Huhtikuiset 2019 ♡

Minulla on siis jo useita vuosia edellisestä raskaudesta, niin siksi on tullut minulle uusia suosituksia. Vähän pitää silti muistaa suodattaa kaikkialta tulevia ohjeistuksia, jotka lisäksi saattavat olla keskenään ristiriidassakin, ja valita vaikkapa nämä viralliset suositukset omaksi tiekseen. Itse ainakin ensimmäisessä raskaudessa ja ensimmäisen vauvan kanssa suoritin äitiyttä ja myöhemmin olen monesti ajatellut, että vähän helpommallakin olisi voinut päästä.:rolleyes:

Mutta tuosta kofeiinisuosituksesta haluaisin pitää kiinni, koska sen on todettu lisäävän vauvan pienipainoisuutta (tämä ei ehkä olisi hirveän paha juttu synnytyksessä, pelkään isoa vauvaa, kun joka kerta on tullut vain entistä isompi:hilarious:) Pieni syntymäpaino taas voisi altistaa lapsen myöhemmin sydän- ja verisuonitaudeille sekä diabetekselle. Näin netti on mua sivistänyt kofeiinista.
 
Täälläkin huhtikuinen tulossa laskettuaika 5.4 [emoji7] käytiin tällä viikolla varhaisultrassa ja syke löytyi [emoji173]️

Ensimmäinen lapsi lapsettomuushoidoilla (nyt 2v) ja nyt ihan luomusti ihanana yllätyksenä tää toinen [emoji7] syksyllä olisi hoidot taas alkaneet, juuri ennen sitä siis, niin onnellinen [emoji173]️
 
Täällä kans yksi esikoistaan odottava [emoji4] testin tein viikoilla oisko ollu 4+0 ja plussaahan siellä oli [emoji4] nyt viikot 5+4, ensi viikolla varhaisultra neuvolan kautta niin saadaan viikoille varmistus [emoji5]️ 14.4 laskettuaika näillä näkymin [emoji177] kovasti huolettaa että pysyykö pieni matkassa mukana, varsinkin kun oireet tosi vähäisiä viime päivinä ollut.. Piti tänään tehdä uusi testikin mutta hyvin vahvaa viivaa näytti testi [emoji16]
 
Moikka kaikki. Mä oon ihan uus tälläsellä foorumilla mut kuitenki tulin katselee löytyykö jo muita huhtikuisia 2019. Täällä plussattiin 30.7. Ja viikko sitten oli varhaisultra, jossa epäiltiin varhaisia viikkoja tai tuulimunaraskautta, koska ei näkynyt sikiötä. Tänään varmistui uudessa kontrolliultrassa että siellä hän on. Syke 122 ❤️Vastaa viikkoja 6+1. Eli laskettu sen mukaan olisi 10.4. Menkoista en lähtis laskemaan koska ne ollut imetyksen jälkeen epäsäännölliset. Meillä siis entuudestaan kohta 10kk ikäinen tyttö. Ja aiemmasta suhteesta mulla on myös poika 8v. Palaan töihin maanantaina ja kerroin jo esimiehelleni et sellai kääntymään tulen
 
Tänne onkin tullut paljon uutta väkeä, onnea plussanneille! :)

Tämä raskaus tuntuu nyt eroavan jonkin verran edellisestä (poika 2,5v) , kun nyt vähän väliä ällöttää ja on huono olo..kun viimeksi en muista kertaakaan kärsineeni pahoinvoinnista:eek:
Nyt myös alaselkä ja -vatsa kipeytyvät todella herkästi, aina työpäivän jälkeen ihan hakattu olo:blackeye: Onneksi itsellä loppuu työt kahden viikon päästä (kausiyrittäjä), niin voinkin sitten alkaa keskittyä omaan hyvinvointiin enemmän :)
Nukkua voisin myös vaikka kellon ympäri, tuntuu että silmät välillä seisoo päässä...

