Huhtikuun höpinät

Triina, sama täälä!! Mutta en onneks kerennyt ilmoittaa et tulisin töihin, voin jatkaa vielä kotihoidontuki äitiyslomaan asti. Mutta kyllä me sillon puhuttiin et -17 syksyllä tuun takas. Olin saanut mun ihanan vakkaripaikan just vuotta aijemmin kun aloin esikoista odottamaan. Mulla on vielä niin ihana pomo ja työkaverit, että en tiiä missä vaiheessa menisin sinne takas.

Kesälomia vois pitää jossain vaiheessa pois kun niitä kertyy uudella äitiyslomalla uudet. Ilmeisesti moni pitää vanhempainvapaan jälkeen, kun jäämässä KH: tuelle tai siinä vaiheessa kun palaa töihin niin muutama päivä viikossa.
 
Palmikko, milloin oot jäänyt äitiyslomalle?
 
Jäin saikulle puol vuotta ennen laskettua aikaa ja makasin yksin kotona kun en mitään saanut tehdä. Kaks oli sillon päiväkodissa. Jouluna 2014
 
Toivon et fysiikka kestäis nyt paremmin. Kunnallista kerhopaikkaa haen nyt syksylle kahdeksi aamupäiväksi pienemmille, kun isoin lähtee eskariin.
 
Mun on määrä myös ilmottaa töihin mitä aion äitiysloman jälkeen tehdä, ennen plussaa mietin et oisin ollu vuoden loppuun minkä oon myös sanonu sukulaisille kun kaikki tiedustelee mut eipä se suunnitelma enää toteudukkaan ja hyvä niin :) Itseäni ei töihin paluu innosta yhtään oon siis lähihoitajana kotihoidossa ja meillä on puolet porukasta lähteny sekä uus pomo tullu mun äippäloman aikana. Muutenkin ois tarkotus hakee joku työpaikka vähän lähempää nyt työmatkaa tulee 30km suuntaan.
 
Ei hemmetti mitä säätämistä ollu foolihappojen kanssa. Tosiaan mahalaukun ohitusleikkaus tehty kaksi vuotta sitten, ja kaikilla muilla kanssaleikatuilla foolihappoa on määrätty reseptillä sen 5mg/päivässä, kun normaali määrä on sen 400-500mikrogrammaa (eli mun pitäisi saada 10x määrä sitä).
Neuvolaan kun varasin aikaa niin en sieltä saanut reseptiä, vaan sanoivat että pitäisi oman lääkärin kanssa keskustella lääkitykset. Kävin työterveyshuollossa ja siellä sanoivat että puhu neuvolassa asiasta. Neuvolaan vielä 2 viikkoa aikaa, joten soitin omalle terveysasemalle, että saisin sitä kautta reseptin vahvempiin vitamiineihin. Ajanvarauksen hoitaja välitti asian päivystävälle lääkärille ja sanoi että pitäisi resepti tulla sen päivän aikana jos ei ihmeempiä ole. Maanantaiaamuun mennessä ei tätä torstaina soitettua reseptiä ollut tullu, joten soitin uudestaan tk:n ajanvaraukseen. Sieltä hoitaja luki koneelta, että päivystävä lääkäri oli konsultoinut ravitsemusterapeuttia ja päätyneet siihen, ettei lisämäärälle ole tarvetta! Kukaan vaan ei ollut mulle jaksanut tätä tietoa välittää
Ja tosiaan (lähes) kaikilla muilla leikatuilla on sen 5mg foolihappoa määrätty reseptillä, mm. samana päivänä leikattu tuttu joka on kuukauden mua pidemmällä raskaudessa.

Päädyin sitten eilen hakemaan käsikauppatavarana saatavaa pelkkää foolihappoa ja vedän sitä sitten tuonne ekaan neuvolaan asti sen 2mg omine lupineni
 
Mulla nyt niin pitkä aika viime raskaudesta, että onko jollain jotain viime käden tietoa saako jotain hiusväriä käyttää odotuksen aikana? En ottanut tätä etukäteen yhtään huomioon ja mulla siis kipuraja ylittyy tän juurikasvun kanssa suht pian..
 
Kaipailisin myös tietoa hiusten värjäämisestä.
Samana päivänä kun sain haalean plussan värjäsin hiukset ja sitä väriähän irtoo vieläkin hiuksia pestessä.. Aikaa värjäämisestä siis 1,5 viikkoa. Jos ei saa millään värjätä, niin sitten pitää pärjätä näin. Esikoista odottaessa en uskaltanut värjätä ollenkaan.
 
Esikoisen aikaan värjäsin sekä kauppaväreillä että kampaajalla, ei tullut mieleenkään että sillä muutamalla värjäyksellä saisi harmia aikaiseksi. :)
 
Mulla nyt niin pitkä aika viime raskaudesta, että onko jollain jotain viime käden tietoa saako jotain hiusväriä käyttää odotuksen aikana? En ottanut tätä etukäteen yhtään huomioon ja mulla siis kipuraja ylittyy tän juurikasvun kanssa suht pian..

Koko päähän laitettavia värejä tulisi vältellä tai käyttää satunnaisesti. Itse olen kyllä raskaanakin hiuksia värjännyt, mutta tosiaan ei kannata kovin usein varmastikaan. Tästä hiustenvärjäysasiasta tuntuu olevan kyllä paljon mielipiteitä. Just viikonloppuna värjäsin tukan ja nyt pidänkin taas pidemmän tauon.
 
Onko teillä jotka ootte värjäillyt pysynyt väri päässä kunnolla? Kun itsellä tuntuu väriä lähtevän joka pesussa..
 
Mihinköhän se mahtaa perustua tuo, ettei raskaana saisi värjätä? Onko ihan jotain suositusta jossain? Kyllähän paljon muutakin imeytyy jo pelkästään iholta, antiperspirantit ym. Itse olen edellisessä raskaudessa värjännyt ihan normaalisti, en edes kyseenalaistanut asiaa? Mutta, olisi mielenkiintoista nähdä jotain selostetta.
 
  • Tykkään
Reaktiot: TK
Mä oon ollu raskaudet värjäämättä ja meikannut vain harvoin niiden aineiden/myrkkyjen takia. En kyllä muutenkaan paljoa meikkaa.
Mulla on hiukset menny voimakkaasti kiharalle näitten hormoonin kanssa:?
 
Minä en ole raskausaikana uskaltanut värjätä, koska värjään mustalla ja se on varmaan tujuinta ja pahiten allergisoivaa hiusväriä. Muutenkin oma keho herkistyy raskauden myötä, niin en halua ottaa riskiä, että saisin allergisen reaktion hiusväristä.
Hyvin on aina hiusväri pysynyt, eikä ole väriä enää ensimmäisen pesun jälkeen lähtenyt. Paitsi silloin kun on jotain color maskia tai punaista väriä ollut.
 
Mäkään en raskausaikana värjänny, iha hyvää teki hiuksille olla ilman väriä :grin
Nyt just kauhistelin juurikasvua, mut sit tulinkin raskaaksi eli annan varmaa oman värin olla :)
 
Takaisin
Top