Helmivauvojen ihanaiset odottajat

Sash79: totta, että nythän vasta oikeasti onkin jännät paikat edessä, kun vauvat syntyy ja juttua varmaan piisaa noiden nyyttien kanssa [:)]
Aika komeat unenlahjat sulla! [:D] Täällä heräillään aamuyöstä lähes joka yö, eikä uni enää tule.. [8|]

Tsemppiä vaan loppuodotukseen ja toivottavasti käynnistyisi itsestään [:)]

Maippi: Täällä kohtalotoveri! Herätys tulee n. 5 maissa, eikä oikein mikään auta. Tosin tuntuu kyllä siltä, että unentarve olisi hiukan vähentynyt [8|]

Kyllä mulle rupeaa jo riittämään tämä raskaus [;)] Vauveli on laskeutunut ja kiinnittynyt ja tuo kohdunkaulan tilannekin on ollut aika "valmis" jo jonkin aikaa.. [8|]

Oletko pystynyt liikkumaan (kävelyt tms) hyvin näin ihan loppuraskaudesta?
Mä olen liikkunut aika aktiivisesti koko raskausajan, mikä varmasti on edesauttanut tuota kohdunkaulan tilannetta.
Että liikkeelle vaan, niin alkaa tapahtumaan [:D]

Tänään vielä lääkärin vastaanotolle tarkastuttamaan vauvan koko ja kohdunsuun tilanne. Aiemmin kun heitettiin ilmoille jo mahdollista sektiota synnytystapana [8|]

Onkos muuten muilla neuvolan th peruuttanut aikoja näin loppuraskaudesta? Mun th ei kuulema katso tarpeelliseksi mun käyntejä, koska vointi on ollut niin hyvä! Eikai se raskausmyrkytyskään hirveästi oireile ennen kuin vaan sitten tulee? [8|]
 
Huomenta kaikille!

Täällä vielä ilmoittautuu ja kirjautuu yksi mattimyöhäinen. La oli eilen 10.2., mutta kirjautuessa ei sitä enään hyväksynyt.[:@] Olen kyllä lueskellut näitä turinoita täältä pitkin raskautta.
Mitäs: Olen 31.v., Espoosta, ensimmäinen lapsi, Jorviin menossa synnyttämään. Vanhan koiraneidon onnellinen omistaja. Ja niiiiin kyllästynyt tähän raskauteen ja odottamiseen.
Raskaus on ollut mun psyykkeelle kova pala. Harrastan kestävyysjuoksuja ja urheilen muutenkin paljon. Rv.n 24 jälkeen en ole juossut, tehnyt pitkiä reippaita kävelylenkkejä kuitenkin. Eilen la päivänä kävin 2 x 7 km lenkit kävelemässä ja mikä oli tulos, ei niin mikään.[:'(] Neuvolan täti oli 9.2 sitä mieltä, ettei ole vähään aikaan vielä tulossa. Rv. 20 hemarit laski 100, eikä ne vieläkään ole kuin 116, mutta olo on huomattavasti parempi kuin pitkiin aikoihin. Väsymys on siis ollut melkein koko raskauden riesanani.
Odotan kovasti, että saan nyytin syliini ja oman kehon taas itselleni.
Mukavaa torstai-päivää kaikille!!! [:)]
 
Huomenta kaikille.
 
Nukuin jopa pitkästä aikaa viime yönä hyvin.muutaman kerran tarttes vaan herätä vessaan.
On se kumma kun vaikka mitä tekis niin ei ala supistelemaan eilen esim. kannoin puita pari tuntia niin ei mitään. Pitää varmaan alkaa ottaa vaan päivät rauhallisesti kun ei tässä mitään tunnu tapahtuvan vaikka mitä tekis. Saa vaan selän kipeeks kun tarpeks riehuu.
 
Mie olin viime yönä kuorsannu niin kovasti, et ukkeli oli joutunu siirtymää sohvalle. Ei voi käsittää mite nyt kuorsaa ku ei ole enää edes nenätukossa, ehkä sitä ei saa kunnollista asentoa ton masun kans.

