Helmivauvojen ihanaiset odottajat

Täällä naapurin teinibileet piti eilen illalla meidät hereillä. Kohteliaasti bileistä oli kyllä ilmoitettu, mutta juhlahumu ei päättynyt silloin kun olisi pitänyt. Puolen yön aikaan soitin sitten poliisit paikalle kun mies oli menossa aamuvarhaisella töihin ja muutama tunti oli pakko saada nukuttua. Tilanne onneksi rauhoittui ja nuoria peräkanaa poistui asunnosta.

Äsken herätessäni huomasin että siteeseen oli tullut yön aikana ruskeaa vuotoa ja paperiin tuli veristä vuotoa. Soitin sairaalaan ja tilannetta pitää tunnin verran kotona seurailla. Juoda sokeroitua mehua ja tarkkailla liikkuuko vauva ja tuleeko vuotoa siteeseen lisää. En tiedä, olisiko limatulppa tullut? Supistusia ei ole ainakaan vielä tullut, vain näitä harjotussuppareita. Tunnin päästä ensimmäisestä soitosta pitää soittaa uudelleen sairaalaan ja sitten arvioivat pitääkö mennä käymään päivystyksessä tarkkailtavana. Hohhoh. Vauva nyt onneksi liikkui, mutta tuo vuoto hieman epäilyttää...hmmm....Mieskin töissä ja oli nyt ihan avuton kun soitin sille. Yritin rauhoitella että on siellä ihan normaalisti että katsotaan nyt ensin tämä tunti että tarvitseeko edes lähteä käymään siellä. Ja kyllä mä sinne taksillakin pääsen. Kun ei tää synnytys tästä vielä tunnu alkavan.
 
Hellurei!! Ihan ekaks ONNEA KAIKILLE TUOREILLE HELMIMAMMOILLE!!  perässä tullaan hitaasti, mutta varmasti.. [:D]  rv 39!! kohta maalissa..jee jee..ku alkas vaan puskeutumaan ulos tuolta!
 
Viime yönä maha veti jotain ihme kramppia, kipu tuntu enempi oikeella, ihan ku joku ois puukolla repiny, eikä siinä paljo kärsiny liikkua. teki kyl tosi kippeetä[:o] no tänään sit soitin sairaalaan ja käskivät soittaa jos viel ilmenee eikä mee ohi, ku se kipu loppu sit yhtäkkiä ku seinään, eikä tänää oo sit ollu.
oon tunnostellu vaavin liikkeitä tänään sit ihan hermona ja kyllä siel liikettä tuntuu, tosin aika vaimeitahan ne on. onko kellään ollu vastaavaa ja miten muuten vaavinne liikkuu näin loppumetreillä? ku meikä on aivan hermona, että onko kaikki ok, jos yhtään vähempi liikkuu..
 
Mie kysyin noist liikeist, viikko sitte perjantaina, käydessäni äippäpolilla, se kätilö sano et ne liikkeet muuttuu loppua kohti enimmäkseen sellaseks mylläykseks. Vauva ei mahdu enää potkimaa ja sätkimää
 
mulla on tuntunu tänään haiduli vasemmalla puolella vähän saman tyyppistä viiltokipua. vauva on kyllä vähän liikkunut, muljauttanu mahaa, mutta ei niin aktiivisesti kuin aikasemmin. sain tehdä vähän enemmän hommia ja juoda sokeroitua mehua että sain sitä vähän hereille ja liikkeelle....meidän tyyppi kun on enemmän ilta ja yöaktiivinen ja päivät luonnollisesti nukkuu.

täällä ilmeisesti limatulppa on lähteny irtoilemaan ja malttamattomana oottelen suppareiden tuloa.
menkkamaista kipua on ja ihan sellainen olo kun menkat alkais 1-2päivän sisällä, semmonen jännä olo tuolla alhaalla. hohhoh.....
 
Onnea kaikille vauvautuneille Helmille [:)] pitkasta aikaan tulin lukemaan helmien sivuja joissa aloitin itsekin kesalla kunnes laskettu aikani siirtyi maaliskuulle!
Taalla pikkuinen viela visusti masun uumenissa mutta olen karsinyt noista kovista menkkasaryista jo viikon verran ainakin... mitahan se tarkoittaa sitten? Olisin valmis vastaanottamaan vauvan!

