Inseminaatio/muut hoidot 2018

Olet ilmeisesti yksityisellä hoidoissa? Voisin kuvitella (ja toivon!), että siellä saa rauhallisempia tapaamisia kuin tuolla julkisella. Olen erittäin kiitollinen siitä, että ollaan päästy julkiselle hoitoihin ja hlökunta on ollut tosi mukavaa, mutta nuo poliajat on kyllä todella (!) nopeita! Tuntuu siltä, että pitäisi suurin piirtein olla housut valmiiksi alhaalla kun huoneeseen astuu. Siinä ei todellakaan "turhia" jutella eikä fiiliksiä kysellä. Ehkä siellä todella on niin vähän henkilökuntaa ja työaika tiukoilla?
!

Sama fiilis että nopeaa on :facepalm:

Meille ei toinen inssikään tuottanut tulosta. Tänään soittelin polille ja nyt sitten ootellaan ivfää..jaiks. Marraskuulle alustavasti jo aika. Jotenki kuvittelin et ois pitempi jono. Hirvittää ne hormonihoidot kun Letrotki jo aiheutti sivuvaikutuksia ja pitemmän kaavan mukaan pitäs edetä.
 
Mulla oli eilen kolmas ja viimeinen inssi. Ylläolevaan keskusteluun liittyen, Naikkarilla oli aivan ihana nuori lääkäri ja vanhempi kätilö. Kyseli paljon kaikkea ja oli tosi empaattisia. Oli ihana tunnelma.
Mulla tää kolmas inssi eros sillä tavalla, et munarakkula oli jo lähtenyt liikkeelle, aiempina kertoina ei. Ovislimoja oli vielä aamulla reilusti ja aamulla vähän kolotti alavatsaa, eli sormet ristissä et inssi ei ollut liian myöhään. Kuulemma myös miehen tuotos oli ”loistavaa”. Lisäksi olin lisännyt tähän kiertoon niitä osteopaattisia hoitoja, ja tää poppamies sanoi et kroppa tuntuu siltä, et olis paremmat mahdollisuudet onnistua mitä aiemmin. Jännittävät kaksi viikkoa edessä :-)
Silti realiteetit on mitä on, et en usko et kovasti romahdan vaikka ne menkat sieltä kohta alkaa.
 
Johannnna1987 ja Johis: Tsemppiä piinaviikkoihin! Jos teiltä on optimismi lopussa niin multa riittää sitä teillekkin! :D Ekalla inssilläkin voi tärpätä! :)

Itellä menossa toisen inssin dpo 10. Menkkojen pitäis alkaa ihan viimestään torstaina ja testata aion aikasintaan perjantaina, jolloin ois dpo 16. Niin kivaa kun niitä testejä ois kymmenittäin tehdäkkin, niin mä haluan selkeän tuloksen heti!

Nautitaan tästä ajatuksesta, että saatetaan olla raskaana, niin kauan kun voidaan! Haaveilla ei voi koskaan liikaa! :Heartred
 
Meilläkin on nyt eka inssi takana. Sekin oli supernopea toimitus - olin ehkä 5 minsaa vastaanottohuoneessa, ei edes ultrattu, joten en tiedä tarkalleen irtoamistilannetta.

Toinen inssi vielä voidaan kokeilla, mutta sitten suosittelevat ivf:ään siirtymistä. Olisivat siis polilla jättäneet inssit kokonaan väliin ja suoraan koeputkihedelmöitykseen. Me kuitenkin haluttiin eka kokeilla inssiä, koska tuokin päätös piti tehdä muutamassa minuutissa ensikäynnillä polilla eikä oltu vielä ivf:ään valmiita. Gonal-f ja Ovitrelle ei aiheuttaneet minulle mitään oireita, fyysisiä tai psyykkisiä, tosi "helppo" oli koko inssiprosessi.

Koskakohan raskaustesti (verikoe) yleensä tehdään inssin jälkeen? Pitää soitella aikaa ensi viikolla ja samalla kysellä, voinko sitten samalla tavalla aloittaa gonal-f-pistot uudessa kierrossa. Toiveet on kyllä ihan nollassa, todennäköisyydet tärpille on niin pienet, ja kun ei luomuna parissa vuodessa ole kertaakaan tärpännyt, niin miksipäs se inssilläkään tärppäisi.. Kevyttä pessimismiä..