ROCKS oon amaa mieltä sun kan tost tekemisest. Eilen kävin kaupassa ja raahasin selkä vääränä juomisia sieltä. Sit silitin kaikki petivaatteet ja vauvan tavarat. Sit viel illal käytii umpihanges koirien hölmöilemäs. Tulos selkäkipua ja ei yhtää supistelua. [:@]

Hei, mitä sillo synnytyksessä pidetään päällä? Mietin lähinnä noita rintsikoita. Mulla on jo nyt tissit polviin saakka (J-kuppi) ja mietin sitä et saako ne jemmattua liiveihin... Housut tietty pitä olla pois[:D]!!!
 
Amorosa : Aika ihmeellistä, että sun terkka peruu neuvola-aikoja?? Meillä nimenomaan just juteltiin th:n kanssa, että vaikka onkin rasittavaa käydä kerran viikossa saati sitten näin la:n jälkeen 2 x viikossa, niin just sen takia kun se olo saattaa mennä nopeastikin huonompaan. Myös vauvan tilaa täytyy tarkkailla tarkemmin!!

Mulla ei kanssa ole oikeastaan mitään sen kummempia oireita, kaikki arvotkin on vaan parantunu loppua kohden, mutta silti just nyt on se tärkein aika olla jatkuvassa seurannassa!! Sulla on viikon päästä la niin ilmeisesti käyt vielä kerran viikossa? Eli jos terkka peruu aikojasi käyt kerran 2 viikossa? Se on oikeasti ihan liian vähän!! Ens kerran sanot sille, että vaikka mitään huonoa oloa ei ole niin ainakin vauvan sydänäänet haluat tulla kuuntelemaan. Mua pelottaa eniten tässä vaiheessa vauvan hyvinvointi kun oon tyhmänä menny lukemaan kauhutarinoita istukan kalkkeutumisista ja kohtukuolemista yms. [&o] 

Lumielle lämpimät tervetulotoivotukset!! Ollaan melkein samanikäisiä, itse täytän 31 toukokuussa, tulossa myöskin Jorviin synnyttämään eiku siis menossa sit joskus.. [;)]  Ekaa täälläkin vasta pusataan! Mäkin olin kova liikkumaan ennen raskautta, harrastin uintia, lenkkejä, salia, jumppia ja kaikennäköstä vaihdellen. Pettymys oli suuri kun jouduin lokakuun lopussa "pakkolepoon" kohdunsuun lyhenemisen takia enkä saanut nostella kauheasti maitopurkkia painavampaa, kiivetä portaita tms. Nyt kun tässä vieläkin kärvistellään vauva masussa mua lähinnä naurattaa toi monen kuukauden varominen... Mut tämmöstä tää kai on! Onneksi tässä loppuvaiheessa sentään on saanut liikkua ja tehdä sen minkä pystyy vaikkakin pelkkä kävely tän vatsan kanssa alkaa olemaan haasteellista. Mutta pian!!!

kuorsaaja löytyy täältäkin.. Tosin mulla on nenä ollu tukossa koko tän 9 1/2 kuukautta. Limakalvot on aivan järkyttävän heikot nenässä, ei tarvii kun kerran niistää ni taas tulee verta vartin verran. Mutta kyllähän masu painaa hengityselimiä vaikka ei nenä tukossa oisikaan, itse olen huomannut semmosen jännän "kurkkuäänen" mikä on niin kova, että itsekin siihen herään... semmosta korinaa vaan.. On tää kanssa... Onneks ukkokulta ottaa huumorilla mun kuorsaamiset ja yöpierut.. [8|] 

Synnytysvaatteena kai käytetään sitä sairaalan mekkoa. Ei sinne vissiin rintsikoita laiteta alle. Vauvakin nostetaan suoraan rinnallesi kun hän syntyy niin liivit olisi vaan tiellä. Mä viisaana kysyin kun haluan sinne ammeeseen, että pitääkö ottaa uikkarit mukaan? [:D] [:D] [:D] [:D] Sit vasta aloin taas ajatella aivoilla et tuskin sitä supistellessa kauheesti kiinnostaa mihinkään uimapukuun itseään änkeä... Mut tosiaan mistä sitä mitään voi tietää kun on ensi kertaa näissä hommissa... [:)] 

Jaaha. Neuvolaan se ois matkattava taasen.... RV 41+1 ja kaik yhes koos!!
 
