Imetys

Hyvä tietää, että Tuutikin säilyy pari vrk. Mielestäni olen sitäkin purkkia tavannut, mutta on kyllä mennyt ohi tuo säilyvyys sitten :)

Joo, tää korvike on nyt vähän ollut ongelmallista aina, kun sitä on yrittänyt tarjota. Mutta mulla olis tarkoitus aloittaa todella hiljalleen vieroittaa noista päiväimetyksistä, ja siksi olisi kiva saada tuo korvike maistumaan. Imettää on tarkoitus parin kk päästä "vain" iltaisin, yöllä ja aikaisin aamullakin, eli kyllähän sitä maitoa varmaan poika tarpeeksi noinkin saisi... Vesi on kelvannut kiinteiden yhteydessä hyvin. Mutta pitänee vähän jutskailla neuvolassakin tästä sitten kun on sinne asiaa.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Olen tässä miettinyt, että heräättääköhän mikään muu aihe niin paljon tunteita kuin imetys? Ihan ihme juttu, miten aika vieraatkin ihmiset, ja ylipäätänsä muut ihmiset kokevat asialliseksi puuttua siihen. Ensimmäiset kuusi kuukautta kyseltiin että imetäthän, sitten kehuttiin kun imetin. Ja nyt sitten yhtäkkiä kysellään että vieläkö imetät, paljonko ja milloin, ja pian ollaankin jo laatimassa meille vieroitusohjelmaa. :confused:
 
^ Älä muuta sano! Eilen viimeksi kyseltiin minultakin. Asialla oli tosin oma äitini eikä hän ei ollut laatimassa vieroitussuunnitelmaa vaan totesi jotenkin helpottuneena, että no hyvä kun vielä imetän. Mutta silti. Hmph.
 
Onnistuneesti pudotettu aamupuuroon jälkeinen imetys pois kuvioista! Nyt alkaa sitten lounasrinnasta vieroittaminen. Katsotaan mitä poju tuumaa, tuosta aamupala maidon puuttumisesta ei oikeastaan välitä mitään. Näin mennään sitten taas pari viikkoa ja katsotaan pudotetaanko vielä 1 kerta pois.

Maissinaksua vaan käteen jos tulee imemisen tarvetta, hähähähää. Paitsi että, mitä poika päiväimetyksissä menettää, sen hän ottaa yöllä varmasti takaisin... o_O (Eli turha varmaan miettiä saako poika maitoa tarpeeksi.)

Korvike uppoo joskus, mutta enimmäkseen ei kulausta enempää...
 
Mä olen taas joutunut nyt imettämään ihan älyttömästi, tuli nimittäin vielä tässä vaiheessa tukos kainaloon. :confused: Mä ajattelin, ettei maitoa edes tule enää niin paljon, että toi ois mahdollista, enkä oikein tiedä mikä sen aiheutti. Kaksi kertaa kävi noin täysimetyksen aikana, silloin nukuin mahallani ja opin nopeasti, ettei se kannata. Oiskohan nyt ollut liivit liian tiukalla. Viimeksi nuo lähti tiheillä imetyksillä ja pumppaamalla, mutta nyt en jaksaisi kaivaa sitä pumppua esiin, joten olen vaan antanut koko päivän samasta rinnasta. Mulla ei ole muuten vieläkään kertaakaan käynyt niin, että kumpikaan rinta olisi mennyt ihan tyhjäksi, aina sitä maitoa vaan tulee. o_O
 
Mä oon kans aloittanu pojulle tissivieroituksen:p Välipalaimetys jäi nyt ekana pois eikä se siihen oo tuumannu oikein mitään, nokkamukista juo korvikkeen tyytyväisenä:) Muutaman viikon päästä jää meillä kans sitten taas yks imetyskerta pois. Jos vuoden ikään mennessä olis enää iltaimetys jäljellä ja sen jättäisi siinä pois niin menis suunnitelmien mukaan :)
 
