Hankittua...

Mä mietin taas, että vauva saa olla rinnalla aluksi halutessaan niin paljon kuin mahdollista, jotta ei tarvii kikkailla pullojen kanssa, vauva saa tissimaitoa ja vastustuskykyä sekä turvaa. Yhden pullon sain rintapumpun mukana ja se on sitten hätävara jos tulee joku tilanne et oisin pari tuntia pois. Lenkille meen sitten kun vauva nukkuu tai jos on tiheästi syövä, sitten pumppaan varalle. Imettäminen hiukan jännittääkin kivun takia, mutta ajattelisin sen olevan sen vaihtoehdon, jota kannattaa yrittää. Saas sit nähdä kuinka käy. Toivon mukaan mun haaveeni imetyksestä menee kuten toivon.
 
Mulla samat suunnitelmat tuon pulloruokinnan suhteen.. Yritetään opettaa että alkas ottaan pullostaki rintamaitoa ettei mun tosiaan tarvis olla tisseineni kotona päivystämässä. Tarkotuksena on kuitenki alkaa käydä salilla niin pian ku mahollista ja varmaan noita muitakin menoja tulee imetysaikana olemaan :wink. Mutta tosiaan tissimaitoa kuitenki ois tarkotus antaa mikäli sitä vaan riittää ja kaikki muutenki onnistuu. Mulla on vähän sama ku ameeballa, että jänskättää imetys kivun takia. Mulla on niin herkät tissit aina ollu mutta jospa ne siitä turtuu :grin. Tai sitten turvaudutaan nännikumeihin. Haluaisin kovasti kuitenki imettää!
 
Noita nännikumeja on mullakin, vissiin kahta eri kokoa (saatuja myös nämä...). Otan ne mukaan jo tonne synnytyssairaalaan. Tänään voiskin käydä ton sairaalakassin läpi, kun sinne "heittelen" milloin mitäkin. Et onko enää mitään järkeä. Ainakin se on sekainen, onkohan siellä ees puhtaita pitkiä housuja... :)
 
Mies on tilannut jonkun lahjan vauvalle, se tulee postitse tällä viikolla, enkä saa tietää, mikä se on...ARGH! Just kirjotin synnytysoireisiin malttamattomuudestani, ni nyt viel tämä...! :) Enhän mä sille vauvalle sitä kertois...Mut ihan kiva, et isiltä on sit joku lahja vauvalle. Mun lahjahan on se synnyttäminen :wink

Meinasin hommata ehkä jonkun korun (rannekoru, sormus tms.) itselleni vauvan kunniaksi, vauva saisi sen sitten isompana omakseen. Mies ottaa vauvasta melko varmasti tatuoinnin sitten.
 
Minä hieman pähkäilen tuon pulloruokinnan kanssa.. Esikoinen kun sai vajaan 3kk iässä pullosta maitoa pari kertaa, niin sen jälkeen ei kelvannutkaan mikään muu kuin pullo... Tosin tällä kertaa ajattelin pumpata maitoa varastoon, kun en sitä viimeksi älynnyt.
 
Itsekkin vähän mietin tuota pulloa. Varmaan kyllä pumppailen taas, että voi mieskin syöttää välillä mut ehkä hieman maltillisemmin kuin viimeksi. Jossain vaiheessa tyttö alkoi kiukutella rinnalla, kun sai pullosta paljon helpommin ja nopeammin imettyä. Sitä rintaa, kun pitäisi jaksaa hetki imeä, että maito nousee ja ei meinannut tytöllä riittää kärsivällisyys aina siihen. Mutta varmaan alussa ainakin vain rintaa ja katsoo sitten miten on tarvetta antaa pullosta. Ei näitä oikeen voi etukäteen suunnitella kovin tarkkaan jos ei sitten jostain syystä onnistukaan.
 
