IVF/ICSI kokemuksia

Huomenia!

Helmilotta: nyt runsaalla kahden piikin Bemfola-kokemuksella voi sanoa että on helppo pistettävä! Olen aiemmin pistänyt Gonalia mutta ehkä sen jännityksen juuri tekee se että asiat on viimein menossa eteenpäin :joyful: Oireita ei vielä ole kun ollaan niin alussa, ehkä pientä huimauksen tunnetta on ollut aamusta. 1.ultra olisi sitten torstaina niin nähdään mikä on vaikutus. Siulla onkin ollut menestyksekäs projekti: 6 kilon pudotus on kova juttu eli hatunnosto täältä sille:cool14

Pisamalle jaksamista odotteluun, kohta ollaan jo elokuun puolella!:)
 
Rive, hienoa että pistäminen sujuu hyvin! Bemfola on kyllä helpoin mitä olen käyttänyt. Ei sillä, että muutkaan olisi mitenkään erityisen hankalia, mutta tuo vaan on aika huomaamaton tapaus. Ompas sulla jännää odotella torstaita! Tule sitten heti kertomaan mitä näkyi.. :)
Ja kiitos paljon, olen kyllä tyytyväinen että paino on laskusuunnassa. Hoitaja sanoi että mitään hirveitä määriä ei tarvitse pudottaa, että jo muutamalla kilolla saattaa olla asioihin suotuisa vaikutus. Vielä olisi normaalipainoon 10kg:n matka, mutta hyvä näinkin!
 
Huh! Pikainen oma napa: kp 25 ja täti kurvasi kylään ihan yllättäen! :O Aamulla heräsin kramppeihin ja siitä se sitten oli menoa. Apteekkiinhan tässä tuli "kiire" et huomenna pääsen aloittaa Bemfolan! Huh! Taas sitä mennään!

Hileinen kp 1 2.ivf-kiertoa


Ja ps. Rive, kiva kuulla että bemfola on helppo! :) :)
 
Munafarmi pistetty pystyyn eilen. Toivotaan hyvää satoa! ;-) Vielä en oo varannut ultraa, mut luultavasti se olis to, jos tuo polin antama aikataulu pitää paikkansa. Eli ihan samoissa Riven kanssa.

Hyvin sujui täälläkin pistäminen, vaikka vähän aikaa tuijottelin neulaa ja mietin, että kaikkeen sitä joutuukin...

Helmilotta, ihan mahtava suoritus tuo painonpudotus varsinkin näin kesällä, kun koko ajan on herkkuja ympärillä!

Hileinen, sä hyppäsitkin suoraan tähän samaan junaan! Tsemppiä!!
 
Jotain hyvää tännekin, eilen ja tänään tehty ovistestit ja tänään näkyy jo paljon selkeämpi viiva kuin eilen. Ovista veikkaan tiistaille tai keskiviikolle. Perjantaina oli 16mm folli. Maanantain ultra jännittää, toivon niin että limis olis ottanu kunnon kasvuspurtin.

Siistiä kun noin monella on tositoimet päällä. Kiva lueskella teidän taivalta vaikken aina muista / jaksa / ehdi kommentoimaan mitään.
 
Kiitos Aawa!:)

Noniin, Hileinenkin pääsi pistämään! Ja Aawa myös. Toivotaan mahtavaa satoa teille kaikille joilla munafarmi pystyssä!

Mites Juntturan ultra meni? Oliko tarvittavaa kasvua tapahtunut?

Mä varasin ajan ultraan, ensi viikon tiistaina sitten sinne.
 
Huonosti meni. Ultraaja oli aika kokematon, meidän oma lääkäri oli lomalla. Ei saanu mitattua limakalvon paksuutta ollenkaan. Viime maanantaina lääkäri oli kirjottanu että johtofolli on vasemmalla 16mm. Nyt löyty oikeelta 17mm folli... vasemmalta ei mitään isoja. No tää ultraaja sano että soittaa meidän omalle lääkärille (oli käskeny soittaa, jos kaikki ei oo kunnossa) ja soittaa sit mulle takas. Soitti puolen tunnin päästä ja kerto että siirtoon ei päästä (no sen arvaainki), mutta sitte sano vielä että ens kierrossa mulle tehään joku hysteroskopia. Lääkäri haluaa tutkia limiksen ja kohden tarkemmin. Mitä v****a, miks sitä nyt lähetään tutkimaan? No kukaan ei osannu vastata tähän. Oon niin suruissani ku ens kiertokin menee nyt ilman siirtoa. Miksei tuota limistä oo aiemmin tutkittu?
 
Junttura, sympatiaa :/.. Yllättävää, että tässä kohtaa suunnitellaan moista. Eihän tuohon ihminen ehdi edes henkisesti sopeutua kun kesken hoitoyritysten lähdetäänkin taas tutkimaan.
Mulle ei oo tehty hysteroskopiaa, mun kaverille vissiin tehtiin mutta ei siitä kai sen enempää (hyö odottavat nyt adoptiolasta). Muistan vaan yhden Portugalin reissun, kun oltiin joogamatkalla ja kroppa petti taas odotukset ja vuoto alko vääränä päivänä. Tähystys siirtyi sitte hamaan tulevaisuuteen ja jälleen oltiin "onnellisia" naiseudesta. Voi kun tää ei olis kenellekään näin älyttömän vaikeeta!!!
 
