IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Terveyskirjasto sanoo näin:

Inssissä tapahtuu juuri noin, että siittiöt matkaavat munanjohtimeen, jossa ne hedelmöittävät munasolun ja sen jälkeen alkio matkaa päivien ajan kohtuun ja kiinnittyy vasta sitten, mutta alkionsiirrossa alkio siirretään suoraan kohtuun ja 6-päiväinen alkio voi aloittaa kiinnittymisen samana tai seuraavana päivänä siirrosta.

Siksi minusta olisi loogista, että alkiosiirron jälkeen plussa näkyisi selkeästi nopeammin kuin inssissä, enkä lainkaan osaa selittää, miksi omalla kohdallani ei näin käynyt.

Aivan totta! En tiiä miks ajattelin tän monimutkasemmin :tears:
 
Monday: Paljon onnea!

cha cha: onpa ikävää! Toivottavasti saat esim saikkua jos tarvii ja toivotaan ettei ois hyperiä.. Vois kuvitella ettei enää tossa kohtaa ois kyllä!
 
Help! Sunnuntaina aamulla laitettiin kiinnityspiikki ja iltaa kohden turvotus paheni. Yöllä kunnon kipuilua ja unet huonot, heräsin omaan voihkintaan ja kipuun aina kun asentoa vaihdoin. Nyt sitten väsy, pääkipu ja kaamea turvotus.
Voiko hyperi vielä iskeä vaikka punktiosta tänään viikko? Aiemmin nestettä ei ole näkynyt. Voiko kiinnityspiikki pahentaa oloa vielä hetkeksi?
Väsyttää ja harmittaa niin paljon. Soittopyyntöä jätetty ja soittavat iltapäivällä mutta tässä pitäisi jaksaa tehdä 11h työpäivät ma-ke :loudlycrying:

Yritän täällä tankkailla nestettä kovasti nyt.

Ps niin paljon onnitteluja Monday :red-heart:

Mulla tais alkaa noin dpo11 hyperin oireet..eli kun hcg alkoi nousemaan. Sairaalassa ihmeteltiin että niin myöhään vielä alkoi hyperi..
Onko sulla siis siirto jo tehty? Kiinnityspiikistä tai muuten vaan hcg noususta voi alkaa/pahentua hyperin oireet.
Mulla turvotti, paino nousi, oksetti, oli vaikea olla turvotuksen takia..mahaan taisi myös sattua, en muista enää kunnolla..toki pahentui vielä tuon jälkeen ja sit olinkin sairaalassa jonkun aikaa. Jotkut selviävät kotihoidolla.
 
Siirto on tehty 2 päiväiselle alkiolle keskiviikkona.

Täältä on tosi pitkä matka tarkastukselle ja ainoa vaihtoehto on nyt sit huomenna mennä sinne OYS jos olo ei helpota, vyötärö kasvaa tai painoa tulee. Nyt panadolia ja juotavaa.

Tuntuu uskomattomalta että sairaslomaa ei tarjottu vaikka kerroin että mulla on paljon töitä. Luulisi että lepo olisi järkevää kun olo on näin huono. Oli niin paha mieli ja paljon kysymyksiä etten tajunnut sitten alkaa sitä sairaslomaa itse vaatimaan erikseen.
Sanoivat myös että nythän ne hyperin oireet siis tulevatkin nimenomaan että on ihan sitä aikaa.
Muillakin tosiaan tullut aika myöhäänkin sitä ja nimenomaan ollut monella sit raskaus. Aikamoiset fiilikset kun miettii teidän viesteistä et onko tässä sit syytä ollakin toiveikas samalla :)
 
Siirto on tehty 2 päiväiselle alkiolle keskiviikkona.

Täältä on tosi pitkä matka tarkastukselle ja ainoa vaihtoehto on nyt sit huomenna mennä sinne OYS jos olo ei helpota, vyötärö kasvaa tai painoa tulee. Nyt panadolia ja juotavaa.

