Heinäkuun höpötykset

Shaw, toivotaan että vuoto on ihan normaalia, mutta sinuna kyllä soittaisin viimestään maanantaina neuvolaan. Täällä pidetään peukkuja [:)]

miya, vaalentamisesta en tiedä, mutta mä värjäsin sellasella kevytvärillä kun juurikasvu oli aika karsee.. Ajattelin myös mennä kampaajalle värjäyttämään kestovärillä sitten kun eka kolmannes on ohi.

Mä oon ollu ihan känkkäränkkä tänään. Ihan p***a päivä ollu, vaikkei nyt mitään erikoista olekaan sattunu. Ottaa vaan päähän rankasti IHAN joka asia ja on tullu äksyiltyä jokaiselle joka uskaltaa puhua mulle [8|] Ja voi luoja että osaa väsyttää! Tässä illan mittaan oon torkahtanu jo pariin otteeseen [:)] Päätäkin rupes jomottamaan, niska on pikkasen juntturassa. Huomenna odottaa parempi päivä [:)]
 
Finnit kukkii täälläkin.Tosin kärsin muutenkin noista ongemista näin 3-kympin paremmalla puolella, mutta nyt niitä on tosiaan tullut kaulaan ja rintakehäänkin! ** PÖH.

miya: Just yritin itse ottaa asiasta selvää, ja monen monta mielipidettä asiasta tuntuu olevan. Jospa kokeilisit vaikka ensin raidoittaa, niin aineen kosketus päänahkaan ei ole niin suuri? Toisaalta väriaine on vain hetken kosketuksissa vain ihoon, eikä varmaan hirveästi imeydy verenkiertoon..Mutta toki jos malttaa, kannattaa ehkä odotella ekan kolmanneksen yli.
 
[:)]HYVÄÄ LÖRTSYÄ[:)]

MIYA: Mun mielestä hiusten vaalennukseen ei ole mitään estettä.
Kuullut olen,että ainut haittapuoli voi olla,kun raskaana ollessa värjäilee tai ottaa kiharoita,niin lopputulos voi olla erilainen kuin ei raskaana?
Ainoastaan,jos päänahassa on ihottumaa tai jotain haavoja,niin silloin ei suositella väriaineiden laittoja,koska silloin voi pienen pieni määrä väriaineita liutea verenkiertoon.Tosin sekin taitaa olla aika minimaalista [8|]?Ja silloinkin se kait vain voi aiheuttaa äidille jotakin allergista oireilua.

SHAW: Toivottavasti vaavilla on kaikki hyvin [:)]
Mulla myös eilen itselläni tuli noin teelusikallinen rusehtavaa vuotoa ja oli mahakipukohtaus [&:].No,se meni sitten ohi.
Mikäs sinulla on nyt tilanne?Vieläkö tulee vuotoa?Onko ollut kipuja?
Pidän sinulle hirveesti peukkuja,että kaikki on hyvin [:)]!!

OMAA: Mulla on myös tässä raskaudessa ollut hirveesti itkukohtauksia [:(]..No,johtuu ihan siitä,että olen menettänyt kaksi hyvin rakasta läheistäni tässä vuoden sisällä [:(].
Ja heitä tietysti olen ajatellut/kaivannut päivittäin.Ja nyt raskaana ollessa nämä tunteet ovat vielä enemmän pinnalla.
Juuri näiden todella ikävien ja raskaiden tapausten takia nykyään ajattelen enemmän elämää ja asioita sillä mielellä,ettei kannata murehtia asioita etukäteen.Koska koskaan ei tiedä,että mitä elämä tuo tullessaan.Ehdottomasti kannattaa elää elämää täysillä ja nauttia rakkaimmistaan täysin rinnoin .Ja nauttia itse elämästä,vaikka se monesti ja meille monille tuo tullessaan myöskin niitä ikäviä varjopuolia.

Mullahan oma isä kuoli silloin,kun odotin Esikoistani [:(].Silloin oli kyllä raskausaika vielä raskaampaa,kun olin vielä niin nuorikin ja hoidin isääni viimeiset päivät,kun hän oli terminaalivaiheessa.Ainut toiveeni oli silloin,että isä olisi nähnyt minun vauvani ennen kuolemaansa,mutta toisin kävin.Ei jaksanut isä taistella siihen asti.
Joskus oikein harmittaa,kun jotkut ihmiset valittavat ihan turhista asioista [>:][:o].