Hitto että voi olla selkä kipeä. koko ajan särkee ala selkää. Kyllä mulle alkaa pikku hiljaa riittää tää raskaana oleminen. Ei ehkä ottais niin paljon päähän jos olis edes jotain toivoa että syntyis pian. on vaan niin Tuskanen taas olla että ottaa päähän[:@]
 
Pitäsköhän lähtee tänään leffaan kun finnkinossa olis leffat 5,50€. Voiko olla niinn huono tuuri että kun lähtee leffaan niin alkaa ihan varman synnytys.
 
Tuolla oli keskustelua just aiheesta "vaatteet synnytyksessä" ja siis ainakin tavissynnytyksessä jos haluaa, voi pitää liivit päällä. Kannattaa varmaan sit vaan olla imetysliivit, ja ottaa toiset mukaan kassiin. Kun synnyttäessä tulee hikoiltua kummiskin ja se vauvakaan ei kovin puhdas ole kun se siihen ekaks laitetaan.
 
Nyt on viimeinen neuvola koluttu ja käyty! Täälä homma toimikin näköjään niin, että neuvolan terkka soitti ja varasi mun puolesta sen yliaikakontrollin äippäpolille! Eli maanantaina aamu 8 pitäis olla siellä ja sitten vähän tutkaillaan tilannetta. Mun terkka sano suoraan, että jos ei ole mitään vaivaa tai vauvalla hätiä mitiä niin sitten takasin kotiin ja sovitaan käynnistysaika keskiviikoksi (silloin on 42+0)

Laitan viimesen neuvolan kunniaksi kuulumisetkin kehiin: [:)] 

RV 41+1

Paino 87,2             (+400g toissapäiväseen painoon, tää on heitellyt pari viikkoa +- kilo suuntaan ja toiseen, korkeimmaksi neuvolapainoksi jäi 87,7 ja sen mukaan kiloja olisi kertynyt melkein 18 [:)])
Verenpaine 117/82  (Arvot vaan paranee mitä pidemmälle päästään, nää on jo lähellä mun lähtötilannetta. Ylimmillään ollu 133/94 )
Hemppa 142           (tässäkin arvossa enkka, lähtöarvo oli 132, alimmillaan käytiin 101)
Pissa - -               
SF 36                    (ylimmillään kävi 37 ja nyt viime viikot ollut sitä 35-36 vuorotellen..)
Vauvan liikkeet ++
Vauvan sykkeet 125-150
Ja RT edelleen...
 
Tiistaina kotiuduttiin sairaalasta pojan kanssa. Kirjottelen synnytystarinaa jahka ehdin. Mutta sairaalassa meni viikko. Menin ma 1.2.10 sairaalaan käynnistystä varten. Vauva syntyi 4.2.10 ja tosissaan kotiin päästiin vasta 9.2.10. Lapsi syntyi loppuviimein sektiolla ja syy viivästyneeseen kotiinpääsyyn oli lapsen keltaisuus.

Eilen käytiin labroissa ja lastenpolilla kontrollissa bilirubiiniarvojen vuoksi ja huomenaamulla taas uudestaan. Huomenna mennään käymään myös neuvolassa, äidiltä poistetaan tikit. Tänään ollaan saatu olla ihan rauhassa kotona ja vähän opetella arkea. Kun vaan keltaisuus saadaan kokonaan pois, voin opetella myös imettämisen. Tällä hetkellä lypsän maitoa ja syötetään pullosta, että Juniori saa tarpeeksi maitoa sen bilirubiinin takia. Hän osaa kyllä imeä rintakumin avulla rinnasta, mutta ei vielä jaksa sillä tavoin imeä tarpeeksi.

