Inseminaatio/muut hoidot 2018

Mullakin oli lutinus käytössä ekan inssin ja käsittääkseni samalla suunnitelmalla olis tarkoitus mennä tuo toinen inssi sit kun syksyllä päästään se tekemään. Mulla on luteaalivaihe ollut ihan normaali noin 14 päivää. Mutta kannattaa kyllä kysyä sitä.
Raportoithan Johannna sitten tänne jos tuosta osteopatiasta ja muista hoidoista ollut apua.
Mä aloitin nyt tuon donaferty valmisteen käytön kun oon kuullut että siitä vois olla apua ainakin jos on pcos. Mulla ei tosin oo mutta kokeilen silti. :)
 
Mulla luteaalivaihe yleensä 14päivää, viime luomukierrossa jäi 12päivään. Täytyypäs siis kysellä, jos ei nyt niin seuraavan inssin jälkeen sitten.
Onko kellään tullut tuhruttelua/vähäistä veristä vuotoa heti inssin jälkeen tai muutaman päivän päästä?
 
Hei kaikille.

Ilmottaudun vähän etukäteen tänne vaikka hoidot vasta alkamaisillaan. Olen yrittämässä lasta yksin sillä työtilanne ja elämä muutenkin on siinä pisteessä että nyt olisi todella hyvä aika saada lapsi. Seurustelukumppania ei ole ollut yläasteen jälkeen enkä usko että on lähiaikoina tulossakaan. Olen tyytynyt osaani jäädä vanhaksipiiaksi mutta en halua jäädä lapsettomaksi.

Ensimmäinen lääkärikäynti vasta tulossa eli ollaan hyvin alkutekijöissä.Jännitän niin paljon etten saa nukuttua vaan olen lukenut teidän kommentteja ja kokemuksia. Kauanko teillä kesti ensimmäisestä käynnistä ensimmäiseen inseminaatioon? Minulla pitäisi kaikki lisääntymislaitteet toimia ja olen alle 35. Tietenkään en voi olla varma koska en ole koskaan ollut raskaana. Olen kauhean kärsimätön koska olen vuosia suunnitellut asiaa ja nyt vihdoin!

Muokkaus.Luin viimeyönä inseminaatiokeskustelut vuodelta 2016, 1017 ja tämänvuotiset myös. Meinasi itku tulla moneen kohtaan että miten vahvoja naisia täällä on ja millaisia vastoinkäymisiä ja ilon hetkiä täällä on koettu.
 
Muokattu viimeksi:
Hei kaikille.

Ilmottaudun vähän etukäteen tänne vaikka hoidot vasta alkamaisillaan. Olen yrittämässä lasta yksin sillä työtilanne ja elämä muutenkin on siinä pisteessä että nyt olisi todella hyvä aika saada lapsi. Seurustelukumppania ei ole ollut yläasteen jälkeen enkä usko että on lähiaikoina tulossakaan. Olen tyytynyt osaani jäädä vanhaksipiiaksi mutta en halua jäädä lapsettomaksi.

Ensimmäinen lääkärikäynti vasta tulossa eli ollaan hyvin alkutekijöissä.Jännitän niin paljon etten saa nukuttua vaan olen lukenut teidän kommentteja ja kokemuksia. Kauanko teillä kesti ensimmäisestä käynnistä ensimmäiseen inseminaatioon? Minulla pitäisi kaikki lisääntymislaitteet toimia ja olen alle 35. Tietenkään en voi olla varma koska en ole koskaan ollut raskaana. Olen kauhean kärsimätön koska olen vuosia suunnitellut asiaa ja nyt vihdoin!

Muokkaus.Luin viimeyönä inseminaatiokeskustelut vuodelta 2016, 1017 ja tämänvuotiset myös. Meinasi itku tulla moneen kohtaan että miten vahvoja naisia täällä on ja millaisia vastoinkäymisiä ja ilon hetkiä täällä on koettu.

Moi!
Minä myös "teen" lasta yksin. Aloitin hoidot jo 2013, joilloin sain nopeasti ajat ensikäynnille ja psykologille. Kun lääkärit antoi luvan hoitoihin, sain aloittaa heti seuraavasta kierrosta. Eli mulla meni vajaa kuukausi ensikäynnin ja ekan inseminaation välillä. Sillon tehtiin kolme tuloksetonta inssiä (syytän pitkälti stressaavaa työtilannetta) joiden jälkeen päätin pitää taukoa. Kaksi vuotta myöhemmin pääsin helpommalla, ei tarvittu uutta psykologin käyntiä ja "ensikäynniksi" riitti normi gynekäynti. Hoidot sain taas aloittaa heti seuraavasta kierrosta. Sillon tärppäsikin ekalla yrityksellä! Nyt 2,5 vuotta myöhemmin olen taas hoidoissa (toiveissa pojalle pikkusisarus) ja nyt keskiviikkona on eka inseminaatio! Jännittää!!!

