IVF/ICSI kokemuksia

Kiitos Hileinen avusta :woot:!! Täytyy arpoa illalla mikä olisi paras pistoskohta. Eiköhän tästäkin selvitä nyt kun on selvemmät sävelet :rolleyes:

Huh, kylläpä ne nyt antaa odotuttaa itseään..oletko tehnyt raskaustestiä? Plussaus olisi ihana yllätys:Heartpink
 
Rive, mua jännitti kanssa se orgalutranin pistäminen ja siksi pyysinkin siskoa pistämään ensimmäisen. Seuraavan pistin sitten itse. Valitettavasti täytyy sanoa et se oli mun mielestä kyllä inhottavin piikki niistä kaikista mitä joutu pistämään. Mua kirveli sen pistäminen ja tuli punanen läikkä pistoskohtaan vähäksi aikaa sen jälkeen. Onneksi niitä joutu kuitenkin vähempi pistämään. :) Mua neuvottiin pistämään mahaan ja hoitaja sanoi, et se lävistää ihon paremmin, kun pistää aavistuksen verran vinossa.
Kyllä sä sen pistämisestä hyvin selviät ihan varmasti! :) Ei se sen vaikeampi ollut sitten pistää mitä mikään muukaan, inhottava vain. Tuu sitten kertomaan kuinka meni. :) Noiden pistosten jälkeen tulee kyllä aina sellanen itsensä ylittänyt ja voittaja olo. :happy:

Jännät päivät menossa täällä monella, kun punktio lähestyy useammalla. Pidän täällä peukkuja kaikille! :Heartred
 
Voi hitto, mä jotenkin sekoilin noissa päivissä ja tajusin just, että munkin pitää pistää se pirun Orgalutran tänään. Onneks sentään nyt tajusin tarkistaa hoitokartasta pistopäivät.

Eikös tässä nyt tilastollisestikin jonkun meistä tällä hetkellä tositoimissa olevista pitäis onnistua?! Toivotaan parasta!! :)
 
Hileinen, kiitos kysymästä. :) Mä oon joutunut olemaan töistä pois nelisen viikkoa, kun pahoinvointi on ollut tosi kovaa. Oksentelen joka aamu ja aamupäivä ja välillä myös päivisin ja iltaisin. Ei olisi työnteosta tullut mitään, kun pelkkien kotitöiden tekeminen käy ihan työstä tällä hetkellä. Ruoka maittaa aika huonosti, ihan väkisin pitää syödä ja juoda heti, kun vaan pysyy sisällä. Nyt on menossa 10+2 ja nt-ultraan on aikaa kaksi viikkoa. Tosi jännittävää aikaa on ollut. Dopplerin ostin pari päivää sitten ja sain sillä sydänäänet kuulumaan. On tämä ihmeellistä ja kyllä musta usein tuntuu siltä, että heräänkö kohta jostain unesta ja kaikki on niinkuin ennenkin.
 
Mustikk4, huh heijaa! Tosi paljon tsemppiä pahoinvointeihin! :sad001 Jospa se pian helpottaisi kun raskaus etenee, näin toivon! Ihanaa, kun dopplerilla saat äänet kuuluviin :) Sen minäkin hankin, jos tästä ikinä raskaudun.

On. Missä se täti luuraa!!! Lähettäkää joku se tänne ja pian, kiitos!!
 
Kyllä oli todellakin voittajaolo :hungry: Jännitin taas tapani mukaan turhan paljon..päädyin tuikkaamaan reiteen ja itse pistäminen ei tuntunut miltään! Pistoksen jälkeen tuli kirvelevä tunne ja pistokohtaan nousi patti, muistutti kaikin puolin ampiaisen pistoa mutta vähän lievempänä eli oli kuitenkin kivuliain piikki. Kuinka Aawalla sujui? Mikä on Hileisen tilanne?? Potkin tätiä vähän persuksille että tulisi vierailulle :gen045

Mustikk4: toivottavasti pahat olot helpottavat. Hyvää vointia siulle ja pikkuiselle :Heartpink