Tsemppia teille kaikille joilla vaavit viela masuissa tallakin osastolla!
 
   Heips kaikille piiitkästä aikaa!! Ja suuret ONNITTELUT kaikille jo pienen käärönsä saaneille!! Mahtaa olla ihanaa saada se pienen pieni maailman ihanin tuhisia omaan kainaloon! tuskin maltan odottaa että minäkin.. <3

 Olen suurella mielenkiinnolla käynyt lukemassa kirjoituksia kyllä kokoajan, mutta en ole saanut aikaiseksi itse kirjoitella.. Itse kävin synnytystapa ja painoarviossa viime perjantaina, Jännä oli silloin ( 38+1 ) 2885kg, ja viikolle 40 ultra näytti arvioksi 3300kg, eikä pitäisi olla mitään estettä etteikö voisi syntyä "normaalisti". Lapsivesi oli vähissä ( mistäköhän sellainenkin johtuu ja mitä mahtaa aiheuttaa?? ) ja siitä syystä sairaalaan uusi kontrolli ensi torstaiksi, ellei synny ennen sitä. Paikat pehmeät, 1cm auki ja 1,5cm pituutta jäljellä. Maanantaina normaalisti neuvola. Sydänäänet Jännällä olleet aika alhaiset viimeaikoina aina mitatessa ( sairaalassakin kuunneltiin tunnin verran kun olivat alhaiset kokoajan, nukkuin vain ) ja oma painoa tippunut yli 2kg nyt lopussa ( se on kyllä helposti korjattu kun alkaa vaan ruoka maistumaan ), nyt tullut n. 8kg alkupainoon, bmi oli raskautuessa 20,5.
 Suurella innolla sitä odottaa vain että alkaisi tapahtumaan ja saisi sen kääryleen vierelleen tuolta mahasta! Loppuisi tämä ainainen inhottava närästystkin sitten.. [:D] Todella kiva on ollut myös lukea teidän synnytystarinoita, kiva kun olette jaksaneet niitä kirjoitella!
 Hyvää vauvaista arkea jo vauvatuneille ja jaksamista teille ( meille ) vielä masun kanssa taapertaville! Ja HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!!
 
Täällä seuraillaan limatulpan irtoamista ja ensimmäiset kivuliaat supistukset on tän päivän aikana tulleet....tosin selkään. Armoton selkäkipu (kuin kuukautisten aikana) ja samaan aikaan kohtu supistelee. Yöllä yöunia tuli nautittua 0h, mutta lämpötyynyn kanssa sain aamupäivällä nukuttua ihanat 3-4h. Nukuin kyllä niin hyvin kun sain kivun pois ja itsensä rentoutuneeksi. Selvästi eteenpäin mennään ja kohti synnytystä. Mutta saa nähdä tarviiko kärvistellä miten kauan tällasten ohimenevien tuntemuksien kanssa. 
 
Onko kellään ollu sellasta finnin oloista näppylää häpyhuulessa? Mulle on nyt ilmestyny sella n. herneen kokoinen ja ihan sairaan kipeä. Alapäätä pesen 2xpv ja oon käyttäny puuvillakalsareita näin raskausaikana. Mulla on ollu menkkojen aikaan joskus aiemmi mut oletin et johtunu siteistä yms. Voiko neuvolatätille näyttää sitä? En tiedä kuuluuko tuo alapääntutkiminen hänen alaansa.[:)] Googletin kyllä, mut ei löytyny oikee mitää järkevää...
 
Tulin täälläkin vielä pyörähtämään ennen yöunia.

Huomenna siis lähdetään aikaisin aamulla vauvan hakuun :) Palailen loppuviikosta sitten kertoilemaan kuulumisia.

Aika outoa, että tuo masu on tuossa enää vain muutaman tunnin..
 
Darijana: Onnea matkaan!

Minä odottelen omaa "vauvanhakumatkaani" (kylläpä muuten keksin kiiruussa höpsön termin pienen ihmeen syntymälle) malttamattomana. Täällä massussahan tuo vaavi on koko ajan mukana. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että vasta sairaalasta saan "hakea" pienen konkreettisesti kotiin.

