Heinäkuun höpötykset

SHAW: Jaksamisia sinne [:(]

Itse olin tänään NIIIN huonolla tuulella kun pääsin töistä, meillä aivan järkyttävä työvoimapula ja sai taas tänään yrittää revetä viiteen paikkaan samanaikasesti.. Noh, itku tuli kun pääsin kotiin ja näin mitä tuo avokki on tänään puuhaillut [;)] Koko kämppä kiilsi lattiasta kattoon, jopa jääkaappi pesty. Kaiken huippu oli se, että mulla oli neuvolassa hemoglobiini vain 119 ja eilen illalla ohimennen vilkasin noista neuvolan papereista että missäs ruuissa sitä olikaan paljon rautaa. Kuinka ollakaan, tänään oli kotiin ilmestynyt niin ruislepää, ruisnäkkäriä kuin jälkiuunileipää, nämä kaikki löytyivät neuvolan papereista hyvinä raudanlähteinä heti verilettujen jälkeen [:D] Voi kyllä olla etten ihan noin paljon kykene leipää syömään, mutta kiva että toinen on ihan selkeesti miettinyt asiaa.. Eipä voi sanoa että enää olena ihan niin huonolla tuulella [:)]
 
Voi ei Shaw [&o] Paljon paljon jaksamista ja voimia suureen suruun!

Omaa: V*ttu!!! [:@] KELA sitten muisti kauniisti meidän perhettä: Alkuraskauden ultra ei ole pakollinen, ei korvata pennin latia!! Eli siis meidän Mehiläisen reissulle tuli hintaa n 173€ sen mainostetun 50€ sijaan... Voi helvatan helvata!!
Tietty oltaisiin menty sinne jokatapauksessa, oli se sen arvonen.. Mutta ottaa päähän ja kovasti se, et mainostetaan et KELA korvaa.. Ja sit ei korvaakkaan ja hinta ihan vähän vaan pompsahti... ÄRRRRR [:@]
MUOKS* Viikot poksuu [:)] Rv 11+0 tänään.. Jee! Oon yrittänyt keksiä tekosyitä, et pääsisin neuvolaan kuunteleen pienen sydämen jumpsutusta [:)] Mut ehkäpä mä maltan ens viikon ultraan saakka.. Jospa kaikki olis ihan hyvin... [8|] Hintsun pelottaa kyllä.. Ei auta kun luottaa et kaikki on hyvin.. Kun ei mikään viittaa siihen etteikö olis.... Yritän siis naatiskella kipein rinnoin [:)]
 
Shaw, [:(][:(] suuret pahoitteluni! Paljon voimia toipumiseen!
 
Täällä on nyt sitten 10 viikkoa takana, jei! Jännityksellä odotan ultra-aikaa, jotta nähdään että kaikki on pikkuisella hyvin. Mäkin kävin tänään kävin verta antamassa ja vein pissanäytteet. Kyllä oli pidättäminen että pystyi olemaan 4 tuntia pissaamatta ennen näytteenottoa..
 
Voi tätä hellettä! En jaksa, en tykkää, en halua!! Ei siinä jos saisi maata ja olla päivät pitkät mutta kun pitää töissäkin käydä. Plaa...
 
Mukavaa ja lämmintä viikkoa [:)]
 
helmiäinen: onnittelut 1.n kolmanneksen ylityksestä!![:)]

insu: niin tuttuja nuo itkukohtaukset, täälläki on nii herkäs kyl ny. ja mielialat vaihtelee nopeeta. no mut kuuluu asiaan.[:)]
peukkuja tupakin lopetukseen!!!ei se oo kaikil nii helppoa, täälläki viel palaa [&o]

shaw: suuret pahoittelut ja voimia kovasti!! olipas siinä taas kommentteja äidiltä ja lääkäriltä!! [:@] älä välitä niistä. tukekaa toisianne miehen kanssa!! hali!

yönsäde: ihanaa ettei sielä ole tarvinut oksentaa tänään [:D] jospa se nyt jäis pois kokonaan ja pääset nauttimaan hyvästä olostasi jatkossakin.!!

