IVF/ICSI kokemuksia

Nyt on kp 4. Toivonmukaan siirto olis just ennen pääsiäistä. Toivon ettei ovis myöhästy koska muuten pääsiäinen sotkee kaiken ja tämä kierto menee hukkaan.
 
Pisama, toivotaan siis että sun ovis on ajallaan ja pääsette siirtoon! Mikä kp sulla on yleensä ovis? Mulla on välillä kp 10-19 joten tosi hankala ennakoida. Pitääkö sun ilmoitella polille kun O-testi on plussalla vai miten menetellään?
 
Katjusha onnee tosi paljon plussasta!!!! Jospa tähän ryhmään saadaan kevään aikana muitakin plussia! :)

Junttura tsemppiä huomiseen punktioon. Toivotaan että menee kivuttomasti. :)

Mulla tiistaina lääkärin soittoaika jolloin selkenee meidän hoitojen jatkosuunnitelmat. Onko tässä ryhmässä ketään kelle tehty munanjohdinten aukiolotutkimusta? Millasena koitte sen tutkimuksen?
 
Kielo mulle tehtiin elokuussa. Moni sanoo sitä kivuliaaksi mutta minä en tuntenut mitään :D ennen toimenpidettä kannattaa ottaa varalta burana ja panadol. Mulla ei ollut tukoksia ja siksi oli varmaan kivuton kokemus. Jos on tukoksia niin pelkkä "röörien rassaus" saattaa auttaa raskautumaan :)
 
Paljon olen lukenut juttuja siitä tutkimuksesta ja pelottaa kyllä jos hirveen kivulias toimenpide. Mut sekin varmaan aika yksilöllistä. Jospa menis yhtä helposti kuin sulla Larissa. Saattaa olla että joudun siihen kun päädytään luovutetuilla siittiöillä pelailemaan jatkossa. Tiedä sit mitä lääkäri sanoo..tiistaita ootellessa. :)
 
Larissa mulla ovis yleensä kp 10-11,joskus harvoin ollu kp 12. Pitäis kp 8-9 käydä ultrassa ja sit kun tulee ovisplussa niin soitto klinikalle ja siirtoajan varaus. Ei tiedä vielä vaikuttaako noi ivf lääkkeet jotenkin ovikseen,toivottavasti ei.

Kielo, mulla toimenpide oli aika kivulias,mutta onneksi se ei kestä kauaa. Ihan hyvin voisin mennä uudestaan jos tarttisi. Sen jälkeen ei ollut mitään kipuja vaan menin suoraan takas töihin.
 
Hyvä tietää Pisama ettei se kuitenkaan sit kauan kestä..ehkä sitä sen hetken kipujakin kestää. :D oliko sulla sit tukoksia kerta kivulias oli?
 
Tervehdys Kielo27, mulle on kans tehty aukkari, jonkin verran se tuntui, mutta en luonnehtisi edes kivuksi. Eniten kai siinä niinku jännitin, kuin fyysisesti kärsin. Otin särkkäriä, niinkuin ehdottivat. Mies piti kädestä varmuuden vuoksi ja menin kans siitä töihin takasin. Ei löytynyt tukoksia, vaikka mulla on ollut klamydia 18-vuotiaana.
Juntturalle kaikkea hyvää huomiselle!!!
Tällä on aamulla se hitsin verikoe, lisäksi ostin viikkodigin, että voi sitten vertailla tuloksia (hullu!)
Katjusha 4+3...?
 
Katjusha, tsemppiä verikokeeseen! Kuinka nopsaa saat tulokset? Teetkö digin heti aamusta? Oon niin fiiliksissä sun plussasta!!!
 
Larissa, meillä saa ennen klo 9 tehtyjen raskaustestien tuloksen klo 14 jälkeen. Eli on siinä vielä vähän jännitettävää. Onneksi töissä on ihan buukattu päivä, ja lisäksi pitää isä välillä kuskata kaihileikkauksesta kotia. Aamulla ekana olen aikeissa digeillä. Luulen, että herään taas pissahätään klo 04, joten tulee erittäin varhainen testaus!
 
