IVF/ICSI kokemuksia

Rive oon itekki tota miettiny, et blokkaako jarru liikaa. Mullahan ei kolmessa icsissä oo saatu pakkaseen mitään ja munikset on huonosti ja hitaasti vastannu fsh lääkkeille. Aina kuitenki saatiin yksi kyytiläinen, ja onneksi nyt viimesellä kerralla tarrasi kiinni. Lääkärit ei sano juuta eikä jaata, eikä lähteneet kokeilemaan lyhyttä kaavaa kun kaikkien tutkimusten mukaan pitkällä kaavalla saadaan parempilaatuisia alkioita. Mutta se punktion ajoitushan on tosi tärkeä ja valitettavasti arpapeliä kun mitään varmaa ei ultrissakaan selviä :sad001 Tsemiä kovasti uuteen yritykseen!

Ja kaakao, meillä on nontop nyt kyydissä, jakautuminen oli normaalia (2pv 4soluinen). Se fragmentoituminen tarkottaa vissii sitä että niistä soluista roikkuu jotai riekaleita. Ja ei ne lääkärit siirrä alkioita joilla ei toivoa ole :)

Tipu 9+3
 
Rive isot pahoittelut. Toi on niin syvältä.

Osaisko joku auttaa. Oliko niin että ubiqinoni ohensi verta? Kun ajattelin oviksen jälkeen kokeilla ottaa minidisperiiniä 50mg ja sillähän on ohentava vaikutus. Niin onko sit liikaa ottaa molempia? Ubikinonia olen syöny vasta pari viikkoa.

Kysyin lääkriltä tosta disperiinistä ja oli sen mielestä ok kokeilla. Kortisonia ei antanut vaan jos nyt pas ei onnistu niin otetaan verikoe ja tutkitaan vasta aineita. Koska mulla ei koskaan ole ollut mitään kiinnittymiseen viittavaakaan tässä 3,5vuoden aikana niin jotain outoa jossain on.
 
Pisama, en ole kuullut että Q10 ohentaisi verta. Tosin omega3 kiellettin ivf hoidoissa 2 viikkoa ennen punktiota juuri sen vuotoriskin takia. Kyllä mä ubikinonia siis uskaltaisin ottaa ihan normaalisti.
 
Mun kroppa ei suostu yhteistyöhön. Limis vaivaiset 4mm (kp13) ja yksi 11mm folli kasvamassa. Jota EI siis saisi nyt olla, kun on pas suunnitteilla (ettei sotke systeemiä). Zumenon 6mg/päivä ei siis ole riittänyt saamaan munasarjoja lepotilaan. Seuraavaa kiertoa kohden siis mars. Sitten tulee heti alusta estrogeenilaastari lisäksi. Jos sekään ei riitä, niin vielä Synarelaa lisäksi. Voihan elämä.
 
Muokattu viimeksi:
Tonttumuori ai sulla tehdään pas lääkkeelliseen kiertoon? Mulla veny tää kierto ihan hurjasti. Nyt kp 15 ja ei vielä ovisplussaa. Yleensä ovis on ollut kp 11. Oli pe kp 13 johtofolli 14,5mm että eiköhän se sieltä kohta plussaksi tule. Tän päivän liuska jo lähes olikin mutta digi ei vielä. Limis oli 6mm. Limiksen eteenkin on syöty vehnistä ja greippejä ja greippimehua. Ja silti ei ole ton paksumpi. Kunhan siihen 7mm päästään.
 
Aida-Leena, mahtava määrä teillä pakkasessa! Kyllä niistä joku tärppää!!

Rive, vaikka meillä nyt ei noin kurjasti käynyt kuin teillä, niin vähän samaan tapaan meni. Lääkitystä tehostettiin vähän, vaikka ekakin ivf meni hyvin ja hyvä määrä alkioita saatiin. Sitten yllättäen tämä toinen menikin paljon huonommin. On nämä henkimaailman hommia!