Voi jee. Toi kainalossa oleva patti vaan kasvoi, joten luovutin, ja kaivoin sen sähköpumpun esille. Paitsi etten mä saanut sillä irti tipan tippaa. Käsillä lypsämällä roiskui sitten omaan silmään sellaisena kunnon suihkuna. :angry1 Yritin lypsää sitä pakasterasiaan, mutta olin ihan yltäpäältä maidossa. Siispä ei auttanut kun mennä kuumaan suihkuun. Seisoin sitten tunnin suihkussa ja lypsin, lypsin lypsin. Enkä sitten edes saanut sitä rintaa tyhjäksi. :mad: Mutta niskat meni siinä määrin jumiin, ettei enää kyennyt jatkamaan. Mutta jospa toi tukos lähtisi, edellisillä kerroillakaan en ole saanut sitä täysin tyhjäksi, kun sitä maitoa vaan tulee. Mutta tässäpä meni mun tän illan oma aika, että ei tarvitse kirjaa lukea. Hyvää yötä!
 
Toipumisia Latteäidille, toivottavasti helpottaa. Ja toivottavasti ei tule rintatulehdusta! Lämpimiä kaalinlehtiä ja mitä näitä kikkoja nyt on...

Mulla on nyt ajoittain maidon heruminen käynnistynyt todella hitaasti. Ainakin 3 minuuttia menee, en ole vielä kyllä kellottanut... Ja odottavan aika on pitkä, myös pojalle. Hermostuu, kun maitoa ei alakaan kuulua, varsinkin yöllä. Väsymys, stressi ym perinteiset vaikuttaa, mutta myös ilmeisesti noilla menkoillakin voi olla osuutta asiaan! Kiva juttu. :confused: Tiedän, että sitä maitoa on ja tulee, mutta silti iskee aina ajatus, että nytkö se maito loppuu.
 
Me lopetettiin imetys tuossa edellispäivänä. En olisi uskonut, että vieroitus toimii näin kivuttomasti :eek: Itselläni maidontuotanto hiipui ja kun pojalle tuli ylähampaat ja niitä sitten narskuteltiin äiteen nänninpäähän, niin maitobaarissa nähtiin sitten valomerkki. Poika ei tunnu olevan moksiskaan ja mulla ei ole edes enää tullut maitoa rintoihin, joten en ole kärsinyt "pamela"-efektistäkään :) Vähän haikea fiilis, mutta kyllä se elämä jatkuu ja pojastakin on tullut pikkuhiljaa pieni taapero :Heartred
 
Minä lopetin imetyksen vähän ennen juhannusta. En ollut pitkään aikaan enää imettänyt kuin kerran tai kaksi kertaa päivässä joten hirveää tuotantoa ei enää ollut. Eipä ole neiti tissiä kaivannut, itsestä tietysti oli haikeaa mutta nyt voi isikin viedä neidin yöunille. :)
 
Ihan mukavasti mennyt tuon päiväimetyksen vähentäminen täällä. Väsyneenä poika eniten on sitä rintaa vailla. Vaikka monen monille unille on jo käyty ilman rintaa, niin melkein ainahan poika yrittää hamuta. Mutta kun poika on riittävän väsynyt, niin Nukkumatti kyllä vie omansa pois :grin

Korvike on maistunut nokkamukista aterian yhteydessä nyt ihan kivasti muutamana viime päivänä :) Eihän tässä mennyt ku kuukausi sen makuun taas totuttelussa...
 
Mä olen pikku hiljaa alkanut miettiä tissiltä vieroitusta. Olen ajatellut sinne vuoden ikään imettää joten mikään kiire ei ole, mutta kiinnostaisi, onko teillä muilla ajatuksia vieroittaa ihan suunnitelmallisesti ja jos on, niin miten? Brummelisahan on tuossa yllä jo kertoillut omasta systeemistään, entä muut? Entä te jo lopettaneet?