Omaa: kirjoittelin jo tuonne neuvola kuulumisiin. tänään siis oli np-ultra ja kaikki oli ONNEKSI näillä näkymin HYVIN...niin pelkäsin et ois jotain häikkää. mut kirppu oli oikein virkeenä, sydän äänet kuultiin ja niskaturvotus oli 0.9. la siirtyi eteenpäin ja olin laihtunut 400g.
täällä siis onnellinen äitee [:)] huomena viikoksi reissuun, ihan kolmisin miehen ja esikon kans.[:)]


hyviä vointeja kaikille
 
Ja jälleen lähti laulut soimaan,

RONNY: Do diin..määhän sanoin,että kaikki on hyvin [;)]
Suuremmoiset np-ultra onnittelut [:)][:)][:)][:)][:)]
Ja huippea reissua teille!!!!!!!!!!!

OMAA: Tää on just tätä..hetikun kehuu hyvää oloaan,niin eiköhän sit vähän ajan päästä taas ökäillä.Siis tekeehän mulla vieläkin kokoajan pahaa,mutta tänään en oksentanut heti herättyäni.No,äsken sitten yhtäkkiä tuli jälleen pienen pieni purkauma tuolta masunpohjalta [;)]

Mutta ihan hyvillä fiiliksillä edelleen [:)]
Nyt lähden iltahommiin.Samalla saapi jälleen kastella kukkamaitakin.Tulis nyt jo se vesisade..pliis.

Yönsäde ja Mini rv 10+6
 
Shaw: Syvät osanottoni, en voi edes kuvitella miten pahalta nyt tuntuu.
Onnea uuteen yritykseen, kun sen aika tulee ja tarrasukkia toivoen.
 
Shaw: Tosi kurja juttu, voimia todella paljon ja jaksamista. Ei se suru ikää katso. Toki sinun iässäsi on aikaa uudelle yritykselle, ehkä lääkäri yritti sitä sanoa, vaikka typerästi käyttäytyikin. [:@] Koittakaa olla miehen kanssa toistenne tukena ja yrittäkää uudelleen kun siltä tuntuu ja on turvallista.

Vaikea nyt vähän iloita omasta 12 viikon rajapyykistä ja hyvin menneestä np:sta, mutta kaikella on tarkoituksensa. Sen olen tähän 31 vuoden ikään mennessä yrittänyt opetella. Välillä saa taistella. Ja kun sitä vähiten odottaa, tajuaa asioiden menneen juuri niin kuin oli tarkoitettu, tavalla tai toisella. Näin yhtenä yönä unen, jossa hävitin meidän vauvan, mutta ajattelin että kyllä se löytyy ja leivoin taikinasta uuden. Oikein huolella muotoilin pään ja vartalon ja kädet ja pikku jalat. Aamulla tuntui jotenkin juuri siltä, että aina kaikki järjestyy. [:)]
 
Shaw: Suuret pahoittelut :(. Paljon voimia teille molemmille!

(.) Tänään oli eka neuvola. Oli hirveesti höpöttelyä. Paino oli noussu ihan hirveesti (!). Olin ihan järkyttynyt. Ennen kesää painoin 76 ja nyt oli muka 83 :o . Ihan järkkyä >:/. Aattelin että ehkä olin vaan tästä helteestä turvoksissa ja onhan toi vatsa kasvanu kovin. Normivaatteet kuitenki menee edelleen päälle ni ei kai pitäs hirveen huolissaan olla. Labra-ajan sain ens maanantaille (2.8). Sillon otetaan muutama putkilo verta ja pissanäyte. Np-ultra on 13.8 (viikot sillon 11+6) ja neuvolalääkäri 25.8. (13+4). Viikonloppuna alettiin aatella asunnon ostamista kun tämän nykysen kolmion vuokralla maksaisi hyvin omaa pois. Käytiin tänään kattomassa yhtä tosi kivaa kämppää tässä ihan lähellä :). Se oli kyl tosi mukava ^_^.