Onko kenellekään muulla ajoittain epätodellinen olo lapseen liittyen? Tarkoitan sitä, kun itsellä aina välillä tulee sellainen fiilis, että onkohan tuolla massussa ihan oikeasti oikea vauva... Siis tottakai tiedän ja tunnen, että siellähän se oma pikkuihminen mellastaa ja kasvaa. Mutta silti välillä tulee sellainen hassu olo, että voiko tämä olla totta. Ehkä se johtuu siitä, kun niitä ennakkosupituksia ei ole kuulunut, niin tuntuu että raskaus varmaan jatkuu vielä vaikka kuinka pitkään. Vaikka enää korkeintaan kolme viikkoa hän enää saa massussa matkustella.

Ja kellonajasta voikin sitten päätellä, että täällä valvotaan taas. [:D]
 
Huomenta ja AI!

Tää heräs hetkonen sitten ku juilii niin pirusti masua. Lähdin vessaan istunnolle, ni se limatulppa läks vihdoin ja viimein!!! Supistukset on vaan jatkuneet siitä lähtein ja nyt niitä tulee jo n. 5 minuutin välein.. Ei tosin mitään sellasta mitä ei kotona kestäis.. Meillä on klo 8.10 se yliaikakontrolli, ehkäpä mä saan sittenkin painella suoraan synnärille ja jättää sen väliin! [;)]  Hope so!

Vauvoja oli tulla tupsahdellut taas, ihanaa ja onnea jokaiselle!! Oli paljon kommentoitavaa, mut nyt just ei kykene!
Mä taidan tällä hetkellä johtaa sitä vitkuttelijoiden tilastoa, mut toivon mukaan en enää tän päivän jälkeen! [:)]
 
Huomenta kaikille
Onpas ollut eilisestä lähtien jotekin kumma olo vatsassa ja selässä välillä särkee ja vatsa on koko ajan todella kireä. viime yönä ei tullut kauheasti nukuttua. Toivottavasti tänään alkais tapahtua.
 
 No mulla, Maippi, ainakin on. Tuntuu jotenkin oudolta että tonne mahaan oikeesti mahtuis sellanen tyyppi kun niitä kuvissa aina näkee syntyvän. Ja sit mua huolettaa se että onko se terve ja se että kun tätä on nyt helkutti melkeen 40 viikkoa odotettu ja ennen sitäkin viikkoja laskettu niin mitä käy kun se oikeesti sieltä tulee. Tuleeko sellanen "ai tässäks tää nyt sit oli" tunne. Ja toisaalta sit on myöhästä enää perua. Ja toisaalta mietin, että jos nyt yhtäkkiä ei oliskaan raskaana niin kyllä tuntuis valjulta ja vaikka kaipaankin harrastuksia ja kaikkee niin silti elämä tuntuis varmaan aika merkityksettömältä.

Tää odotus on nyt viimeset päivät alkanu tuntua ihan epätoivoselta. Alan olla aika huonotuulinen ja kiukkunen ja ahdistunu. Iltasin ei saa unta kun tässä nukkuu kokoajan eikä tee muuta kun pyörii kotona tms. Ja oon jo lukenu miljoona kertaa kaikki synnytys ja vauvanhoito jutut. Ja sit silmiin tuntuu enää sattuvan juttuja kuten uusimmassa vauvalehdessä se missä jollain oli vauva kuollut synnytykseen kun napanuora oli kiertyny kaulan ympärille.. Eipä tonkaan jutun lukeminen edesauttanu mun nukahtamista eilen. [&o]

Sit oon huomannu mielenkiintosen seikan, eli heti jos jotain mahaan sattu tms. niin oon ihan et "JES" nyt on edes jotain kipuja, jipii kohta se alkaa. Ihan masokistista [:-]
 
Silmu: Mulla on ihan samat fiilikset... Aina kun sattuu niin tulee heti sellainen no niin NYT! Paitsi et eipä vielä mitään oo tapahtunut...

Mappi: On joo. Mä kuvittelin et tää vauva syntyy etuajassa mut näin vaan ollaan ihan täysiaikaisia. Oon seurannut helmikuisia just siks kun tuumasin et tää takuulla syntyy helmikuun puolella. Välillä herään yöllä ja kokeilen mahaa et onko sitä ees...