Tuntuu uskomattomalta että sairaslomaa ei tarjottu vaikka kerroin että mulla on paljon töitä. Luulisi että lepo olisi järkevää kun olo on näin huono. Oli niin paha mieli ja paljon kysymyksiä etten tajunnut sitten alkaa sitä sairaslomaa itse vaatimaan erikseen.
Sanoivat myös että nythän ne hyperin oireet siis tulevatkin nimenomaan että on ihan sitä aikaa.
Muillakin tosiaan tullut aika myöhäänkin sitä ja nimenomaan ollut monella sit raskaus. Aikamoiset fiilikset kun miettii teidän viesteistä et onko tässä sit syytä ollakin toiveikas samalla :)

Sympatiaa siitä ettei saikkua tullut. Mutta hyvinkin voi olla toiveikas :) mulla kun alkoi hyperin oireet niin en kyllä olis voinut mitään tehdä.. pari kertaa oksukin tuli, ja sattui mahaan ja oli vaikea hengittää/kävellä.. ja tosiaan vyötärö kasvoi. 7 litraa nestettä imettiin lopulta pois, sekä 7 kiloa tuli lisää painoa ennen imua. Toivottavasti selviät pienemmällä!
 
Joo ja minullakin tuli myöhäinen hyperi vaikka en tullut raskaaksi, eli on mahdollista. Ja myös on paljon kiinni siitä että miten sitä olotilaa sietää ja kuinka nopeasti se hyperi lähtee kehittymään. Itse sanoisin että jos et meinaa makuuasennossa saada kunnolla henkeä niin sit menet päivystykseen
 
Jannn, voi kamala tuota määrää!! Huhhuh!

Pupsis, hyvä mittari tuo hengittäminen.

On niin epävarma olo just et mitä pitää sietää tai milloin syytä mennä kun turhaa reissua ei huvita taittaa.
 
Jannn, voi kamala tuota määrää!! Huhhuh!

Pupsis, hyvä mittari tuo hengittäminen.

On niin epävarma olo just et mitä pitää sietää tai milloin syytä mennä kun turhaa reissua ei huvita taittaa.

Ymmärrän tuon..
Mä soitin alussa ja sit pyysivät näytille, sit tehtiin verikokeita ja passitettiin kotiin lepäämään. (Jouduin istumaan siellä eristyshuoneessa tyyliin 9h, koronatestin tulos ei ollut tullut..ja sit kerran meinasin pyörtyä, en saanut siellä syötävää kuin lopussa) sykkeet oli korkeella.. Muutama päivä myöhemmin olo vaan paheni, soitin uusiks ja menin sinne taas, ja jäin osastolle viideksi päiväksi.
 
Ymmärrän tuon..
Mä soitin alussa ja sit pyysivät näytille, sit tehtiin verikokeita ja passitettiin kotiin lepäämään. (Jouduin istumaan siellä eristyshuoneessa tyyliin 9h, koronatestin tulos ei ollut tullut..ja sit kerran meinasin pyörtyä, en saanut siellä syötävää kuin lopussa) sykkeet oli korkeella.. Muutama päivä myöhemmin olo vaan paheni, soitin uusiks ja menin sinne taas, ja jäin osastolle viideksi päiväksi.

Mulla taas otettiin suoraan osastolle ja olin siellä 7 päivää. Soitin päivystykseen ja pyysivät tulemaan käymään. Naistenklinikan päivystyksessä ei tarvinnut odottaa kuin puolisen tuntia ennen kuin ottivat sisälle ja ottivat verikokeet ja jotain muuta testejä, parissa tunnissa olin jo osastolla. Osastolla ollessa laitettiin dreeni vatsaonteloon joka jatkuvasti tyhjensi nesteitä, pitkään pohtivat laittavatko myös dreenin keuhkoihin kun sielläkin oli jonkun verran nestettä. Nestytystä ja virtsausta seurattiin kuten myös painoa ja vyötärönympärystä. Sain myös albumiinia tipassa sekä verenohennuspistoksia joita jatkettiin pari viikkoa kotiutumisen jälkeen. Tukisukkia piti myös käyttää yhtä pitkään
 