Meillä oli jo ennen kiinteiden aloitusta aika hyvä ruokailurytmi niin, että imetin 5 krt / pvä ja pari kertaa yöllä. Nyt olen pyrkinyt siihen, että poika saisi maidot aterian yhteydessä, eli sen viidesti päivässä ja toiveena olisi hiljalleen päästä eroon yösyötöistä. Ainut vaan, että pojalle ei kiinteiden ohella maistu tissi yleensä kuin neljästi päivässä, mutta yösyötöt ovat ennallaan...
 
Mä lopetin pikkuhiljaa, korvasin syöttöjä pullolla. Nyt ku meil oli heinäkuun alussa yösyötöt pois-unikoulu niin lopetin kokonaan. Helppoa oli ku maitoa on muutenki tullu vähän ja pullosta on poika maidot pääasiassa saanut.

Oli kyllä paras päätös ikinä lopettaa yösyötöt, nyt nukutaan 8-9h putkeen! Suosittelen!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä olen ollut kypsä tähän touhuun jo pari kuukautta, mutta yritän sinnitellä sinne vuoden ikään asti. Monet lapset kai lopettavat sen ihan itse, ja jotain tämmöistä toivoisin meilläkin tapahtuvan, mutta mitään merkkejä siitä ei ole. Itse en ole aikoihin tarjonnut tissiä, vaan imetän silloin, kun neiti sitä tajuaa pyytää, yleensä ainakin herätessä. Yötissistä on tarkoitus vieroittaa miehen loman aikana, eli parin viikon päästä, muuten katsotaan sinne vuoden ikään ja jos ei rupea vähenemään itsestään niin sitten vieroitan rankemmin.
 
Meillä on tarkoitus kans päästä yösyötöistä eroon, kun vaan löytäisi sen ajankohdan. Ehkä ei ensi mutta seuraavalla viikolla voisi olla sauma, ettei ole mitään erikoista ohjelmaa :)
 
Tämä nyt ei imetysketjuun kuulu, mutta te jotka olette päässeet yösyötöistä eroon, miten se on käytännössä tapahtunut? Meillä oli ajatus että isin loman aikana olisi lopetettu yösyötöt, mutta se olisi vaatinut että neiti söisi kunnolla ja kun syöminen on välillä ollut ihan älytöntä kikkailua, ei sitten olla koitettukaan lopettaa yösyöttöjä.
 
Meillä on ollut tosi helppoa tuo aamu- ja päivätissittelystä luopuminen!

Pojalla on niin paljon muuta ihmeteltävää nykyään. Tuo liikkuminen auttaa myös, poika on mieluummin menossa kuin rinnassa. Päivisin meillä on usein pieniä menoja tai muuten tekemistä, niin ei siinä tissiä kaivata. Samoin poika on alkanut syömään kiinteitä paremmin, tajuaa, että tällä nälkä lähtee. En siis pitäisi mahdottomana täysvieroitusta jo nyt, mutta koska pulloon en halua tässä vaiheessa opettaa, niin imetän illalla pari kolme kertaa. (Nokkiksesta poika ottaa max 50 ml korviketta.)

Ja yöllä tosiaan tuo 1 syöttö... Olen ollut puhtaasti laiska, en ole jaksanut sitä yövieroitusta vielä aloittaa :oops: mutta on kai sitä nyt kokeiltava.

Mutta kyllä sinne 1 v asti imetellään, eihän siihen ole kuin 3 kk! :) Muoks -oma maidontuotanto on kyllä jo nyt pienentynyt, että katotaa ny tuleeko maitoa vielä 3 kk...
 
no minä en siinä vaiheessa enää imettänyt mutta meillä luovuttiin yöpulloista veden avulla :) syötiin kunnon iltapala ettei varmasti ole nälkä ja yöllä huutoon vettä, helpotti tieto ettei janoaan ainakaan riehu jos vesi ei kelvannut :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top