IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Apilainen, käsisaippua mukaan ja sitä pönttöön :rolling: paperivuoraus varmaan helpoin, mutta kaikkea se ei nappaa. Mulla Cyclogest, sekin jättää pöntön öljyiseksi ja välillä valkoista öljyhippua myös. Inhottavaa! Hirvittää sen lopetus viikonloppuna, mitä jos keltarauhanen ei tuotakaan tarpeeksi itse progesteronia?

Cha cha, toivotaan että menisi ohi kokonaan eikä tulis hyperiä!

Miljoona kiitosta kaikille onnitteluista! Täällä testit vahvistuneet ja oireita piisaa, mutta silti mietityttää että ovatko liian haaleita että siellä voisi joku olla oikeasti kiinni. Huomenna verikoe ja 9 päivää siirrosta. Yritän olla mahdollisimman positiivisin mielin kuitenkin kun ekaa kertaa raskaana!
 
Lämpimät onnittelut Monday! ❤
Voimia Cha-challe toipumiseen

Onko kellekään käynyt niin, että luonnolliseen kiertoon suunnitellussa PAS:ssa ei ole saanut tikutettua ovista kotona? Mä kävin tiistaina ultrassa, limakalvo oli 9mm ja johtofolli muistaakseni 15mm. Ovislimoja on kyllä tullut. Liuskatesteihin tulee haaleaa viivaa, digitaalisen testin oon tehny aamuin illoin ja negaa näyttää. Tänään siis kp 15. Yleensä kierto 28pv, joten hiukan jo ennakkoon epäilyttää.. menin ottamaan kolmannen koronarokotteen kierron alussa, en tiedä voiko sekin vaikuttaa ☹️
 
Lämpimät onnittelut Monday! ❤
Voimia Cha-challe toipumiseen

Onko kellekään käynyt niin, että luonnolliseen kiertoon suunnitellussa PAS:ssa ei ole saanut tikutettua ovista kotona? Mä kävin tiistaina ultrassa, limakalvo oli 9mm ja johtofolli muistaakseni 15mm. Ovislimoja on kyllä tullut. Liuskatesteihin tulee haaleaa viivaa, digitaalisen testin oon tehny aamuin illoin ja negaa näyttää. Tänään siis kp 15. Yleensä kierto 28pv, joten hiukan jo ennakkoon epäilyttää.. menin ottamaan kolmannen koronarokotteen kierron alussa, en tiedä voiko sekin vaikuttaa ☹️

Ei oo kokemusta, mutta mulla on aina välillä pidentyny kierto syystä tai toisesta, joskus se ovis vaan tulee myöhemmin. Toivotaan et saat sen kiinni ja tulis pian!

Kysymys: Onko täällä muita jotka on pelänny että ovis tapahtuis itestään vahingossa ennen punktioo? Järjellä tiiän et ne osaa ajatella kaikkee ja tietää miten nää pitää ajottaa, mut silti pelkään ku oon ollu aikanen ovuloija (joskus ovis jopa samana päivänä kun ovisplussa). Vaikka onhan ne jarrutkin! Mut pelkään silti, varmaan ihan normaaleja pelkoja?
 
Lämpimät onnittelut Monday! ❤
Voimia Cha-challe toipumiseen

Onko kellekään käynyt niin, että luonnolliseen kiertoon suunnitellussa PAS:ssa ei ole saanut tikutettua ovista kotona? Mä kävin tiistaina ultrassa, limakalvo oli 9mm ja johtofolli muistaakseni 15mm. Ovislimoja on kyllä tullut. Liuskatesteihin tulee haaleaa viivaa, digitaalisen testin oon tehny aamuin illoin ja negaa näyttää. Tänään siis kp 15. Yleensä kierto 28pv, joten hiukan jo ennakkoon epäilyttää.. menin ottamaan kolmannen koronarokotteen kierron alussa, en tiedä voiko sekin vaikuttaa ☹️
Mä uskoisin että on vielä vasta tulossa toi sun ovis ja ovisplussa :smiling-eyes: Mulla oli ovitrelle irrottamassa munasolun ja se pitää pistää niin että oma ovis tai ovisplussaplussa ei ole ehtinyt tulla ja se tähdätään pistettäväksi kun munasolu on n. 18mm. Munasolujen lasketaan kasvavan n. 2mm päivässä. Eli sulla olis tänään vasta 19mm ja vielä ehtisi pistää ovitrellenkin joten eiköhän parin päivän sisällä tule ovisplussa :smiling-eyes:
 
Kiitos Deb ja Beebi, tuli hieman levollisempi fiilis! :) täyttyy jatkaa testailua liuskoilla ja digitestillä.
Kyllä tässä saa kukin jännätä ettei ovis tule liian aikaisin, ja sit puolestaan ettei jää ylipäätään tulematta.
 