Viikon päästä eka neuvola, sitten saan kuulla koska pitää alkaa pistää napapiikkinä verenohennuslääkettä:inpain: Mulla oli siis Ekassa raskaudessa veritulppa, niin nyt sitä pitää alkaa ennaltaehkäisemään jo varmaan viikolta 12 eteenpäin. Ei kamalasti naurata, mutta vielä vähemmän naurattaisi kokea se tulppa uudelleen:dead:
 
Tänne onkin tullut paljon uutta väkeä, onnea plussanneille! :)

Tämä raskaus tuntuu nyt eroavan jonkin verran edellisestä (poika 2,5v) , kun nyt vähän väliä ällöttää ja on huono olo..kun viimeksi en muista kertaakaan kärsineeni pahoinvoinnista:eek:
Nyt myös alaselkä ja -vatsa kipeytyvät todella herkästi, aina työpäivän jälkeen ihan hakattu olo:blackeye: Onneksi itsellä loppuu työt kahden viikon päästä (kausiyrittäjä), niin voinkin sitten alkaa keskittyä omaan hyvinvointiin enemmän :)
Nukkua voisin myös vaikka kellon ympäri, tuntuu että silmät välillä seisoo päässä...

Viikon päästä eka neuvola, sitten saan kuulla koska pitää alkaa pistää napapiikkinä verenohennuslääkettä:inpain: Mulla oli siis Ekassa raskaudessa veritulppa, niin nyt sitä pitää alkaa ennaltaehkäisemään jo varmaan viikolta 12 eteenpäin. Ei kamalasti naurata, mutta vielä vähemmän naurattaisi kokea se tulppa uudelleen:dead:

Vitsi mä niin kuolisin :hungover: pelkään piikkejä kuollakseni :nailbiting: Multa ei edes hemoglobiinia saa otettua :wtf: Isot tsempit!!!
 
Onnea plussanneille! :)

Vähän jääny mun keskustelut täällä vähiin, jotenkin iski nyt kauhee stressi, että onko siellä kaikki hyvin. :eek:
 
Onnea plussanneille! :)

Vähän jääny mun keskustelut täällä vähiin, jotenkin iski nyt kauhee stressi, että onko siellä kaikki hyvin. :eek:

Kyseinen stressi on varmasti kaikille meille tuttua! :Heartred Itse yritän parhaani mukaan ajatella positiivisesti (vaikka pesunkestävä pessimisti olenkin) ja toivoa parasta. Ja toki pitää itsestäni huolta, koska juuri mitään muuta ei nyt voi tehdä.

Eilen illalla iski ihan kamala pahoinvointi, en saanut yöllä kunnolla nukuttua, kun koko ajan oksetti:hungover: kertaakaan en kyllä oksentanut, mutta ei se kaukana ollut! Yäk, mitään tämmöistä ei ollut ekassa raskaudessa, onneksi!!! Nyt viikkoja 7+0, monikkoraskauden mahdollisuus vähän jännittää...kun oireet nyt niin voimakkaat ja mulla on huomattavan suuri "riski" saada kaksoset :nailbiting:
 
Tänne onkin tullut paljon uutta väkeä, onnea plussanneille! :)

Tämä raskaus tuntuu nyt eroavan jonkin verran edellisestä (poika 2,5v) , kun nyt vähän väliä ällöttää ja on huono olo..kun viimeksi en muista kertaakaan kärsineeni pahoinvoinnista:eek:
Nyt myös alaselkä ja -vatsa kipeytyvät todella herkästi, aina työpäivän jälkeen ihan hakattu olo:blackeye: Onneksi itsellä loppuu työt kahden viikon päästä (kausiyrittäjä), niin voinkin sitten alkaa keskittyä omaan hyvinvointiin enemmän :)
Nukkua voisin myös vaikka kellon ympäri, tuntuu että silmät välillä seisoo päässä...

