Helmivauvojen ihanaiset odottajat

Heipä hei taas kaikille
 Eipäs ole täällä vieläkään tapahtunut mitään muutosta.
Jotain ihm paksua limaa vuotanut jo monta päivää että en tieä pitäisköhän soittaa kättärille j kysyä pitäiskö mennä käymään. Supistuksista ei ole enään tietoakaan vaikka mitä tekis. No jos sitä menis illalla vaikka leffaan niin jos siel alkais taas supistelemaan niinkuin viimeeksikin.
 
 
Täten juhlallisesti ilmoitan, että minusta tuli helmivauvan äiti torstaina 18.2.. Masusta putkahti maailmaan terve tyttövauva, joka on äidin vaaleanpunaisten prillien takaa tietysti maailman suloisin pienokainen.

Rocks: Minulla oli tuota verijuovaista limavuotoa 5 päivää ennen synnytyksen käynnistymistä. Sitä voi kuulemma esiintyä hyvin pitkäänkin ennen synnytyksen käynnistymistä. On kuulemma merkki siitä, että kohdunkaula valmistautuu tulevaan koitokseen.

Voimia kaikille odottajille ja lämpimät onnittelut kaikille uusille äideille!
 
Onnea Maippi!!! [:)]

Täällä on nyt sitten synnytys lähtenyt käyntiin. Lapsivedet meni 00.30 ja supistukset alkoivat tunti sen jälkeen. Sen verran ikävää jomotusta alaselässä etten oikein enää saa nukuttua. Tässä nyt sitten yritän niitä kellottaa ja täällä kotona pyöriä. Ei ole vielä kovin kivuliasta, mutta sen verran ettei oikein enää jaksa lukea tms. ja pitää liikkua kun ne tulee.

Mitään erityistä oiretta ei ollut. Tämä koko viikko on mennyt yleisen huonotuulisuuden vallitessa, tuntui ettei synnytys käynnisty ikinä. Tuossa illalla iski vielä siivousvimma. Perjantaista lähtien oli pääkipu, 2x päivässä piti ottaa panadolia ja silti oli kokoajan vähän surkea olo.

No nyt se on sitten menoa.. Jännittää, mutta ihanaa että se alkoi!
 
rocks itselläni limatulppa lähti irtoamaan pe-la yönä ja tyttö syntyi tiistaina. limatulppa ei määrittele koska synnytys käynnistyy. voi mennä jopa parikin viikkoa tai sitten muutama päivä. jaksamista vaan!!!
 
Heips kaikille
Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena ja varmaan ollaan viel ainakin 2viikkoa koska en usko että tää tahtoo tästä mihinkään syntyä.
Tänään ollut selkä todella kipeä oikealta puolelta alhaalta, voiku tulis mies kohta kotiin niin se sais vähän hieroa.
Kyllä käy päivät ihan kauheen pitkäks yksin kotona kun ei oikein tahdo keksiä mitään tekemistä enään kun on ollut jo niin monta viikkoa kotona.
 
  Onnittelut tässä välillä vauvautuneille!!

