Hormonikierukan poiston jälkeen raskaaksi?

Minusta kannattaisi odottaa yhdet tai kahdet menkat, ihan varmuuden vuoksi :) Meillä tärppäsi ekojen menkkojen jälkeen, nyt rv 12 ja toistaiseksi hyvin mennyt.
 
Kerron toki, kun saan enemmän tietoa! :)

Mistä voi sitten olla varma, onko kyseessä tyhjennysvuoto vai menkat? Ihan kuin en mistään tietäisi mitään :facepalm::angel4
 
Itellä ainakin tyhjennysvuoto kesti vaan kaks päivää.. Eikä sillon tullu menkkakipuja niin oletan että se oli tyhjennysvuoto. :grin Lisäksi menkat oli justiinsa ollu viikkoa aiemmin.
 
Mitäs tänne kuuluu? Täälä ekat kuukautiset tulleet kierukan poiston jälkeen ja tänään tein ovistestiin plussan. Toivotaan jotta tärppääs :)
 
Yk5 menossa. Edellisessä kierrossa oli hirveästi oireita ja olin jo ihan varma plussasta. Yllätyksenä täti kurvasi paikalle ihan puskista päivää liian aikaisin. Nyt on kp4, eikä viime kierron lopussa ollut mitään oireita, vaikka miten yritin kuvitella ja menkatkin ovat olleet todella kivuttomat. Tämä vain vahvisti epäilyjäni, josko silloin aiemmin jotain olisi yrittänyt tapahtua. Sitä en saa koskaan tietää.. :sad001

Kierto näyttäisi asettuvan samaan kuin ennen raskautta se on ollut. Josko plussaa vielä tulisi tämän vuoden puolella, vaikka vähiin toki kierrot jäävät ennen kuin loppuvat. Muuten olo on niin hurjan mukava ja kevyt ilman hormoneita! Tuntuu normaalilta ja omalta itseltäni. :) Ei hormonaalista ehkäisyä minulle enää koskaan!
 
Samaa mieltä! Ramppasin lääkärissä ja etittiin kaikenmaailman sairauksia verikokeilla jne kunnes yksi lääkäri arveli syyllisen olevan Mirena.. Olin jo aiemmin toiselle lääkärille epäillyt samaa, kun mitään sairautta ei alkanut löytyä, hän oli vaan että ei ei, kyllä tämä mirena on niin hyvin siedetty, oisko sulla vain stressiä? No oli ...kele stressiä niitten oireitten takia eikä päinvastoin!

Ja ne monet pillerit mitä kokeillu, hirveät mielialavaihtelut ja turvotus, varmaan muutakin mutta kun on niin tottunut siihen niin ei ehkä kiinnittänyt huomiota. Mulla on aina ollut aknea, olen nyt miettinyt voisiko olla ihan hormoniperäistä?? 16-vuotiaana aloitin ekat pillerit, siitä asti ollut taukoja vain raskautta yritettäessä, raskauden aikana ja jonkin aikaa synnytyksen jälkeen. Aina siis jotain hormoniheittelyä ollut. Jännä nähdä seuraavan synnytyksen jälkeen, paraneeko iho lopulta.
 
Minulla oli mirena 5vuotta. Poiston jälkeen lääkäri suositteli odottamaan yhdet menkat. Mistään keskenmenon riskistä ei puhunut mitään. Muutama kuukausi meni ennen kuin plussasin.
 
Oi voi.. Tein juuri testin, kp 29 ja saattais olla, että siihen tuli ehkä pieni haamuviiva. Miehen kanssa molemmat sitä katottiin, että mikä toi on.. Mutta eihän siinä pitäis näkyä mitään, jos olis selvä nega?! Viime kuussa tikussa oli selvästi vaan yks viiva, eikä mitään muuta ja menkatkin siitä sitten seuraavana päivänä alkoi.. Nyt pieni toivon kipinä jo, eikä millään malttaisi odottaa paria päivää, että tekis uuden testin.. Voi apua... :confused:

Haamuviivam jälkeen suositellaan odottamaan 2vuorokautta ja sitten tekemään uusi testi. Tsemppiä!
 
Täällä kanssa ilmoitauttuu yksi kierukasta luopunut. Syyskuun alussa poistettiin ja menkat alkoikin heti perään, nyt sitten ihmetellään oireiden kirjoa. Vetäsen suuren rastin huushollin seinään jos se kävi näin helposti raskautua! Esikoista (nyt 5v8kk) kun aikoinaan yritettiin kaksi vuotta. Testit on jo ostettu, kun uskaltaisi vielä tehdä.... :wink
 
Täällä oon ihan täpinöissäni. 30.8 sain kierukan pois ja kiltisti odottelin yhdet kuukautiset poiston jälkeen ja ovulaation aikaan peitto heilui ja tänä aamuna raskaustestiin pärähti plussa. Toivottavasti kaikki menisi hyvin :)
 
Onnea kaikille jo plussanneille ja yrittäville!

Mua jännittää ihan kamalasti (hyvällä tavalla kuitenkin?), koska varasin kierukan poistoajan ensi viikon keskiviikolle.. Mistä tiedän että tämä on se oikea ratkaisu? Haluan perhettä kovasti, mutta jännittää vaan mitä muut sanovat nuorena äidiksi tulemisesta ja kaikesta siitä "mistä jään paitsi". Onko muilla ollut koskaan tällaisia tuntemuksia?