Mutta siis vastaus sun kysymykseen on, että jos kaikki on kunnossa, niin heti pääset tositoimiin!

Paljon tsemppiä hoitoihin! Toivotaan, että tärppää nopeeta!
 
Moi!
Minä myös "teen" lasta yksin. Aloitin hoidot jo 2013, joilloin sain nopeasti ajat ensikäynnille ja psykologille. Kun lääkärit antoi luvan hoitoihin, sain aloittaa heti seuraavasta kierrosta. Eli mulla meni vajaa kuukausi ensikäynnin ja ekan inseminaation välillä. Sillon tehtiin kolme tuloksetonta inssiä (syytän pitkälti stressaavaa työtilannetta) joiden jälkeen päätin pitää taukoa. Kaksi vuotta myöhemmin pääsin helpommalla, ei tarvittu uutta psykologin käyntiä ja "ensikäynniksi" riitti normi gynekäynti. Hoidot sain taas aloittaa heti seuraavasta kierrosta. Sillon tärppäsikin ekalla yrityksellä! Nyt 2,5 vuotta myöhemmin olen taas hoidoissa (toiveissa pojalle pikkusisarus) ja nyt keskiviikkona on eka inseminaatio! Jännittää!!!

Mutta siis vastaus sun kysymykseen on, että jos kaikki on kunnossa, niin heti pääset tositoimiin!

Paljon tsemppiä hoitoihin! Toivotaan, että tärppää nopeeta!

Kiitos vastauksesta. Ihanaa että voi täällä puhua asiasta. En ole vielä uskaltanut puhua läheisilleni. Äitini tietää ja kannustaa mutta muuten tämä on vielä salaisuus. Kerron niille sitten jos hoidot onnistuu. Ajattelin alustavasti kokeilla inssejä neljästi ja jollei tärppää niin pitää hieman rahankeräilytaukoa ja jatkaa myöhemmin.

Toivottavasti keskiviikkosi menee täydellisesti!
 
Salome: Miten meni ensikäynti? Kävitkö psykologillakin jo? Millon pääset aloittaan hoidot?

Mä täällä jännään sun puolesta! :D
 
Salome: Miten meni ensikäynti? Kävitkö psykologillakin jo? Millon pääset aloittaan hoidot?

Mä täällä jännään sun puolesta! :D
Hei Peruna! Ollaan jännitetty toistemme puolesta. Ensimmäinen lääkärikäynti on ohi ja nyt odottelen psykologilla käyntiä joka on parin viikon päästä. Tarkoitus olisi aloittaa hoidot lokakuussa. Ehkä ihan hyväkin että ei heti aloitettu heti ensikuussa sillä nyt on enemmän aikaa järjestellä elämää kuntoon. Haluaisin saada muutaman kilon pois ennen hoitojen alkamista sillä olen syönyt kesäloman aikana todella hyvin ja hieman liikaa. Onneksi töihin palattua pitäisi lähteä lomakilot pois.
Jännitin kyllä todella paljon tuota käyntiä etukäteen mutta ei se ollutkaan mikään kamala. Jotenkin odotin että olisi naurettu ulos mutta kohdeltiinkin kuin aikuista järkevää ihmistä.
Olen ollut viimeviikot kesälomalla ja koko loma on mennyt lastenhuonetta suunnitellen. Onneksi pian pääsee takaisin töihin kesälomalta niin ei pää ole täynnä vauvajuttuja ja aika menee ihan kauhean nopeasti kun on takaisin töissä.

Millä periaatteella valikoit luovuttajan? Jäin kauheasti miettimään sitä että haluanko luovuttajan jolla on esim. samanväriset silmät ja hiukset kuin minun suvullani vai onko itsekästä toivoa luovuttajaa jollaisen olisi itse valinnut oman miesmakunsa pohjalta.


Sulla onkin jännät ajat nyt kun odottelet tulosta? Toivon niin kauheasti että poikasi saa pikkusisaruksen itselleen. Toivottavasti ei tarvitse montaa kertaa yrittää ennenkuin onnistutaan.
 
