Huhtikuun höpinät

Rubiini, mäkin plussasin jo rv 3+4! Kiva, että muitakin ollu ajoissa testaamassa :D

Harmittaa kun ulkona olis aivan mahtava sää, mut meillä lapsi yli 38kuumeessa ja kauheessa flunssassa :arghh: ei auta kun lepäillä. Onneks kevät on vasta tulossa ja näistä ihanista ilmoista pääsee nauttimaan jatkossakin! :joyful:
 
Mä hermoilen kovasti, mutta silti oon tehnyt vaan yhden testin ja sillä mennään :p Senkin testin tein kun menkat oli jo useamman päivän myöhässä vaikka olisi ollut pitkä kierto. Se nega saaminen on niin tylyä ja kauheaa, että jaksoin niin pitkään odottaa :confused: Tätä raskautta edeltävässä kierrossa vuoto alkoi pari päivää myöhässä, menkat oli myös tosi runsaat ja kivulijaat. Uskon että siinä kierrossa kävi munasolu hipasemassa kohdun seinää. Jotenkin sitä en osaa silleen surra, kun ei ehtinyt tulla plussaa testiin. Muuten en ehkä osaisi niin kauheesti pelätä keskenmenoa, mutta tossa viime viikolla tuli yhtenä päivänän vuotoa ja ehdin jo hetken tosissaan luulla, että kesken meni :sad001 Onneksi nyt oireet on reippaasti lisääntyneet ja ei ole enää vuotoa ollut. :)
 
Mullakin hirmunen pelko, että onkohan kaikki nyt hyvin tuolla masussa. Tuntuu jotenkin kamalalta odottaa vielä niin pitkään ultraa, jos siellä sitten paljastuukin jotain ikävää. Ja pelottaa myös äkillinen keskenmeno, koska aivan alkumetreillähän tässä ollaan. Inhottaa olla tällainen murehtija. Ja tuntuu että murehdin kaikesta. :oops: Välillä taas oon huoleton ja onnellinen ja sit toisinaan iskee kamala huoli kaikesta.
 
Tuo murehtiminen näyttää olevan aika yleistä :) olin ehkä ensimmäisen lapsen kanssa vielä niin nuori etten osannut ajatella kaikkia mahdollisia käänteitä. Toisaalta silloin en ollut mitenkään aktiivinen vauvapalstojen lukija, sekin varmasti vaikuttaa. Mutta silti pidän näitä enemmän positiivisena asiana, sillä täältä saa sitä vertaistukea eikä tarvii yksin pähkäillä vaan monesti neuvoja ja vastaavia kokemuksia löytyy juuri täältä :Heartred

Soitin tänään gynelle ja sain vastauksen siihen, jatkanko keltarauhashormonin ottamista edelleen. Olen käyttänyt emätinpuikkoja iltaisin. Hän oli sitä mieltä että lopetan, ei pitäisi olla vaikutusta enää tässä vaiheessa. Samalla varasin sinne yksityiselle ultraan ajan. Suositteli viikkoa 7-8 ja nyt on siis aika 26.4, silloin viikkoja 7+3. Kolme viikkoa piinailua, sitten toivon mukaan näen pikkuisen sykkeen :)
 
Mä oon tehnyt varmaan jonku 10 testiä :D Jo siinä noin 3+0 oli pari tosi pahaa huono olo -päivää ja sitten alkoi kamala ripuli ilman mitään vatsakipuja niin se pisti epäilemään. Ekan haamun sain varmaan 3+3 ja siitä piti tietty seurata mitä tapahtuu :D Mulla vanhemmiten ja lisääntyneen tiedon myötä vaan pahenee vainoharhaisuus ja hermoilu, esikoista kun aloin odottaa niin en ees tajunnut testata ennenku menkat oli tyyliin 2 viikkoa myöhässä.
 
Mä testasin tosiaan ekan kerran 1.4 ja sen jälkeen päivittäin eiliseen asti. Tänään en enään jaksanu lähtee kaupasta testiä hakemaan. Huomenna meen hakeen digitestin ni josko sitte perjantaina selkenis aamupissasta digitestin kanssa. :)
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1491419762.964695.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1491419762.964695.jpg
    93.5 KB · Katsottu: 54
Mäki meen huomenna ostaa digin kivaa et saadaan sit molemmat laittaa tänne digikuvia :)
 
Minäkin plussasin aikaisin 3+4, dpo 11. Niistä kahdesta kierrosta joista tikuttelin ovista huomasin luteaalivaiheen olevan vain n.10 päivää. Lueskelin jo keskenmenon riskeistä, kun on niin lyhyt.. Stressaankohan turhaan? Tänään sain kuitenkin vahvan plussan, eli ainakin hcg on noussut vähän. Tänään 4+3.
 