Mulla taas otettiin suoraan osastolle ja olin siellä 7 päivää. Soitin päivystykseen ja pyysivät tulemaan käymään. Naistenklinikan päivystyksessä ei tarvinnut odottaa kuin puolisen tuntia ennen kuin ottivat sisälle ja ottivat verikokeet ja jotain muuta testejä, parissa tunnissa olin jo osastolla. Osastolla ollessa laitettiin dreeni vatsaonteloon joka jatkuvasti tyhjensi nesteitä, pitkään pohtivat laittavatko myös dreenin keuhkoihin kun sielläkin oli jonkun verran nestettä. Nestytystä ja virtsausta seurattiin kuten myös painoa ja vyötärönympärystä. Sain myös albumiinia tipassa sekä verenohennuspistoksia joita jatkettiin pari viikkoa kotiutumisen jälkeen. Tukisukkia piti myös käyttää yhtä pitkään

Joo sama täällä.. tai dreeni saatiin vasta kun oli tarpeeksi nestettä ja sit se olikin kolmisen päivää. Keuhkoissa ei onneksi pahemmin ollut nestettä.
 
Kiva kuulla susta Beisla, juuri mietin pari päivää sitten että pitäisi kysellä mitä sulle ja teille kuuluu :smiling-eyes: hyvä että saitte sovittua ton ivf:n, punktion ym noin. Toivottavasti kaikki menisi nyt nappiin! Yritättekö päästä suoraan tuoresiirtoon?
Mulle on tehty vain yksi icsi pitkällä kaavalla niin ei valitettavasti ole kokemusta tosta lyhyestä kaavasta.
Ei tule tuoresiirtoa. Me ajateltiin tällä kertaa tehdä alkiodiagnostiikka, ettei tarvitse jäädä arpomaan. Ja nyt kun viime kierroksen siirtojen perusteella todettiin, että lääkkeellinen kiertom toimii sittenkin mulle paremmin, ei tarvitse pelätä että alkoita menee sen takia hukkaan.

Monday, onnittelut!

Cha-cha, kuulostaa kamalalta sun olo. Onpa todella ihme etteivät määränneet sairauslomaa!

Vaimolla on keskiviikkona eka ultra, nähdään kasvaako siellä jotain.
 
Cha cha mikä olo tänään?

Beisla toivotaan että siellä on follit kasvusuunnassa!

Mä sain punktioon perjantaille ajan, 12 follia näkyi :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Tänään pistän vielä Gonal + fyremadel, huomenna ovitrelle ja to tauko, perjantaina punktio. Kohdussa näkyi vähän nestettä, joten vielä ei tiedetä tehdäänkö tuoresiirtoo, punktiossa selviää sitte. Mulla on kyllä aina näkyny inssiultrissakin ennen ovista nestettä kohdussa, mutta ikinä se ei oo sieltä pois vuotanu niin saa nyt nähdä sitte mitä tapahtuu!
 
Voihan lugesteron sotku! Onko vinkkejä, miten vessassa käydessä pönttöön jäävät lääkehiutaleet saisi minimoitua? Työpaikalla samaa vessaa käyttää pieni joukko naisia, enkä haluaisi että joku kohta kailoittaa tai alkaa kyselemään, että mitä hituja täällä pöntössä on. :rolling:

Mulla viimeinkin pas takana ja tulosta saa vielä hetken odottaa.
 