nyt rupeaa pahin "paniikki" laantua, kun maanantaina löysin netistä käytetyn brion hoitopöydän/lipaston ja se pitäisi tällä viikolla käydä kaupungista hakea. sellaista olin vähän uutta katsellut, mutta en ole raaskinut tilata, uusi maksaa noin 320€.
ja sitten eilen kävin ostamassa käytetyn turvakaukalon samalla kun kävin isällä ja äidillä poikien kanssa kyläilemässä. nyt on helpottunut olo, kun on tuo turvakaukalokin hommattuna, vielä kun tuon hoitopöydän saisi haettua. en sitä yksin poikien kanssa pysty hakemaan, se ei varmasti meidän maasturiin mahdu. miehellä on paketti- ja lava-auto, niin se saa jommalla kummalla käydä sen hakemassa, kunhan vain kerkeää...

nyt on enää oikeastaan sitteri hommaamatta, mutta se ei nyt välttämättä aivan pakollinen heti olekaan. mutta tosiaan tutit, liivinsuojat, vaipat, rintapumput yms on myös hommattu.

tilaahan meille ei ole tässä lisää tullut, että en tiedä mihin sitten tungen tuon hoitopöydän... mutta on se nyt ainakin hommattu! :grin

ja autoon pitäisi testata tuota turvakaukaloa, mahtuuko pojat sitten takapenkille vauvan kanssa vai pitääkö maasturin peräpenkki nostaa ylös.
 
Apua! - Mulla on ongelma.. Mä tilasin nettiemosta sit kahdet erilaiset liivit. Ne body silk seamlessit (aivan ihanat päällä!!) ja sit bravado sublimet. Noi body silkit oli S-kokoa (aivan passeli ja venymisvaraa jää) ja sublimet 75B/C ja ne on kyl nyt jo hiukan ahdistavat eikä näytä peilistä hyvältä päällä.. Tosta seuraava kuppikoko olis sit 75
D/E (DD). Onkohan ne mulle sit jo ihan liian suuret vai miten paljon noi koot muuttuu pykälällä eteenpäin?? Nyt en sit tiedä et mitä tekisin, vaihdanko tohon D/E.hen vai otanko toiset silkit..? o_O Kokemuksia/vinkkejä kellään??
 
Mä palautin original M ja tilasin M+ eli vähän sama tilanne, mutta odottelen vielä tätä uutta lähetystä. Isompaa kokoa oli vaan leokuviolla joten semmoset tulee :) Seamless ei sopinu mulle ollenkaan.
 
Sinuna tarris palauttaisin nuo, jos et oo koosta varma. Rinnanympärys kyllä pienenee synnytyksen jälkeen, mikä varmaan helppaa sitä ahdistavuutta, mut jos ei tissit mahdu kuppeihin ni sit on eri asia. Tissithän kasvaa kyllä yleensä synnytyksen jälkeen, mut pienenee vissiin aika nopeesti taas kun maidontulo tasottuu. Korjatkaa jos oon väärässä? :grin Ite en oo uskaltanu ostaa muita kun noita venyviä ja paukkuvia liivejä, just siitä syystä ku ei tiiä...
 
Minä tilasin sieltä nettiemosta kahdet liivit, toiset oli ne originaalit ja toiset oli juurikin ne body silk seamlessit. Molemmat otin kokoa S ja hyvät on päällä. Ainoastaan noissa seamleseissä se alareuna rullaantui ensimmäisellä käyttökerralla ja painoi kipeesti kylkiluihin. Mutta sen jälkeen ei ole painanut ja tuntuvat tosi hyviltä päällä.

Meidän vaunutkin tuli kotiin, tilattiin siis preeco.fi:stä Kunert-rattaat ilman turvaistuinta ja ollaan tosi tyytyväisiä niihin. Saa nähdä miten sitten oikeasti käytännössä, kun saadaan lapsikin kyytiin. Saatiin se Manducakin hankittua, käytettynä ostettiin mutta on ihan käyttämättömän oloinen. Myös se lipasto vauvan vaatteille on viimein hankittuna. Uskoisin, että nyt alkaa olla kaikki kasassa.