Eevinen, mulla myös luteeaalivaihe oli kuopusta yrittäessä 9-10 päivää, mikäli yhtään helpottaa tietää :) Nyt en tikutellut ovista mutta kierrot on olleet välillä vain 24 päivää joten epäilen lyhyeksi yhä.
 
June83, helpottaa :).
Mulla esikoisen jälkeen on ollut kierto 24-28, viimeisimmät yleinsä 25.
 
Mulla on vaihdellut 24-29, appi antaa keskiarvoksi viimeiselle puolelle vuodelle 26 päivää.

Tästä syystä en myös ole varma onko nyt la tarkalleen ottaen mikä tuossa 29.11-4.12 välillä :D Tosin taatusti jos vauva oikeasti saadaan, syntyy hän mun historialla marraskuussa ennemmin kuin joulukuussa. Esikoinen syntyi noin 5 viikkoa etuajassa ja kuopuskin viikon :wink
 
Mulla oli ennen esikoista kierrot 30-35 ja nyt tätä tokaa yrittäessä 21-29. Monestikkin 24-28. :) Yhden oviksen sain tikutettua ja silloin tuo vaihe oli vaan 10 päivää. Eli vaikka mun kierto on lähellä sitä neuvolan vakiota 28 päivää, niin luulen lasketun olevan silti myöhemmin kuin mitä neuvola ajattelee. Neuvolan mukaan 27.11 ja mun mukaan 30.11. Huomenna ultrassa varmaan sitten selviää :) Mulla kans esikko tuli 3 viikkoa etu ajassa, niin jää nähtäväksi miten tämä tyyppi viihtyy kyydissä :p Viimeksi käynnistettiin kun lapsivedet meni korkeasti ja oli tarpeeksi viikkoja kasassa :)
 
Mäki liityn epäsäännöllisiin kiertoihin :D ennen esikoista oli tasan 30pv kellontarkasti.
Nyt toista yrittäessä viimeiset puol vuotta ollu suht säännöllinen, 28-34pv. Neuvola laski lasketuks ajaks 27.11 mut mun laskujen mukaan olis 2.12. Katotaa ultrassa mihin tarkentuu :)
Esikoinen synty rv 42 joten kyl tää varmasti joulukuun vauva on :D
 
Osaisko joku sanoa, että mistä (vai näkeekö mistää) päivämäärälliset viikot? Tai viikot ylipäänsä?! :confused: Huomasin, että tästä vau.fi laskurista puuttuu hirveästi viikkoja! Niissä mitä oli, kuitenkin oli päivämäärät. Nyt en kuitenkaan tiedä yhtään, mitkä viikot minulla on edes menossa. Eikö ole toimivia laskureita? :bored:
 
Voit laskea näin normikalenterista jos tiedät edellisten kuukautisten ensimmäisen päivän. Eli se kuukautisten ensimmäinen päivä on 0+0, siitä viikko eteenpäin, 1+0, sitten 2+0, 3+0, 4+0, 5+0... Jne. Sitten kokonaisten viikkojen päälle lasketaan päiviä _+1, _+2, _+3, _+4, _+5, _+6 ja sen jälkeen tulee seuraava kokonainen viikko. Ja aina esim. 5+jotain meinnään seuraavalla kokonaisella raskausviikolla eli kuudes raskausviikko on 5+0 - 5+6 aika.

Mulla on tiistai aina, Jotain+ 0 viikko eli raskausviikon vaitumiskohta.

Korjatkaa jos selitin väärin. :D
 
Mä sain laskurilla 5+2 mut digi näyttää 2-3 vaikka ois pitänyt näyttää 3+ joten sit vaan on törmännyt myöhemmin mitä luulin kai tai sit ei raskaushormooni oo noussut tarpeeksi, ääni ei jaksais millään oottaa 20.4 asti
 
Digissä kun näyttää 2-3 niin on 4-5 raskaus viikolla 3+ taas on 5+ eli ihan oikein näyttää.. digi näyttää hedelmöittymis ajankohdasta sen takia vähemmän viikoja kun hedelmöittyminen tapahtuu noin 2+0 viikolla. Ohjeesskin näin luki :wink
 
  • Tykkään
Reaktiot: TK
Mut eiks 5+3 oo kuudes raskausviikko, vai näyttääköhän se sit varmaan täysiä viikkoja sillon pitäis kyllä paikkaansa :)
 
En oo koskaan tehnyt noita kalliimpia testejä niin mä en ainakaan osaa auttaa. :sad001 Se vaan mittaa sitä hormonimäärää, kuinkahan tarkkaan sitä noin voi mitata? Oon kyllä miettinyt että raaskisko kokeilla sellasta.
 
Takaisin
Top