Mulla oli hcg verikoe tasan kaksi viikkoa inssistä
 
Moi! Mäkin päätin reipastua ja kirjottaa elämäni ensimmäiseen foorumiin. Ollaan miehen kanssa molemmat 28v, yritystä takana 2-vuotta ja eka inssi oli tasan viikko sitten. Jännittää ihan hirveesti, jotenkin en vaan usko et ois onnistunut kun on niin monesti joutunut pettymään.. miten muilla menee? :)
 
miten muilla menee? :)

Hei ja tervetuloa kuumeileen! :)

Täällä se tilanne, että toisesta inssistä tuli tänään kuluneeksi kaksi viikkoa, Lutinukset lopetin tiistai-aamuna eli menkkojen pitäis alkaa ihan viimestään huomenna aamulla! :wideyed:
Perjantaina vastaa testaan, alko menkat huomenna tai ei!

Tänään kp 29/29, dpo 14

Jännittää!!!!!!
 
Moi! Mäkin päätin reipastua ja kirjottaa elämäni ensimmäiseen foorumiin. Ollaan miehen kanssa molemmat 28v, yritystä takana 2-vuotta ja eka inssi oli tasan viikko sitten. Jännittää ihan hirveesti, jotenkin en vaan usko et ois onnistunut kun on niin monesti joutunut pettymään.. miten muilla menee? :)

Tervetuloa! Mulla tulee huomenna viikko kolmannesta (ja viimeisestä) inssistä. Vielä viikko pitäis jännällä ennen kun edes harkitsen testin tekemistä, ellei ne menkat yllätä sitä ennen. Jänniä päiviä :)

Miten muuten suhtaudutte alkoholiin näinä ”piinapäivinä”? Onko lääkäreiltä tullut jotain suosituksia asiaan? Mä en oo koskaan tajunnut kysyä.
Mitään övereitä ei tee mieli vetää, mut tänään ja huomenna olis juhlat, joissa varmaan vähän kippistellään skumpalla yms. Ei kai jokunen skumppalasi pilaa tätä hommaa, sehän vaan rentouttaa.. :-) Mitä mieltä?
 
Moi! Mäkin päätin reipastua ja kirjottaa elämäni ensimmäiseen foorumiin. Ollaan miehen kanssa molemmat 28v, yritystä takana 2-vuotta ja eka inssi oli tasan viikko sitten. Jännittää ihan hirveesti, jotenkin en vaan usko et ois onnistunut kun on niin monesti joutunut pettymään.. miten muilla menee? :)

Tervetuloa! Mulla tulee huomenna viikko kolmannesta (ja viimeisestä) inssistä. Vielä viikko pitäis jännällä ennen kun edes harkitsen testin tekemistä, ellei ne menkat yllätä sitä ennen. Jänniä päiviä :)

Miten muuten suhtaudutte alkoholiin näinä ”piinapäivinä”? Onko lääkäreiltä tullut jotain suosituksia asiaan? Mä en oo koskaan tajunnut kysyä.
Mitään övereitä ei tee mieli vetää, mut tänään ja huomenna olis juhlat, joissa varmaan vähän kippistellään skumpalla yms. Ei kai jokunen skumppalasi pilaa tätä hommaa, sehän vaan rentouttaa.. :-) Mitä mieltä?
 
Moikka!

Mieki uskaltaudun elämäni ekaa kertaa kirjottamaan foorumille:joyful: Keksin itselleni kivan nimimerkinkin, mutta jostain syystä en saa sitä vaihdettua:sad001:sad001 Yritän muistaa "allekirjoittaa" aina vietini niin on helpompi..joten olen siis Komitar:love017 Oon tahkonnu kaikenlaisia keskustelupalstoja, mutta tää kiinnosti eniten koska on "ajantasalla" ja näyttää olevan suht aktiivinen..

Vähän taustatietoa ensin; Itte oon 30v. ja puoliso on 34v., miulla kohta 7v. poika edellisestä liitosta ja nyt ollaan lähes päivälleen kolme vuotta yritetty nykyisen puolison kanssa tuloksettomasti:smiley-angry017 Tuo miun poika siis sai alkunsa luomusti ja nykyisen kanssa ollaan selittämättömiä.. Käydään kunnallisella hoidoissa, mutta inseminaatiot tehdään yksityisellä lähetteen kanssa.