Itselleni voisin imetyspaitoja katsella, mutta ovat mielestäni vähän turhan hinnakkaita ja jotenkin tässäkin on hankaluutena se oikean koon löytäminen.
 
Meillä on tarkotuksena upottaa mun vihkisormukseen lisätimantti tytön syntymän kunniaksi. ja muistakin lapsista sitten jos niitä tulee. pitäs käyä kyselemässä vähän hinta-arviota timantille upotuksineen. ja tatuointia oon määki miettiny, tai siis mulla on tatuointi jonka mietin jo ottamisvaiheessa semmoseks että siihen voi yhistää / jatkaa lasten nimet sitte. välillä oon luopunu koko ajatuksesta. saapa nähä :)
 
Mä ajattelin ehdottaa miehen kavereille että sikareiden ja alkoholin sijaan ne vois yhessä hankkia miehelle varpajaisten kunniaks tatuointilahjakortin kun se on niin pitkään jo suunnitellu tota tatuointiasiaa ja ne kaverit ei varmasti ite tajuu sitä hankkia :D Isolla porukalla siihen ei ees tarviis montaa euroa upottaa per henkilö mutta lahja olis kuitenkin mieluinen!
 
haa, napit vielä puuttuu, jes! :grin kyselin täällä joskus, että tietäisikö joku helppoa ohjetta kudotulle "turvakaukalopussille". löysin kuitenkin itse muutaman ohjeen, mutta kun en ole mikään himo-kutoja (lähinnä olen kutonut vain villasukkia ja lapasia), niin en oikein tahtonut ohjeista mitään ymmärtää...
mutta nyt se pussukka on lähes valmis. :) löytämistäni ohjeista otin lähinnä vain mitat ja niiden mukaan kudoin. :grin etuosan jouduin kutomaan kahteen kertaan, kun ekalla kerralla tuli pieni moka...
noh ei tuokaan mikään täydellinen ole, mutta olen aika ylpeä itsestäni kun sain sen edes valmiiksi. :grin
 

Liitteet

  • 2014-03-28 17.19.22.jpg
    2014-03-28 17.19.22.jpg
    764.9 KB · Katsottu: 250
Hommasin miehelle isyyspakkauksen, missä oli vauva, omistajan opas-kirja ja tossa vieressä ihan innoissaan lukee sitä. :)
 
Jos imetyspaitoja haluu vähän halvemmalla ni kannattaa tsekata Vekaravintin nettikauppa. Ite tilasin sieltä parit kesätopit, ja sain jonkin verran halvemmalla kuin mitä löysin muualta. Glamourmom Nursing Bra Long Tank on tosi kiva, se on vähän pidempi malli, kun inhoon toppeja mitkä nousee kurotellessa tai kumarrellessa, varsinkin varmaan sitte ku toi maha pömpöttää synnytyksen jälkeen mukavasti. Noissa topeissa on sisäänrakennettu imetysliivi, ja ainakin kokeilemalla tuntu kivan napakalta ja kätevältä. Vihreessä topissa aavistuksen näky läpi se "reikä" mikä on nännin kohdalla, mut mustassa ei juurikaan. Ja liivinsuojan kanssa ei sitä reikää vihreessäkään juur näkynyt.
 
Ostin Lindexiltä sovittamatta perus mustan imetystopin 15€. Jos totean sen sitten sopivaksi niin tilaan netistä niitä lisää (kai Lindexillä on nettikauppa..?) Sen olkaimet ei ehkä ihan miellyttäneet mutta parempi se kun ei mitään..
 
Mä oon harkinnu että tilaisin h&m:ltä pari imetystoppia ja pari imetyspaitaa kesäks.
ImageUploadedByVau Foorumi1396029553.145962.jpgImageUploadedByVau Foorumi1396029348.796267.jpg
Oiskohan noille käyttöä? Olis aika edullisiakin kun on 25€/2kpl.
 
Muokattu viimeksi:
mullaki on hmltä toi raidallinen ja samanlainen valkonen imetyspaita :).pitäisi vissiin joku pitkähianenki hommata
 
Takaisin
Top