Viikon päästä eka neuvola, sitten saan kuulla koska pitää alkaa pistää napapiikkinä verenohennuslääkettä:inpain: Mulla oli siis Ekassa raskaudessa veritulppa, niin nyt sitä pitää alkaa ennaltaehkäisemään jo varmaan viikolta 12 eteenpäin. Ei kamalasti naurata, mutta vielä vähemmän naurattaisi kokea se tulppa uudelleen:dead:

Klexaneako pistit? Mä jouduin pistelee kahdesti päivässä viime raskaudessa :/ Toivon vaan, että nyt ei tarvis, mutta suonikohjut jo nyt oireilleet sen mukaan, että varmaan se on taas kohtaloni :D Ei se kyllä mitenkään päin kivaa ole :/
 
Nyt uskalsin liittyä ryhmään. 7.8. tein testin, joka oli heti selkeä positiivinen tulos. Nyt viikkoja 5+4 ja la 15.4. Neuvola tulossa 12.9. Huhti-toukokuun vaihteessa jätettiin ehkäisy pois ja lähes heti tärppäsi. Positiivinen testi tuli kesäkuussa, mutta sitä ei ehditty kauaa iloita, kun kesken meni. Nyt todella varovaisen onnellisena raskausjuttuja lueskelen. Ensimmäinen lapsi olisi kyseessä. Onnea kaikille muillekin plussanneille.
 
Ompa kyllä todella yleisiä noi keskenmenot mitä nyt tännekin kirjoittaneilla ollut takana monella. Olen lukenut kaikki viestit. Tulee semmonen olo et nii todennäköistä et itsellekin vois tulla kun ei oo ikinä vielä ollut. Toivottavasti tähän ryhmään ei tule yhtäkään.
 
Minulla alkoi eilen hirveä lenssu! :grumpy: Miehen tyttö toi sen viime viikonloppuna ja poika on ollut räkäinen koko viikon. Luulin jo välttyneeni kun näin pitkälle pääsi ilman, mutta tulihan se sieltä. Onneksi jo valmiiksi saikulla niin pääsee lepäilemään tämän päivän ennen kun taas kaikki lapset tulee illalla.

Maha on selkeästi turvonnut ja kivut jatkuu edelleen mutta onneksi eivät niin pahoina kun pääsee lepäilemään. Rinnat on niin kipeät ettei mahallaan voi nukkua. Muuten kyllä ihmeen energinen olo, mutta rauhassa koitan nyt ottaa.

Minulla tuli jotenkin nyt vahva tyttöolo kun pahoinvointi on ollut samanlaista kun esikoisesta. Eli tulee satunnaisesti ja menee ohi kun syö vähän jotain tai juo lasin mehua. Ei ole ainakaan vielä tarvinnut vältellä mitään ruoka-aineita. Kahviakin pystyy ihan hyvin juomaan sen pari kuppia päivässä.
 
Ompa kyllä todella yleisiä noi keskenmenot mitä nyt tännekin kirjoittaneilla ollut takana monella. Olen lukenut kaikki viestit. Tulee semmonen olo et nii todennäköistä et itsellekin vois tulla kun ei oo ikinä vielä ollut. Toivottavasti tähän ryhmään ei tule yhtäkään.
Kiinnitin tähän samaan huomiota. Ja tosiaan itsekin olin ihan varma että osui kohdalle niissä alkuvuodoissa. Ja kun vielä puoli ettei ekassa ultrassa mitään näkynyt niin olin varma ettei tästä lasta syliin saada. Nyt on ehkä vähän toiveikkaampi olo, mutta silti takaraivossa kolkuttaa epävarmuus ja pelko.
 
Ompa kyllä todella yleisiä noi keskenmenot mitä nyt tännekin kirjoittaneilla ollut takana monella. Olen lukenut kaikki viestit. Tulee semmonen olo et nii todennäköistä et itsellekin vois tulla kun ei oo ikinä vielä ollut. Toivottavasti tähän ryhmään ei tule yhtäkään.
Ne on yleisiä ja tällee realistina on pakko todeta, että kyllä niitä vielä tähänkin ryhmään tulee ja useampia. Ihan tarkkaa tilastoa keskenmenoista ei ole, mutta Duodecim toteaa keskenmenoista näin: ”Noin 10–15 % raskauksista päätyy keskenmenoon, yleensä ennen 12. raskausviikon täyttymistä. Lisäksi on erittäin varhaisia keskenmenoja, joissa hedelmöittynyt munasolu on kiinnittynyt kohtuun ja muodostanut sen verran istukkasolukkoa, että raskaustesti on positiivinen. Vuoto kuitenkin alkaa muutaman päivän myöhässä, mahdollisesti tavallista runsaampana. Arvioidaan, että jopa puolet hedelmöityksistä päätyy tällaiseen tilanteeseen; tätä kutsutaan termillä "biokemiallinen raskaus".” Naisista noin kolmannes tai jopa useampi kokee ainakin yhden sellaisen elämänsä aikana.

