Heinäkuun höpötykset

[:)]MOIKKA[:)]

MIMMU87: Moikka rakas ystävä
Toivon sydämestäni,että teidän vaavilla on kaikki hyvin ja ihan varmasti onkin [:)][:)]
Todella ikävää tuollainen,että nyt jo tulee harjoitussuppareita [&:]
Tulehan kertomaan sitten kun jaksat,että kuuluiko sydänäänet hyvin!!
Koitahan jaksella [:)]!!

TÄHTIYS JA MYY: Ultra-onnittelut teille molemmille [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 11+1
 
hei!!

ultra taas tänään ja pamperoiset kasvaneet puolelle 62 ja 63 senttiin. molemmilla vauhti päälllä ja kaikki hyvin.
oi mä olen niin onnellinen. masun ympärys kasvanu 2cm parissa viikossa.

[:)][:)][:)][:)][:)][:)]
 
myy77: Upeeta et siel oli molemmilla kaikki hyvin [:)] Tarkotatko noita pituuksia ehkä milleinä? Muuten sulle vois aika isot vauvat olla tulossa, jos jo tuon mittasia olisivat [;)]
 
Yönsäde:
Hei! Ihanaa ku olit minun perään täällä huuellu.  Se sittenki ultras ku käytiin äsken neuvolassa! [:)] Kaikki hyvin, sydän löi hienosti ja vaavi heilui kovasti. <3 Täti käski vaan lepäillä ja juoda vettä ja kivennäisvettä. Helteen sano olevan suurimpana syynä suppailuun luultavasti... Jospa nyt vaan eivät kivuliaiksi muuttuis... Eli huoli turha! [:)]
 
myy:
Ihanaa, että kaikki hyvin molemmilla! <3 [:)] 
 
Eilen oli np ultra ja olin päättänyt aikaisemmin että kun sielä on varmistunut että kaikki on hyvin kerron töissä.
Olen töissä melko pienessä perheyrityksessä jossa on ennestään jo kaksi työntekijää äippälomalla.
Kerroin raskaudesta kahdelle pomolle, molemmille eri aikaan ja kunpikaan ei onnitellut.
Molemmat pomot olivat aika yllättyneitä toinen vaikutti ihan järkyttyneeltä. En odottanutkaan että tieto saisi mitään riemukasta vastaanottoa. Samalla kerroin ensiviikon lääkäriajasta ja sanoin että pitää lähteä töistä aikaisemmin johon "pääpomo" tokaisi että enko saanut aikaa yhtään myöhemmäksi.
Vähän jäi huono tunnelma loppu päiväksi mutta huomenna on päivä uus..
Josko sitä vaikka sitten kertoisi työkavereille.
 
Täällä kanssa tuntuu että masu näkyy jo kunnolla vaikka viikot vasta 10+3. Mulla aina ollut pieni pömppis, ja saattaapi olla että se on nyt jotenki oikeen korostunut kun muuten kiloja lähtenyt pahoinvoinnin tuloksena 3.. Vauvamasulta tuo tosin näyttää oli mitä oli [:D] Farkkuja en ole enää edes uskaltanu kokeilla päälle...
 
Tänää yks tuttu sano että kyl näkyy että on vauvamasua jo :) vaikee kyllä enää peitellä raskautta. Onneks nyt oon jo ruvennu kertoilee tutuille. Ei tätä kestä olla kertomatta.
 
Naapuri kysy tänään "saanko kysyä henk.koht. kysymyksen"... Oltiin siinä miehen kans maalaa taloa. Ei siinä ku sanottii, että kysyy pois. Kysymyshän oli, että onko teitä tulossa lisää. Ensin sitä mietti, että kiertääkö kyssän jotenkin, kun vielä ollaan kuitenkin vasta 10+4 viikolla. Päätin sitten myöntää iloisen tosiasian, kun tämä maha tosiaan jo näkyy. Hän sanoi, että mahasta ja kävelytyylistä oli arvannut[:D] Hän on itse useamman lapsen äiti, joten siinä mielessä ei mikään ihme, jos huomasikin. Mutta nyt yhdet naapurit tietää. Vielä yritän kavereita pakoilla reilun viikon, niin voi alkaa jo huolettomammin kertoilla.
 
[:)]HUOMENTA HUOMENTA[:)]

MIMMU87: JEE..hienoa,että vauvalla oli kaikki hyvin
Aivan ihanaa toimintaa,että siellä tehtiin ultrakin [:)]
Nyt sitten kiltisti tottelet tädin antamia ohjeita [:)]!!

RAAKKU: Np-ultra onnittelut [:)]!!