Miulla tuli eilen tasan viikko kolmannesta inssistä eli piinapäiviä elellään:confused:
Meillä tehtiin peräkkäisiin kiertoihin kaksi inssiä keväällä/kesällä ja nyt oli yks luomukierto välissä kesäsulun takia. Jokaisessa hoidossa ollut Gonal F 50 IU kp 5-9 tai 10 ja Pregnyl 5000 IU inssiä edeltävänä päivänä, lisäksi Inssin jälkeen parin päivän päästä alotettu Lugesteron 2x200mg kahden viikon ajaksi.

Onko teillä eri kierroissa olot/oireet/tuntemukset vaihdellu kuinka paljon..vaikka ois samat lääkemäärät..?

Kävin eilen lukemassa OmaKantaa ja menetin viimeisenki toivon rippeen tähän hommaan:meh: Olin siinä käsityksessä että aukiolotutkimuksessa (joka sattui aivan älyttömästi miulla..ihan pienin syin en uudestaan lähde!) lääkäri sanoi oikean puolen olevan selvästi auki ja vasenta ei nähnyt kunnolla.. Nyt sieltä noita lausuntoja lukiessa löysin että se meniki just päin vastoin..oikeasta ei siis varmuutta ja vasen täysin auki..
Ja viimesimmässä ultrassa kunnallisella lääkäri pohti ääneen miksi miulla kasvaa follikkeli joka kerta oikealle puolelle.. Inseminaatiossa toinen lääkäri vielä ultras ja löyski KAKS isompaa follikkelia oikealta puolelta ja sanoi vielä että ei se vuorotellen kasva oikealle ja vasemmalle, vaan saattaa kasvaa aina vaan toiselle puolelle. Tästä sain aluksi lisää toivoa, mutta nyt tuon OmaKannan lukemisen jälkeen toivo mennyt totaallisesti kun se kasvaa aina oikealle ja just sen oikean puolen torven aukiolosta ei oo täyttä varmuutta:arghh::arghh::arghh::arghh:

Käsitin myös että saadaan itse päättää tehdäänkö vielä yksi inseminaatio vai lähdetäänkö IVF jonoon, jos tämäkin homma epäonnistuu.. Kauhian rankkaa miettiä näitä ja yrittää tehdä päätös:eek:
Toisiksen haluaisin kokeilla vielä kerran että kasvaisko se välillä toiselle puolelle, mutta sitten taas tuntuu että jos se kasvaa taas oikealle puolelle ni ei ole edes mitään piinailtavaa ku ei se onnistu kuitenkaan..ja että IVF:ssä voitais päästä edes vähän pidemmälle kun ne punkteerataan eikä haittaa jos torvessa on joku tukos:confused004

Tulipa pitkä ja sekava sepustus, toivottavasti saatte selvän:bookworm: Soooooriiiiiiiiii:happy:

-Komitar-
 
Voi vitsit, eli ollaan melkeen päivälleen samassa tilanteessa! :) ja samaa oon miettinyt nimittäin lauantaina ois ystävän tuparit että uskaltaako ottaa mitään ei ainakaan mulle lääkäri puhunu mitään ettei sais..
 
Ainiin tsemppiä kaikille kanssasisarille:love7 piinailijoille, pistäjille, hoitoja odottaville...ihan kaikille:love7

Ja kiitos tästä palstasta. On mukava lukea muiden samassa tilanteessa olevien kokemuksia ja purkaa vähän omaa päätä.
Meillä muutama läheinen tietää että hoidoissa ollaan, mutta tarkkoja ajankohtia en oo enää halunnu kertoa kun ei pää kestä oman piinailun yhteydessä kuunnella "millon pistät" "joko teit testin" "joko tärppäsi" "kyllä se tärppää" "älä ajattele sitä":angry4 Eikä meidän lähipiirissä ole ketään muuta joka nää hoidot ois joutunu läpi käymään ni sieltä ei oikein ymmärrystä löydy.. Enemmänkin meidän tuttava piirissä raskaaksi tullaan heti kun ehkäisy jätetään pois tai jopa lääkäri käynniltä lähdetään suoraan synnyttämään vaikkei edes tiennyt olevansa raskaana:mad:

-Komitar-
 
En usko, että lasista tai kahdesta on haittaa ennen plussaa! Kun eihän elämää voi jättää elämättä vauvaa yrittäessä! Raskaaksi tulokin onnistuu paremmin, kun on rentoutunut ja onnellinen kroppa! :)

Lääkärit luultavasti sanoisi, että parempi jättää alkoholi kokonaan pois, jos vauvaa yrittää...
 
