Helmivauvojen ihanaiset odottajat

SoHeRa

Vauhtiin päässyt keskustelija
Nyt kun kukaan ei ole enää heikosti positiivinen, niin aloitetaan uusi ketju. Ollaan reilusti positiivisia! [:)]
 
Toteutit Sohera aamuiset ajatukseni, etteihän me enää ollakkaan heikosti positiivisia vaan aika vahvasti jo :)
 
Kiva kuulla että sielläkin pieni sydän tikitti!
 
Mulla olisi kanssa edessä muutto suurempaan asuntoon parin kk sisällä. Me ei siis miehen kanssa asuta vielä yhdessä, mutta vauva laittoi asioihin vauhtia. Ollaan kyllä tiiviisti oltu puolisen vuotta jomman kumman luona, nyt vain siirretään molempien tavarat saman katon alle. Haluan kuitenkin uuteen kotiin ennen kuin vauva syntyy ja molemmilla pienet asunnot että päätettiin muuttaa kokonaan uuteen.
 
Huomasin muuten, että sinun raskautesi kestää 6 päivää vähemmän kuin minun [:D] EPÄREILUA!!! 
Heh!! Eikun vertasin tikkereitämme niin huomasin tuommoisen jännän eron.
 
 
 
Meillä on nyt kolmio, jossa asuu vakituisesti neljä henkilöä ja joka toinen viikonloppu meitä on kuusi. Eli pikkasen ahdasta tuppaa välillä olemaan [:D]

Mä olen huomannut saman asian, että näyttää mulla päiviä vähemmän. Kävin jopa uudestaan tekemässä ja kopion sen uuden, mutta samaa näytti! Ihan outoa [8|] No, mulle on pääasia, että näyttää, missä kohtaa ollaan menossa [:)]
 
Sain tänään kuulla sydänäänet[:)] Huomenna eka kunnon  ultra, jännittää. Pahoinvointi ei ole helpottanut ja lisäksi tullut huimaus mukaan[:'(] Paino oli laskenu ja lääkäri määräsi kahdeksi viikoksi sairaslomalle[:(]
 
Moikka,
 
Tänään oli (taas) eka ultra :)
Nyt oli masuasukas jo niin "iso" että sai hyvin otettua testit..
Ja nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa tää ainainen jännitys et meneekö kaikki hyvin..
Hienohomma että alotitte uuden ketjun, edellisen "aihe" ei kuulostanut hirveen hehkeältä.
Itselläni tosiaan la 4.2 ja ensimmäistä odottelen<3
 
Mites teillä, ootteko jo kertoneet tutuille ja tuntemattomille?
Me ollaan oikeestaan muuten kaikille kerrottu paitsi töissä en ole asiasta pahemmin maininnut kun pomo on vielä reilut 3vk lomalla niin en halua että kuulee asiasta muualta (:
Toivottavasti ei oo hirveen iso masu ku pomo tulee, muuten varmasti arvaa jo ennen kun ehdin suutani avata [:D][:D]
 
Tervehdys!

Liityn joukkoon. Laskettu aika on 7.2.
Olen Seinäjoelta ja tämä on viides raskaus, joista kaksi on päättynyt keskenmenoon..
Meillä on kaksi poikaa 8- ja 5-vuotiaat.
Nyt jännityksellä seurataan tilannetta! Toivon niin että kaikki menisi hyvin!
Ensi maanantaina on ultra. Tänään oli neuvola(rv11+2) jossa etsimällä löydettiin sydänäänet, tuskanhiki nousi otsalle niin
minulla kuin kuuntelijallakin.
Olen kyllä käynyt rv 8 ultrassa vuodon takia jolloin näin sykkeen <3
Pari viikkoa olen ollut saikulla töistä näitten ikävien vuotojen takia, ja oli kyllä niin rankka pahoinvointikin että senkin vuoksi
olisin varmaan joutunut olla pois.
Nyt on onneksi vuodot hellittäneet ja olen pystynyt olla töissä...

Onnea kaikille odottajille sekä ihanaa raskausaikaa!

ps. voidaan seinäjokiset törmätä tietämättämme ultrassa tai laitoksella...tai missä vaan ;)
 
Sohera: Varmasti ahdasta  tuolla porukalla ja siihen vielä yksi tulokas lisää... Toivottasti näytössä tärppäsi! :)
 
Kylläpäs tässä joukossa voidaan pahoin oikein urakalla :(.. Itsellä ei oikein mitään pahoinvointia enää. tietysti jos unohtaa syödä niin sitten tulee äkkiä heikotus ja ällötys mutta ei muuta. Kahvikin on alkanut maistumaan taas uudelleen ja olen hyvillä mielin nautiskellut aamuisin kupposen.
 
