Huhtikuun höpinät

Itse oon saanut digillä 5+2 2-3 ja sit 5+4 3+. Eli joskus tossa 5+ jotain se yleensä kai muuttuu tuohon kolme plussaan, mutta oon lukenut että jotkut ei saa sitä ollenkaan, joten ei kannata stressata. Tiedän toki että helpommin sanottu kuin tehty :)
 
Jos mulla ois pitäny alkaa maanantaina menkat ni oliko sillon niinku täynnä 4vkoa? Vai vasta keskiviikkona kun edelliset menkat alkoi 8.3 keskiviikkona?:D
 
Rupiini, tuota mäkin oon miettinyt, että miten eripituinen kierto vaikuttaa siihen laskentaan. Mulla joka raskaudessa laskettu 28 päivän mukaan niin helppo. Periaatteessa jos laskurillla laskee kerran ja sen perusteella sitten laskee itte viikko siihen lisää, niin pitäs mennä oikein.
 
Joo voi se olla et huomenna tai ylihuomenna näyttäis jo 3+ lähden huomenna reissuun joten tuskin siellä pääsen testailee ettei raskaus paljastu :)
 
Virallisesti viikot lasketaan edellisen kuukautisten ensimmäisestä päivästä. Mutta sitten munasolu hedelmöittyy vaihtelevasti naisesta ja kierrosta riippuen. Mulle nyt toi ultran tehnyt kätilökin sanoi, että kuukautisista ovulaatioon on pitkä verrattuna ovulaatiosta seuraaviin kuukautisiin. Mulla siis kierto ollut just jotain alle 30 päivää, mutta ovulaatio on ollut 17. päivän kieppeillä. Nytkin sikiö vastasi just sen verran pienempiä viikkoja mitä myöhemmin mulla on ollut ovulaatio verrattuna kuukautisten alkuun. Jos on tikuttanut ovista, niin saa muutaman päivän heitolla tarkan lasketun ja jos taas ei ole tikuttanut, niin se LA on lähinnä heitto, kunnes pääsee ultraan tarkistamaan viikot :)
 
On se naisen elimistö vaan ihmeellinen, monimutkainen ja mystinen!:eek::)
 
Mä tiedän et mulla on ollut ovulaatio 20.3 sen verran kipeää aina tekee. Eli hedelmöitys tapahtuu vrk sisällä siitä eli 21pv on sit se tapahtunut. Sen mukaan oon 4+4,menkkojen mukaan 4+2.
 
Noihin digitesteihin... mulla näytti digimittari "raskaana 1-2" silloin kun ois mielestäni pitänyt näyttää 2-3 (olin kait 4+2) ja olin asiasta hermona, mutta seuraavan päivän verikokeessa HCG oli kuiteskin viitearvojen sisällä. Niitä ei kannata kauheesti kai kattoa koska HCG on yksilöllinen miten kaikilla nousee. Tärkeintä että nousee ylipäänsä. Mulla ilmeisesti alhainen koska arvo oli 140 ja viitearvot 120-500.
 
Monta noita HCG -testejä verestä oikein on? Mulla otettiin P-HCG-tot ja sen viitearvo on 0-5.3 IU/L (ei raskaana). Mun tulos oli 85.1 IU/l. Oon ihan hämilläni kun ihmiset puhuu sadoista ja tuhansista ja ite yritän miettiä, et onko toi 85 paljon vai ei. Tuo tulos tuli 4+2, vajaa 2 viikkoa alkionsiirrosta.
 
Mulla oli yks testi vaan, mut meidän klinikalla jos on aihetta seurata HCG:ta (esim jos alhainen viitearvoihin nähden), pääsee 1-2 kontrolliin ilmaiseksi. Ja varmaan halutessaan niitä voi "ostaakin"? Nyt hoitsu sanoi että ei tarvitse seurata mut jos ois ollut esim 100, niin sitten varmaan.. mulla verikoe oli PP12, siirrettiin 6pv viljelty blasto. Sillon kun oli 3-päiväinen, testi oli PP14. Mitä ne sulle sanoi tuosta arvosta?
 
Ai niin ja, sillon kun oli kemiallinen ja testi oli PP14 vain jotain 8 (ja nousi siitä noin 1-1,5 vk ajan hiljalleen), niin sanoivat että tuona päivänä pitää yleensä olla arvo 50 jotta raskaus vois onnistua.
 
Mulle myös siirrettiin 6 pv viljelty blasto ja verikoe oli pp11. Ei ne sanoneet tulosta soittaessaan mitään sen kummempaa, onnittelivat ja varattiin aika varhaisultraan joka on pääsiäisen jälkeen 7+6. Olin niin hämmästynyt siitä soitosta, että oikeesti voin ensimäisestä siirrosta plussata, et kaikki tolkun kysymykset jäi esittämättä :banghead: :joyful:

Perinteiseen tyyliin yritin googlata tota testiä, mut just tuota ei löydy. En tiedä onko Hyks:ssä sit joku oma käytössä? Reilu viikko ultraan niin enköhän mä sit tajua kysellä vähän lisää.
 
No sithän tuo oli ihan riittävä, jos sulla kerran testi oli päivää aiemmin ku mulla. Hyvä hyvä :) Ei ne mullekaan ois mitään lisätietoja antanut mut kun rupesin ite sitten vääntämään että onko tarpeeksi :D
 
Meillä on eri viitearvot noissa testeissä? Kirjoitit ylempänä, että viitearvo oli 120-500, kun taas tossa mun testissä se oli mainittu niin, että 0-5.3 on ei raskaana. Mutta se, miten "vahva" tuo 85.3 IU/l on, niin siitä mulla ei oo hajuakaan.
 
Siis samat viitearvot meilläkin, eli se joku 0-5 on ei raskaana. Mutta siis niille testauspäiville on jotkut viitearvot, joissa "pitäisi" olla. Jos ei niin pitäisi seurata sitä arvon kehitystä. Ei siis välttis tarkoita ettei raskaus onnistu.
 
Ai sii! T.blondi.

Sit vaan olis kiva löytää se kaavio, mutta toisaalta jos yks testi on otettu ja siitä onniteltu, niin riittäköön se :) Pääsiäisen jälkeen oon taas vähän viisaampi kun on varhaisultrassa käyty. (Paljonkohan siitä keikasta jää taas kysymyksiä kysymättä kun ei vaan siinä hetkessä tajuu :banghead: :laughing002 )
 
Joo en oo kyl ite törmännyt tarkempiin taulukoihin netissä. Niitähän on, joissa on joitain viitearvoja tietyille viikoille, mutta ei noin tarkkaa rajaa. Hoitsu kattoi tuonkin viitearvohaarukan jotenkin erilailla kun oli 6pv blasto.. ja turhaan me näitä mietitään, se on just niinkun sanoit, et ois pare vaan odotella sitä ultraa. :troll: Mjoo. PikkaSEN jännittää se! :woot::wtf::confused: :bag: Mulla just ennen pääsiäistä.
Voit uskoa että kysymyksiä riittää täälläkin!:schocked028
Musta tuntuu että kysyin hoidoissa meidän lääkäriltä joka kerta samat kysymykset ("saiko nyt missä vaiheessa urheilla"?, jne). Lääkäri oli varmaan ihan että TUOLLEKO lapsi.. :rolleyes::grin
Mut kysytään ihmeessä kaikki mahdollinen kun sinne päästään :)
:goodnight Ethel ja muut!
 
  • Tykkään
Reaktiot: TK
Takaisin
Top