Hankittua...

Viimeksi ostettiin Nania varulta. n. 3kk ikäisenä otettiin korvike tissin kaveriksi. Nyt ois toiveena, että pärjättäis pidempään ilman eikä olla ostettu valmiiksi. Äkkiähän sitä saa onneksi haettua kaupasta jos ei jostain syystä imetys onnistuisi.
 
En mäkään oo ajatellu ostaa korviketta valmiiks. Mulla on kova luotto siihen että imetys onnistuu. Onneks noita korvikkeita saa kuitenkin sit tarvittaessa mistä vaan ruokakaupasta tästä lähistöltä!
 
Minä ostin Valion korviketta kaksi pientä törppöä. En halua siihen tilanteeseen, että kotona yöllä vauva ei saakaan tissistä ruokaa ja itkee nälkäänsä. Ne ei niin paljon maksaneet etteikö ne voi vaikka kaataa viemäristä alas jos niitä ei tarttekaan. Muutenkin oon hommannut kaiken valmiiksi koska en todellakaan halua käydä kaupassa synnäriltä tullessa enkä halua laittaa miestäni kauppaan yksin hommaamaan korviketta, kun se menee ihan paniikkiin :grin

Ostin eilen Kapp Ahlilta 50 cm valkosen bodyn, 50 cm valkoset housut ja kesäksi hatun. Yhteensä maksoivat hurjat 15,90 :)
 
Meillä on silla tavalla että itse olen ostanut suurimman osan vauvan tarvikkeista kuten vaunut, syöttötuolin vähän vaatetta, lakanat (sekä pinnasänkyyn ja äitiyspakkaus laatikkoon). Äitini osti vaatteita, matkasängyn, lakanoita, verhon pinnasängyn yläpuolelle ja ommellut vielä sen sitten sen telineenkin. Mieheni osti kaukalon Stokke sängyn sekä Stokke hoitopöydän. Anoppi on ostanut jotain pientä kirpputorilta. Mieheni on vaan vähän huolissaan kun ei oikein pystyy olemaan mukana näissä vauva tavara hankinnoissa. :)
 
Tilasin tuolta nettiemosta kahdet imetysliivit ajatuksena, että kokeilen ainakin miltä ne tuntuu ja palautan sitten jos ei ole hyvät. Tein tilauksen 15.3., mutta vasta 18.3. ne on lähetetty. Ja vaikka siellä sivuilla lukee, että "Useimmat tuotteet pakataan litteäksi ja toimitetaan kirjeinä, jotka kannetaan kotiin asti. Useamman tuotteen tilaukset toimitetaan usein erillisinä kirjeinä. Jotkut kookkaammat tilaukset kulkevat postipakettina, joka noudetaan postista.", niin silti nämä kahdet liivit on nyt sitten muka niin kookas tilaus, että ne pitää noutaa postista o_O Oletin, että nuo nyt tulisi kotiin asti kannettuina, edes kahdessa erillisessä kirjeessä jos ei samassa. Mutta näemmä on postille asti raahauduttava.
 
Neida: Olisko ne liivien omat pakkaukset sitte jo niin "kookkaat" ettei "mahdu" toimitettavaksi postilaatikkoon.. Mun tilaamat carriwellin liivit ja raskauden jälkeinen tukivyö oli ainaki aika isois pakkauksis ihan alkujaan..
 
Ryhdyn ensi viikolla pesemään äitiyslomalle jäädessäni noita vaatteita ja pussilakanoita ym. Sit rykäsen joku ilta itseni vaunukaupoille kun sinne on hieman matkaa ja ostan vimpat liivit ym. Vauvan hygieniakamat ostan joku kerta apteekista ja Prismasta. Amme kans uupuu vielä, mut muuten vaikuttaapi hyvältä.
 
Neida: Olisko ne liivien omat pakkaukset sitte jo niin "kookkaat" ettei "mahdu" toimitettavaksi postilaatikkoon.. Mun tilaamat carriwellin liivit ja raskauden jälkeinen tukivyö oli ainaki aika isois pakkauksis ihan alkujaan..
No se voi tietysti olla. Jotenkin ajattelin, että ne postitetaan vaan pusseissa kirjeen sisällä jolloin veisi vähemmän tilaa. Täytyy maanantaina käydä postissa samalla reissulla kun on neuvola, ei viitsi moneen kertaan kuljeskellä edestakaisin.
 
Hmm...kyllä ne mullakin tuli postiin. Meillä oli silloin vielä sellanen peltinen lukkopostilaatikko, ni ei ehkä olis siihen mahtunut siitä tunkeakaan. Nykyseen muovilaatikkoon olis mennyt keposeen. Kai ne haluu postissakin varmistaa, ettei lähetys vioitu.
 
Mulla tuli kans postiin. Olivat liian isot ja vaihdoin sitte pienempiin, ni sillä kertaa tuli sähköposti että pakkausta on litistetty hieman jotta mahtuvat kirjeeseen, ja tulivat sitte kirjeenä toisella kertaa.
 