Mulla menossa nyt kolmas ja viimeinen ovulaation induktio (pistoshoito), maanantaina on ultra ja varmaan viikon loppupuolella inssi. Oudot fiilikset kun tietää, että tää on nyt viimeinen näitä kevyempiä hoitoja. Jos tää ei onnaa niin seuraavaa pitää odottaa muutama kuukausi, ja jatkossa rahaa tulee menemään ihan eri luokkaa mitä tähän asti. Edelleen tiedostan et se reilu 10% todennäköisyys onnistua, eli melko pessimistisesti kyllä suhtaudun tähänkin kiertoon.
 
Hei Peruna! Ollaan jännitetty toistemme puolesta. Ensimmäinen lääkärikäynti on ohi ja nyt odottelen psykologilla käyntiä joka on parin viikon päästä. Tarkoitus olisi aloittaa hoidot lokakuussa. Ehkä ihan hyväkin että ei heti aloitettu heti ensikuussa sillä nyt on enemmän aikaa järjestellä elämää kuntoon. Haluaisin saada muutaman kilon pois ennen hoitojen alkamista sillä olen syönyt kesäloman aikana todella hyvin ja hieman liikaa. Onneksi töihin palattua pitäisi lähteä lomakilot pois.
Jännitin kyllä todella paljon tuota käyntiä etukäteen mutta ei se ollutkaan mikään kamala. Jotenkin odotin että olisi naurettu ulos mutta kohdeltiinkin kuin aikuista järkevää ihmistä.
Olen ollut viimeviikot kesälomalla ja koko loma on mennyt lastenhuonetta suunnitellen. Onneksi pian pääsee takaisin töihin kesälomalta niin ei pää ole täynnä vauvajuttuja ja aika menee ihan kauhean nopeasti kun on takaisin töissä.

Millä periaatteella valikoit luovuttajan? Jäin kauheasti miettimään sitä että haluanko luovuttajan jolla on esim. samanväriset silmät ja hiukset kuin minun suvullani vai onko itsekästä toivoa luovuttajaa jollaisen olisi itse valinnut oman miesmakunsa pohjalta.


Sulla onkin jännät ajat nyt kun odottelet tulosta? Toivon niin kauheasti että poikasi saa pikkusisaruksen itselleen. Toivottavasti ei tarvitse montaa kertaa yrittää ennenkuin onnistutaan.

Hyvä, jos olet itse tyytyväinen hoitoaikatauluun. Silloin se kaikki on stressittömämpää ja osaa jopa nauttia "matkasta" :)
Puhuitteko jo, että millä lääkkeillä hoidot aloitetaan? Vai pitääkö odottaa psykologin lausunto, ennen varsinaista hoitosuunnitelmaa?

Mä valikoin luovuttaja omien värieni mukaan. Just siksi, että lapsi sitten "sopisi paremmin sukuun". Mutta ei siinä ole mitään väärää valita sitä omien mieltymysten mukaan. Sitähän ei kuitenkaan koskaan voi tietää, että mitkä geenit lapselle perityy! Tietty tummat usein vie vaaleista voiton...

Joo täällä jännitellään! 1,5 viikkoa pitää vielä odottaa, että alkaako menkat vai ei! Testata en aio ennenkun vasta perjantaina, kun menkat 2 päivää myöhässä. Ellei menkat ala ennen sitä...
Täällä on kaikki sormet ja varpaat ristissä, että tää toinen kerta toden sanois! :)
 
Tervehdys!

Mekin ollaan selittämättömiä, yritystä yli 2v ja eka inssikierto menossa.

Pistän nyt gonal-f kp 2-9, eka ultra huomenna kp 7. Vielä ei ole kerrottu, että miten tämän kierron hoito tästä etenee, ja vaikka kaikki on toki yksilöllistä ja riippuu hoitopaikastakin, niin osaakohan joku teistä "ennustaa"? Eli montako ultraa ennen inssiä yleensä on? Pystyyköhän lääkäri ennustaa oviksen ajankohdan monta päivää etukäteen, jottei siellä tarvisi rampata tyyliin joka toinen päivä ennen inssiä? Ilmeisesti me saadaan myös se irrotuspiikki (ja onko joku jarru sitä ennen?), eli siinäkin mielessä lääkkeellinen kierto.

