Huhtikuiset 2019 ♡

Täällä alkaa jännitys olla huipussaan, kun tulevalla viikolla tiistaina on tiedossa varhaisultra ja perjantaina neuvola. Miten muilla on sujunut odotus?
 
Onnea uusille minunkin puolestani!:)

Itsellä on toista kuukautta vielä aikaa ekaan neuvolaan ja varhaisultraa ei olla vielä edes päätetty, että viitsiikö siitä paria sataa maksaa. Entisellä paikkakunnalla ultrattiin joka käynnillä neuvolassa, niin nyt pitäisi asennoitua neuvolassa pelkkään sydänäänien kuunteluun ja myöhemmin mahan päältä vauvan asennon tunnustelemiseen. Niin mä ainakin luulen ultrattoman käynnin menevän.:hilarious:

Mahallaan olen yrittänyt nyt nukkua oikein urakalla, kun kohta se on hetkeksi unohdettava.:joyful:
 
Tsemppiä ultraan!! :happy:

Mulla on vielä 2,5vkoa varhaisultraan ja neuvolaan 4vkoa :grin

Odotus mennyt hyvin, välillä pelko keskenmenosta nostaa päätä, mutta rauhassa yritän olla :)
 
Mulla on viikko varhaisultraan, jonka saan siis kunnallisella. Kahden siitä parin päivän päästä eka neuvola. Innolla odotan molempia :happy: Täällä pienenä stressinä ruokaileminen. Olen vastikään pudottanut painoa BMI:stä 48 31:een. Nyt sitten alkanut syödä enemmän tavallisesti, enkä enää diettimallin mukaan. Välillä onnistuu paremmin ja välillä huonommin. Toki monivitamiini on käytössä, mutta pakko silti syödä enemmän kuin sen 800-1000kcal, jolla olen pitkään elänyt. Onko täällä muita jotka kamppailevat painon ja ruokailemisen kanssa näin raskausaikana? Ekassa raskaudessa kiloja tuli 8, ja kaikki jäivät synnärille.
 
Mulla on ylipainoa, toivon ettei tässä raskaudessa tulisi hirveästi painoa. Ekassa ja tokassa tuli n. 20kg, joista molemmista jäi 10kg... Kolmannesta tuli muistaakseni vajaa 10kg ja ne lähti kaikki, mutta paino on senkin jälkeen noussut jonkun verran. 20+ kiloa on ylimääräistä. :shifty: pelottaa että sitä kertyy vielä enemmän pudotettavaksi...
 
Mullakin painon kanssa kamppailua ja jojoilua ollut elämä. En ole kertaakaan saanut ensimmäisen raskauden aikana tulleita kiloja pois. Toisesta ja kolmannesta ei onneksi jäänyt kiloja, mutta ihan muutenkin olen niitä saanut kerrytettyä tässä vuosien saatossa lisää. Pelottaa painonnousu ihan terveydellisistäkin syistä. Onneksi nyt tulee syötyä monipuolisesti ja terveellisesti niin jospa saisi pidettyä tilanteen hallinnassa.:rolleyes:
 
Ilmoittaudun myös varovaisesti mukaan, tänään viikkoja 4+0. Meillä aikaisemmin 4 lasta ja 6/18 km takana, ensimmäinen ikinä koettu. Toiveissa yksi lapsi edellinen on ollut ja siksi päätettiin vielä yrittää uudestaan. Viikko sitten sain plussan testiin mutta edellinen km painaa edelleen mielessä että jos kaikki päättyy nytkin siihen.. vaikka eihän se auta kun ottaa päivä kerrallaan mutta miten nämä päivät on välillä niin pitkiä?! :nailbiting:

Onneksi touhukkaat lapset vie ajatukset pois jatkuvasta omien tuntemusten tutkailemisesta. mutta silti on raastavia nämä alun päivät ja viikot.. Olemme kyllä todella onnellisia ja iloisia plussaamisesta mutta myös (siis minä lähinnä) huolissaan entä jos....:nailbiting:
 
Tervetuloa Höyhen83, ja onnea plussasta! :) Täälläkin on aika monella km taustaa, joten varmasti vertaistukea löytyy :Heartred

Itselläkin paino mietityttää, esikoisesta tuli 16kg, jotka sain pois, mutta jotka olen ajan saatossa saanut takaisin. En haluaisi myöskään stressata asiaa, mutta terveelliseen painon nousuun raskauden aikana tähtään. Pääasia että pikkuisen terveenä syliini saisin :)
 
Mulla on reilusti ylipainoa, yli 50kg :bag:
Edellisessä raskaudessa kiloja tuli vajaa 20, jotka melkein kaikki sulivat imetyksen aikana "itsellään"..mutta ovat sitten tässä parin vuoden aikana hiipineet takaisin:meh:
Eli tämä raskaus on monella tapaa riskiraskaus; ylipaino, veritulppa-historia, radi-historia...:nailbiting: ei auta muu kuin koittaa vaan tehdä hyviä valintoja ja pitää itsestään huolta! En haluaisi painon nousevan juuri yhtään, täytyy tämä ottaa puheeksi perjantaina neuvolassa.