DB, mahtavaa!

Blanca, onpa hyvä palvelu ja ihana lääkäri teillä!

Tipu, kiitos tsempeistä! Tiedän kyllä, että ei ne roskiskamaa siirrä, ja järki sanoo että toivoa on. Meilläkin 2 pvä ja 4 solua, eli tosiaan jakautu normaalisti. Jotenkin vaan fiilis on jotain muuta, kun aiemmin se ainoa top on yrittäny edes tarttua ja ne 6 nontop oli yhtä tyhjän kans.

Voi ei tonttumuori! Kylläpä nyt vastustaa teilläkin.

Toivotaan Pisamalle paksua limistä ja digiin hymyä!

On. Pp9. En ole kuulostellut edes oloja. Äkkiseltään ei mitään, mitä ei olis ollu ihan normikierroissakin, mutta voi hanuri noita Lutinuksia, että alkavat rassata! Keskiviikkona testipäivä. Yleensä on tuhru alkanu Lutinusten läpi jo ennen sitä. Ja yleensä olen pp9 testannu ekan kerran...
 
Nyt iski paniikki. Pistin äsken Menopurin ja pullo tuli tyhjäksi. Enkä oo älynny tilata uutta apteekkiin. Ultra olis vasta ti ja oon hukannu oulun klinikan hoitajien puhelinnumeronki. Tähänkö tää homma nyt kaatuu
 
Mannahari, onko teillä yliopiston apteekkia lähellä? Käsittääkseni niillä on varastossa aina noita lääkkeitä, pienempiin apteekkeihin täytyy tilata erikseen.
 
Mulla on edelleen ylijäämä Menopuria yli 900 yksikköä käyttövalmiina. Noin 2 viikkoa käyttöaikaa jäljellä. Saa hakea pois! Oulusta löytyy, mutta taitaa nyt Mannaharille olla turhan pitkä matka? Anyone else?
 
Voi ärsytys Tonttumuori:sad001

Pisamalle ovisplussaa ja paksua limakalvoa:p

Kaakaolle toivon plussaa :)!!

Komppaan Muurahaista, YA:t pitää Menopuria valikoimissaan. Toivottavasti saat lisää pisteltävää huomenna :)
 
Tonttumuori voi ei, olipa kurjia uutisia ultrassa! :sad001 Ihmettelin ensin, miksi ei saisi follia olla, mutta teillä oli tosiaan lääkkeellinen pas suunnitteilla.

Kaakao täällä on peukut pystyssä, olispa teidän vuoro.

Mannahari, ei se tähän kaadu! YA pitää tosiaan ainakin hyllyssä ja osa muistakin!

Huomenna ultraan ja sitten jännätään ovistestien kanssa, että päästäänkö siirtoon.. Tosi hyvin oon nyt saanu pidettyä ajatukset kaikessa muussa, mutta kyllä heti lähtee ajatukset ja haaveet laukkaan ties minne kun ees pikkasen miettii huomista. Kunpa me nyt päästäis siirtoon.
 
Pisama sulla siis suunitteilla lääkkeetön pas? Toivottavasti limis kasvaa hyvin ja pääsette siirtoon! :)

Blanca on kyllä hurjan hyvä lääkäri/klinikka sulla! Ihan unelma! Tsempit matkaan!
 
Vastavirrassa juu lääkkeetön. Edeliset passit ja inseminaatiot on tehty lääkkeettömänä. Ovis pelaa mulla hyvin. Mitä nyt huippu nopea niin digiin vaikea saada kiinni. Aamulla ei vielä plussaa joten huomenna ultraan ja mahd. pregnyl jos ei illalla tai huomen aamuna plussa pärähdä. Katotaan onnistunko laittamaan liuskarivistä kuvaa....
 
Alin on tän aamunen..
 

Liitteet

  • IMG_20170327_082727.jpg
    IMG_20170327_082727.jpg
    470.5 KB · Katsottu: 125
Takaisin
Top