Juu,mullakin tuli eilen noin teelusikallinen sellaista rusehtavaa vuotoa [:-].Myöskin mulle tuli eilen aika ikävä,mutta lyhytkestoinen kipukohtaus tuonne ihan alakertaan [&:].Sellainen niinkuin viiltävä kipukohtaus tuohon häpyluuliitoskohdan yläpuolelle ja vähän se säteili myöskin vasempaan nivuseen.
No,enään ei ole sattunut ja se vuotokin jäi siihen "teelusikalliseen".
Kyllähän tuollaiset kipukohtaukset aina pelästyttävät ja varmaankin jokaiselle tulee heti mieleen,että onkohan kaikki nyt hyvin?
Mutta enään en ole huolissani,koska se jäi siihen [:)].

Hitsit,kun mää olen koko päivän odottanut vesisadetta [:D]..Niin ollaan jo pari päivää lupailtu tännekin vesisadetta,mutta kakat sentäs tänne mitään tule [:'(][;)].
Nooh,meikkis saapi sitten tänäänkin kastella ihan itse kukka ym.maat [;)]..jeps,ja varmaan mun säkällä alkaa heti kaatosade,kun olen saanut kaikki kasteltua [;)][:D]

VOIKAAHAN HYVIN!!!!!!!!!!!

Yönsäde ja Mini rv 10+4
 
heippa hei mamit.
ajattelin tällekkin palstalle ilmoittautua kun haluaisin hirvittävästi kuulla ja jakaa kokemuksia kun mulla ainakin eka raskaus menossa.

nyt rv 9 täynnä ja tuntuu aika mukavalta [:)]
välillä kyllä vähän liiankin helppoa olla kun asiat tuntuu sutvaantuvan niin loistavasti.

maanantaina eka neuvola ja vähän jännittää mutta toivottavasti kaikki menee hyvin [:)]
[align=left] [/align]
 
Yönsäde, oikeessa olet, ei tästä elämästä tiedä mitä kohdalle sattuu.. Mulla kanssa kuoli todella rakas ihminen muutama vuosi sitten. Aika parantaa mutta ei kokonaan.. Varsinkin nyt raskauden aikana on tullut mietittyä että meidän pienen eno on jo taivaassa eikä näkemässä meidän ihmettä. Surullista, mutta elämä on...
 
Täällä on tänään tullut verta paperiin pyyhittäessä! Kipuja ei ole ollut, ainut vaan että paprussa on tippa verta kun pyyhkii. Täytyy uskoa siihen että on normaalia kun ei ole kipuja ja sitä on niin vähän. Mutta on pelottavaa kyllä. Tulis vaan se aika sinne ultraan jo, en jaksa odotella enää!
 
Mä oon saanu hirveitä itkukohtauksia. Itsekin hiukan ymmälläni oon kun rupeen vollaamaan. Ja kyl välillä semmosia raivonpuuskia tulee että itekään ei pysy perässä. Mitenhän mies kestää tällasta äkäpussia? Ois kyl mukava saada videolle noita mun raivoamisia/itkuja. Vois nauraa sit jälkeenpäin niille :)
 
Sukris : No joo.. Rankkaa hommaa se on muutenkin mun hermoilla... [:D] Ite kun oon tuittupäinen oinas.. Parit edelliset rallit oon ollu jo tosiaan kuskin hommissa ja se on todella TODELLA ärsyttävää.. Mutta minkäs teet kun luvattu on [&o] Nooh.. Voin lohduttautua sillä, ettei ensivuonna tarvii sit enää [:D] Tosiaan se ihmisten paljous, hitaasti matelevat autojonot, täydet peltoparkit, humalaiset takapenkillä.. öö listaa vois jatkaa loputtomiin..
Mun maha näyttää kans siltä, et grilliruoka ja jätski on maistunut [&o] Kiloja ei ole vielä tullut, mut turvotus on melko messevä.. Nooh.. täytyy verhoutua telttaan ja toivoa et maha rupee näyttään kohta siltä, et siellä asustaa joku [:)]
 