 Itse heräsin 2 aikaan yöllä pissalle.. Ja limatulppa sieltä irtosi, ne loput, ekat irtosi 2 viikkoa  sitten. Heti alkoi supistelut, aloin niistä sitten pitämään laskua 4 aikaan, tulivat silloin 5 min. välein ja kestivät 50sek- reilun minuutin. 6 aikaan soitin synnärille ja sanoivat että ota panadolia, käy lämpimässä suihkussa, mikä nyt vain oloa helpottaa ja tule sitten kun et pysty olemaan. Lapsivettä ei ollut mennyt, mutta se olikin vähissä ja sen takia olin sairaalassa kontrolleissa käynyt. No, otin panadolin ja olo ei helpottunut yhtään.. 8 aikaan  supistuksia tuli 4 min. välein ja kestivät 1,5min.  9 aikaan soitin taxin joka tuli puolessa tunnissa (sanoin ettei kiire vielä, käyn vain sairaalassa että saan mielenrauhan itselleni kun katsovat tilanteen ja tod. näk. lähettävät minut vielä takaisin kotiin) Sairaalassa olin 10.30 ja ai, supistukset oli jo ihan tuntuvat.. No, kätilö tutki minut, olin 2 senttiä auki ja hän sanoi että sitten lääkärille ultraan kun vuosin aikalailla verta ( epäili että siinä seassa oli lapsivettä kun veri oli niin "juoksevaa") mutta siis lääkärille ultraan katsomaan että istukalla on kaikki ok kun verta tuli aika tavalla. No, ultraan pääsin sitten siitä 40 min. päästä, kaikki näyttivät olrvan ok, ala tutkimusta ei tehty kun oli kätilö sen juuri tehnyt. Mutta ultraus paikasta oolikin siiten hankala päästä enään ylös, supistuksia tuli siinä jo non-stoppina ja muutaman minuutin päästä kun siitä pääsin ylös niin lääkäri sanoi että seuraaksi mietitään sitten kipulääkitys. Tuntia aikaisemmin kun tulin niin kätilölle sanoin että ei mitään ennnenkuin on AIVAN pakko, mutta olin kyllä lääkärin kanssa aivan samaa mieltä, että jotain oli nyt saatava, supistukset oli jo niin kovat. Kätilön kanssa mentiin synnytysaliin jossa hän ehdotti epiduraalia, paha olo oli siinä vaiheessa jo mukana kuvioissa, siksi ei  edes tarjonnut ilokaasua vaan suoraan sen epiduraalin ja olin täysin samaa mieltä, olo oli tukala. Epiduraalin jälkeen kätilö tutki tilanteen ja sanoi että nyt 4cm auki, tilanteet siis eteni todella nopeaan, siksi sanoi supistustenkin olleen niin kovat. Epiduraali auttoi loistavati ja koitin siinä välillä levätä. 1,5 h päästä taas tutkittiin tilanne ja olinkin yht´äkkiä 7cm auki, tuli kiire ilmoittaa ystäville jotka tulivat synnytykseen mukaan että A, tulin sairaalaan ja B, täällä on tilanne jo tämä! No, siitä tunti  ja olin 9cm auki, tukihenkilöt onneksi saapuivat silloin ja sain toisen epiduraalin. puoli tuntia ja olinkin 10cm auki ja sitten alkoi työ.. Huh Huh!! Ponnistin ja ponnistin ja kipu oli silloin vielä suht poissa. Mutta kun vauva tuli alemmas, alkoi sydänäänet heiketä.. Toinen kätilö kutsuttiin paikalle ja lääkäri myös ja leikattiin siinä vaiheessa väliliha, kätilöt levittivät sisutaani käsin ( se sattui melkein kaikista eniten koko touhusta ) ja lääkäri joutui laittamaan imukupin, höh meinasin silloin.. no, lääkäri avusti imukupilla, kätilöt käsin ja minä ponnistin minkä pystyin ja saatiin Jännän pää vihdoin ulos ja silloin heti leikattiin napanuora, se oli kaksi kertaa kaulan ympäri, siitä syystä sydänäänet heikentyi kun Jännää sain ponnistettua alemmas (lyhyt napanuora piti häntä sisällä ja minä ponnistan ulos, vauva reppana ) Loppu vartalo tuli tietysti kuin itsestään kun napanuora oli katkaistu ja sen verran näin että tyttö tuli ennenkuin hänet vietiin saamaan happea jne.. Puolen tunnin päästä minut kursittiin kokoon, ystävät päivystivät minulle vauvan tilannetta ja sain hönet tikkauksen jälkeen vihdoin luokseni ja rinnalle, tunnin verran hän siinä heti imi ja olo oli taivaallisen ihana! Olo oli niin onnesta sekaisin ettei mitään rajaa!! sanoin kuvaamatonta! Olo muuten oli heikko, oksensin vielä sen illan ja koitin syödä mutta pää oli niin pilvissä että se paha olo huikkui täysin prinsessan ihannointiin. Pää hänellä oli isolla mustelmalla ja niin kovin turvoksissa aivan silmiä myöten ( reppana miten rankka kokemus hänelle syntymä oli, mmahtoi olla pää kipeä, auts! ) mutta ai miten kiltti ja reipas hän silti oli, ei itkua vaan ääntä kun kävi ruokatilaus. [:D]  syntymäpaino oli 3155kg ja pituus 48cm. Tänään pääsimme jo kotiin, keskiviikkona menemme heikon sivuäänen löytymisen takia kontrolliin, toivottavasti se olisi kadonnut siihen mennessä.

 Nyt on niiiiiiin onnellinen olo olla kotona maailman ihanimman tuhisijan kanssa! tällainen tervehdys täältä, tsemppiä kaikille masun kanssa meneville ja kotona vauvan kanssa oleville!

    terv. maailman onnellisin ja ylpein äiti  [:)]
 
   sellainen "pikku pointti" jutustani jäi, siis että heräsin 2 aikaan la 20 pvä aamuyöstä. Ja Jännä siis syntyi la 15.46.
 