Kyllä pelkäsin! Oli oireita ja kunnon ovislimailut. Mikään ei kuitenkaan karannut! Mulla myös ovis usein samana päivänä kuin plussa.
Uskon että nää mietityttää monia!
Mua jännitti et kuinka ne jarrut vaikuttaa kun oli sumute ja pelkäsin että jos ei imeydy tarpeeksi tms. Mut hyvin meni!

Kiitos, tän ansiosta mun paniikki hieman laantui. Koitan rauhassa nyt vaan odotella (tai no eipä tässä muutakaan voi) huomista ja nää kaikki nippailut laittaa follien kypsymisen piikkiin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Aaanu, voi hyvin olla että rokote pidentäisi kiertoa hieman!

Deb, sama pelko oli! Yritin vaan ajatella että kyllä ne lääkärit tietää. :smiling-eyes: ja panikoin tietysti etukäteen silti :tears: Mullakaan ei mitään ollut karannut, ne vaan ei kovin moni olleet kasvaneet oikeaan kokoon, mutta mulla onkin huonot elimet.

Verikoe näytti hcgksi 185, nyt 9 päivää siirrosta! :red-heart: olen niin kiitollinen tästä ja toivon, että menisi loppuun saakka hyvin.
 
Aaanu, voi hyvin olla että rokote pidentäisi kiertoa hieman!

Deb, sama pelko oli! Yritin vaan ajatella että kyllä ne lääkärit tietää. :smiling-eyes: ja panikoin tietysti etukäteen silti :tears: Mullakaan ei mitään ollut karannut, ne vaan ei kovin moni olleet kasvaneet oikeaan kokoon, mutta mulla onkin huonot elimet.

Verikoe näytti hcgksi 185, nyt 9 päivää siirrosta! :red-heart: olen niin kiitollinen tästä ja toivon, että menisi loppuun saakka hyvin.

Ihanaa, niin paljon onnea!!

Mä oon nyt täällä oottamassa että ab tippuu ja pääsen punktioitavaks. Jännittää ihan hurjan paljon mut oxy alkaa vähän nousta päähän ni pahin huippu on paniikista ohi. Tosin sit varmaan jännittää ku pääsee tonne toimenpiteeseen!
 
Aaanu, voi hyvin olla että rokote pidentäisi kiertoa hieman!

Deb, sama pelko oli! Yritin vaan ajatella että kyllä ne lääkärit tietää. :smiling-eyes: ja panikoin tietysti etukäteen silti :tears: Mullakaan ei mitään ollut karannut, ne vaan ei kovin moni olleet kasvaneet oikeaan kokoon, mutta mulla onkin huonot elimet.

Verikoe näytti hcgksi 185, nyt 9 päivää siirrosta! :red-heart: olen niin kiitollinen tästä ja toivon, että menisi loppuun saakka hyvin.

Onnittelut Monday!
 
Punktio meni hyvin, mut olo sen jälkeen on ollu vaihteleva. Välillä ihan mukava olo, mut nyt makoilen sohvalla samalla kun mies laittaa meidän esikoista nukkumaan. Stimulaatio ei ollu kovin onnistunu ja soluja saatiin 2, alkioita 1-2 ja ens torstaina saan tietää lisää, nää menee pakkaseen joka tapauksessa jos selviää sinne asti. Laatu kuulemma aika huono :loudlycrying:

En kyllä tiedä tuunko jaksamaan näitä kauheen montaa, varmaan max yhden ivf:än enää kokonaisuudessaan jos tästä nyt ei tulosta tule.
 
Voi Deb, tosi ikävä kuulla, että stimulaatio ei mennyt nappiin :sad001 Niin raskasta hommaa muutenkin ja sitten lopputulos harmittaa tietysti hullun lailla. Toivottavasti olosi kohenee levolla ja nesteiden nauttimisella. Ja kannattaa varmasti syödä särkylääkettä - minulle sanottiin ainakin, että ihan turha säästellä niistä jos vointi on huono.

Minulla tulee huomenna maanantaina 2 viikkoa punktiosta, ja perjantaina aloin tuntea olevani lähes täysissä voimissa. Munasarjat ovat kuitenkin edelleen selkeästi isot joten tanssiminen ei tullut edelleen viikonlopun aikana kysymykseen. Muuten olo on alkanut sen turvotuksen osalta helpottaa kuitenkin.