Moikka!

Mieki uskaltaudun elämäni ekaa kertaa kirjottamaan foorumille:joyful: Keksin itselleni kivan nimimerkinkin, mutta jostain syystä en saa sitä vaihdettua:sad001:sad001 Yritän muistaa "allekirjoittaa" aina vietini niin on helpompi..joten olen siis Komitar:love017 Oon tahkonnu kaikenlaisia keskustelupalstoja, mutta tää kiinnosti eniten koska on "ajantasalla" ja näyttää olevan suht aktiivinen..

Vähän taustatietoa ensin; Itte oon 30v. ja puoliso on 34v., miulla kohta 7v. poika edellisestä liitosta ja nyt ollaan lähes päivälleen kolme vuotta yritetty nykyisen puolison kanssa tuloksettomasti:smiley-angry017 Tuo miun poika siis sai alkunsa luomusti ja nykyisen kanssa ollaan selittämättömiä.. Käydään kunnallisella hoidoissa, mutta inseminaatiot tehdään yksityisellä lähetteen kanssa.

Miulla tuli eilen tasan viikko kolmannesta inssistä eli piinapäiviä elellään:confused:
Meillä tehtiin peräkkäisiin kiertoihin kaksi inssiä keväällä/kesällä ja nyt oli yks luomukierto välissä kesäsulun takia. Jokaisessa hoidossa ollut Gonal F 50 IU kp 5-9 tai 10 ja Pregnyl 5000 IU inssiä edeltävänä päivänä, lisäksi Inssin jälkeen parin päivän päästä alotettu Lugesteron 2x200mg kahden viikon ajaksi.

Onko teillä eri kierroissa olot/oireet/tuntemukset vaihdellu kuinka paljon..vaikka ois samat lääkemäärät..?

Kävin eilen lukemassa OmaKantaa ja menetin viimeisenki toivon rippeen tähän hommaan:meh: Olin siinä käsityksessä että aukiolotutkimuksessa (joka sattui aivan älyttömästi miulla..ihan pienin syin en uudestaan lähde!) lääkäri sanoi oikean puolen olevan selvästi auki ja vasenta ei nähnyt kunnolla.. Nyt sieltä noita lausuntoja lukiessa löysin että se meniki just päin vastoin..oikeasta ei siis varmuutta ja vasen täysin auki..
Ja viimesimmässä ultrassa kunnallisella lääkäri pohti ääneen miksi miulla kasvaa follikkeli joka kerta oikealle puolelle.. Inseminaatiossa toinen lääkäri vielä ultras ja löyski KAKS isompaa follikkelia oikealta puolelta ja sanoi vielä että ei se vuorotellen kasva oikealle ja vasemmalle, vaan saattaa kasvaa aina vaan toiselle puolelle. Tästä sain aluksi lisää toivoa, mutta nyt tuon OmaKannan lukemisen jälkeen toivo mennyt totaallisesti kun se kasvaa aina oikealle ja just sen oikean puolen torven aukiolosta ei oo täyttä varmuutta:arghh::arghh::arghh::arghh:

Käsitin myös että saadaan itse päättää tehdäänkö vielä yksi inseminaatio vai lähdetäänkö IVF jonoon, jos tämäkin homma epäonnistuu.. Kauhian rankkaa miettiä näitä ja yrittää tehdä päätös:eek:
Toisiksen haluaisin kokeilla vielä kerran että kasvaisko se välillä toiselle puolelle, mutta sitten taas tuntuu että jos se kasvaa taas oikealle puolelle ni ei ole edes mitään piinailtavaa ku ei se onnistu kuitenkaan..ja että IVF:ssä voitais päästä edes vähän pidemmälle kun ne punkteerataan eikä haittaa jos torvessa on joku tukos:confused004

Tulipa pitkä ja sekava sepustus, toivottavasti saatte selvän:bookworm: Soooooriiiiiiiiii:happy:

-Komitar-

Hei ja tervetuloa kuumeileen!
Mä ehkä tossa tilanteessa lähtisin suoraan IVF:ään. Siinä on kuitenkin paremmat saumat onnistua, varsinkin jos on putkissa ehkä häikkää. Varsinkin, jos saatte hoidot kunnallisen hinnoilla niin ehdottomasti suosittelen niihin lähtemään! Ei tarvitse odotella "turhia kiertoja".