Palailen ultran jälkeen asiaan, katsotaan mitä siellä sanotaan. Voi morjens, tuntuu niin oudolta että kahden vuoden yrittämisen jälkeen vihdoin ollaan tässä pisteessä. Innostuneen jännittynyt olo siitä että asiat menevät eteenpäin. Samalla kuitenkin alitajunnassa jyskyttää että varmasti tässäkin menee jotain pieleen kun ei sitä plussaa ole tullut aiemminkaan..mutta täytyy koittaa jättää tuollaiset ajatukset taka-alalle. Jos meidän sukusolut ei ole normioloissa ymmärtäneet yhdistyä niin laitetaan ne sitten yhdistymään pienellä avustuksella :laughing005
 
Ultrassa käyty ja homma näyttää suorastaan hyvältä tässä kohtaa :) Munasoluja näkyi ultrassa n. 10 kpl. Saman tien toimenpiteen jälkeen saadaan tietää että montako munista saatiin talteen. Lauantaihin asti täytyy jatkaa Bemfolan ja Orgalutran piikitystä ja sunnuntaina illalla tuikataan Pregnyl. Maanantai on pistosvapaa päivä ja tiistaina sitten tulille! Paikalla täytyy olla klo 8 ja punktio on heti kun saadaan paperisota hoidettua. Siirtopäivä on sitten torstaina tai perjantaina riippuen kuinka hommat etenevät. Epätodellinen olo :happy093
 
Mahtavaa Rive! Hyvä saalis tulossa! :-)

Mulla Pregnyl pistetään la ja ma punktio. Torstaina siirto, jos sinne asti päästään. Vähän valju olo jäi ultrasta, kun munasolut ovat kasvaneet niin eri tahtia, että saa nähdä ehtivätkö kaikki mukaan. 3+4 näyttäis tulevan tällä hetkellä ja niiden isompien lisäksi joitain pieniä, jotka ei luultavasti ehdi mukaan. Lääkäri vaikutti kuitenkin ihan tyytyväiseltä. Jospa laatu korvaisi nyt sitten määrän...
 
Huh, jännän äärellä ollaan Aawa :wink 7 munasolua on hyvä saalis ja sieltä voi vielä joku pienemmistäkin intoutua kasvamaan. Onko siulla tullut millaisia tuntemuksia kasvattelusta? Miulla on oikeastaan vasta nyt alkanut oireilemaan mutta ei vieläkään ihan hirveästi. Veikkaan kyllä että viikonloppuna ja maanantaina saattaa olla aika tuhti olo :woot:
 
Mustik4lle tsemppiä oloihin, eikö ne yleensä ekan kolmanneksen jälkeen vähän helpota. Ihana kun sydänäänet kuuluu :)

Riven ja Aawan tilanteissa jännittelen mukana. Kummallakin ihan hyvän kuuloinen saalis tuloillaan.

on: tein kuitenkin tässä kierrossa noita ovistestejä ihan huvin vuoksi, kun en niihin ole oikein mitään viivoja koskaan saanut (oon jotain halppistestejä käyttäny aiemmin ja nyt oli apteekin omia). Eilinen viiva oli lähes yhtä tumma kuin kontrolliviiva ja sen tulkitsisin ovisplussaksi. Tänään oli jo huomattavasti himmeämpi viiva. Pitää tulevissa kierroissa tikuttaa h-hetken lähellä kaks kertaa päivässä niin saa vielä varmemmin kiinni plussan. Tänään siis dpo1.
 
Junttura, onnea oviksen bongauksesta! Voihan se olla, että nuo halpisversiot ei ole niin tarkkoja, joten hyvä, että löysit tuollaisen, jolla saat oviksen kiinni. Mäkin oon tilannut netistä, mut lähinnä puikkotestejä.

Hileinen, joko täti tuli? On se vaan niin ristiriitaista, kuinka niitä menkkoja ei yhtenä hetkenä malta odottaa ja toisena pelkää jokaista vessakäyntiä...

Rive, todellakin jännän äärellä. Sain kaikkien papereiden mukana myös labralähetteen verikokeeseen. 24.8. olis tuomiopäivä. Jos inssien tulokset jännitti ihan kohtuullisen paljon, niin mä en tajua miten selviän näistä muutamasta viikosta... Ensin tosin pitäis selvitä Pregnylistä, punktiosta ja siirrosta. ;-)

Parin viime päivän aikana on ollut jomotuksia muniksissa ja maha on todella turvoksissa. Muuten ihan hyvä olo. Mut ehkä me ei Rive lähdetä maratoneille viikonloppuna, sen verran tukalaa varmaan tosiaan tulee olemaan viimeiset päivät.
 