Keskenmeno on hirveä paikka ja näin yhden sellaisen kokeneena en sitä todellakaan kenellekään toivo. Sen mahdollisuus kannattaa kuitenkin tiedostaa, ettei sitten tipahda ihan pää edellä pilvistä, jos se sattuukin omalle kohdalle.
 
Klexaneako pistit? Mä jouduin pistelee kahdesti päivässä viime raskaudessa :/ Toivon vaan, että nyt ei tarvis, mutta suonikohjut jo nyt oireilleet sen mukaan, että varmaan se on taas kohtaloni :D Ei se kyllä mitenkään päin kivaa ole :/

Joo sitäpä sitä. Pari kuukautta pistin liuotushoitona loppuraskaudessa kahdesti päivässä. Silloinkin oli jo maha ihan mustelmilla ja kuhmurainen, saa nähä miltä näyttää kun puoli vuotta pistelee :arghh:
 
Itse en jotenkin vielä uskalla ollenkaan iloita raskaudesta, pari keskenmenoa ollut ja yksi kkm, joten odottelen sinne ensimmäiseen ultraan ja jos siellä kaikki hyvin niin voi jo vähän huokaista helpotuksesta :) Alkuraskaudessa kun itse ei voi keskenmenoa mitenkään estää, niin eipä se auta kuin odotella... Oon ajatellut, että vaikka se keskenmeno on helvetin kova paikka, niin luonto se vaan korjaa elinkelvottomat pois.
 
Joo sitäpä sitä. Pari kuukautta pistin liuotushoitona loppuraskaudessa kahdesti päivässä. Silloinkin oli jo maha ihan mustelmilla ja kuhmurainen, saa nähä miltä näyttää kun puoli vuotta pistelee :arghh:

Kuulostaa niin tutulta :D
 
Uskaltaisko liittyä seuraan..? Ekan plussan sain melkein 2 viikkoa sitten sunnuntaina - todella hailakka plussa. Nyt omien laskujen mukaan 5+1/2/3. LA omien laskujen mukaan 18.4. Entuudestaan minulla on 3v poika ja yksi keskenmeno oli viime syksynä. Toivottavasti nyt pysyisi matkassa tämä pikkuinen. :Heartred
 
Tervetuloa uusille. :greet025 Koulu pitänyt kiireisenä tämän viikon. Olo on yllättävän normaali ollut. Aamuyöllä yleensä vähän etoo jos herää, muutaman kerran myös vähän myöhemmin aamulla, mutta menee ohi kun vähän syö. Väsy ei oo ollut niin järkyttävä kun ihan aluksi oli. Välillä sitä miettii onkohan sielä edes mitään, mutta kun vuotoja ei näy niin kai se on uskottava. :) opettajallekkin kerroin heti, niin eipähän tarvi sitä sitten stressata ja kovasti onnitteli ja sanoi että ei haittaa välivuosi mitään. Melkeinhän tämän ekan vuoden ehtii loppuun käydäkkin jos olot sen sallii. Jotenkin varma olo tästä vaikka kovin alussa vielä mennäänkin ja mullakin kolme aikaisempaa km. Kaikki ihan alkuraskaudessa. Nyt olis rv 5+6
 
Ompa kyllä todella yleisiä noi keskenmenot mitä nyt tännekin kirjoittaneilla ollut takana monella. Olen lukenut kaikki viestit. Tulee semmonen olo et nii todennäköistä et itsellekin vois tulla kun ei oo ikinä vielä ollut. Toivottavasti tähän ryhmään ei tule yhtäkään.

Jos en ihan väärin muista, niin on tässäkin ryhmässä muutama sen jo kokenut. :sad001 Ja kamala ajatella, että vielä todennäköisesti niitä eessä. Ihan kamalaa, kun ei näihin oikeen itse voi mitenkää vaikuttaa. :oops:
 
Takaisin
Top