Viime yö meni ihan reisille enkä just nukkunut vessakäyntien välillä. Menkkamaista särkyä täälläkin ollut jo yli viikon ja kolmesta kuuteen kipeää supistusta per päivä (tai oikeammin ilta/yö). Mä en jaksa enää odottaa!!! Enkä pistää tota insuliinia enkä mitata verensokeria... Sais edes syödä herkkuja vitutukseen mutta kun ei...

Anteeksi! Mä tiedän että en oo vielä edes yliajalla...
 
Mulla on ollu aamusta asti selllane outo tunne mahassa. Ensi mahanahka oli ku tulessa ja sit juili selkää inhottavasti, nyt maha "tuntuu" koko ajan ja selkä on jotenki huonosti, täytyy venytellä koko ajan. Mietin jo et joko rupee jotai tapahtumaa, mut tuo vauveli on iha ylhäällä edellee. Ukko on menos koulun jälkee salille ja oon nyt miettiny et pitäiskö pyytää jättää välii...

Ärsyttävää ku ei tiedä miltä pitäis tuntua!
 
Sipster: Sanopa muuta. Olisi kiva tietää miltä pitää tuntua, jotta tietäisi tosipaikan olevan kysymyksessä. Neuvolassa kysytään joka kerta, että onko tuntunut supistuksia tai muita synnytykseen valmistavia kipuja. No ei ole. Tai ehkä on. En minä tiedä - argh! [:D]
 
Siis aivan mahtavaa, että olette olemassa!! Kukapa muu tietäisi paremmin miltä tuntuu, kuin juuri samassa tilanteessa olevat ihmiset!? [:)] Täällä ollaan myös jo NIIN kypsiä tähän ikuisuudelta tuntuvaan odottamiseen![:@] Pinna on samperin kireellä koko ajan! Kukaan ei enää onneks uskalla kysellä vauvan peräänkään, kun oon varmaan antanu niin kiukkusia vastauksia ihmisille... [:D]

Aamulla oli sitten viimeinen neuvolakäynti ilman lasta. Oma neuvolatäti oli sairaana ja tuuraamassa oli neuvolan inhottavin ja epäystävällisin mummo, joka on kertaalleen jo saanut minut itkun partaalle vastaanotollaan aiemmin (meuhkasi ja uhkasi lähettää minut äippäpolille tiputukseen alhaisten hemoglobiiniarvojeni vuoksi, joita oma neuvolatäti ei edes pitänyt huolestuttavina...). Nyt hänellä oli vielä omatkin vastaanottonsa hoidettavana, joten pinna hänelläkin kireällä, eikä ollut lainkaan kiinnostunut meidän asioista. Käski vain varata itse aikaa yliaikakontrolliin loppuviikosta ja teki rutiinitarkastukset. Kaik ok, lapsi tuloillaan.

Yliaikakontrolliin siis viimeistään sunnuntaina ja alkuviikosta käynnistykseen, jos ei sitä ennen mitään tapahdu... Alan olla valmistautunut jo menemään tuonne käynnistykseen, kun ei tämä lapsi ymmärrä näköjään itse tulla ulos! (Mies jo suunnitteli, että pitää navigaattori hankkia pikkuiselle, jotta löytää tiensä ulos! :)) Olen niin kypsä näihin harjotussuppareihinkin! Tulevat vähintään muutaman kerran päivässä, hyvin epäsäännöllisinä ja välillä kivuliainakin, mutta loppuvat aina kuin seinään. Aivan turhaa kipuilua, joka ei näytä edistävän asiaa yhtään mihinkään. Joka ilta sitä miettii, että nyt tänä yönä saisi syntyä ja en sitten saakaan unta, kun jään odottelemaan niitä mahdollisia suppareita (ihan kun niihin ei sitten tosipaikan tullen muka heräisi!).

Eipä kai tässä muuta, jatkan tylsistymistä kotona ja odottelen jälleen seuraavia turhia harjotussuppareita... Onneksi teidän kirjotukset sentään piristävät ja on ihana lukea, että kyllä niitä vauvoja oikeasti putkahtelee tännekin vähän väliä! [:)]

40+6
 
Takaisin
Top