IVF/ICSI kokemuksia

Pahoittelut ninukki tännekin. Onneksi se yksi huurunenä on siellä odottamassa. Kyllä se nyt on takkuinen tie sielläkin.
 
Voi pahoittelut ninukki! Ja iso halaus!

Onko tämä meidän tuleva pas lääkkeellinen ku syön letroba kp5-9? Vai tarkottaako lääkkeellinen sitä että käytetään irrotuspiikkiä? Mulla luomukierrot liian pitkiä niin siks letrot.

Junttura kp4, huomenna alkaa letrot.
 
Hmm, mä meinaisin lääkkeellisellä PAS-kierrolla estrogeenilla (progynova) kasvatettua limistä ja lugesteronilla korvattua ovista/keltarauhashormonia. Oliko Ninukilla tähän eriävä mielipide :) ?
 
Samaa mieltä ku Katjusha, lääkkeellisessä ei omaa ovista tapahdu ollenkaan, estrogeenillä aloitetaan limiksen kasvatus kp1 ja luget aloitetaan rinnalle ennen siirtoa. Molemmat lääkkeet jatkuu n rv10 asti jos tärppää. Jos oikein ymmärsin nii Junttura syöt eka letrot ja sit tikutat oviksen, jonka mukaan siirto, eli se menee kuten luonnon kiertoonkin :)
 
Voi ei Ninukki! Pahoittelut ja voimahali. Miksi pitää olla niin takkusta!?

Otetaanpa nyt syksylle sitten oikein joukkoplussaus passeista!!
 
Voi ei Ninukki. Miksi tämän pitääkin olla niin epäreilua...

Täällä alkaa pikkusen ahdistaa nuo reilun viikon päästä alkavat piikitykset. En oo vielä hakenut edes lääkkeitä, kun se sitten oikeasti tarkoittaa sitä, että niitä pitäisi käyttääkin. Ootteko muuten aina saaneet kaikki lääkkeet helposti apteekista vai onko ollut jotain saatavuusongelmia? Entä onko jotain vinkkejä pitämiseen tms?
 
Aawa, itse olen lääkkeitä ostanut Helsingistä ja klinikka ystävällisesti vinkkasi, mitkä apteekit pitää varastoa. Jotkut ovat joutuneet tilaamaan lääkkeet pienemmillä paikkakunnilla.
Mulla meni pistäminen ihan kivasti mahamakkaraan, kun toisella kädellä pitelin. Jos osui just hermoon, niin kokeilin pistää viereen :)
 
Voi Ninukki, tosi paljon voimia täältä myös! :sad001

Aawa, yliopiston apteekissa on ainakin aina ollut kaikkia, kun sieltä hain. Niinkuin Katjusha tuossa sanoikin, että isoimmat apteekit on parhaimpia.
Mä hoidin pistämiset aina meidän keittiönpöydän ääressä. Siihen sai hyvin kaikki tarvikkeet eteen. Me saatiin useimpiin lääkkeistä polilta sellanen ohjelehtinen, missä on lääkkeen pistäminen hyvin selitetty niin monesti mies katsoi aina siitä samalla, että meneehän oikein, kun ensimmäisiä kertoja pisti kutakin lääkettä. :)
 
Kiitos vinkeistä Katjusha ja Mustikk4! Jotenkin koko ivf on tuntunut niin kaukaiselta asialta ja nyt se sitten ihan oikeasti tapahtuu... Hurjaa. :)
Vielä hurjemmalta tuntuu, että kuukauden päästä tuolla mahassa saattaa asustaa joku pienen pieni tyyppi. Mut en uskalla antaa itseni oikeasti ajatella vielä niin pitkälle, kun harvemmin nämä jutut menee niin kuin suunnittelee...
 