Raporttia täältä. Tupakasta olen pysynyt erossa! Jee! Jo viikko +1 pvä. Heh, pitäiskö alkaa ilmoittamaan senkin myös samoin kun raskausviikot: 1+1 :)

Oltiin landella, ja vedin karkkia aivan sikana tupakan korvaamiseksi. Ja sitten kolmantena päivänä alkoi huussissa juoksu, 5 minuutin välein. Ei perh... Ja eiku terveyskeskukseen. Jossa sitten hyvin ei-niin-ystävällisesti ilmoitettiin että ulkopaikkakuntalainen -> yksityiselle! Siis mitä helv¤%&!!! Yksityiselle sitten. Ei aikoja! Huusin että olen raskaana ja mulla on virtsis, pakko saada lääkkeitä - mitä nyt sitten teen?? Menkää ensiapuun! Just joo. Silloin yks lääkäreistä sanoi ottavansa mut välistä. Onneksi.

Aivan uskomatonta tuo ettei saa terkkarissa palvelua. Pari tätiä odotushuoneessa olivat todella järkyttyneinä siitä! Kuulemma ovat muuttamassa tuota lakia nyt.

Kutsu ultraan tuli - mutta oli pakko siirtää parilla päivällä kun meni just ikävästi kesken meidän purjehdusreissua. En nyt aio stressata sen ultran kanssa niin paljon ettei vois siirtää muutamalla päivällä. Se on nyt 5.8. Lisäinfoa sitten.
 
no niin viikonloppuja naiset!!!!

voi että mun mahaa....ihan kamalan kokoinen ja jotain ihme harjotussupistuksia ym tulee iltaisin ja seksin jälkeen. luin kyllä että useilla monikko-odottajista ollut sellaisia varhaisilla viikoilla. ja lonkkiin särkee nukkuessa. öisin käyn noin 5-6 kertaa pissalla....ei helvetti, tulee kohta kuolema ja helteet sen ku jatkuvat.
ke onkin ultra taas..... täytyykin kysellä.
missä jenjirei???? onko sulla jotain vastaavaa?????

[:-][:-][:-][:-][:-][:-][:-][:-][:-][:-][:-]
 
Ääh... pakko jonnekki kirjottaa tästä... mulla ei oo kauheesti ollu mitään raskaus vaivoja, mieliala ei kauheesti oo hypelly tai ei oo ollu pahoja oloja...mutta tänään. mies meni ihan hiljaseks... tilattiin pizzaa kotiin tutusta paikasta mutta sieltä tuli väärä pizza mulle, olin kauheen nälkäinen ja väsyny nii se johti sit siihen et aloin vaa itkemään, itkemään siitä et tuli vähän erilaisempi pizza ko mitä oisin halunnu, miehen kaveri kiltisti soitti sinne ja valitti, toivat onneks uuden pizzan...näin jälkeen päin toi vaa naurattaa, kyllä mä sen toisen oisin voinnu syödä, heh.


Sit semmosta et onko teillä kaikille ennen tupakoitsiville ollu yhtä helppoo lopettaa? siis mulle tää on yhtä tuskaa, lääkäri sano et mielummin poltat pari ko et stressaat...en sit tiiä... aamut on pahimpii :( onneks töissä ei saa polttaa, siihen oon tottunu jo, mut rankan duunipäivän jälkee se tupakan himo vaa kasvaa...hmm


 
insu kokeiles inhalaattoria.
Ja on ollut ihan supervaikeeta. Eka viikko oli ihan hullua kun nikotiinista tuli ihan kipeet viekkarit. Mutta sen alun jälkeen oon polttanut tasan yhden, senkin kun oli ihan kaamee stressi. Tsemppiä !!!

yönsäde siis nyt viimeks vaan paikattiin lisää tota lohjennutta osioo. Loput juurihoidosta myöhemmin. Mutta oli toikin paljon mulle kun uskalsin olla ja luottaa lekuriin ettei mua vahingossakaan satuta, esim ikeneen...

omaa ollu kauhiasti menossa. Ja makoillut. Oireet helpannu, alkanu huolestuttaakin, mutta eipä se asia huolehtimalla muutu. Ja koska ei oo kipuja tai vuotoja niin oletan et kaikki on okei.
Kohta on 10 viikkoa täynnä, hui kamala. Ens viikolla pitäs tulla Np-ultran aikakin[:)][:)][:)]
 