Tulipa vaan omaa napaa tällä kertaa. Pöh. Jaksamisia kaikille helteisiin!

Adalmis ja möttönen 9+2
 
Voi SHAW!!! [:(][:(] Jaksamista teille!

Jenni74, ite oon pieneltä paikkakunnalta kotoisin, ja on saanu kyllä moneen kertaan huomata, että kyllä ne usein on aikamoisia arvauskeskuksia ne tk:t! Mutta kyllä siellä silti on päivystykseen päässy, vaikkei se enää kotipaikkakunta olekaan! Eipä siinä, ei siellä yksityisiä sairaaloita olekaan [:D]

Rötkis, me saatiin varhaisultrasta KELA:n korvaus, Kiitos valppaan lääkärin!! Se kysy et onko ollu mitään vaivoja, ni kerroin et mahaan on koskenut välillä kovastikin, ni se heti sano et joo hänpä laittaa sen tänne ultraan tuloon syyksi, koska ne siel Kelalla on nykyään niin tarkkoja korvauksesta, just sen takia, että kun alkuraskauden ultra ei oo pakollinen. Mutta tuosta 50€ en tiedä, kyllä meillä ainakin jäi silti yli 100€ maksettavaa ja Mehiläisessä käytiin mekin. Eli siis varmaan ollaan samassa puljussa käyty [:)]

Tänne onkin tullut paljon tekstiä parin päivän aikana, kun oon ollu Tytön kanssa reissussa. Käytiin sellasta kk:n ikästä pikku-NasuTyttöä kattomassa <3 Ihan oli isänsä näköinen paketti [:D] Äkkiä sitä unohtuu, että omakin on ollut vasta niin pienen pieni! [:)]

Niin se vaan aika kuluu, vasta muka positiivinen testi tehty ja nyt jo kuitenkin mullakin 10 viikkoo täynnä!! Maha on turvonnu ihan sikana! Ite en oo uskaltanu puntarilla nyt käydäkkään! [:D] Kyllähän se neuvolantäti sano et uudelleen synnyttäjällä se maha kasvaa tosi nopeesti, mutta että ihana näin...!!! [:D] Sain onneks kaverilta kolmet raskaushousut kun oli niitä kirpparille jo työntämässä!! Olihan ne vielä isoja, mutta ovatpahan kaapissa oottamassa [:)] Vielä pitäs yli kaks viikkoo oottaa np-ultraan... Meillä se on ke 11.8. Täytys tällä viikolla käydä antaa pissakoe seulasta. Vielä ehkä pystyykin sen muutaman tunnin olla pissaamatta [:D]

Aurinkoista päivää kaikille!
 
[:)]HYVÄÄ TIISTAITA[:)]

PEPILUIS: Minä asun hyvin pienellä paikkakunnalla ja täällä on kyllä todella hyvät tk-palvelut ja neuvolapalvelut.Lääkärin vastaanotelle pääsee jopa ilman ajanvarausta,jos on jokin akuutti vaiva kyseessä.Ja neuvolaan pääsee kuuntelemaan vaavin sydänääniä ilman ajanvarausta,jos vähänkin huolestuttaa,ettei kaikki ole hyvin [:)].Soittaa vain terkkarille.
Täältä kun on niin pitkät matkat yksityisille,että pakko on välillä käyttää myöskin näitä kunnan tarjoamia päivystyksiä [;)]
Silloin,kun nuoruudessani asuin vielä suuressa kaupungissa,niin siellä oli paljon huonompaa tk toimintaa ja odottaa sai ja kauan,että pääsi edes näytille.
Näin nämä palvelut toimivat eri tavoin eri paikoissa [:)]

OMAA: Hemmetti kun oli eilen mahtava ukonilma täällä [:)][:)][:)][:)][:)]
Muksujen kanssa nautiskeltiin pihamaalla,kun salamat välkkyivät ja ukkonen jytisi [:)]
Kerrankin tänne korpeenkin saatiin ukonilma aikaiseksi [:)]

Tänään aloitti meidän Kakkonen uimakoulun.Siellä olin tunnin hänen kanssaan.Hän on vähän hurjapäinen ja heti sukelsi,kun järveen pääsi.Meidän Kakkonen siis täytti vasta 5-vuotta [:)].