Perjantaina aloin myös vuotamaan/tiputtelemaan, en oikein tiedä kumpaa tämä on kun kauheita kuukautiskipuja ei ole ollut mutta vuotoa kuitenkin jonkin verran. Tein eilen varhaisen testin ja negahan se oli. Huomenna olisi periaatteessa ensimmäinen mahdollinen testipäivä. Kai se täytyy testata vaikka perjantai-ilta jo meni itkiessä… Vaikka tietää onnistumisprosentit ja on realisti, niin silti se jokin toivo näköjään syvällä kytee. Olen tästä huolimatta nyt jatkanut terolutien kanssa. Voinen ne huomenna lopettaa jos (kun) nega jälleen pärähtää. Nyt sitten väkiertoa kohti :Broken Heart:
 
Pikainen omanapakysymys: Onkohan ihan normaalia, että mulla edelleen tulee rusehtavaa vuotoa? Mihinkään ei satu ja enää ei edes turvota niin paljoa, olo alkaa olla aika normaali. Mulla menkkojen jälkeen kestää kyllä ruskea tuhnuvuoto myös aina 2-3pvää, että voisko se olla vaan vanhaa verta sekottunu valkovuotoon? Oli pari kuivaa päivää ja nyt alko valkovuoto tosiaan ”virrata” uudelleen.. Odotan takasinsoittoo polilta, mut aattelin kysyä jos jollain olis kokemuksia?
 
Sainkin vastauksen! Samalla kuulin, että munasolut ei ollu selvinny hedelmöityksestä ja me ei saatu yhtään alkioo :sad-face:
 
Sainkin vastauksen! Samalla kuulin, että munasolut ei ollu selvinny hedelmöityksestä ja me ei saatu yhtään alkioo :sad-face:

Oon tosi pahoillani :Heartred

Pohditteko tilannetta vai aiotteko seuraavaan kierrokseen?
Varmaan lääkitystä voisi lääkärit miettiä uudelleen.
 
Oon tosi pahoillani :Heartred

Pohditteko tilannetta vai aiotteko seuraavaan kierrokseen?
Varmaan lääkitystä voisi lääkärit miettiä uudelleen.

Joo lääkitys menee uusiks, tulee FSH + LH-lisä vissiin. Ei lähetä heti kun meillä tulee tässä Rukan reissu ja häät pian, mutta yhden tai kahden välikierron jälkeen uus yritys taas.
 
Monday, onnea!

Deb, tosi kurja kuulla ettette saaneet yhtään alkiota. Toivon kovasti että seuraavassa yrityksessä menee paremmin.

Cha-cha, toivotaan että olis harmitonta vuotoa, vaikka tiedän että voi olla kummin päin vaan. Kuinka mones päivä sulla on siirrosta ja minkä ikäinen siirrettiin?

On. Vaimolla oli eilen toinen ultra. 17 hyvän kokoista follia kasvamassa ja joitakin pienempiä. Keskiviikkona punktio. Tuoresiirtoa ei ole tulossa kun melko varmasti tehdään alkiodiagnostiikka. Paitsi jos käviskin kato ja tulis vaan yksi tai kaksi alkiota, sitten ei kannata. Tää on joka tapauksessa meidän viimeinen keräys.
 
Täällä käyty tänään varhaisultrassa, jossa kaikki oli hyvin :Two-hearts:

Isoimpana oireena ollut vatsasekaisin ja etova olo rv 6 alkaen. Vaikea sanoa kuuluuko raskausoireisiin vai voisiko olla, että vatsa ei enää kestä lääkkeellisen siirron lääkkeitä.

Toivottavasti tällä kertaa saadaan vauva syliin asti:red-heart: viimeksi kehitys oli loppunut melkein heti varhaisultran jälkeen.

Paljon tsemppiä kaikille hoitoihin ja voimia teille jotka olette kohdanneet epäonnea! Onnea myös plussanneille.
 
Joo lääkitys menee uusiks, tulee FSH + LH-lisä vissiin. Ei lähetä heti kun meillä tulee tässä Rukan reissu ja häät pian, mutta yhden tai kahden välikierron jälkeen uus yritys taas.

Oon tosi pahoillani ettei tämä kierto onnistunut :red-heart: mutta lohdutuksen sanana voin kertoa että meillä juuri tuo samainen lääkkeiden muutos (fsh+lh) toi lopulta hyvä tuloksen kahden epäonnistuneen kierroksen jälkeen. Paljon siis tsemppiä seuraavaan yritykseen!
 
Beisla: Toivotaan hyvää saalista teille!

Lumotar: Ihanaa! Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Madalena: Kiitos! Tää helpotti kyllä vähän, koska pelkään että mun munasolut on lopullisesti pilalla.

ON: Hei! Kuinka monta päivää teillä on näkyny Ovitrelle raskaustestissä? Mulla on tosi vahva viiva vielä 9pvän jälkeenkin, vaikka Pregnyl on aina hävinny 10pvässä (toki annos on myös pienempi Pregnylissä).
 
Takaisin
Top