Tänään käyty labrassa niitä seulontakokeita antamassa. Itku pääsi ja pyörryin, kun aloin yhtäkkiä pelkäämään sitä neulaa niin paljon [:D][:D]
 
Eipä ollut vaavilla kaikki kunnossa. [:(] Kuukautisten mukaan pitäis olla tänään 9+3, mutta käytiin tänään sairaalassa vuodon ja kovien kipujen takia ja lääkäri totesi jo gynekologisessa tutkimuksessa, että kohdun koko ei vastaa 9. viikkoa. Ultraäänellä selvisikin, että alkio vastasi 8. viikkoa, mutta sykettä ei enää ollut. [&:] Lääkäri oli muutenkin todella kylmä, tarttui koko ajan siihen seikkaan, että olen niin nuori (olen kuitenkin täysi-ikäinen ja hänen kommenttinsa iästä eivät lämmittäneet mieltä) ja tutki niin rankalla kädellä, että mulla on vielä parikin tuntia tutkimusten jälkeen paikat ihan kipeänä. Myös äitini suhtautuminen keskeytymiseen oli aika erilainen kuin mitä tässä tilanteessa toivoisi (''Ei teidän mun mielestä pidä saada lapsia vielä. Kyllä te kerkiätte."), mutta kaipa tästä vielä selvitään. [&:]
 
Jaksamisia Shaw!

Huomenna ois lääkärikäynti ja mua pelottaa ihan sikana että kuuluko sieltä sydänääniä. Ja torstaina ultra.. ääks. Kohta ei tee edes mieli mennä sinne kun pelottaa :/
 
Oli ihan hyvä ravireissu muuten mutta sukset meni ja pahasti ristiin siskoni kanssa. Katkaistiin välit..

VÄLIT TAAS KUNNOSSA [:)]. I'm so happy!

Huhuh. No jotain kivaakin. Oon läheisempi yhden hyvän ystäväni kanssa kuin vuosiin! Ja kyllä s tästä. 
 
voi kuin kurjaa SHAW. elämä ei aina ole reilu, mutta olen huomannut että vastoinkäymisistä huolimatta asioilla on aina tapana järjestyä.
nyt muakin rupesi jännittämään keskiviikon ultra, jos molemmilla ei ookaan kaikki kunnossa tai jos niillä onkin sama istukka, mikä lisää taas kaikkia riskitekijöitä....
miksi tuntuu että täälläkin olleista ihmisistä monelle sattunut jotain ikävää???
 
shaw osanottoni ja ihan hirveästi nyt voimia !!! Tiedän että tuntuu tosi pahalta,mutta kyllä se ajan kanssa helpottaa. Suret nyt vaan rauhassa.
 
Tähtiys mulla on toinen sisko ihan kaamea tapaus. Ja sepä se että mun pitäis sille vielä kertoa raskaudesta ja kaikenlisäks se ei saa ikinä lapsia. En tiedä mikä riita siitä sit syttyy kun kerron tästä tapauksesta. Apuwa!
 
[:)]MAANANTAITA[:)]

SHAW: [:(]Suuren suuret pahoittelut [:(]
Paljon jaksamisia teille!!!!!!!!!

MIMMU: Hu huu
Onko kesäloma lähtenyt hienosti käyntiin [8D]??

OMAA: Huippe päivä ollut tänään..vihrosta viimein [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
Tänään en ole oksentanut ja se tuntuu lottovoitolta [:D].Kyllä ihminen voi olla jo näinkin pienistä asioista iloinen..jippii hippii [:D]
Tultiin juuri lasten kanssa rantasaunalta uimasta.Kyllä on ihanaa polskutella lasten kanssa ja nähdä,kuinka lapset nauttivat elämästä [:)][:)].Lapset kun ovat jo niin pieniinkin asioihin hyvin tyytyväisiä.Meillä aikuisilla on niin paljon heistä opittavaa [;)]

Kaikille muillekin oikein nautinnollista päivää ja muutenkin nautinnollista raskausaikaa [:)]

Yönsäde ja Mini rv 10+6
 
Takaisin
Top