Pikkunina: Me kerrottiin viime perjantaisen ultran jälkeen tuleville isovanhemmille ja sitten muutamille hyville ystäville. Loput saakoon tietää puskaradiosta elleivät satu näkemään tätä möllikkämahaa :)
 
Oletteko saaneet/varanneet aikaa jo rakenneultraan? Me saatiin aika edellisen ultran yhteydessä ja se on vasta syyskuun 21 päivä!! Hirmu pitkä aika odottaa... Olen silloin 21 r-viikolla joten luulisi ainakin selviävän kumpaa laatua tulokkaamme onpi. Useat täälläkin varmasti haluavat tietää sukupuolen? Itse olen niin malttamaton että todellakin haluan tietää, vaikka olisi kyllä kivaa jaksaa jännittää loppuun saakka.. :)
 
Oikein aurinkoista aamua ihan jokaiselle!
 
Kyllä siellä eilisessä näytössä kävi yksi lupaavanoloinen pariskunta, puhuivat jo tarjouksen jättämisestä.. Toivottavasti ne ostaa tän!

Mulla ei myöskään pariin viikkoon ole enää ollut muuta pahoinvointia kuin silloin, kun vatsa pääsee tyhjäksi. Hyvä syy olla syömässä koko ajan [;)] Vieläkään ei suklaa maistu, eikä limut, eikä karkit. Jäätelöä sen sijaan menee sitäkin enemmän! [:D]

Huomenna on sitten 12vkoa täynnä ja eka ultra! Sitten varmaan aletaan täälläkin kertoilemaan enemmän sukulaisille ja muille. Joillekin kollegoille olen jo kertonut. Vedän jumppia, niin on ollut pakko sanoa, etten ehkä loppuvuodesta ole jumpanvetokunnossa [:)]

Mä luulen, että tällä kertaa haluan tietää sukupuolen etukäteen. Tai sehän riippuu lääkäristä, kaikki ei kerro, vaikka pyytäisikin. Ja joskus vauva on niin kippurassa, ettei kunnolla näe, kumpi siellä on.
 
Mitä mieltä olette hiusten värjäämisestä raskausaikana ja etenkin ensimmäisen kolmanneksen aikana? Oletteko värjänneet?
 
Minulla olisi kaverin häät tulossa ja tätyisi saada kuontaloa vähän kuntoon ja mietin että uskallanko värjätä.... Parturilla kävisin värjäämässä tummanruskeiksi......
 
Ihanaa saada uusi ketju meille tänne!
 
Oireita ei edelleekään minulla mitenkään erityisesti, vatsaa nippailee jännästi silloin tällöin ja etova olokin on vähentynyt, mutta joskus pääsee yllättämään..... Ensi viikolla se kauan odotettu neuvola ja toivottavasti sydänäänet saatais kuuluviin....
 
heippa vain kaikille :)
minulla ei edelleenkään ole pahaaoloa ollut ollenkaan ja toivottavasti säästyn siltä kokonaan[:)]
väsymystä ollut senkin edestä tosin

ei olla kerrottu kuin muutamalle kaverille ja miehen äidille.
vanhempani näen perjantaina kun mennään pikkuveljeni rippijuhliin niin silloinhan se täytyy kasvotusten kertoa[:D]

hiuksia saa värjätä raskaudenkin aikana, eivätkä hiusvärit ole haitallisia sikiölle kohtuukäytössä, mutta tietenkään viikottaista värjäämistä ei suositellä vaan kukapa nyt värjäisi joka viikko päätään [:D]
 
vaun sivuilla oli ainakin artikkeli hiuksien värjäämisestä.... se ei ainakaan antanut tietoa oikeastaan suuntaan tai toiseen.. ajattelin kuitenkin värjätä ja jatkaa värjäämistä kuten ennenkin (noin kuuden-kahdeksan viikon välein)
 
minun on pakko kysyä erästä asiaa teiltä kaikilta.
jos olette esim. sängyssä ja yritätte nousta ylös nopeasti onko kellään alkanut valtavasti jomottaa jompaakumpaa puolta alavatsasta?
mulla on käynyt tuolleen jotain 3 kertaa.. joskus rv6, rv8 ja nyt rv10+6.
mutta sitten kun tuo kipu tulee noustessa ja menen takas maate niin se loppuu siihen eikä enää ole mitään hätää. jatkuu vaan tuo nippailu sitten normaalisti alavatsassa.
ennen neuvola käyntiä tuolleen tapahtui ja oli kaikki ok ultrassa niin ajattelin kysyä että kellään tullut samanlaista kipua kuin minulla?
 
Lueskelin jonkin aikaa tätä foorumia, ja nyt sain viimein itse tunnukset tänne, että pääsee kirjoittelemaan.

Meille on ensimmäinen lapsi tulossa, laskettuaika olis 6.2.

Olo on jokseenkin sanoisinko sekava, ultrassa on käyty ja lääkärissä, ja kaikki on siltä osin ihan selvää. Hormonit vaan tuntuu tekevän mun elämästä aika hankalaa,  [:D], koko ajan saa tosissaan juosta vessassa, ja kaiken aikaa on nälkä. Mikä vielä inhoittavinta, joka asia tuntuu itkettävän.