Mutta tsemppiä joka tapauksessa hoitoihin! :)
 
Ite siirryn tässä tuonne IVF puolelle, lokakuussa pitkän kaavan alku tulossa.
Mutta kommentoin tuohon alkoholiasiaan, että omantunnon ja fiiliksen mukaan on paras :) lääkärit eivät Suomessa mitenkään pyri yksittäisiä annoksia rajoittamaan, vaan ennemmin ongelmakäyttö on se mihin ehkä puututaan. Olen myös oman lääkärin kanssa tästä puhunut. Raskausaikanakaan se 1lasi silloin tällöin ei ole kovin vaarallista niin piinapäivien aikana vielä enemmän on ok. Oon ajatellut omalla kohdalla että jos mun tekee mieli piinapäivien aikana niin otan, ja jos ei tee mieli niin en ota, riippumatta onko juhla tai ei. Useimmiten olen ottanut normaalisti sen mitä muutenkin ilman yrittämistä ottaisin, 2-3 annosta juhlissa.
 
Meillä sit samat suunnitelmat november-rain kanssa. Lokakuussa pitäs mullaki alkaa pitkä kaava.. joten minäkin siirryn täältä ivf puolelle.
Tsemppiä teille muille :)
 
Meille siis kunnallisessa lääkäri sanoi että tämän jälkeen siirrytään IVF, mutta yksityisellä lääkäri sanoi että yhden inssin voisi vielä kokeilla niin että tikutan oviksen ja plussasta seuraavana päivänä tehtäisiin inssi.. Tähän asti inssit tehty ultrauksen arvion mukaan enkä ole ovista kertaakaan inssien aikana tikuttanut..
Meillä hankaluutena matka IVF hoitoihin...matkaa yhteen suuntaan kertyy n. 250 km ja mies on yksityisyrittäjä eikä voi pitää montaa vapaa päivää:bored: Jotenkin saa kyllä asian hoitaa jos ja kun hommaan joudutaan ryhtymään. Ehkä ei kannattais suunnitella vielä kauheesti kun ei näistä asioista ihan hirveesti tiedä, mutta ajattelin että oltaisiin punktion ja siirron väli siellä sitten vaikka hotellissa ettei tartteis edestakasin ajella.. Noh..sen aika on sitte myöhemmin:rolleyes: Nyt piinailen tätä inssiä vielä viikon verran..

Edellisten kahden inssin jälkeen tissit tuli melkein heti inssin jälkeen kipeeks ja oli menkkojen alkuun asti kipeät, lisäksi ainoat oireet oli väsymys ja huimaus..
Nyt tämän inssin jälkeen ensimmäiseen kuuteen päivään ei ollut mitään, mutta sitten.........kuusi päivää inssistä rupesi alavatsaa viiltelemään, pissattaa huomattavasti useammin kun ennen, olo on ällö, tunteet heittelee todella rajusti (vedin kiukku raivarit miehelle, itkeskelen päivittäin ja eilen repesin itkemään kun mietin maaliskuussa ajamaani kolaria ja kuinka veljeni auttoi siinä tilanteessa) ja (vasta) tasan viikko inssin jälkeen tissit kipeyty sellaseks että urheiluliivit oltava yölläkin päällä.. Sama lääkitys (Lugesteron) ollut joka kerta..miten tää kierto on näin erilainen?

Toiveet on kyllä aika matalalla:sad001 Niitä kahta follikkelia ja näitä oireita kuunnellessa mietin että jospa kuitenkin, mutta sitte yritän nopeesti palauttaa itteni maan pinnalle ja pohtia miks se nyt tärppäis ku ei oo aiemminkaan tärpänny..

-Komitar-
 
Noh, minäkin voin ilmoittautua jonon jatkeeksi... ei tuottaneet inssit tulosta ja IVF:ään mekin mennään (lokakuun lopussa). Semi-hyvällä mielellä odotellaan hoitoja ja yritän tän väliajan keskittyä vaan kropan ja mielen valmisteluun tulevaa varten. Ehkä vähän pitää taukoakin näistä asioista, siinä määrin kuin se nyt on mahdollista.

Tsemppiä kaikille insseilijöille ja IVF:ään siirtyville – pidän peukkuja teille! :wav
 
Takaisin
Top