Tässä kuvaa meidän vauvanhoitopisteestä. :) Vielä ei oo täysin valmis, esim. tarrat puuttuu vielä takaseinästä ja pientä fiilausta vielä tulee. :wink Mutta suunnilleen tämmönen se ny sitten on. :p Sit kuva vielä näistä mun lemppari vaatehankinnoista. :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Onpa tosi kivannäkönen hoitopiste Tarris! Ihanaa kun kaikki tarpeellinen löytyy samasta paikasta ja on noin hyvässä järjestyksessä :)
 
Kiitos. :) Hetki vielä menee, et näkee miten kaikki sitten käytännössä toimii vai toimiiko.. :wink
 
Ostin kaupasta kaks pientä purkkia korviketta ihan vaan varuiksi. Meinasin ottaa molemmat luomukorviketta (en tiennyt, että on markkinoilla luomuna), mut sit otinkin toisen ihan tavan nan1-korvikkeen. Et jos vauvalle ei vaik toinen kelpaa tms. Ei ollut euromääräsesti kyllä iso satsaus :)
 
Mä aion käyttää tämän tokan lapsen kohdalla nyt ahkerammin korviketta. Mulla nimittäin kävi esikoisen kanssa niin, että se ei suostunutkaan juomaan, edes mun omaa rintamaitoa pullosta!!! Yli 7kk, olin täysin kiinni lapsessa 24/7, en voinut antaa hoitoon, enkä itse mennä, hyvä että edes kauppaan rauhassa. Poika söi niiiiin tiheään tahtiin tissiä ja vaati mua AINA paikalle. Huoh! Onneksi sitä viisastuu. Totesin esikoisen kohdalla hyväksi korvikkeeksi sen 7kk jälkeen Nanin jauhe-maidon. TODELLA kätevä ottaa mukaan, kun voi annostella suoraan pulloon, just sen määrän mitä tarttee ja siihen päälle ei tarvita muuta kun, keitettyä vettä :) suosittelen lämpimästi tsekkaamaan sen :) eli sitä hommataan!!!
 
eilen kävin sitten poikien kanssa vähän ostoksilla. kyllä tuntui että loppu reissusta oli hermot ihan riekaleina noiden kossien kanssa... mutta siis nyt on vaippoja, tutteja, liivinsuojia, rintapumppu, lansinoh, maidonkerääjä, rintakumit, hoitoalusta yms ostettu. ja ostettiin nuoremmalle pojalle alennuksesta turvavyöistuin, niin jos lapset sitten paremmin mahtuisivat auton takapenkille.

mutta vauvalle tosiaan on se turvakaukalo ostamatta ja hoitopöytä hakusessa. ostin jo tuon hoitoalustan, että jos en löydä/ei ole varaa ostaa kunnon hoitopöytää, niin saa ainakin esim johonkin keittiön pöydälle nakata sen alustan ja hoitaa vauvaa väliaikaisesti siinä. tuntuu että kaikki on vielä niin kesken vauvantuloon.

mies sanoikin, että taidan innolla jo odottaa vauvaa, kun koko ajan puhun ja hössötän vauvasta ja tarvikkeista. no pakkohan se on pikku hiljaa ruveta puhumaan ja ostelemaan, kun laskettu aika kuitenkin koko ajan lähestyy.
ja voihan se lähtökin tulla ihan yhtäkkiä, niin olisi hyvä että olisi edes jotain vauvaa varten laitettuna. tähän asti olen vain ajatellut, että sinne laskettuun aikaan on vielä niin paljon aikaa, että ei ole vielä mitään kiirettä.

ja tämä tilanpuute mua stressaa kaikista eniten. jos meillä olisi yläkerta jo valmis ja mekin saataisiin nukkua kamarissa, niin sinne olisin varmasti jo laittanut vauvalle petin valmiiksi ja ehkä hommannut jo sen hoitopöydän. mutta eipä paljoa kiinnosta tuonne meidän pieneen olkkariin ruveta tukkimaan "nyt jo" vauvalle petiä, jos vauva syntyykin vasta pari viikkoa la:n jälkeen 1,5kk päästä...
 
Eilen just sanoin miehelle, et vaikka on kotona kaikki valmiina vauvaa varten ja syntymää odotetaan koko ajan vaan kiivaammin, niin ei osaa yhtään aavistaa, millasta se sitten on...et miten se vauva nukkuu siellä laatikossaan tai viihtyy sitterissä tms. Ei osaa kumpikaan siis kuvitella sitä vauvaa noihin "hankintoihin" oikeasti.

Pitääkin sit korviketta/rintamaitoa juottaa pullosta ahkerasti, et pääsee ees sinne treeneihin joskus. :) Meillähän on kevyesti noita tuttipulloja se 30kpl, et siitä luulis jonkun sopivan löytyvän, jos eka vaihtoehto ei kelpaa...(ei siis olla ostettu noita, vaan saatu kaikki)
 
Mä oon ajatellu pumppailla pulloon just siks ettei mun tarviis olla koko ajan vauvan ulottuvilla vaan mieskin pystyis hoitaan syöttämisen jos oon ite vaikka lenkillä. Muutenkin musta on kiva jos mieskin saa osallistua :)
 
Takaisin
Top