Äiti voi olosuhteisiin nähden hyvin. Itkuisuutta on kyllä ollu jonkun verran, osittain johtuen hirvittävästä väsymyksestä. Onneksi isukki pitää huolta myös äidistä ja hellästi pakottaa nukkumaan.

Nyt täytyy kyllä mennäkin nukkumaan, ei meinaa pysyä silmät auki. Palaan synnytyskertomukseen mahd. viikonloppuna.
 
Onnea Keijunlilja! [:)]

Sash79: no mä olenkin ollut vähän ymmälläni noista neuvola aikojen peruutuksista.. [8|] Täytyy varmaan vaatia palvelua ensi viikolla.
Jotenkin tuntuu inhottavalta kun tuosta th:sta oikein huokuu turhautuneisuus, kun hän joutuu minua, "tervettä" odottajaa tutkimaan.. [8|]

Sinulla tuntuu kaikki arvot olevan kohdillaan, vaikka LA on jo ohitettukin [:)]

Lumie: mulla on ollut samoja fiiliksiä tämän raskauden suhteen. Kehon muutokset varsinkin keskiraskaudesta olivat enemmän kuin hämmentäviä [8|]

Nyt toisaalta ajatukset hieman tasoittuneet, kun liikkuminen ja vointi näin loppuraskaudesta ovat olleet hyviä [:)]

Eilen pikaisella käynnillä lääkärissä todettiin, ettei kohdunkaulaa enää ole ja auki 2cm [8|] Mutta missä supistukset! Painoarvioksi sai 3400g. Paljon isompi ei sitten kuulema mahdukaan.. [8|]
 
Onnea Keijunlilja!!!

Ikävää Amorosa sulla tuo aikojen peruuttelu.

Se ois sit 2 viikkoa laskettuun aikaan. Ens perjantaina ois taas aika äippäpolille, vauvan koon tarkistukseen ja mahdoliseen käynnistykseen. Sairasta kyllä, mut mie toisaalta toivon et oikeasti käynnistävät sillo viikon päästä. [:-] Ei jaksais enää lyllertää tän mahan kans ja kaikki paikat ihan kiinni ja ei supistele teki mitä vaa. Toivon kyl ettei vauva ole kasvanu iha tolkuttomasti.
 
Heipä hei vaan kaikille nyt on sitten käyty taas neuvolassa ja tässä terveiset sieltä
 
paino +1580g[:(]
turvotus ++
RR 135/75
pissa -/-
NF 33
sykkeet 135
Liikkeet ++
 
Olipas eilen kivaa käydä leffassa ainut että siel alkoi supistelemaan ihan helvetisti ja sanoin jo miehellekkin että ei varmaan katota loppuun no kuitenkin sinnittelin loppuun asti, sitten ajattelin että mennään nyt viel kotiin ettei tää nyt niin kauheeta viel ole ja heti kun oltiin kotona niin kaikki loppu samantie[:@][:(]
Eikä kauheesti lohduttanut tänään neuvolassa ettei kuulemma vauva ole vielä laskeutunut. mutta sano kyllä että eihän se välttämättä edes laskeudu. ens viikolla olis taas keskiviikkona neuvola. toivottavasti se olis viimeinen[:)]
 
Rocks: Ei ole vaavi täälläkään laskeutunut, ja laskettuun aikaan on enää viikko. Eli malttamattomana odotan minäkin. Mutta ehkä tämä vauva haluaa vielä nautiskella lämpimästä, kun ei vielä osoita halukkuutta syntyä. [;)]
 
Mulla onkin edessä enää tämä viikonloppu mahan kanssa. Maanantaiaamuna sitten aikaisin synnärille, ja aika pian aamusta pitäisi vauvankin olla jo maailmassa.