Huoh, tämä steppi nyt nähty:
ImageUploadedByVau Foorumi1457921816.990261.jpg

Katjusha 4+4
 
Aukiolotutkimus oli mun mielestä aika kivulias, ja pelkäsin että punktio on vielä pahempi. Alla tarinointia tämänpäiväisestä. Sama teksti minkä laitoin pariin muuhunkin ketjuun, joissa oon kirjoitellut. :)


Punktiotarina, jättäkööt ne lukematta joille asia ei ole ajankohtainen / kiinnostava :)
Mentiin väestöliittoon klo 10. Ensin täytettiin esitietolomakkeita ja sain esilääkityksen. Sitte odoteltiin hetki, jonka jälkeen miehen piti mennä hoitamaan oma osuutensa spermanäytteen muodossa. Mut vietiin odotushuoneeseen jossa sain diapamia ja laitettiin kanyyli. Mies tuli siihen ja hetki odoteltiin ennen ku oli meidän vuoro. Kello 11 mentiin toimenpidehuoneeseen, mies sai tulla sinne mukaan pitämään mua kädestä :) Lääkäri oli todella mukava ja katsoi ensin ultralla munasarjojen tilanteen ja totesi saman mikä täällä kokkolassa oli todettu; rakkuloita oli todella paljon. Osa oli aika pieniä ja epäili ettei niissä ole käyttökelpoista munasolua sisällä. Sitten hoitaja laittoi kanyylin kautta ensimmäisen satsin kipulääkettä ja lääkäri puudutti kohdussa sen kohdan josta neula pantiin läpi munasarjaan, jonka jälkeen se aloitti keräyksen. Näin näytöltä miten follikkelit imettiin tyhjiksi. Kipua en tuntenut oikeastaan missään vaiheessa toimenpidettä. Puuduttaminen nipisti vähän, muuten ei siis mitään tuntemuksia. Munasoluja saatiin yhteensä 23kpl. Huomenna kuullaan sitte miten moni niistä on hedelmöittynyt. Toimenpiteen jälkeen meidät ohjattiin odotushuoneeseen ja siinä tuli vasta alavatsalle ja selkään kipuja / kramppeja. Sain särkylääkettä kolme nappia, joka hieman helpotti oloa. Vessassa käynti ei tuottanut eka kerralla mitään tulosta ja ajattelin jo että näinköhän tuli ongelmia, kun en saa pissattua. Mutta toisella vessakerralla onnistui ihan hyvin ja päästiin lähtemään kotia. Automatka meni ihan hyvin, välillä vähän vihloi alamahaa. Hoitaja sanoi että ottaa kotona sitten lisää särkylääkettä, mutta ainakaan vielä ei oo tarvinut mitään. Toivotaan vielä että keskiviikkona päästään tuoresiirtoon, ainakaan vielä ei ollu hyperä näkyvissä. Ai niin ja sitä pregnyliä pistettiin pieni annos toimenpiteen jälkeen, se kait auttaa alkiota kiinnittymään sitten kun sen aika on. Lisäksi saan keltarauhaskuurin. Olo on helpottunut ja toiveikas! :)
 
Ai niin piti vielä laittaa, että ovat väestöliitossa tosi luottavaisia että tällä me onnistutaan. Käyttivät nimittäin ihanasti nimitystä sisarussolut, niistä alkioista jotka päätyy pakkaseen :) Eli ensimmäinen vaavi nyt ja sitte parin vuoden päästä sille sisarus pakkasesta. :wink
 
Junttura, jes! Hyvinhän se meni! Nyt toivotaan että joukossa on muutama super hyvä alkio :wink ja sitä hyperiä ei sallita sinne tulevaksi!!!
 
Olo on Larissa ihan hyvä, kiitos kysymästä :) Nestettä (lähinnä vettä) juon koko ajan jottei sitä hyperiä tulisi. Eilen oi illalla vähän tukala olo, mutta tuntuu että turvotus on nyt laskenut. Välillä vähän vihloo alamahaa, muttei pahasti.

Tänään saadaan soittaa klo 14 jälkeen miten ovat hedelmöittyneet. Huomenna käyn aamulla Klassa näytillä, jos kaikki näyttää hyvältä eikä hyperivaaraa ole niin sitten ajelen ouluun tuoresiirtoon.
 
Takaisin
Top