Onkos täällä kuinka moni ensimmäistä lastaan odottava?
 
Juuuu kyllä vaan varjään hiuksia minäkin, just varasin aikaa kampaajalle, ihanaa saada piristystä!! :)
 
Hallitukselle sen verran, että itselläni pahimmat vihlaisut ja jomotukset on juurikin silloin jos nousen nopeasti ylös, välillä niin että vetää ihan kaksinkerroin. Kestää hetken ja taas helpottaa. Luin jostain että ovat ihan normaaleja kohdun kasvukipuja!
 
Tervetuloa Vilperiinallekkin! Itse odottelen ensimmäistäni näin 3-kymppisenä :)
On pitänyt tehdä sellainen lista meistä helmimammoista niinkuin näyttäisi olevan muissakin kuukausiketjuissa mutta en ole ehtinyt/saanut aikaiseksi... Ehkä joku sadepäivä sellaisen voisi väsätä :)
(Ellei joku muu innostu... ;)
 
kiitos Sash79! tuli heti helpottuneempi olo kun kuulin että jollakin muulla tullut tuota ja että ois ihan normi juttuja. [:)]

joo ensimmäinen olis meillekin tulossa.
Todella jännä sillä mie jo meinasin käydä lääkärissä sen takia, kun ajattelin etten voi tulla raskaaksi ikinä.
Pillerit ja muut ehkäisyt jättänyt pois jo noin 6-7 vuotta sitten enkä ikinä ole raskaaksi poksahtanu ennen tätä niin kyllä se vieläkin tuntuu välillä siltä että onko tämä edes totta.
Ehkä sen tosin tajuaa vasta sitten kun maha on kunnon jalkapallo tai kun pikkuinen on ensimmäisen kerran sylissä [:)]
 
jeah UUS ketju meille [:D]

minä oon ite kampaaja ja ei ole haittaa värjäilystä!!! [:)]
ainut että raskaus saattaa heikentää värien tarttumista  tai sitten päinvastoin!

nukuin justiinsa 14h yöunet.. 2h hereillä ja nyt jo nukuttaa..takaisin petiin siis -->
 
Moiks,
 
Mäki oon kyllä hiuksia värjänny.. En usko myöskään että siitä mitään haittaa olisi.
Itselläni ei ole ollenkaan ollut pahoinvointia paitsi tietty jos ei oo pitkään aikaan syönyt mitään.
Mullakin on toi väsymys vaivannut sit pahoinvoinninkin edestä.
Tuntuu et vois kokoajan nukkua vaan [&:]
 
Sellasta piti vielä kysyä että milloin teillä on/oli toinen neuvola käynti?
Itse asun pk seudulla ja ekalla kerralla oli joku kesätyöläinen ja sanoi että pitää itse soittaa syyskuun puolenvälin jälkeen ja varata..?? [:-]
Jotenkin tuntuu että miten se niin pitkälle menee?
Olisin silloin jo vk20, vai onko muillakin näin myöhään?
 
 
Ainiin ja sitä piti vielä kysyä että miten te ootte saanut tollaset
"Lilypie kalenterit"?
 
T. Hölmö [:D]
 
Pikkunina: Mulle varattiin neuvolalääkärille vaan aika sillon ekassa neuvolassa ja se on ensi viikolla (rv13)
Kannattaa soitella suoraan neuvolaan ja kysyä sieltä, nämä käytännöt varmaan vaihtelee aika paljon kunnittain. Hoitsulla en ole käynyt vielä siis kuin sen yhden kerran eikä ole kukaan käskenyt mitään aikaa varailla, pitää kysästä siltä lekurilta ens viikolla...
Seulontaultraan piti varata itse aika ja se suositeltiin tehtävän ajoissa että ehtii oikeilla viikoilla menemään ja löytyy vielä vapaita aikoja, jos sellaiseen siis haluaa, nehän on vapaaehtoisia.

Kopsasin tikkerin laittoohjeet tammikuisten näppäriltä naisilta:

Klikkaa tuota tickeriä niin pääset lilypie.comin sivuille. Siis vaikka minun aikajanaani.

Elikkäs
1. klikkaa sivun ylälaidassa "Expecting a baby"
2. klikkaa "Full-size tai mini-size-ticker" eli valitse iso tai pieni
3. pääset nyt valkkaamaan aikajanan eli valitse joku allaolevista tai klikkaa "All", jolloin saat enemmän vaihtoehtoja
4. klikkaa "step 2."
5. Valitse kute edellä
6. klikkaa "step 3."
7. laita la ja/ tai viimeisten kuukautisten alkamispäivä
8. klikkaa "Create ticker"
9. kopio/ maalaa PseudoHTML -koodi ja liitä se automaattiseen allekirjoitukseen

Näillä pitäisi onnistua :)
 
Takaisin
Top