JEE JEE..Lähdemme miehen kanssa kahden perjantaina Mikkeliin Farmari maatalousnäyttelyyn.Ollaan siellä sitten hotellissa yksi yö [8D][8D].Minun äiti ja minun veli hoitavat täällä meidän lapsia sillä aikaa.Kyllä voi ihminen olla onnellinen,kun saa kerran puolessa vuodessa pidettyä yhden vapaapäivän [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
Tuo matka vaan vähän pelottaa,kun on niin pitkä matka ajella ja tämä olotila ei ole vieläkään mikään hyvä.No,sitä en murehdi etukäteen..pääasia,että joskus pääsee vähän irrottelemaan [;)]

HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE [:)]

Yönsäde ja Mini rv 11+0
 
Tulipa juuri mieleen, että minun isäni suvussa on kaksosia monia. Ja tämän lapsen isän suvussa on myös kaksosia. [:D] Mutta silti jotenkin vain tuntuu, että yksi masuasukki täällä on.
 
Tää kuumuus saa olon vaan entistä kauheemmaks... Ei oo hyvä jos on vaatteita päällä ja ei oo hyvä jos on vaatteita pois päältä. Onneksi huomenna ollaan lähdössä pienelle lomareissulle ja jätetään tämä järkyttävän kuuma remonttityömaa hetkeksi. Samalla päästään toivottavasti myös järven äärelle ja UIMAAN.

Vauvamaha alkaa jo näkyä. Mulla on aina ollut hieman rasvaa tuossa mahan alueella, mutta pömppistä ei ole ollut. Nyt on ihan selkeä ja semmonen pinkeä (eikä oo turvotusfiilistä yhtään). Laitoin tänään semmoisen takkimekon päälle ja sekä rintojen että mahan kohdalta napit meinasi hieman naureskella. Mieskin jo eilen katseli mahaani hymyillen [:)] Hän siihen sitten kommentoi, että "Jos tuo maha näyttää jo 11 viikolla tuolta, niin voisin veikata susta tulevan aika ison" [:D] Jep, todellakin vois kuvitella... Pitää varmaan tällä viikolla ottaa jo eka kuva. Nyt on siis meillä menossa viikko 10+3.

Mites muilla, joko maha näkyy?
 
Mulla kanssa jo näkyy sellanen pikkukumpu. Takana 11+1. Mulla olis vielä ensi viikko töitä ennen kesälomaa ja on kuulkaas ollu vaikeeta keksiä vaatteita näillä helteillä töihin. Siis sellaisia missä kumpu ei yhtään näkyisi. Mä kun päätin että ennen lomaa en sano töissä kenellekään tästä mitään, loman jälkeen saa sitten jo näkyä ihan vapaasti. Ootteko muuten ajatellu missä vaiheessa ruveta mammavaateostoksille? Musta tuntuu että loman aikana täytyy varmaan jotain housua tms. hankkia syksyä ajatellen kun nyt jo omat normifarkut ahdistaa ja on tiukat.
 
[:)]HELLOUTA[:)]

Mulla on näkynyt selvä vauvamasu jo jonkin aikaa [:)][:)][:)]
Eli selvä pömppö tossa edessä aamusta iltaan eli ei ole mitään turvotusta.Näkyy ihan selvänä kumpuna ollessani selinmakuullanikin [:)].
Mää pidän löysiä hameita,koska housut eivät sovi enään vatsan kohdalta kiinni [:D]
Mulla on onneksi hyviä ja vanhoja äitiyshousuja ja paitoja kaapissa odottamassa,joten nyt tässä raskaudessa ei paljon tarvitse uusiin vaatteisiin panostaa.
Viime raskaudessa laitoin ekan kerran äitiyspökät jalkaani rv15.