Jos kaikki menee hyvin, niin torstaina jo päästään kotiin. Toivottavasti, mua ei jotenkin houkuttele yksikään ylimääräinen sairaalassa vietetty yö. Tai no, mulla ei ole entuudestaan kokemusta osastolla olosta.

Mä en jotenkin ehtinyt missään vaiheessa tuskastua tähän raskaana oloon, ihan kivalta tuntuu edelleen. Ja jos nyt tilanne olis ollut toinen, ja en olisi jo tässä muutaman viikon ajan tiennyt tuota sektiopäivää, niin olisin kyllä pyrkinyt ajattelemaan, että vähintään lasketulle ajalle saa mennä jos on mennäkseen.

Ei ehkä kannata alkaa hirveen aikaisessa vaihessa hinkuumaan sitä vauvaa ulos, ja kokeilemaan kaikenmaailman konsteja ja ravaamaan rappusia henkihönkään asti, koska sit jos meneekin vielä 2viikkoa yliajalle, niin pitkäksi se aika käy, jos jo 3 viikkoa ennen laskettua toivoo kaikin keinoin mahastaan eroon pääsevänsä :D

Kyllä sitä varmaan ehtii tuskailemaan sitten lasketun ajan jälkeenkin ;)
 
Darijana: Oikein paljon onnea "vauvanhakumatkalle". Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja pääsette pienen kanssa mahdollisimman pian omaan kotiin opettelemaan uutta arkea. [:)] 
 
Huomenta vaan kaikille. Ihanaa mä osaan taas nukkua öisin. olikin ihmeellinen vaihe kun ei saanut nukuttua millään. onneks on tänään edes jotain tekemistä päivälle kun lähdetään koiran kanssa taakanveto treeneihin. hitto vois tää vaavi jo syntyä niin pääsis sitten ens kuun alussa koiran kanssa kisoihin. On kyllä jotenkin ollut eilisestä asti ihmeellinen olo selässä joku sellanen ihmeellinen pieni jomotus/kuumotus kook ajan ala selässä.
 
On muuten tullut nyt ihme tapa tässä loppuraskaudessa että on pakko meikata joka päivä vaikka olis vaan kotona, sillä ajatuksella että jkoslähtee laitokselle niin pitää näyttää hyvältä[:D]. Siis muuten en meikkaa ikinä kun olen autoasentaja niin ei viitti meikkaa töihin enkä edes välitä koko asiasta mutta nyt on jotenkin vaan pakko "laittaa" itensä joka aamu
 
Huomenta!

Tsempit Darjianalle!! Viimestä viikonloppua täälläkin masun kanssa vietellään... [:)] 

Mulla siis maanantaina se yliaikakontrolli. Tein päätöksen ja jos tarjotaan käynnistystä Cytotecilla, en aio sitä ottaa, vaan odottelen mielummin vielä sen 2 päivää keskiviikkoon. Tosin voisin kuvitella tolla mun kohdunkaulan tilanteella, ettei sitä hirveesti tarttis lääkkeillä enää kypsytellä vaan käynnistys tehdään kalvojen puhkaisulla. Siinä tapauksessa olen valmis jäämään sairaalaan jo maanantaina! Saa nähdä miten käy. Henkisesti olen kuitenkin valmistautunut siihen, että vasta keskiviikkona mennään synnyttämään!

rocks mulle tuli kans hirmunen "pinnallisuuspuuska" tossa vähän ennen laskettua aikaa [:D]  Kävin ripsien ja kulmien kestovärissä ja tottakai tukkakin piti laittaa samalla kuntoon... On sit vähän siistimmän näkönen kun revitään sängystä keskellä yötä synnyttämään.. Haha! Enää ei kiinnosta pätkääkään vaikka viikset kasvais, kunhan pääsis jo.

Onneks Olympialaiset alkoi niin on päivien ja öiden täytettä seuraavat viikot... Ukkomuru jo huokaisi helpotuksesta, että vauva tulee varmasti ensi viikolla ettei synnytys vaan satu samaan aikaan jonkun tärkeän lätkämatsin kanssa... [:D]  
 
Takaisin
Top