Huhtikuiset 2019 ♡

Mä vähän kauhulla odottelen, millon se hirveä pahoinvointi taas alkaa. Viime raskaudessa kun oksensin päivittäin jostain 6+ viikolta sinne 24+ viikolle. Täytyy nyt vaan nauttia näistä hetkistä vielä ilman oireita.

Mulla nyt viikot 7+2 ja oon oksentanut päivittäin reilun viikon. Kaikki vinkit otetaan vastaan miten tätä saisi lievennettyä! Töissäkin on tosi tuskallista tän jatkuvan pahoinvoinnin kanssa ja varsinkin kun osan ajan päivästä olen työmaalla jossa ei ole edes vessoja lähettyvillä :sad001 Täytyy vaan ajatella sitä minkä eteen tässä kärsitään niin tuntuu pienemmältä ongelmalta :binkybaby
 
Tervetuloa uudet ja onnittelut plussista!

Minulla on ylipainoa 30kg ja juuri olin aloittanut pienen elämäntaparemontin ennen kun plussasin. Tavallaan ärsyttää kun nyt mennyt hukkaan kun syönyt stressiin ja mahakipujen takia ei ole päässyt liikkumaan.
Ekassa raskaudessa tuli 20kg joka lähti kokonaan. Tokassa tuli samanverran ja sekin lähti imettäessä, mutta sitten jotenkin salakavalasti tuo paino on noussut tässä parissa vuodessa. Täytyy puhua tästä neuvolassa koska hirveä stressi itsellä ettei painoa saisi tulla nyt yhtään lisää.
 
Faz, mulla ei pahoinvointiin ole auttanut mikään. Alussa pysyi jotenkin aisoissa kun söi vain sitä mitä teki mieli, mut kyl sit lopulta kaikki on tullut ulos 6+ viikoilta eteenpäin. Jos tietää oksentavansa, niin kannattaa ihan rehellisesti miettiä, että mitä on helppo oksentaa, ei hatuta läheskään niin paljoa. Sit tietenkin kun pitää elämänrytmin säännöllisenä, syö säännöllisesti ja yrittää vaikka pienen kävelylenkin tehdä päivässä niin olo saattaa hivenen helpottaa :) Mulla aina kotona ollessa kamalin olo, muualla helpompaa, mut kyl kaupassakin pidettävä oksennuspussi laukussa mukana ettei lattialle tarvitsisi oksentaa.

Mulla on noussut paino aina jotain 10-15kg, sairaalaan ei ole jäänyt edes puolta kiloa, kilot tippuneet sit suunnilleen puolessa vuodessa itsekseen. Mulla ruokavalio silleen kunnossa, että en liho tai laihdu, neljä lasta niin väkisinkin syö säännöllisesti ja terveellisesti :) Raskausaikana vielä vähemmän tulee mätettyä mitään törkyä kun haluaa antaa parhaat mahdolliset lähtökohdat vauvalle. Toki alun pahoinvointi on aina tarkoittanut sitä, että jos kaikki tulee pihalle 24/7 ja ainut mitä alas saa on karkki niin sillä on lääkärin ohjeella sit menty :/
 
Kiitos mun puolesta! Kiva tulla kirjoittelemaan ryhmään :)
Mulla viikkoa nyt 5+3 ja aivan jäätävä superturvotus vaivaa iltaisin!! Onneksi kuvottava olokin painottuu lähinnä iltaan joten töissä on ihan hyvä olla ja luulen pystyväni asian salaamaan pitkään..ehkä[emoji1]

Mullakin on aiemmissa kahdessa raskaudessa tullut se parikyt kiloa lisäpainoa ja raskausajan diabetes. Nyt koitan ehkäistä kaikkea liikkumalla ahkerasti, auton möin kaksi viikkoa takaperin pois tarpeettomana muutenkin. Mun työmatka on vain edestakaisin 8km niin siitä on aina tullut hyvä lenkki päivittäin. Ei tarvitse enää miettiä mistä repiä aika omaan lenkkiaikaan klo 16 jälkeen vaan saa keskittyä kotiväkeen [emoji173]
 
Mulla nyt viikot 7+2 ja oon oksentanut päivittäin reilun viikon. Kaikki vinkit otetaan vastaan miten tätä saisi lievennettyä! Töissäkin on tosi tuskallista tän jatkuvan pahoinvoinnin kanssa ja varsinkin kun osan ajan päivästä olen työmaalla jossa ei ole edes vessoja lähettyvillä :sad001 Täytyy vaan ajatella sitä minkä eteen tässä kärsitään niin tuntuu pienemmältä ongelmalta :binkybaby

Mulla on vähän helpottanut, kun olen syönyt lounaan mahdollisimman aikaisin ja sen jälkeen n. 2 tunnin välein koko ajan jotain pieniä välipaloja (esim. viinirypäleitä, jugurttia, pähkinöitä...). Itsellä pahin pahoinvointi on toistaiseksi ollut aamupäivällä. Uskomatonta, että pystyt olemaan tollaisessa liikkuvassa työssä, vaikka joudut oksentelemaan. Tsemppiä!
 