Onko teillä pistohoito muuttanut kierron pituutta vai onkohan todennäköistä, että ovis ja inssi on samoihin aikoihin kuin ovis normikierrossakin olisi (kp16)?

Ja kolmas asia, josta ei vielä tiedetä mitään: kauanko miehen täytyy pidättäytyä ennen inssiä ja toisaalta kuinka usein olisi hyvä "tyhjentää" inssihoidossa ennen tavaran purkitusta? :D Onko teille annettu jotain ohjeita näistä?

Hei ja tervetuloa jutteleen!
Mulla on ollut inssikierroissa käytössä pillerihormonit ja ne ei aikaistunut mun kiertoa. Mä ovuloin luomustikkin eli periaatteessa inssit ois voinu tehdä mun omaan kiertoon ilman lääkkeitä.
Sama silloinkin, kun luovutin munasoluja, niin pistokset (paljon vahvemmat kun ovulaatio induktiossa) eivät aikaistaneet mun ovulaatiota. Tämä varmaankin tosi yksilöllistä!

Ja munasolu kasvaa n. 2 mm vuorokaudessa, eli lääkäri pystyy laskemaan mahdollisen ovisajankohdan. Mutta koska käyt kp7 jo ekan kerran folliultrassa, niin luultavasti tulee vielä toinen käynti ennen inssiä. Yleensä folliultria on vaan yksi ennen inssiä. Mutta nyt teidän tapauksessa lääkäri varmaan haluaa aikasin tarkistaa, että miten pistokset sinuun vaikuttaa.

Tohon siittiöasiaan mulla ei ole faktatietoa (kun itse olen hoidoissa itsellisenä naisena ja käytän pakastetavaraa :D), mutta mitä olen kuullut niin pari päivää pitäisi pidättäytyä ennen inssiä, mutta ei sitä kauempaa, että "tavara" olisi mahdollisimman laadukasta.

Onnea hoitoihin ja toivotaan, että lapsettomuus päättyy jo ensi kesänä! :)
 
Mulla menossa nyt kolmas ja viimeinen ovulaation induktio (pistoshoito), maanantaina on ultra ja varmaan viikon loppupuolella inssi. Oudot fiilikset kun tietää, että tää on nyt viimeinen näitä kevyempiä hoitoja. Jos tää ei onnaa niin seuraavaa pitää odottaa muutama kuukausi, ja jatkossa rahaa tulee menemään ihan eri luokkaa mitä tähän asti. Edelleen tiedostan et se reilu 10% todennäköisyys onnistua, eli melko pessimistisesti kyllä suhtaudun tähänkin kiertoon.

Peukut pystyyn, että kuulutte tässä kierrossa siihen 10 prosenttiin! :)
 
Hyvä, jos olet itse tyytyväinen hoitoaikatauluun. Silloin se kaikki on stressittömämpää ja osaa jopa nauttia "matkasta" :)
Puhuitteko jo, että millä lääkkeillä hoidot aloitetaan? Vai pitääkö odottaa psykologin lausunto, ennen varsinaista hoitosuunnitelmaa?
Tarkoitus olisi kokeilla kaksi ensimmäistä kertaa ilman lääkkeitä. Itselläni on selkeä ja säännöllinen kuukautiskierto ja ultrauksen mukaan viimekierrossa oli selkeästi tapahtunut ovulaatio niin varmaan sen takia kokeillaan nyt ensin ilman.
 
Hei.

Tsemppiä piinailijoille, voimia pettyneille ja
Onnea plussanneille.

Toivottavasti kesä on ollut rentouttava helteistä huolimatta.

Välikierrot ja klinikan kesätauko ohi joten takaisin sorvin ääreen. Kp 6 meneillään ja toiv. Tästä kierrosta seuraava inssi.
Innon ja kauhun sekavin tuntein kun ekasta Inssistä kohdun ulkoinen raskaus.
 
Olet ilmeisesti yksityisellä hoidoissa? Voisin kuvitella (ja toivon!), että siellä saa rauhallisempia tapaamisia kuin tuolla julkisella.

Hei!
Joo yksityisellä olen. Ei mua julkiselle huolita, kun olen yksin liikenteessä! :)
Mun klinikalla on aivan ihan hlökunta ja tosiaan ihan rauhassa saa ne housut riisua! :D Ja kuulumiset kysytään joka kerta. Vaikka onkin ollu kiva käydä siellä, niin toivon, ettei enää tarvi mennä (dpo5)!
 
Takaisin
Top