Varasin eilen ajan ultraan ens perjantaille. Sillon on kp13, veikkaan kyllä että sillon ei vielä paljon näy, kun letroilla kierrot ollu semmosta 31 päivää. Mikä viittais siihen, että ovis olisi kp17 tietämillä. Ja kävin ostamassa jotain vähä parempia ovistestejä tai ainaki oli kalliimpia. Oon tikuttanut ovista tän yrityksen aikana vaan kahesti, enkä kummallakaan kerralla oo saanu sitä kiinni. Nyt mua jännittää jo etukäteen, jos sitä ei löydykään noilla testeillä. Ja siis noilla kummallakin kerralla ultrassa on näkynyt yli 20mm folli ja noin viikon päästä siitä progesteroni-arvo on ollu verikokeessa sen mukainen, että ovis olis tapahtunut. Kun eikö olekin niin että PAS:ia ei tehdä jos ovista ei saa kiinni?

Aawa ensimmäinen pistos oli mun mielestä jännittävä, mutta aika nopeasti siitä tulee rutiinia ja ihan helppoa. Ja tosiaan mekin saatiin sellaset ohjekirjaset joiden mukaan pistäminen oli helppoa. Mitä lääkkeitä sulla olikaan?

Larissa, vieläkö taukoilet? Joko teillä on tietoa aikataulusta?
 
Junttura, taitaa olla niin, että jos ei kiinni saada niin vaikea aikatauluttaa. Mä käytin ovistestien lisäksi aamulämpömenetelmää oviksen bongailuun.
 
Juu, eiköhän siihen pistämiseen sitten totu parin kerran jälkeen. Kyllähän mekin sitä harjoiteltiin polilla, mut on se vähän eri asia pistää omaan nahkaan kuin sellaiseen pieneen muovipossuun, joka oli käytössä harjoittelussa. :) Mun piti oikein tarkistaa, että mitäs lääkkeitä meillä olikaan... Gonal-F ja Orgalutran näyttäis olevan. Toivottavasti tulee sellanen saalis, ettei heti tarviis uudestaan pistellä. Tai mistäs sitä tietää hedelmöittyykö ne edes... Kaikki on tässä vaiheessa niin epävarmaa.
 
Aawa, inhottavaahan se pistäminen on joka kerta, mutta sitä ei sitten enää muutaman kerran jälkeen tosiaan jännitä niin paljoa. :) Aika helppoa se loppupeleissä on, ettei siinä oikeen voi monta asiaa mennä pieleen ainakin mun kokemuksen mukaan noista lääkkeistä mitä meillä oli.
Gonal-f:ssä on tosin se tärkeää muistaa, että pitää männän pohjassa ihan siihen asti, kunnes neula on pois mahamakkarasta. Jos sen vapauttaa silloin, kun se on vielä mahassa, niin kynä voi vetästä kudosnesteet sisään ja siitä menee pilalle koko kynä. Hoitaja sanoi meille, että sitä ei lue edes pakkausselosteessa missään, että noin voi käydä. Mulla mies oli siks aina vieressä muistuttamassa, etten vaan vahinkossa laske peukaloa pois. :grin

Junttura, se on vähän kurja, kun nuo PASsit tehdään niiden ovistestien mukaan. Mä oon kans tosi vähän tikutellut, kun mua aina ärsytti arvuutella, että milloin on plussa, kun ne tikut on niin epävarmoja. Clearbluen hymynaama-testejä moni kehuu, mut ne on aika kalliita. Tietty jos alkuun testaisi tavallisilla testeillä ja säästäisi niitä hymynaamatestejä juuri niille päiville, kun epäilee oviksen olevan, sitten niitä pystyis vähän nuukailemaan.
 
Näin se Junttura on, jos ei saa ovista kiinni niin ei pas:a. Mä joudun tikuttaan ovista monena päivänä ja ainakin 2 kertaa päivässä. Käytössä joku halvempi liuska ja clearblue. Lääkäri itseasiassa sanonutkin että cb mukaan mennään. Kun siihen tulee hymynaama niin sitten soitto klinikalle. Mulla on niin nopea huippu että pakko testailla usein. Cb testit olen ostanut netistä niin eivät ole niin kalliita. Ja yleensä niistä on riittänyt ainakin 2-3 kertaan kun alussa tikutan vaan liuskoilla ja kun ne vahvistuu niin cb mukaan.
 