Voihan lugesteron sotku! Onko vinkkejä, miten vessassa käydessä pönttöön jäävät lääkehiutaleet saisi minimoitua? Työpaikalla samaa vessaa käyttää pieni joukko naisia, enkä haluaisi että joku kohta kailoittaa tai alkaa kyselemään, että mitä hituja täällä pöntössä on. :rolling:

Mulla viimeinkin pas takana ja tulosta saa vielä hetken odottaa.

Laita paperia aina pönttöön ennen ku istut? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Tää on nyt kokeilussa, täytyy seurata vaikutusta. :Grinning Face: Ehkä oon aivan turhaan vainoharhainen ja kukaan ei huomaa mitään. Tuli vaan mieleen, että ehkä joku muukin on tätä pohtinut.
Mä mietin tätä samaa kun ollaan oltu paljon mun vanhemmilla ja yritin tota paperiakin mutta niitä jäi silti ja se pöntön vesi jää sellaiseksi öljyiseksi :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: vähän auttaa se jos vetää vessan kaksi kertaa ja se paperi vähensi myös ehkä vähän.
 
Onkohan näissä paljon käytännön eroja et määrätäänkö luget vai terolutit? Mulle laitettiin reseptille terolutit, jos nyt päästään tuoresiirto tekee ni alotan ne sunnuntaina.
 
Kiitos teille kaikille viesteistänne. :red-heart:Täytyy olla todella tarkkana seuratessa oireita ettei joudu sairaalakuntoon jos liian pitkään sinnittelisi.

Onnekseni olo on ollut tänään parempi! Yö ei ollut lainkaan niin kivulias kuin edellinen. Sen verran kuitenkin tukala ja hankala että jouduin yöllä ottamaan panadolia.

Selvisin työpäivän hyvin, käytin liukumaa vähän aamusta että sain 11 tunnin sijaan 10 tunnin työpäivän. Edelleen tankannut juotavaa hullunlailla. Eilisillan lepäily ja älytön tankkaus oli tämän hitusen helpomman olon arvoista. Suolaa kyllä tekee mieli vaikka urheilujuomaa onkin mennyt - oliivit ja suolakurkut tekee kauppansa!
Edelleen olen hyvin turvoksissa, mutta jokainen askel ei satu vatsaan enää. Toivon niin että kyseessä olisi kiinnityspiikin ja kiinnittymisen oireet, ja nyt tämä vähän hellittäisi..! Todella ikävää kulkea tämän raskausvatsan kanssa ihmisten ilmoilla. Olen hoikka ja pukeudun yleensä tiukkoihin vaatteisiin niin tätä muuttunutta olemusta ei voi olla huomaamatta.

Deb, en tiedä eroista mut mulla terolut ja yllättävän vähillä sivuoireilla niiden kanssa päässyt. Etovaa oloa ollut välillä mut sekin ei vaivaa kokoaika. Mieluummin ehkä ne kuin noi ällöt luget jos valita saa..
 
Voihan lugesteron sotku! Onko vinkkejä, miten vessassa käydessä pönttöön jäävät lääkehiutaleet saisi minimoitua? Työpaikalla samaa vessaa käyttää pieni joukko naisia, enkä haluaisi että joku kohta kailoittaa tai alkaa kyselemään, että mitä hituja täällä pöntössä on. :rolling:

Mulla viimeinkin pas takana ja tulosta saa vielä hetken odottaa.

Lutinus valmiste soittaa paljon vähemmän ja on käytännössä samaa kuin Lugestronit. Meneekö sulla kahdesti vai kolmesti päivässä?
 
Lutinus valmiste soittaa paljon vähemmän ja on käytännössä samaa kuin Lugestronit. Meneekö sulla kahdesti vai kolmesti päivässä?

Nyt menee onneksi vaan kahdesti päivässä. Tuoresiirron jälkeen oli kolmesti.

Vaikuttaisi vessapaperi asettelut ennen vessan käyttöä auttavan. Lisäksi olen huomannut pönttökohtaisia eroja, ehkä johtuu huuhteluun käytetyn veden määrästä? :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
 
Takaisin
Top