Voi junttura! :sad001 Uskon, että harmittaa! Mitähän se sillä skopialla tahtoo selvittää?

On. Arvon täällä että mikä näistä nyt on kp 1. Vuotaa ja ei vuoda.. Ehkä se on tää päivä. En saanu polilta ketään kiinni ni voi vielä tuumailla.

Hileinen kp 1?
 
Ei oo todellista Junttura! Kyllä on taas sopeutumista kun suunnitelmat tällä tavoin muuttuvat. Ja vielä se, ettei saa kunnon vastausta mitä tutkitaan ja miksi.. Saakohan sieltä pian kiinni jonkun joka osaisi kertoa asioista, ettei tarvitsisi kauaa epätietoisuudessa olla?! Tsemppihali täältä!
 
Kaivelin tuota meidän listaa ja aika kaukana se oli, tai sitten vaan en löytänyt, omalta kohdaltani vähän päivitin tämän päivän suunnittelukäynnin pohjalta. Ninukin siirsin valitettavasti tuohon ikävästi pidempään listaan. Voi kun saataisiin tuo ylempi lista tyhjäksi.

IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS heinä/elokuu
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS 5/2016 nega, 2. PAS elo-syyskuu/2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, 8/2016 PAS
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS heinä/elokuu
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ivf elokuussa.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6, 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Rive, ICSI elokuu, suunnittelukäynti 26.7.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, elokuu
Aawa, lyhyt kaava, 1. ivf heinä/elokuu
Ninukki


Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6
 
Mulla ei oo mitään tietoa mitä sillä oikein haetaan. Oma lääkäri lomalla tän ja ens viikon. Hoitaja lupas että se soittaa ku palaa lomalta. Ja jos ei soita niin minä soitan sitte sille.
 
Voi ei Junttura! En oo kyllä kuullutkaan tuollaisesta. Toisaalta jos jotain positiivista yrittää hakea, niin ainakin yrittävät tosissaan selvittää, mikä mättää. Mut silti niin turhauttavaa varmasti, kun asiat ei etene ja taas joudutte odottamaan. Jaksamista. :Heartred

Se epävarmuudessa odottaminen tässä prosessissa ainakin mulle on pahinta. Pikakelausnappia tarvittaisiin!!
 
Hmm, pitäisikö muutaman päivän pistelyn jälkeen jo olla kovinkin paljon tuntemuksia vatsassa? Mulla vaan vähän nipistelyä ja paineentunnetta ja mietin, että kasvaako siellä mitään... Eikä mitään muitakaan oireita ole ollut.
 
Aawa, mulla punktoitiin 14 solua, ja ekan kerran pysty sanomaan että jotain tuntuu päivää ennen pregnylin pistämistä :)
 
Aawa, mullakaan ei tuntunut paljon missään, ennenkuin alkoi olla valmista 12-13 päivän pistelyn jälkeen. Jälkikäteen oli jopa tukala olo. Muistaakseni keräystulokset oli 10-15 munasolua kaikilla 3 IVF-kierroksella.
 
Aawa: täälläkin kohtalaisen oireetonta edelleen. Nyt on pistetty 5 piikkiä ja tänään on juiliminen munasarjoissa lisääntynyt hieman. Ja semmoinen kuvottava olo on ollut nyt koko aamun melkein. Täytyy vaan luottaa että kyllä siellä jotain tapahtuu :)

Tänään täytyisi tuikata ensimmäinen Orgalutron ja se kyllä jännittää kanssa. Aika paljon "kaukukertomuksia" olen siitä lukenut..millaisia kokemuksia täällä löytyy? Se täytyy siis pistää reiteen?
 
..ja jatkan panikoimista täällä :D Netistä löytyy aika erilaisia kokemuksia Orgalutronista. Toiset on pistäneet reiteen ja toiset mahaan. Ilman poistamisestakin on montaa koulukuntaa. Sekä siitä että jos tökättäessä ruiskuun tulee verta niin täytyykö pistää uudella ruiskulla eri kohtaan vai voiko käyttää sitä samaa ainetta(jonka seassa on siis verta jo). Apuva!! Koitin soittaakin jo sinne TAYSille mutta puhelinpalvelu on ruuhkautunut eikä uusia soittoja oteta vastaan :D Mahtavaa.
 
Rive, nou panik! Voit pistää orgalutranin vatsaan tai reiteen, ei väliä koska ihon alle se pistos menee kummassakin tapauksessa. Ja mitä ilman poistamiseen tulee, noudattaisin pakkauksen ohjeita. Itse tapana aina "naputella" mahd. ilmakuplat pois ja varmistaa, ettei neulassa ole ilmaa. Ja mitä itse injisoimiseen tulee; jos aspiroidessa ruiskuun tulee verta, on se ruisku silloin käyttökelvoton eikä sitä kyllä kannata itseensä pistää. Tällöin uusi ruisku ja uusi yritys eri pistokohtaan. Orgalutranilla on hyvät ohjeet ihan pakkausselosteesa ja netistäkin löytyi valmistajan ohje. :) t.sh-täti

Ja omaa napaa: kp 1 antaa odotuttaa! Tuhruaa vain ja välillä ihan kirkastakin. En ole aloittanut bemfolaa kun ei tämä nyt "kunnon vuotopäivä" vielä ole tämäkään. Kivut kyllä lupailee sinne päin.. Ehkä jo huomenna!

Hileinen kp 28/kp 1?
 
Takaisin
Top