Olen aina halunnut elää elämäni "oikein", mutta kuka määrittää, mikä on oikein ja mikä väärin? :wink:bag::anyone
 
Onnea piia plussasta! :)

Itellä kans sama, kuin Elaffylla, että ei enää ikinä hormonaalista ehkäisyä! Hormonikierukan kanssa en ollut ollenkaan oma itseni, mutta nyt ilman kierukkaa on niin ihana olla! Kierukan kanssa halut makkarin puolella oli täysin nollassa, mutta nyt.. :wink Kyllä peitto heiluu! :hilarious:

Toivottavasti Milppu oireet enteilis hyvää. :) Plussatuulia sinne ja myös kaikille muille!

Lady19, ei kannata miettiä mitä toiset ajattelee. Oma on elämäsi ja sinä teet päätökset! Totta kai se jännittää, onhan lapsi tosi iso elämänmuutos, mutta niin korvaamatonta. :Heartred

On: Käynnissä yk 2 ja ovista yritän bongailla. Nyt kp 15. Ekasta kierrosta olin varma, että tärppäs, kerta oireita oli, mutta tais johtua vaan hormonien tasoittumisesta. :sad001 Kovaa ja korkealta kyllä tipuin, kun ne menkat sitte alkoki. Mutta uutta yritystä :wink
 
Kiitos kannustuksesta Tossavainen! Keskiviikko lähestyy, jänskättää - mutta koko ajan iloisemmin ja iloisemmin! Mies leikitteli jo idealla, "Musta tulee iskä:Heartred" kuulosti kyllä ihanalle. Kysyin vielä varmuudeksi, onko tullut toisiin ajatuksiin, ei kuulemma ole epäröinyt enää ollenkaan [emoji7][emoji106] On se tuki kyllä niin tärkeää! Voin jo kuvitella hänet vastasyntynyt sylissä [emoji7][emoji173]
 
Huuuuh! Ylihuomenna se tapahtuu! Jännitys kasvaa ja nyt alkaa vihdoin tuntua siltä että alkaa tapahtua. Kuukautiset alkoivat eilen ja meinasin tarkistaa vielä sen, pitääkö uudet odottaa ennen kuin voi alkaa yrittää :)
 
Kävin ite yksityisellä poistattamassa kierukan ja siellä gyne meinas, että yrittämisen saa alottaa heti. Toisaalta jotkut lääkärit ohjeistaa odottamaan yhet menkat.. :bored: Mutta tuo ohje seuraavien menkkojen odottelusta ois kuulemma vaan sen takia, että laskettu aika ois sitten helpompi laskea jos ja kun tärppää.. :)

Jännittää sun puolesta lady19! Kohta teki pääsette yrittämään! :wink
 
Niin juuri, sitten ymmärränkin paremmin mitä ne ajoi takaa sillä :) KYS:n gynen polin lekuri oli myös sitä mieltä ettei tarvitse odotella mitään :) Jännittää hui! Enää reilu 13 tuntia niin olemme askeleen lähempänä yrittämistä... Kerron kuulumisia miten meni! :)
 
Nyt se on ohi! Pääsin ajallaan sisälle ja kaikki oli ohi kymmenessä minuutissa :D Vanhempi rouva jututti minua ja miestä ja kysyi mielipidettä Mirenasta. Eli varmaan halusi kartoittaa käyttäjäkokemuksia :D Poisto sattui jonkin verran hetkellisesti, nyt jälkeen päin vain jomottolee. Ja sanoi ettei tarvitse odotella uusia menkkoja ennen yrittämisen aloittamista. Eli siihen luotamme nyt kun monelta taholta on tullut samaa palautetta. Nyt sitten vain aloitetaan yritys :) Miten kierukka on muuten vaikuttanut ovulaatioon? Laskurin mukaan tärppipäivät ovat noin parin viikon päästä, mutta miten on, vaikuttaako hormonit vielä vai voiko tuohon luottaa kun menkatkin tuli nyt normaalisti ennen poistoa?
 
Kyllä ne hormonit hyvinkin vielä voi vaikuttaa kiertoon.. Työkaverille gynekologi oli meinannut, että voi vaikuttaa jopa 3-4kk. :sad001

Itellä nyt toinen kierto menossa ja aika sekaiselta vaikuttaa.. Viime kierrosta kyllä bongasin oviksen, mutta tässä kierrossa ei taida ovista edes tapahtua. Ei sais vielä heittää kirvestä kaivoon, kerta vasta yk2 menossa, mutta kun kuume alkaa olla aika kova. :love7

Toivottavasti sulla lady kierrot tasottuu pian. :)
 
Heips.mulla kierukan poiston jälk.menkat ollut jo vkon...tuli niin runsasta vuotoa et lääkäri määräs lääkettä et loppuis vuoto.kierukka oli 6v. toivon että tärppää pian jahka tää vuoto loppuu.
 
Huh, täällä elellään jänniä hetkiä, vissiinkin KP 22 menossa (eikös se lasketa kuukautisten ensimmäisestä vuotopäivästä? :) ) ja yritetty ollaan kovasti... Tuntuu, että petyn kamalasti, jos heti ei tärppää (tiedän kyllä, että epätodennäköistä, mutta....) Katsellaanhan vielä viikko reilu eteenpäin miten käy! Mites muilla? :)
 
Takaisin
Top