Km kummittelee täälläkin mielessä vähän väliä..vaikka kokemusta ei asiasta olekaan. Oireita kyttään jatkuvasti, kun pelottaa että ne häviävät! Vaikka järki sanoo, että esikoista odottaessa ei ollut juuri mitään oireita näihin aikoihin..ja kaikki meni hyvin! Miksei aivoissa ole mitään on/off -kytkintä?! :scratch
 
Onnea uudet plussailijat :Heartred Alkaa kivasti tulemaan listaan lisää porukkaa =)
Täällä pahoinvointi alkaa nostamaan päätään.. Ihan alkuraskaudesta oli äglötystä, sitten se kaikkosi pariksi viikkoa ja nyt alkaa vissiin taas. Edellisestä, tytöstä, en voinut juurikaan pahoin missään vaiheessa- tämä raskaus alkoi pahoinvoinnilla joka tosiaan sitten kaikkosi. Tytöstä raskausoireet alkoi tissien kipeytymisellä ja nyt se tuli vasta pari päivää sitten, nyt onkin tooooosi kipeät tissit.. Mut mahatuntemukset on olleet kokoajan, oli vaihekkin kun supisteli päivittäin kivuttomasti, onneksi se meni ohi sitten lopulta.
Täällä alkanut asumisjärjestely suunnittelu.. Mulla oma paikka missä hevosia- miehellä oma missä ei eläimiä mutta olisi navetta valmiina.. Miehen luona ollaan nyt asuttu ja ollaan nyt funtsittu et jos vuokraisin oman paikan (kysyjiä on jo ollut, saisin kotona olevat hevoset hoidatettua siinä samalla), ottaisi hänen paikkaan pari hevosta ( nuoret ori ja ruuna, kotona tiineet tammat ) niin saisi kivuttomasti nekin asiat hoidettua. Mutta vaatisi se pohjatyötä aikalailla koska navetassa vielä parret jne.. Mutta ehkä joskus! Nyt ajan näiden kahden paikan väliä, onnistuu vielä kun hepat melkein kaikki vielä laitumella mutta sitten kun siirtyvät sisään ja ruokinta 4krt pvässä niin sitten menee rankaksi jos yksin kaikki tekee, välimatkaa kun on 28km suunta.. No, asioilla on tapana järjestyä ja eiköhän tähänkin saada joku järkevä ratkaisu vielä aikaiseksi.
 
Escada, huh aika työläältä kuulostais, jos yksin joutuis tosiaan ajelemaan eestaas monet kerrat päivässä. Mutta eiköhän kaikki aikanaan tosiaan järjesty tavalla tai toisella.

Mä vähän kauhulla odottelen, millon se hirveä pahoinvointi taas alkaa. Viime raskaudessa kun oksensin päivittäin jostain 6+ viikolta sinne 24+ viikolle. Täytyy nyt vaan nauttia näistä hetkistä vielä ilman oireita.
 
Mä vähän kauhulla odottelen, millon se hirveä pahoinvointi taas alkaa. Viime raskaudessa kun oksensin päivittäin jostain 6+ viikolta sinne 24+ viikolle. Täytyy nyt vaan nauttia näistä hetkistä vielä ilman oireita.

Jännä juttu, kun itsellä kans joka raskaudessa ollut älytön pahoinvointi, yhden raskauden oksensin 3+ viikoilta synnytyssaliin asti, niin silti tässä alkuraskaudessa jotenkin odottaa sitä pahoinvointia, vaikka yrittää nauttia hetken tästä oireettomuudesta :D
 
Mulla on viikko varhaisultraan, jonka saan siis kunnallisella. Kahden siitä parin päivän päästä eka neuvola. Innolla odotan molempia :happy: Täällä pienenä stressinä ruokaileminen. Olen vastikään pudottanut painoa BMI:stä 48 31:een. Nyt sitten alkanut syödä enemmän tavallisesti, enkä enää diettimallin mukaan. Välillä onnistuu paremmin ja välillä huonommin. Toki monivitamiini on käytössä, mutta pakko silti syödä enemmän kuin sen 800-1000kcal, jolla olen pitkään elänyt. Onko täällä muita jotka kamppailevat painon ja ruokailemisen kanssa näin raskausaikana? Ekassa raskaudessa kiloja tuli 8, ja kaikki jäivät synnärille.

Mua kanssa stressaa ruokailujutut. Ylipainoo myös joku 40kg :sad001 ennen ekaa raskautta oli myös ylipainoo, mut olin saanu noin 40kg ylipainon tiputettua 26kg ylipainoon. Noh, sit tuli ekassa raskaudessa joku 22kg, synnärille ei paljoo jääny. Sain tiputettua 14kg siitä 22g, mutta nyt keväällä lihoin sen 10kg takas. :mad: Nyt siis ei oikeestaan sais paino nousta yhtään. Tällä hetkellä kuitenkin pakko syödä mitä menee vaan alas (pahoinvointi rajottaa sen verran). Kumpa pääsis takas terveellisimpiin syömisiin :confused:
 
Takaisin
Top