaako vietävästi? Ja kiitos tsempeistä!
 
Junttura ota huomenna löysät housut mukaan. Mä en voinut kuvitellakaan laittavani farkkujen nappeja kiinni punktion jälkeen. :grin

Laitoinkin tonne toisen ryhmään tosta juomisesta. Hyvä että on ohjeistettu.
 
Junttura, tällä hetkellä olen lähes kivuton, kiitos ruokavalionmuutoksen :) tätä ennen meni 3 kpl panadol 1g päivässä ja silti oli kipuja. Nyt kipuja on vain oviksen ja menkkojen aikaan ja paljon lievempänä. Polilla olivat kuitenkin sitä mieltä (verikokeiden perusteella), että parempi rauhoitella endoa ennen ivf:ää. Sehän ei parane vaikka kipuihin ruokavalio auttaakin. Ehkäisyn ottaminen käyttöön on mulle ja miehelle oikeastaan ihan ok, sillä usko plussaan "luomuna" on aika nollassa. Eli sama mennä yksi kierto ehkäisyllä jos se vaan auttaa meidän mahiksia ivf:ssä :)
 
Junttura, pakko olla. Minun parastahan ne siellä polilla ajattelee ja haluaa että meidän ivf onnistuu :) ja yksi kierto sinne tai tänne ei enää merkitse mitään! Toukokuussa päästään kuitenkin jo aloittelemaan hoitoja, kun mennään pitkän kaavan mukaan.

Iiks mua jännittää huominen sun puolesta! Toivottavasti kaikki sujuu mallikkaasti ja saatte sopivan määrän laadukkaita folleja :) kertoile heti kaikki tänne kunhan vaan pystyt!
 
Takaisin
Top