Imetys

Vautsi vau! Nyt sitten liiviostoksille ja drinkeille ystävien kanssa! :wink

Meillä imetys on vähän vähentynyt, mutta ei tässä vielä loppua näy. Aamulla ja illalla tissi on kova sana, ja joskus (kuten tänään) olen joutunut imettämään myös kesken päivän. Onneksi kuitenkin nykyisin lähinnä kotona, mutta silti en uskalla lähteä minnekään tavallisissa liiveissä ja vaatteissa jos neiti on mukana. Jonkinmoinen tavoite olisi saada homma loppumaan vuoden loppuun mennessä, mutta katsotaan nyt. Toisaalta typy on välillä niin lohduton kun kaivaa mun puseroa ja itkee, että meinaa sydän särkyä ja iskee paskamutsimorkkikset, toisaalta tiedän, että vähän isompaa on sitten paljon vaikeampi vieroittaa ja itse olen ollut ihan kypsä tähän jo jonkun puoli vuotta. Kamalat niskakivut, kun on vähän isommat rinnat eikä nuo imetysliivit tue kunnolla. :confused:
 
Meillä on myös vähennetty niin, että aamu- ja iltatissillä mennään, mutta lopetusta täytyy vielä vähän miettiä, koska sen jälkeen kun yösyötöt lopetettiin, ovat nuo jäljellä olevat imetyskerrat muodostuneet aiempaa tärkeämmiksi (ei enää puhettakaan, että tissistä irrotettaisiin kesken syömisen kuten aiemmin, kun ympärillä vaikka tapahtuu jotain). Ensimmäistä kertaa ikinä meillä on myös ruvettu pyytämään tissiä ja kaivelemaan äidin paitaa :eek:

Toisaalta kuten Latteäitikin, alan olla aika kypsä imetykseen, vaikka nyt sen lopettaminen yhtäkkiä tuntuukin vähän haikealta. Kai se on sama kuin kaikissa uusissa taidoissakin, että se on sitten niin peruuttamatonta. Mutta marraskuun aikana olen ajatellut vieroittaa, varmaan ensin ilta- ja sitten aamusyömisistä, koska aamutissin perään poika on ihan erityisesti. Toisaalta taas, marraskuun loppupuolella olisi yksivuotisneuvola ja sieltä saadaan rokotukset ja onkohan tuo sitten ihan kipeä ja kaipaisi tissille, huoh... Emmä tiedä.

Kirjoitinkohan mä nämä samat jutut tänne jo kertaalleen jossain välissä? Ei voi muistaa, IMETYSdementia :grin
 
Kävi meillä tosi luonnollisesti tuo imetyksen lopetus loppujen lopuksi. Meillä on pojun kanssa molemmilla ollut jo muut mielenkiinnon kohteet :grin Mutta joo, eipä tartte enää valita vaatteita sillä periaatteella, että missä on helpoin imettää.

Tsempit teille, jotka vielä jatkatte rintaruokinnan parissa :)

Muuten, maanantaina taitaa alkaa se Imettäjät tv-sarja.
 
^ Me luovuttiin tässä hiljan telkkarista, kun katsottiin kaikki ohjelmat käytännössä kuitenkin netin kautta, joten: siis MIKÄ tv-sarja?!?!
 
Sarja vaikutti vasten ennakkoluulojani ihan mielenkiintoiselta, mitä tuota ennakkoon julkaistua jaksoa katselin. En vaan oikein tiedä mitä ajatella yli kolmevuotiaan imetyksestä, jota tapahtuu myös öisin yösyöttönä..

Mutta kukin taplaa tavallaan, mielenkiintoista seurattavaa :)
 
Minä olen viimeiset kolme päivää imettänyt enää kerran päivässä iltaisin. Olin ajatellut, että meillä lopetettaisiin iltasyötöt ensin ja aamutissi jäisi viimeiseksi (poika on aamuisin nälkäinen ja puuron teko kestää kauemmin kuin tissin kaivelu, lisäksi mulle aamusyöttö antaa hetken lisäaikaa heräillä), mutta toisin kävi. Muutama aamu sitten mies oli "aamuvuorossa" pojan kanssa, ja kun poika ei tajunnut kaivata tissiä siinä kohtaa, kun minä heräsin, ajattelin, että enpä sitä tarjoakaan. Nyt katsotaan sitten, kuinka kauan jatketaan pelkällä iltasyötöllä, tai kuinka kauan maito riittää vain yhdellä syötöllä.
 