Yönsäde ja Mini rv 11+2
 
Pepiluis : Silloin kun soitin Mehiläiseen ja varasin ultra-aikaa, kysyin paljonko hintaa tulee? Puhelimeen vastannut nainen sanoi että 50€ ja pennit päälle jää KELAn omavastuun jälkeen maksettavaa. Ultran jälkeen menin maksamaan ja hinta olikin 100€ ja pennit päälle.. ja kun kysyin syytä moiseen hintaeroon niin täti ilmoitti, että minulle on sanottu pelkkä uä:n hinta, johon ei sisältynyt lääkärin palkkiota. Inkutin hetken niille, että olisi pitänyt ilmoittaa koko hinta, koska sen tietävät, että ultraa ei mikään robotti tee, vaan siihen tarvitaan lääkäri, jolle taas maksetaan palkkio..
Nooh.. Jälkeenpäin KELA tosiaan pyysi selvityspyynnön ja kun selvityksen tein, tuli kirje takaisin jossa kerrottiin, että KELAn 70€ ja pennit päälle korvaus on peruttu! Mehiläinen tulee perimään tämän sitten minulta..
Eilen posti toi kuitenkin laskun Mehiläisestä, joka oli "vain" 25€.. Syytä tähän en tiedä, mutta en kyllä soita perään ja rupea kyselemäänkään [:D]
Edelleenkin olen sitä mieltä, että ultra oli sen arvoinen kokemus, että olisin maksanut vaikka tuplahinnan [:D] Periaatteesta vaan nurisen.. [8D]
Omaa: Mua on niiin ruvennu houkutteleen se kotidopplerin hankkiminen, mut koska tunnen itseni niin hyvin, jätän hommaamatta kyseisen härvelin.. En muuta tekiskään kun kuuntelisin ääniä ja olisin huolesta ymmyrkäinen jos ei sattuis mitään kuulumaankaan.. [:)] Parempi siis malttaa mieli ja oottaa ihan nätisti vaan ens viikon ultraa ja sit seuraavan viikon neuvolaa..
Raskausoireet on hellittänyt.. Mitä nyt tissit on TÖRKEÄN kipeet ja yks päivä päikkäreiden jälkeen, paita oli nännin kohdalta märkä [:D] (voiko sitä maitoa jo nyt ruveta tulemaan???) Muuten ei kyllä väsytä, eikä onneks enään huimaakkaan niin paljoo [:)] ....Pinna nyt on tuittupäällä oinaalla aina ollu normaalia lyhyempi, joten tiedä nyt sit voiko laittaa tiuskimisia raskaushormoonien pikkiin [:D] ?
 
Voi vitsi että oli ihanaa nähdä pikkunen uudemman kerran ja kylläpä oli hyvät laitteet näkikin edes jotain :) siel se nyrkkeili ja potki menemään, kahden viikon päästä uudestaan ultraukseen tai no seulontaan.

nii ja mä oon jotenki aina kiukkunen kun herään päikkäreilt tai aamusta.
 
rötkis -> mulla tulee maitoa esim seksin jälkeen tai välillä kuivunutta keltaista nänninpäässä. kollmas raskaus, ei tullut aiemmissa, mut on hyvin yksilöllistä ja mulla kait tuplahormoonit tuplien takia.
mistä voisikin kertoa viime öisestä selkkauksesta....
puoli yksi yöllä alkoi hyvin kipeä ja pitkä supistus, siihen perään rankka verenvuoto makuuasennosta huolimatta. panacodia kipuihin ja siteitä housuihin. itkin ja olin varma että ne kaksi ihanaa pikkuista, jotka eilen näin virkeänä oli menehtynyt.
aamulla ultraan, ja kaikki hyvin...toisella samat ahdh *nauraa* oireet ja toinen taas köllötteli. veri tihkuu toisen vauvan istukan vierestä/reunasta, mikä on asettunut likipitäen kohdunsuun reunan päälle. ei kuulema vakavaa eikä edes harvinaista....kyllä mä taas sain ilon kyyneleitä, tuntui niin pahalta ku pelkäsin pahinta....siis ihan hirveetä...verta ku tuli niin norona.
no nyt ei sitten seksiä ja uimista ollenkaan. mä kyl sanoin ukolle jo aikoja sitten että joskus kieltävät varmaan [:@][:@][:@]

mutta loppu hyvin kaikki hyvin for now[:)][:)][:)][:)][:)]
 
Yönsäde:
 
myy: Huh, onneks kaikki hyvin! [:)] <3 Varmana tuommonen säikäyttää!! Niin se etinen istukka voi aiheuttaa vuotoja, mutta kun oot noin alussa vielä, ni se luultavasti/toivottavasti siirtyy vielä siitä kohdunsuun päältä poies. [:)] Mut hyvä että näkivät sen olevan siinä, ettei tarvii sit niin hermoilla niitten vuotojen takia. Vaikka toki ne varmana huolestuttaa joka tapauksessa. [8|] Minä ku np-ultrassa hermoilin istukan paikasta just, että onko kohdunsuun kohalla, ni se vaan sano, ettei sillä näillä viikoilla vielä niin merkitystä, kun se liikkuu siellä vielä paljonkin. Kaverilla oli alkuraskaudessa kans se siinä, siirty sit pois. Mut vissiin jos se vielä la:n aikoihin on siinä, ni sitte sektio on muistaakseni aika varma. Mutta tosiaan se sulla siirtyy varmana vielä pois siitä. [:)]
 
