Inseminaatio/muut hoidot 2018

Me ollaan oltu nyt kesä tauolla hoidoista. Nyt kuitenkin menossa jo kp 34/30. Eilen tein negatestin mutta oiskohan tässä jotain toivoa vielä. Mulla on ollut lieviä menkkamaisia vatsakipuja jo viikon verran ja koko ajan ollu varma että nyt ne alkaa mutta ei oo mitään vuotoa ollut. Nyt kipeytyneet rinnat ja kasvoihin ilmestynyt useampi finni mitä mulla ei oo yleensä koskaan.
Syyskuussa sitten toinen inssi jos nyt ei ihmettä tapahdu.
 
Me ollaan oltu nyt kesä tauolla hoidoista. Nyt kuitenkin menossa jo kp 34/30. Eilen tein negatestin mutta oiskohan tässä jotain toivoa vielä. Mulla on ollut lieviä menkkamaisia vatsakipuja jo viikon verran ja koko ajan ollu varma että nyt ne alkaa mutta ei oo mitään vuotoa ollut. Nyt kipeytyneet rinnat ja kasvoihin ilmestynyt useampi finni mitä mulla ei oo yleensä koskaan.
Syyskuussa sitten toinen inssi jos nyt ei ihmettä tapahdu.

Saako udella miten kävi? Sormet ristissä toivon parasta :)
 
Pregnyl haettu apteekista kysyin lääkäriltä voisiko sen pistää kun en Tikkuun ovista saa, nyt toki ekaa kertaa käytössä clearbluen digi ovistikut ja tiistaina inseminaatio. Follit molemmilla puolilla toisella puolella 13mm ja toisella 12mm. Tänään kp 11. Nyt on sovittelu töitten osalta...
Teettekö aamun ekasta pissistä tuon clearbluen?
 
Pregnyl haettu apteekista kysyin lääkäriltä voisiko sen pistää kun en Tikkuun ovista saa, nyt toki ekaa kertaa käytössä clearbluen digi ovistikut ja tiistaina inseminaatio. Follit molemmilla puolilla toisella puolella 13mm ja toisella 12mm. Tänään kp 11. Nyt on sovittelu töitten osalta...
Teettekö aamun ekasta pissistä tuon clearbluen?

Juu aamun ekasta pissasta teen aina, mutta jos on ollut huolena että menee pysyvä hymynaama ohi, niin oon tehnyt myös illalla (yrittänyt pidättää aina n. 4h ennen testausta). Illallakin oon saanut pari kertaa pysyvän hymynaaman, kun aamulla on tullut vilkkunaama.

Omalla kohdalla oon kuitenkin huomannut, että pysyvä hymis kestää n. kaksi päivää (testasin kerran kahdella eri Clearbluella ja seuraavanakin päivänä tuli vielä pysyvä hymis). Eli ei ehkä tarvitse enää omalla kohdalla testailla puolen päivän välein, koska näyttää LH-huippu kuitenkin kestävän yli vuorokauden ajan.

Kovasti tsemppiä Kide inssiin ja toivottavasti tulee tikkuun pysyvä hymis ma tai ti!
 
Ei tullut hymyä aamulla, mutta aamupäivästä pistin pregnylin. Inssi peruuntui kun Mies ei pääse töitä lähtee kun vastaa paikasta pari päivää. Tänään ja ylihuomenna jos kotona tallettelee, toissa päivänä viimeksi talleteltu. Jospa parin viikon päästä tulisi plussa. Teen varmaan Digin niin ei tartte arpoa viivoista.
 
Saako udella miten kävi? Sormet ristissä toivon parasta :)
Alkoi ne menkat sit lopulta, mutta epäilen että olisko jotain kiinnittymisyritystä kuitenkin ollut kun sain tosi haalean haamuviivan ja sitä seuraavana päivänä alkoi menkat. Menkat oli tosi kummalliset, kirkkaan punaista vuotoa ja hyytymiä. Noh, uus kierto menossa, hoidot jatkuu vasta syyskuussa kun lomareissussa ollaan just oviksen aikoihin.
 
