Hormonikierukan poiston jälkeen raskaaksi?

Mulla taitaa jäädä nää ryhmät sit pois... mies ilmotti ettei halua lapsia... tai ainakaan mun kanssa...
Vaik ei se suoraan sanonu ettei mun kaa haluu... mut kehotti luopumaan vauvanvaatteista...
 
En ookkaan tätä ketjua ennen huomannut vaikka ei täällä kovin aktiivisesti keskustellakkaan.Itsellä kierukka poistettu 10.12. Ja ensimmäiset kunnon menkat alkoi 4.1. Nyt siis ollut jännittävät päivät käsillä mutta testit vielä negaa ja vähän jo fiilis että ei oo varmaan tärpännyt.
Mutta tuota mietin kun tämän ketjun pätkän luin,että monella oli tullut km jos oli raskautunut pian kierukan poiston jälkeen jotenkin tulee ajatus että kierukalla olisi vaikutusta asiaan :/
 
Olen todennut että kyllä kierukan poistolla osuutta asiaan. Eräs lääkäri sano että sitä hormonia jää elimistöön siitä huolimatta vaikka se poistetaan ja näin ollen saattaa tulla keskenmenoja useita ennenkuin on haihtunut elimistöstä pois. :sad001 saattaa raskautuminen olla todella hankalaa..jos tänkin oisin tienny,en olisi valinnu hormonaalistakierukkaa.
 
Itsellä tuli nyt Luultavasti plussa haalea vielä mutta vaikuttaa hyvältä.Yhdet kuukautiset oli siis poiston jälkeen.
Mutta kyllä toki murehduttaa se että keskenmeno voi olla hyvin todennäköinen poiston jälkeen.Uskaltaakohan sitten edes 12 viikon jälkeen huokaista jos edes sinne asti pääsee..Tulee pitkät viikot :/
 
Hei,

Minulta poistettiin kierukka 4.11. Siitä viikon päästä alkoi kuukautiset ihan normaalikierron mukaan. Eka kierrosta tän jälkeen raskauduin. Valitettavasti tämä taskaus päätyi keskenmenoon 15.12. rv 5+3. Siitä alkaneesta uudesta kierrosta raskauduin heti uudelleen ja nyt on menossa rv 7+0. Toivottavasti pieni pysyy kyt matkassa! Ainakin nyt on varmistettu (eilen) varhaisultrassa, että alkio on oikeassa paikassa ja sydän löi.
 
Moikka! Mä tulin tänne hengailemaan vaikken oikein edes tiedä onko yritystä päällä vai ei
Mirena poistettiin eilen. Iso syy oli se ettei tuntunut sopivan mulle, välivuotoja jne. Toinen syy on toive vielä yhdestä tuhisijasta. Tai mahdollinen toive. Tai no, salaa tietenkin toivon raskautta mut en vaan jotenkin uskalla myöntää sitä
 
Minä taas mites toi kierto, lasketaanko se alkaneeksi siitä päivästä kun Mirena poistettiin vai siitä kun viimeksi oli menkat? Mulla siis oli menkat säännöllisesti Mirenan kanssa.
Mä just ehdotin miehelle ettei otettaisi kortsuja käyttöön....
 
Minulta poistettiin kierukka 14.12 heti sen jälkee vuosin niukasti kolme pv. Tammikuun loppussa sitten tein testin kun ei alkanut menkkoja kuulumaan ja plussa oli. Nyt rv 12+4 menossa. Niin ja tasan kuusivuotta kerkesi kierukka olemaan.
 
miiskunaksu: Onnea että plussasi ekalla kerralla teillä! Täällä poistettu siis marraskuussa eikä tärppiä näy :/
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos kirppu. Kyllä teilläkin varmasti sieltä tärppää viellä kun kaikki tasaantuu. Niin ihmeellinen on tuo asia, itse myös esikoisen plussaa odottelin puolisenvuotta. En tiedä miten vaikuttaa asiaan, että ekan kohdalla yritettiin niin kovasti, että muuta ei oikein mielessä pyörinytkään kun raskaus ja vauva.
Nyt taas en uskonut, että on edes mahdollista tulla raskaaksi kuudenvuoden hormooni ehkäsyn jälkeen.
Oli tarkoitus pitää yhdet luomu menkat ja sitten jokin muu ehkäisy vähäksi aikaa ennenkuin oli tarkoitus alkaa todella yrittämään loppuvuodesta.
 
Sori kirjoitusvirheet edellisessä viestissä. Korjasin ne.
Tässä kuussa taas kyllä pupuilti liiaksin ,että jännätään nyt kaksi seuraavaa viikkoa kuinka käy :)
 
Mutta kyllä toki murehduttaa se että keskenmeno voi olla hyvin todennäköinen poiston jälkeen.Uskaltaakohan sitten edes 12 viikon jälkeen huokaista jos edes sinne asti pääsee..Tulee pitkät viikot :/


Mihis tämä tieto perustuu? o_O Ikinä kuullutkaan! Itse kyllä luotin raskauden jatkumiseen siinä kuin muissakin, ennen kierukkaa alkaneissa, raskauksissa... nyt rv38.
 
Kynsi:Oon vaan huomannut että näin monilla käynyt etenkin tässä ketjussa ja joku kirjoitti että oli lääkärikin sanonut että se hormoni voi vaikuttaa mutta eipä kaikilla näin.
Mutta pitää tänne laittaa että mulla tuli yhdet kuukautiset kierukan poiston jälkeen ja nyt rv 14+2 että ei tullut keskenmenoa ja tosiaan helposti raskauduin ihan noi helposti en odottanut sen tapahtuvan ja keskenmenoa kyl pelkäsin kovasti np-ultraan saakka :)
 
Täällä edelleen yritellään ja kulunut jo 6kk:tta kierukan poistosta. Eipä ole tärpännyt ja varmaan on suurin syy toi kierukka. Aiemmat raskaudet ekalla tärpillä onnistuneet.
Olen iloinen teidä puolesta joilla kierukasta huolimatta tärpänny pian.
 
Heissulivei! Mielipiteitä kaipaisin..

10.12.2015 poistettu kierukka, viim. menkat 23.11-8.12.. Kierto hukassa ja ovistesti vahvistunut kolmessa päivässä nollasta haamuun. Menkat tosiaan alko päälle kaks viikkoa ennen kierukan poistoa ja nyt tiputellut taas.

Miten hyvin mahtaa pitää paikkansa noi ovistestit tässä tapauksessa? Kokemusta kellään? :)

Ajattelin muitten iloksi kertoo miten täällä kierrot ym meni.
Poiston jälkeisestä kierrosta laskettuna normit 29, 29, 32, 30, viides yrityskierto plussa kp 32.

Kuus kiertoa meni mut yks jäi työmatkan takia hyödyntämättä. Ovista en kalastellu sit tuon enempää ku ihan fiiliksen mukaan mentiin sittemmin.

Nyt ihan alkutaipaleella vielä mutta plussaa kuitenkin 5+0 :Heartred
 
Minulla on ensi viikon tiistaina edessä kierukan poisto. Mitään aktiivista yritystä ei ole päällä, mutta jos vauva meille haluaa tulla, on hän tervetullut. :) 1v tuplat ovat kyllä hyvä ehkäisy ilman sitä kierukkaakin.. :D
 
Takaisin
Top