Tänään kävin kuuntelemassa sydänäänet [:D] en malttanut odottaa, koska ultraan on vielä vajaa kaksi viikkoa aikaa. Yksityiselle en tällähetkellä raaski maksaa. Hienosti ja voimakkaasti äänet kuului, pari potkuakin antoi<3
Varmistui sitten sekin etten ole höperöksi tullut ja on niiin onnellinen olo[:D][:D]

Kävin myös toimittamassa ammattikorkeeseen ilmoittautumislomakkeen. Pitää tää yksi vuosi nyt siirtää, ehketi ensi vuonna vielä toinen. Saa siirtää max. kaks kertaa. Onpahan opiskelupaikka ainakin takataskussa [;)]

Lisää tullut myös raskausoireita: finnejä naamassa ja rintakehässä varsinkin, etova olo laittanut oksentamaan parina aamuna töissä (eikös pahanolon pitäisi rueta tässä vaiheessa jo loppumaan) + kaikki muut samat vanhan oireet, paitsi että väsymys hiukan hellittänyt. Tämä helle kyllä tekee sen edelleen (+35c).

Tällaista tällä kertaa!!!
 
mahtavaa Rölli, ja täällä kans on kyllä noita finnejä tullu, ajattelin jo että oon ainoo kelle niitä tulee.. rintakehässä oli hillittömästi pari viikkoa sitten vielä, nyt pikkuhiljaa vähentynyt. Paha olo loppunu, nyt siis 12+3, vähä huimausta aamusin varsinki ku näin tukala ilma ollu, mutta kyllä tää tästä! Saikkua vaan pitäny ottaa töistä sen takia muutama päivä  välillä :/ väsymystä ei onneksi niin ole, että jaksaa jo ilman päikkäreitä iltaan asti.. :)

Mitä tuolla neuvolassa muuten tehdään, nyt ku oon käyny np-tutkimuksen ja seuraava neuvola on sit 3 pvä? Ja tulevilla kerroilla, mitä siellä oikein tehdään kun ei siellä mun mielestä ole mitään tekemistä kun ei ultratakkaan aina.. [:D] [:D]
 
Finneistä puheenollen: Löysin eilen finnin nännistä. Jep jep.. Naamassa niitä ei hirveesti oo näkynyt mutta selkä kukkii, mutta toi nänni oli aika järkytys [;)] Mulla pahoinvointi helpotti viime viikon lopulla, mutta takasinhan se on tullut. Tosin nyt olen oksuillut vain aamuisin. Tänään aamulla taisi työkaveri kuulla mitä vessassa tapahtu, sen verran kysyvästi katsoi kun tulin vessasta ulos [:D]
 
Jee, ultra-aika kolahti postilaatikkoon vihdoinkin [:)] Olipa pitkä viikko sitä odotellessa. Ja nyt on sitten pitkät tulevat puoltoista viikkoa sitä ultraa (10.8.) miettiessä, toivottavasti kaikki on hyvin! Mullakin on raskausoireet hellittäneet, rinnat aristaa, itkettää ja väsymystä ilmassa, mutta muuten hyvä olla. Paitsi tää helle! Toivotaan että tänään on viimenen superhellepäivä, ei jaksais [>:][>:]
 
Tipsi: Mulla samana päivänä ultra mutta sain tietää sen jo reilu viikko sitten. Melkein olisin toivonut että nyt vasta olisin saanut tietää ajan, hieman pitkältä tuntuu tämä 3vko odotella ultraa...
 
Hansulainen: Näytetään olevan peräkkäisinä päivinä Kättärillä, jos kaikki menee suunnitellusti.

Mullakin on mieletön pallomaha. Syytin vaan lihomista ja turvotusta, kun ei vauvamahan muka pitäisi näin aikaisin näkyä.[:D]
Kaapista ei oikein löydy sellaisia vaatteita, jotka kätkisivät pömpön.

Huono olo on muuttunut kokopäiväisestä aamupahoinvoinniksi, siis edistystä.
 
rötkis: Mulla kans löytynyt kuivunutta maitoa nänneistä, huh, ihan hassun tuntuista. [;)]

Pahoinvointi pysytteli toista viikkoa poissa, mutta tänä aamuna sain taas tuntuvan muistutuksen siitä, missä mennään. [&:] Mies lohdutteli, että toi nyt johtuu tosta raskaudesta ja menee kyllä ohi. Puolille päivin sain maata ennen kuin pystyin syömään mitään. Ja iltapäiväväsymys on tehnyt myös paluun muutaman hullun energisen päivän jälkeen!

No, näillä mennään, masu pullottaa hurjana jo heti aamusta, siitä oon niin iloinen kuin vaan pömppömasusta voi olla!! [:D]

Huh, säätiedotus oli kyllä mieluinen!
 
Takaisin
Top