Heippa, täällä taitaa olla vähän hiljentynyt keskustelu, mutta ilmoittaudun silti mukaan.
Täällä nyt ensimmäinen inssi takana letrojen avustamana. Munarakkula oli ehtinyt jo puhjeta ja lääkärikin puhui tyyliin "sitten ensi kierrossa", joten odotukset ei ole korkealla... :banghead:
Selittämätön lapsettomuus taustalla ja ensimmäistä yhteistä yritetty reilu 1,5 vuotta.
Plussatuulia kaikille :angelic:
 
Heippa, täällä taitaa olla vähän hiljentynyt keskustelu, mutta ilmoittaudun silti mukaan.
Täällä nyt ensimmäinen inssi takana letrojen avustamana. Munarakkula oli ehtinyt jo puhjeta ja lääkärikin puhui tyyliin "sitten ensi kierrossa", joten odotukset ei ole korkealla... :banghead:
Selittämätön lapsettomuus taustalla ja ensimmäistä yhteistä yritetty reilu 1,5 vuotta.
Plussatuulia kaikille :angelic:
Moikka Carmen ja tervetuloa mukaan! Kesäksi täällä on tosiaan keskustelu vähentynyt, mutta eiköhän se tästä taas käynnisty, kun ihmiset palailevat lomilta ja hoidot jatkuvat.

Meillä oli sama homma viime kierrossa, rakkula oli jo puhjennut kun maanantai-aamuna päästiin asiaa ultraamaan (tiesin kyllä että ovu oli jo mennyt, kun pysyvä hymynaama tuli la-iltana ja sunnuntai-iltana oli parin tunnin ajan paineen tunne alavatsassa). Meillä ei sitten inssiä tehty ollenkaan – oltiin yksityisellä ja lääkäri totesi että menisi rahat hukkaan – mutta kierrossa oli kuitenkin luomuyritystä ja keltarauhasnapit lisätukena, joten jännäiltiin kuitenkin. No, nega tuli testistä ja nyt ootellaan menkkojen alkamista.

Pidän peukkuja, että teillä nappaisi kuitenkin – jos olisi sinnikäs ja pitkäikäinen munasolu! :)
 
Heippa! Mä kävin tänään kp12 folliultrassa ja sellaisia uutisia tuli nyt, että tähän kiertoon voi olla kaksosriski. Oikealta puolelta löyty 13 ja 11mm follikelit, vasemmalla oli pieniä joita ei edes mitattu. Limakalvon paksuus oli 9.3mm. Jos tuo pienempi jatkaa kasvuaan niin voi tulla ne kaksoset sieltä sitte. Pistelen vielä 3 päivää gonal-f ja lauantaina irrotuspiikki. :)
 
Moikka Carmen ja tervetuloa mukaan! Kesäksi täällä on tosiaan keskustelu vähentynyt, mutta eiköhän se tästä taas käynnisty, kun ihmiset palailevat lomilta ja hoidot jatkuvat.

Meillä oli sama homma viime kierrossa, rakkula oli jo puhjennut kun maanantai-aamuna päästiin asiaa ultraamaan (tiesin kyllä että ovu oli jo mennyt, kun pysyvä hymynaama tuli la-iltana ja sunnuntai-iltana oli parin tunnin ajan paineen tunne alavatsassa). Meillä ei sitten inssiä tehty ollenkaan – oltiin yksityisellä ja lääkäri totesi että menisi rahat hukkaan – mutta kierrossa oli kuitenkin luomuyritystä ja keltarauhasnapit lisätukena, joten jännäiltiin kuitenkin. No, nega tuli testistä ja nyt ootellaan menkkojen alkamista.

Pidän peukkuja, että teillä nappaisi kuitenkin – jos olisi sinnikäs ja pitkäikäinen munasolu! :)

Kiitos peukuista. :happy: Me ollaan julkisella ja täällä tapana että inssi tehdään ovisplussasta seuraavana päivänä. Ihmettelin tätä kovasti, koska itsellä aina kovat oviskivut samana päivänä kun aamulla olen plussan saanut ja olen olettanut että irtoaa samana päivänä..Noh, todistetusti omat aavistelut piti paikkaansa kun maanantaina sain ovisplussan ja silloin oli ultra, jossa sovittiin inssi seuraavalle päivälle. Kivut alkoi maanantai-iltana ja epäilin silloin irtoavan ja niin oli sitten tehnytkin illalla tai yöllä.
Lääkäri oli kuitenkin toiveikas ja sanoi ettei vielä ole liian myöhäistä vaikka sivulauseessa puhuikin tosiaan seuraavasta kierrosta :arghh:
Itse en tajunnut pyytää mitään keltarauhaslääkettä, eikä lääkärikään siitä puhunut..olisinkohan tarvinnut :confused005
 