Juntturalle onnea oviksen metsästykseen! Teet vaikka muutaman tunnin välein niitä testejä niin pitäis kyllä nopeakin lh-piikki jäädä kiinni.

Täällä luomukierron ovisplussa tikutettu tänään. Talleteltiin toissapäivänä ja jos vielä tänään saisi aikaan... On vaan vähän ruuhkaista täällä meillä kun mun äiti on esikoista hoitamassa päiväkodin ollessa kiinni tämän kuun, mutta jospa jotenkin saatais järjestettyä. IVF:n jälkeinen kierto oli kyllä omituinen! Ensin se vuotokin kesti yli viikon, sitten ovis tuli tosi aikaisin, ehkä kp 8 ja kierto oli lyhyt 22 päivää. Toki mulla luomuna on ollut noita lyhyitä kiertoja ennenkin, mutta nyt ei ollut lainkaan tuhrua ennen menkkojen alkua! Tätä on tapahtunut luomukierrossa viimeksi ennen esikoista. Perin kummallista :) No, näyttäisi siltä että ehtii kuitenkin polin kesäsulku loppua ja seuraavaan kiertoon ehditään PASiin, jos tekevät luomukiertoon niinkuin hoitaja puhelimessa viimeksi arveli.
 
Hei.

It's a go!! ICSI suunniteltu viikolle 32 -> 2.kiertopäivänä alkaa Bemfolan piikitys. Onko kellään ollut tätä käytössä? Kokemuksia? Tätä piikitetään hieman pidempään kuin Gonalia, ja annos on 225. Tämä tietty jos en nyt satu raskaana olemaan..menkkoja ei vielä kuulu :rolleyes:
 
Rive, hienoa, että hoidot etenee noin nopealla aikataululla. Ja eihän sitä koskaan tiedä, vaikka ylläriplussa tulisikin. :)

Mä oon tehnyt itseäni hulluksi lukemalla taas kaikenmaailman ivf-ketjuja ja oon jo ihan varma, ettei meillä tärppää tai jos tärppää, niin menee heti kesken. Mun pitäis laittaa itelleni jotkut estot noille muille palstoille...

Tänään tuli sellainen yllätys, että menkat olis näköjään alkamassa muutaman päivän etuajassa vain yhden tuhrupäivän jälkeen. Hämmentävää, että kierto olis vaan 26 pv kun normaalisti 30 pv. Jos tämä päivä lasketaan 1 kp, huominen olis 2 kp ja pitäs aloittaa pistäminen. Eikä mulla oo vielä edes lääkkeitä!! Taidan marssia apteekkiin kohta... :)
 
Rive, samoissa mennään!! Meilläkin siis ivf viikolla 32. Huomenna taysissa suunnittelukäynti ja selviää lääkkeet ym tarkemmin, lyhyellä kaavalla kuitenkin. Jännäksi tekee sen, että kierto on ihan sekaisin ekan ivf:n jälkeen, kun tuhru alkoi JO eilen kp 19 :D eli tää kierto on jäämässä tosi lyhyeksi. Mut kuulemma ei ongelma, sit vaan lääkkeet alkaa aiemmin ja punktio aikaistuu. Kyllä jännää myös tää endon tilanne, kipuja kun on nykyään päivittäin :sad001

Ketäs meitä muita on nyt tositoimissa? :)

Palaan huomenna ultrakuulumisten kanssa.

Hileinen kp 20 taukokiertoa ennen 2. ivf:ää
 
Täällä on kans tositoimet käynnissä Hileinen :) pas tehdään käynnissä olevaan kiertoon. Tänään on kp10 ja letrot syöty kp5-9. Ultra on perjantaina, siinä katotaan mikä on limiksen tilanne ja onko johtofollia näkyvissä. Ovista pitää tikuttaa ja se pitäis löytääkin. Noin 3 päivää ovisplussasta tehään sit siirto oulussa. Veikkaan että ens viikon loppupuolelle osuu tuo siirto.

Aawalle tsemppiä ekoihin pistoksiin!
 
Takaisin
Top