Iltaa! Minäkin nyt uskaltaudun tänne :shy:
Tänään 6+2 ja alkuraskauden ultrassa kaikki hyvin! La 13.4.
Taustalla yksi tuulimuna ja 1 kohta 2vee tyttö.
Vähän jännittävää,koska "menkkakipuilu" ollu pari päivää:shifty: toivottavasti pysyy kyydissä:Heartred
 
Mulla nyt viikot 7+2 ja oon oksentanut päivittäin reilun viikon. Kaikki vinkit otetaan vastaan miten tätä saisi lievennettyä! Töissäkin on tosi tuskallista tän jatkuvan pahoinvoinnin kanssa ja varsinkin kun osan ajan päivästä olen työmaalla jossa ei ole edes vessoja lähettyvillä :sad001 Täytyy vaan ajatella sitä minkä eteen tässä kärsitään niin tuntuu pienemmältä ongelmalta :binkybaby
Mulla on sama. Olen oksentanut 1-3 kertaa joka päivä jo reilun viikon. Töissäkin laatta lentää yleensä vähintään kerran joka päivä. Tänään oksensin jopa kadulle neuvolasta tullessa. Ei siihen paljon mikään auta. Mulla on myös ongelmana se, etten meinaa saada mitään ruokaa alas, joten ne pienet välipalat usein on haastava juttu. Mun ei siis tee mieli syödä yhtään mitään.
 
Munkin pitää syödä kahden tunnin välein, muuten tulee niin etova olo että varmasti oksentaisin jos en söisi. Ikävästi vaan vaikuttaa painoon, kun niin usein pitää syödä. Vaikka miten yritän tehdä järkeviä valintoja... pikkuhiljaa alkaa tulla sellaisia onnentunteita, kun raskausviikot lisääntyvät :angelic: Vaikka vielä on aikaa kunnes on eka kolmannes selätetty, mut pieni onnen- ja helpotuksen tunne lisääntyy pikkuhiljaa. Nyt tietty kun sanon näin niin tapahtuu jotain kamala :oops:
 
Munkin pitää syödä kahden tunnin välein, muuten tulee niin etova olo että varmasti oksentaisin jos en söisi. Ikävästi vaan vaikuttaa painoon, kun niin usein pitää syödä. Vaikka miten yritän tehdä järkeviä valintoja... pikkuhiljaa alkaa tulla sellaisia onnentunteita, kun raskausviikot lisääntyvät :angelic: Vaikka vielä on aikaa kunnes on eka kolmannes selätetty, mut pieni onnen- ja helpotuksen tunne lisääntyy pikkuhiljaa. Nyt tietty kun sanon näin niin tapahtuu jotain kamala :oops:

Höpöhöpö! Piyää uskaltaa nauttia ja iloita raskaudesta! Kaikki menee hyvin :Heartbigred
 
Jaksamista kovasta pahoinvoinnista kärsiville :Heartred Itse jotenkin odotan pahoinvoinnin alkamista, koska se olisi konkreettinen merkki raskaudesta mutta toisaalta muistan edellisen (keskeytetetyn) raskauden ajoilta miten kamalaa se pahoinvointi voi olla, joten sinänsä en odota sitä yhtään. Mutta nyt kun tuntuu että kaikki vähäisetkin oireet alkaa häviämään niin ottaisin vastaan melkein mitä tahansa :rolleyes:
 
Hei millä viikoilla _yleensä_ pahoinvointi helpottaa? :eek: :D Ei jaksais enää tätä kun etoo 2/3 päivästä. Tiedän et jotkut oksentaa puoli väliinkin. Tommosen 2- vuotiaan vilkkaan tapauksen kanssa ollut kyl melko raskasta tän väsyn ja yökötyksen kanssa olla kesälomalla :D Illalla oon aivan loppu. Ootan sitä kun alkaa se seesteisempi raskausaika :)
 
Muokattu viimeksi:
Jossain on taidettu mainita, että yleensä ekan kolmanneksen jälkeen helpottaa ja jossain tuli vastaan, että rv20 mennessä... Mulla ollut vaihdellen rv14-synnytyssali, että tosi henkilö- ja raskauskohtaista tuo on :)
 
Iltaa! Minäkin nyt uskaltaudun tänne :shy:
Tänään 6+2 ja alkuraskauden ultrassa kaikki hyvin! La 13.4.
Taustalla yksi tuulimuna ja 1 kohta 2vee tyttö.
Vähän jännittävää,koska "menkkakipuilu" ollu pari päivää:shifty: toivottavasti pysyy kyydissä:Heartred

Näkyikö sulla jo syke 6+2? Mä soittelin eilen neuvolaan varhaisultra-aikaa, mutta niillä oli vain jokatoinen pe aikoja, ja ainut päivä, joka minulle sopii (ennen rv12, jollion on jo sitten nt-ultra) on tämän viikon pe, jolloin viikkoja 6+2. Aluksi sanoin, että en halua ottaa sille päivälle, jos ei näykään vielä sykettä ja huolestun entisestään, mutta juuri laitoin viestin neuvolaan, että haluaisin sittenkin ajan perjantaille, jos vielä onnistuu.
 