Moikka!
Pieni poikamme syntyi 19.2. klo 00.47
Paino 3420
Pituus 50.8

Käynnistys aloitettiin maanantaina 15.2 ja neljän päivän tuskien jälkeen poika tuli maailmaan alateitse.
Kotiuduimme vasta tänään alkuillasta ja olo on mitä mahtavin [:)]
 
Heipä hei kaikille
Vähän alkaa taas käydä aika pitkäks kotona. supistuksista ei ole tietoakaan eikä mistään muustakaan
Kuinkas moni täällä on vielä yhdessä kasassa?
 
ROCKS just ajattelin kysyä samaa! No mie oon yhtenä kappaleena. Oon tehny iha älyttömästi kaikkia ns. raskaita kotitöitä+umpihanki kävelyt koirien kanssa ja tulos= ei yhtään supistelua! Crosstrainer huutaa kostoa ku sutkuttelen sillä iltaisin, se varmaa hajoo enne kun Alfred ulostautuu... [:D]

Aika tuntuu niin pitkälle! En mahdu enää ratin taakse joten päivät pitää kuluttaa kotona [:'(]. Se ois si perjantaina maaginen laskettu aika... Wiii. Kaikkein kipein uni tuli sit nähtyä tänä aamuna ku vihdoin sai unta! Eli mun ukkeli meni naimisii jonku uhkean blondin kanssa ja ite olin mahani kanssa vieraana siellä. Tultii sit iha niinku normaalisti kotii KAIKKI KOLME! Otin sit häitte jälkee miehen puhutteluu ja se vaa selitti et hän ei mahtanu sille mitää... [:D] Et näin menee mun yöt! 4h unta viime yönä, jei!

Iltapäivällä ois neuvola ja siel on joku eri täti ku oma on lomalla.

Vois alkaa tapahtuu jotai!!!![:@]
 
Ilmoittaudun yhä pallomahana kärvisteleviin. Esikoinen syntyi silloin aikoinaan 40+5, joka olis tänään, mutta tällä pikku kuhnurilla ei ole aikomustakaan ulostautua. Perjantaiksi on aika äippäpolille, saa nähdä, mitä siellä päätetään tehdä.
Nukun pieniä päikkäreitä pitkin päivää ja luen kirjaa. En halua käydä missään, koska koko ajan on joku kauhistelemassa, etten ole vieläkään synnyttänyt, kun mahakin on niiiiiin iso... Ihan niin kuin itse sille jotain mahtaisin! Päivät tuntuu loputtoman pitkiltä ja öisin ei saa unta, kun hyvää asentoa ei löydy. Vatsanahka on niin kireällä, että pahaa tekee. Hermot menee...[:@][:@]
 
Juu täällä kans viel yhtenä, laskettu aika ois lauantaina,eikä oo mitään oireita et olis edes tulossa...mä kyl nukun ihan 10-14 tuntii putkeen,eikä tarvi käyd vessassa tai muutakaan..Aamuisin kun herää ni ei ees tunnu et olis tollane iso maha tossa edessä..Mitään limatulppaa ei oo näkyny.Et kai tässä se pari viikkoo viel menee..
 
Se ois sit 40 viikkoo kasassa! Ei mitää tuntemuksia et mitää tapahtus. Great! No josko lähtis siirtelee noita lumikinoksia vähä kauemmas talosta. Ne ku lähtee sulaa ni meillä kävellää pitkospuilla... [:D]
 
Täälläkin 40viikkoa kasassa
Ja hunommat neuvola terveiset sitten. Vauva on tod.näköisesti perätilassa eikä enään aleta kääntämään. keskiviikkoon mennessä pääsen kättärille tarkastukseen että miten päin sitä ollaan
 
rocks: Eivätkö neuvolassa ultranneet? Mulla epäiltiin samaa ts. veikkasivat että lapsi on joko liian iso mahtuakseen ulos tai sitten kääntynyt perätilaan. Ultrassa kuitenkin näkyi että oli raivotarjonnassa. Toivottavasti sullakin.
 
Toi Mikkolan neuvola on niin pieni ettei siellä ole laitteita. en vaan ymmärrä mikseivät varanneet suoraan aikaa kättärille ultraan vaan laittovat vaan lähetteen
 
Mulla epäilivät kans et on perätilassa, mut on kuitenki rt. Mei muksun pylly on niin koholla et se tuntu päälle sekä terveydenhoitajalle että äippäpolin lääkärille. Ultras näky sit selvästi et pää on alhaalla. Ukon kans naurettii et sil on ehkä kaks päätä [:D]!

Toivottavasti sulla on kans raivotarjonnassa!!!
 
Takaisin
Top