Junttura: käytin aikas monessa kierrossa Raskauskeijusta tilattuja puikkomallisia ovulaatiotestejä. Mukavia käyttää ja sain niillä plussan näkyviin..miulla on yleensä ovulaatio hieman myöhemmin kuin "pitäisi" ja luteaalivaihe ei ole hirveän pitkä. Kuitenkin riittävän pitkä lääkärin mukaan mutta tiedä sitten näistä.

Aawa: sanopa muuta. Oon ihan täpinöissä tästä ja toivoisin että olisi jo tiistaiaamu niin saataisiin homma hoidettua :hilarious: Kerroin eilen sairaanhoitajalle olevani ihan sietämätön hölöttäjä kun jännitän jotain asiaa, että sitä on varmaan tiedossa ennen punktiota. Hoitaja vaan totesi että he on nähneet kaiken, että joku potilas oli halunnut laulaa siinä toimenpiteen aikana kun oli jännännyt niin paljon :p Ei kyllä vedetä maratooneja..ilmoitin jo valmentajakollegalle että en varmaan tule ensi viikolla treenejä vetämään jos olen ihan hirveen kipeä. Enköhän mie sinne mene kuitenkin pyörimään, täytyy vaan muistaa olla juoksematta tai pomppimatta. Munasarjan kiertymä ei kuulosta kovin mukavalta jutulta..:happy3
 
Rive, repesin tolle et halunnu laulaa :D :D ei ois itelle tullu mieleen.. :D

Aawa, kiitos kysymästä! Täti on täällä!! Huomenna alkaa bemfola :)

Napaa: mulle kävi nolosti. Olin kylillä liikkeellä vain pikkuhousunsuojalla. Täti hukassa. Noh, tuli kiirelähtö kotiin kun yllättäen joka paikka veressä :eek: Onneksi oli mustat housut.... Sillon ei naurattanut, mut nyt jo hymyilyttää! 2. ivf on alkanut!

Hileinen vihdoin kp 1
 
Nyt vasta ehdin kommentoimaan, olen käynyt kyllä kiireellä lukemassa teidän kuulumisia.

Onnea Junttura, että ovis on saatu kiinni. Mä en ole saanut sitä selkeästi selville kuin clear bluen digitestillä (joka on siis hemmetin kallis). Saattaisi olla, että oltais päästy ekaan passiin aikaisemmin, jos olisin käyttänyt noita cb:n testejä?! Kuka tietää. Jouduin kuitenkin aina muiden testien kanssa arpomaan/päättelemään mikähän päivä se paksuin viiva oli. Sanoivat Taysissa sitten mulle, että juurikin tulkintavaikeuksien vuoksi suosittelevat että aina pas-kierroksella tehtäisiin digitestejä. Postimyynnistä löysin sitten huomattavasti halvemmalla noita cb:n testejä, kuin mitä apteekissa ovat.

Rive ja Aawa, teillähän löytyi folleja oikein hyvin! Onnea! Mulla näkyi tuossa seurantaultrassa ennen punktiota myös sama kuin sulla Rive, elikkäs 10kpl, ja olin ihan onnesta mykkyrällä.

Ja vihdoin Hileinen, pääsee munafarmi kasvamaan!

Mustikk4, ihanaa että kuulet sydänäänet! :Heartpink Ikävä että kärsit niin kovasta pahoinvoinnista, mutta kyllä sitä tämän asian vuoksi kestää lähes mitä vaan. Toivotaan, että olo muuttuu siedettävämmäksi kun eka kolmannes on taputeltu.

On. Tiistain ultraa odotellessa..
 
Aawa, nou panik! Tyynen rauhallisesti naksuttelet sopivan annoksen ja sitten vaan sievästi navanvierusnahkaan :)
Toivotaan menestyksestä ensi viikkoon ja runsaasti hyviä hedelmöittymiskykyisiä muniksia ketjuun!
 
Takaisin
Top