Ajattelin kohta tässä illalla ruveta "kuulostelemaan",josko tuntisin jo ensimmäiset hennot hipaisut masussa
Näin kun ei ole ensisynnyttäjä,niin ensimmäiset liikkeet osaa tunnistaa jo paljon aikaisemmin.Olen tunnistanut ekat hipaisut aikaisíntaan rv 11+ ja viimeistään rv 16+.Eli aika suuri haitari on ollut noissakin asioissa [;)]

Aamulla kävin jälleen morjestamassa hyvin vanhaa tuttuani Ykää [:'(]
En näköjään pääse siitä millään eroon...höh.No,olo on taas ihan siedettävä,kun sai tyhjennettyä vatsan sisältönsä [:)]

VOIKAAHAN HYVIN!!!!

Yönsäde ja Mini rv 11+1
 
Masu näkyy täälläkin jo heti aamusta, eli turvotuksen kanssa illalla on jo kunnon isoiso massu. [:D] 12+2 tänään. On se ihan hullua, kun mulla on tuota rasvakertymää oikeastaan pelkästään tuolla takapuolella ja reisissä (ja siellä sitä onkin!!), niin pömppömaha on ihan kulttuurishokki, ihastuttava sellainen toki! Enkä sitä millään peittele!! [;)] Sain kaverilta mainion mustan mama-kynähameen, otan käyttöön, kunhan kuumuus laantuu. Muuten menen legginseillä, kun ei oikein mikään muu alaosa mahdu enää päälle. Niissäkin täytyy kieputtaa kuminauha alas, ettei paina mahaa. Ehkä teen tänään alen loppurysäyksiin viimeisen kierroksen ja etsin jotain farkkuja tms. 
 
 Hei ihanaiset naiset!
 
Täältä lomalainen kirjoittelee, ei oo tullu käytyä koneella ku melkein viikko sitte viimeks. [:-] Pitää lueskella teijän jutut kuhan on kunnolla aikaa, ajattelin vaan kertoa, että elossa täällä ollaan. [:)]
 
Nää helteet tappaa mut oikeesti, ihan järkyttävää. Ikinä ei oo kesällä ollu näin kauheeta. Ja harjotussuppareita koko ajan laukoo, muutenki paineen tunnetta massussa. Oon siis entisessa kotikaupungissani käymässä, mutta onneks ihana neuvolatäti lupas tänään kuunnella sydänäänet, vaikkei ookaan Vantaan kaupungilta maksusitoumusta. <3 [:)] Oon aika huolissani, ku koko ajan suppailee, ja liikkeetkään ei vielä tunnu... Ja seuraavaan neuvolaan vielä 3vk aikaa... Mutta tosiaan kohta käydään kuuntelee äänet, jospa sieltä jumputus kuuluis. <3 Ja kun multa ei oo ikinä ees niitä ääniä kuunneltu, ultrattu vain, ni jänskättää. Toivottavasti kaikki hyvin!
 
Palailen tänne taas pian lueskelemaan kuulumisianne! <3
 
Odottelen et miekkonen palailee töistä, että saan esitellä maha-asukin ensimmäisen valokuvan [:D]

Jaksamisia kaikille helteen keskellä ja muistakaa syödä jäätelöä!

Ainiin ja maha näkyy todella jo.
 
Tähtiys: Ihanaa! Sitä kuvaa tekee mieli katsella sitten ihan joka päivä koko ajan. Ainakin täällä käyn aina välillä kurkkaamassa, että hihii, siellä se pieni on!!!
 
Kyl tässä alkaa jo kohta tarvimaan mamma-asusteita kun ei noi farkut enää oikee meinaa mennä kii. Onneks on hame joka on yhden koon niin menee aina päälle :)
Huomenna ois sit ultraus taas kerran.. saa tietää sit varsinaisen lasketun ajan. Viimeks lääkäri veikkaili että se ois 9+5 mutta huomenna kätilö katsoo paremmilla laitteilla ja odotan että saan sen ultrankuvan :)
 
Takaisin
Top