Meillä "kesätauko" ohi ja huomenna toinen inssi. Tänään kp 10 ja oikealla näkyi 19 mm follikkeli ja limakalvo 7mm. Mulla ei onneksi tarvi ovista tikuttaa, ultralla katottu follikkelien koko. Jotenki helpompi ja varmempi noin. Letroja söin kp 3-7, niistä hirveä hermojen kiristys ja sivuvaikutuksena turvotus ja ummetus. Viime kuussa pidin taukoa letroista ja olipa ihana kun olo oli normaali :facepalm:
 
Meillä "kesätauko" ohi ja huomenna toinen inssi. Tänään kp 10 ja oikealla näkyi 19 mm follikkeli ja limakalvo 7mm. Mulla ei onneksi tarvi ovista tikuttaa, ultralla katottu follikkelien koko. Jotenki helpompi ja varmempi noin. Letroja söin kp 3-7, niistä hirveä hermojen kiristys ja sivuvaikutuksena turvotus ja ummetus. Viime kuussa pidin taukoa letroista ja olipa ihana kun olo oli normaali :facepalm:

Meillä koen tikutuksen hyväksi, klinikalle matkaa yli 100km suuntaansa ni tuottaa aina hankaluuksia sinne meno töiden suhteen ym..nyt vain tämä ensimmäinen inssikierto katottiin ultralla. Tosin lääkäri sanoi, että ens kierrossa yritetään ajoittaa inssi ovisplussa päivään, mutta en tiedä miten se mahdollista, klinikan soittoajat vasta iltapäivällä.. :scratch
Tsemppiä teille inssiin. :angelic:
 
Kiitos peukuista. :happy: Me ollaan julkisella ja täällä tapana että inssi tehdään ovisplussasta seuraavana päivänä. Ihmettelin tätä kovasti, koska itsellä aina kovat oviskivut samana päivänä kun aamulla olen plussan saanut ja olen olettanut että irtoaa samana päivänä..Noh, todistetusti omat aavistelut piti paikkaansa kun maanantaina sain ovisplussan ja silloin oli ultra, jossa sovittiin inssi seuraavalle päivälle. Kivut alkoi maanantai-iltana ja epäilin silloin irtoavan ja niin oli sitten tehnytkin illalla tai yöllä.
Lääkäri oli kuitenkin toiveikas ja sanoi ettei vielä ole liian myöhäistä vaikka sivulauseessa puhuikin tosiaan seuraavasta kierrosta :arghh:
Itse en tajunnut pyytää mitään keltarauhaslääkettä, eikä lääkärikään siitä puhunut..olisinkohan tarvinnut :confused005
Keltarauhasnapeista voi olla hyötyä, jos luteaalivaihe on normaalia lyhyempi --> antaa ikäänkuin ylimääräistä tukea limakalvolle. Mutta julkisella puolella niitä ei ainakaan Helsingissä käytetä, joten veikkaan että tilastojen valossa vaikutus on hyvin vähäinen tai sitä ei ole varmasti todistettu... On siis käsittääkseni ekstraa eikä mitenkään välttämätön. Mutta jos sulla on lyhyt luteaalivaihe (alle 14 pv) niin voihan sitä varmuudeksi kysyä.
 
Mä lähdin nyt ystävän ja yhden blogikommentin perusteella kokeilemaan sellaista hoitomuotoa, jossa yhdistyy osteopatia, kiinalainen lääketiede yms. Oon nyt käynyt kaksi kertaa ”hoidossa” ja kolmas kerta sitten kun tehdään seuraava inssi. Kuulemma aika montaa lapsetonta paria on pystynyt auttamaan, joten katsotaan nyt tämäkin kortti, josko tästä olis apua. Suositteli myös ottamaan (mies sekä nainen!) 1rkl pellavansiemenöljyä iltaisin klo 21 jälkeen, sekä nestemäistä sinkkiä ja foolihappoa myös nestemäisenä (oli kallis, mutta ostin silti!). Vinkkinä vaan muillekin :)
 
Mä oon naistenklinikalla hoidossa, ja mulla on luteaalivaihetta tukemassa lugesteronit.
 