Näkyikö sulla jo syke 6+2? Mä soittelin eilen neuvolaan varhaisultra-aikaa, mutta niillä oli vain jokatoinen pe aikoja, ja ainut päivä, joka minulle sopii (ennen rv12, jollion on jo sitten nt-ultra) on tämän viikon pe, jolloin viikkoja 6+2. Aluksi sanoin, että en halua ottaa sille päivälle, jos ei näykään vielä sykettä ja huolestun entisestään, mutta juuri laitoin viestin neuvolaan, että haluaisin sittenkin ajan perjantaille, jos vielä onnistuu.

Mulla näkyi syke varhaisultrassa jo 6+0 ekassa raskaudessa. Näin sen itsekin siitä ruudulta :D
 
Näkyikö sulla jo syke 6+2? Mä soittelin eilen neuvolaan varhaisultra-aikaa, mutta niillä oli vain jokatoinen pe aikoja, ja ainut päivä, joka minulle sopii (ennen rv12, jollion on jo sitten nt-ultra) on tämän viikon pe, jolloin viikkoja 6+2. Aluksi sanoin, että en halua ottaa sille päivälle, jos ei näykään vielä sykettä ja huolestun entisestään, mutta juuri laitoin viestin neuvolaan, että haluaisin sittenkin ajan perjantaille, jos vielä onnistuu.
Kyllä syky pitäis näkyä jo 6+2, mutta voi tietysti olla mahdollista, että raskaus onkin vähän jäljessä ja ei vielä näykään. Siksi joissain paikoissa suositellaan varmaan aika vasta 7+ viikolle.
 
Okei, kiitos vastauksista. Pe pitäisi olla toisiaan 6+2, mutta on mahdollista, että on 6+1 tai jopa 6+0. No, katsotaan miten käy. Täytyy harkita meneekö sitten yksityiselle vaikka seuraavalla viikolla, jos ei sykettä näy.
 
Minulle laitettiin ultra vasta ensi viikolle siksi että pitäisi olla silloin jotain 7+ ja sykkeen varmasti näkyä. Tokassa raskaudessa kävin myös 8+0 tuossa ultrassa että varmasti näkyy.

Minun flunssa olikin sitten ihan keuhkoputkentulehdus ja nyt makaankin tämän viikon saikulla. Sain myös antibiootin. Yskittää niin hemmetisti ja keuhkot on ihan tulessa, mutta ehkä tämä tästä. Viikonloppuna olisi niin paljon ohjelmaa että pakko nyt vaan toipua.
 
Mulla on aika oireeton olo. Välillä unohtaa koko raskauden, tai on sellainen olo että onko sitä muka raskaana. Mutta pientä huonoa oloa on päivittäin kyllä, lyhyitä aikoja. Mutta se on ihan siedettävää ollut toistaiseksi.

6+3
 
Näkyikö sulla jo syke 6+2? Mä soittelin eilen neuvolaan varhaisultra-aikaa, mutta niillä oli vain jokatoinen pe aikoja, ja ainut päivä, joka minulle sopii (ennen rv12, jollion on jo sitten nt-ultra) on tämän viikon pe, jolloin viikkoja 6+2. Aluksi sanoin, että en halua ottaa sille päivälle, jos ei näykään vielä sykettä ja huolestun entisestään, mutta juuri laitoin viestin neuvolaan, että haluaisin sittenkin ajan perjantaille, jos vielä onnistuu.

Juu näkyi! Ja sain jopa vähän kuunnellakin :happy:
Näillä viikoilla se syke on siinä 110-120 paikkeilla muistaakseni
Ja mulle kans sanottiin että siinä 6+ eteenpäin sen voi nähdä, mutta neuvolan doplerilla ei vielä kuule.

//ylläpito on muokannut viestiä
 
Last edited by a moderator:
Mulla on aika oireeton olo. Välillä unohtaa koko raskauden, tai on sellainen olo että onko sitä muka raskaana. Mutta pientä huonoa oloa on päivittäin kyllä, lyhyitä aikoja. Mutta se on ihan siedettävää ollut toistaiseksi.

6+3

Mulla on samaa, oireita on vähän ja lieviä. Pelko tuulimunasta ja kkmsta. Täälläkin 6+3. Ehkäpä ne oireet on vielä vasta tulossa.
 
Takaisin
Top