Ääh, meillä meni jo monta päivää pelkästään aamu ja ilta, mutta eilen repsahti taas illalla tissihiireksi, kun tuo ei eilen syönyt juuri mitään. Vähän kadehdin sua, herne!
 
No, vielä en uskalla juhlia, vasta yksi päivä takana :) Eilinen ilta ja nukkumaanmeno menivät ilman taistelua, mutta katsotaan, miten tänään sujuu...
 
Meillä jo välillä sain imetyskerrat vähennettyä 3 krt päivässä+2-3 krt yössä ja nyt on jälleen taannuttu vaihteeseen 'takiainen' ja paitaa ollaan kaivelemassa ihan koko ajan.. Välillä vaan hiplailee ja hengailee ja 'naukkailee', mä en arvosta kovin korkeelle semmoista. Sylissä saa kyllä olla, mut paita alhaalla, kiitos!
Onneks yleensä saa vietyä huomion vaikka jollain lelulla tai pelleilyllä.
 
No niin, nyt on mennyt kolme päivää imettämättä, eikä poika ole oikeastaan edes pyytänyt tissiä, kun olen antanut lehmänmaitoa iltapuuron kanssa. Huh helpotusta, ja toisaalta nyyh kun on vähän haikeaa. Onneksi poika on nyt innostunut yhteisistä lukuhetkistä niin saan hänet edes välillä kainaloon istumaan, sylissä kun tuo viihtyy niin huonosti.

Eilen illalla tuntui, että maitoa oli vähän ruvennut pakkautumaan rintoihin (vaikka mentiin viime viikot enää yhdellä imetyksellä päivässä), mutta se meni onneksi jo ohi.
 
Meillä on nyt menty useampi päivä vain kahdella imetyksellä, ja tänään eka kerran vain yhdellä, eli aamulla. Vapauttaahan tämä jo vähän, kaikki imetys tapahtuu kotona ja pystyn käyttämään tavallisia liivejä ja paitoja. Ja loppu häämöttää! :grin Tosin aion nyt tosissani haastaa Sophien siinä kuukauden mutsi kisassa, koska tänään neiti yritti vaatia tissiä, ja kun yleensä toimiva "luetaan kirjaa" -hämäys petti, niin mitä minä tein... Annoin lapselle rusinoita. :oops: Tissi unohtui kyllä, mutta seurauksena oli sitten se, että kun olin tänään harrastamassa ja neiti lattefaijan kanssa, niin oli ottanut isää kädestä ja taluttanut keittiöön, ja osoittanut pöydälle unohtunutta rusinaa rasiaa ja sanonut "anna! ANNA!". Niin että tässäpä Lattemutsin kasvatusvinkit: korvaa yksi addiktio uudella! Toimii varmasti! :3some No, ehkä ne rusinat joskus unohtuu ja ainakaan ne eivät ole mun kropassani kiinni. :rolleyes:
 
No niin, ensimmäinen päivä kokonaan ilman imetystä! :happy093En tosin vielä lähde tyttöjen kanssa juhlimaan, koska mikään ei takaa ettei tuo muistaisi huomenna vaatia. Mutta iltaimetys jätettiin ehkä pari viikkoa sitten rusinoiden avulla (josta muuten yllättävää kyllä ollaan myös päästy eroon, mutta ne kyllä auttoivat pahimman yli) ja se meni yllättävän kivuttomasti. Nyt olen joka aamu vähän odottanut että pyytääkö vai ei, ja tänään nukuttiin koko perhe pitkään, herättiin iloisina ja neiti ei muistanut pyytää tissiä. :grin
 
Okei, kolmas aamu ilman imetystä. Nyt olen valmis julistamaan, että ohi on! Jos vielä alkaa pyytää niin saa rusinoita. :wink Jee, paras joululahja koskaan! Ja kyllä mä välipäivinä pyydän tyttökaverit juhliin. Ja taidan tänään käydä ostamassa itselleni pullon sherryä. :cool05

Ps. Odotan otsikoita: "Imetys loppui - äiti riehaantui".
 
Hyvä hyvä Latteäiti! Vähän olen kateellinen sherrypullosta (tai melkein mistä tahansa pullosta), minulla kun jäi sattuneesta syystä imetyksenlopetusbileet odottamaan hamaa tulevaisuutta :wink
 
Takaisin
Top