Sama mulla. Mulla on lutinus.
Okei! Mulle Naistenklinikalla sivulauseessa jotenkin vähän naurahdettiin, että lugeja ei siellä käytetä (kun kerroin että yksityisellä olin sellaiset saanut loppukierron tueksi), mutta ehkä kommentti koski sitten vaan mun tilannetta... Onko Johanna ja alinah teillä luteaalivaihe lyhyt vai miksi progesteroni käytössä? Ja onko siitä ollut apua tai mitään havaittavaa vaikutusta? Mulla ainoa vaikutus tähän mennessä on ollut, että siirtää kuukautisten alkamista...
 
Okei! Mulle Naistenklinikalla sivulauseessa jotenkin vähän naurahdettiin, että lugeja ei siellä käytetä (kun kerroin että yksityisellä olin sellaiset saanut loppukierron tueksi), mutta ehkä kommentti koski sitten vaan mun tilannetta... Onko Johanna ja alinah teillä luteaalivaihe lyhyt vai miksi progesteroni käytössä? Ja onko siitä ollut apua tai mitään havaittavaa vaikutusta? Mulla ainoa vaikutus tähän mennessä on ollut, että siirtää kuukautisten alkamista...

Joo mulla jää lyhyeksi, välillä reilusti alle 10 päivää. Mulla on ollut nyt sitä käytössä kahden inssin jälkeen. Haittavaikutuksia en oo huomannut. Ekalla kerralla piti menkat poissa pari kolme päivää normaalia pidempään, tokalla kerralla ei ollenkaan pidempään. Inhottavahan niitä on aamuin illoin laittaa, mutta ei auta, sarjassamme kaikki konstit käyttöön :D
 
Okei! Mulle Naistenklinikalla sivulauseessa jotenkin vähän naurahdettiin, että lugeja ei siellä käytetä (kun kerroin että yksityisellä olin sellaiset saanut loppukierron tueksi), mutta ehkä kommentti koski sitten vaan mun tilannetta... Onko Johanna ja alinah teillä luteaalivaihe lyhyt vai miksi progesteroni käytössä? Ja onko siitä ollut apua tai mitään havaittavaa vaikutusta? Mulla ainoa vaikutus tähän mennessä on ollut, että siirtää kuukautisten alkamista...

Minullakin oli tosiaan kunnallisella Hki:ssä keltarauhastuki, Lugesteron käytössä. Selittämättömiä ollaan ja normaalipituinen luteaalivaihe. En sitten tiedä, onko sillä vaikutusta, kun mulle tehtiin inssit pistoshoidoilla (OI+IUI) :confused005 Mut varmasti joo yksilöllistä!

Kannattanee Carmen kuitenkin soittaa ja kysyä, jos yhtään mietityttää... Ei ois ensimmäinen kerta, kun lääkärit unohtavat jotain :facepalm:

Tsemppiä kaikille teille inssiläisille hirmuisesti!!:Heartpink
 
Okei! Mulle Naistenklinikalla sivulauseessa jotenkin vähän naurahdettiin, että lugeja ei siellä käytetä (kun kerroin että yksityisellä olin sellaiset saanut loppukierron tueksi), mutta ehkä kommentti koski sitten vaan mun tilannetta... Onko Johanna ja alinah teillä luteaalivaihe lyhyt vai miksi progesteroni käytössä? Ja onko siitä ollut apua tai mitään havaittavaa vaikutusta? Mulla ainoa vaikutus tähän mennessä on ollut, että siirtää kuukautisten alkamista...

Joo mulla on lyhyt luteaalivaihe, silloin kun joskus ovuloin luomusti. Nyt sitten tässä OI pistoshoidossa otettu tuo lugesteroni käyttöön tukemaan sitä luteaalivaihetta. Mulla itellä se on ollut 9-10 päivää kun viimeksi luomusti ovuloin marraskuussa ja lugeilla se on 13-14 päivää.
 
Takaisin
Top