Hankintoja

Onnea asunnosta :)

Mie saatoin vähä innostua :D kaveri meinas laittaa omia mamma vaatteita kipparille niin kävin sieltä valkkaamassa 4x farkut, 2x shortsit, 2x Capri ja 3x toppi :wink
Näillä pääsee varmaa alkuun? :D
 
Meidän pitää hommata kaikki, oon myynyt tai antanut pois lähes kaikki vauva tavarat. Mies on tyytyväinen kun taas pääsen shoppailemaan :D Oon jo päättänyt, että vaunuiksi tulee Emmaljungan super nitrot ja kaukalo/telakka Be safelta. Siskolla on 3kk poika vauva eli sieltä saadaan kaikki vaatteet, jos meille poika tulisi. Saadaan varmaan muutakin vauva krääsää sieltä.
 
Itse en ole vielä uskaltanut mitään muuta konkreettista ostaa kuin sen Isovanhempien kirjan, jonka avulla paljastan raskauden vanhemmille. Kai sitten vasta uskaltaa jotain ostaa kun näkee tyypin ikielävänä ultrassa ja/tai se 12 viikkoa täyttyy. Suunnittelua olen kyllä harrastanut ja sehän se vasta kivaa onkin!
 
Mä tilasin eilen H&M:ltä äitiysvaatteita. Farkkuhaalarit ja kaks paitaa. Oli -50%. Katsotaan minkälaisia ne on.
 
Mites nuo vaunut te kenellä on jo lapsia vois vastata; minkälaiset renkaat pitää olla että hangessa pääsee eteenpäin? Täällä kun on talvella lunta sen 5kk parhaimmillaan niin tuo ominaisuus olis aika hyvä olla:happy: Onko nuista mihinkään missä on edessä pienemmät renkaat vai olisko parempi olla isot samankokoiset renkaat 4kpl?
 
Varmaan loppuraskaudessa pitää tehdä jotain hankintoja. Kovin aikaisin ei uskalla. Ehkä jos rakenneultrasta selviää niin sitten vois alkaa jotain pinetä ostelemaan. Isompina hankintoina tulee olemaan vaunut ja turvakaukalo. Pinnasänky meillä on jemmassa edellisen jäljiltä. Jonkin verran ajattelin ommella itse vaatteita.:happy:
 
Kunnon pyörät, Lumikki. Pikkupyörillä ei pääse lumessa tai sohjossa eteenpäin..
 
Meillä on vaunuissa vaihdettavat pyörät. Eli talveksi laitetaan isot pyörät että pääsee hangessa etiäpäin ja kesällä taas varsinkin kaupungissa käydessä käytetään pieniä renkaita. Noissa pienissä renkaissa on meillä se etu että renkaat pyörii ohjauksen mukaan niin helppo liikkua esim. kaupassa, mutta isot renkaat taas sitte pysyy paikallaan niin sanotusti niin joutuu aina nostamaan vaunua ja eturenkaita jos suuntaa haluaa vaihtaa... en tiiä tajusko kukaan mutta höpisenpä kummiski :D
 
Mites nuo vaunut te kenellä on jo lapsia vois vastata; minkälaiset renkaat pitää olla että hangessa pääsee eteenpäin? Täällä kun on talvella lunta sen 5kk parhaimmillaan niin tuo ominaisuus olis aika hyvä olla:happy: Onko nuista mihinkään missä on edessä pienemmät renkaat vai olisko parempi olla isot samankokoiset renkaat 4kpl?
Pienillä pyörillä ei tee mitään täällä maaseudulla, rattaat nurin heti, en ees uskalla kokeilla, varmasti kaupungissa näppärät. Isot ilmakumipyörät kulkee aikalailla missä vaan, on käyty välillä metsäpolullakin tuplilla joissa ilmakumipyörät, tosin kesällä. Mutta talvella kulkee kyllä myös lumessa hyvin. Ja noissa rattaissa ne etupyörät myös pyörii ohjauksen mukaan vaikka on isot, niin on näppärät työntää.
 
Mä aion ostaa vaunut kääntyvillä etupyörillä, mahdollisimman pienet ja sirot rattaat. Emmaljungan super nitroja ajattelin, mutta ehkä kallistunkin super vikingeihin siromman oloiset vaikka toki runko melkein sama. Jos nyt pärjättäis vain yksillä vanuilla/rattailla mihin saisi turvakaukalonkin kiinni. Meillä on ollut 8 eri rattaat aiemmin lapsilla kun mihinkää en ollut tyytyväinen :smiley-ashamed005 ei siis kaikki kerralla ole ollut meillä vaan aina myin edelliset pois ja ostin uudet. Kaikki eri merkeiltä. mies oli ihan hiilenä mun vaunu ostoksiin :D

isoilla pyörillä on kyllä kätevä mennä lumessa/sohjossa, mutta täällä etelässä ei lunta hierveästi viime talvina oo ollut. Ja varmaan autolla tulee kuitenkin paljon liikuttua talvella.
 
Mä rupesin nyt myös miettimään noita vaihdettavia pyöriä, kuulostaa ihan järkevältä vaihtoehdolta kyllä sekin. Kun meinaan hommata uudelle tulokkaalle yhen istuttavat yhdistelmät ja tuplat joutaa jo kiertoon.
 
Piti vielä sanoa, että meillä siis on Britaxin go -rattaat. Meillä on myös Britaxin turvakaukalo jonka saa adapterilla kiinni vaunuihin niin se ollaan kyllä todettu tosi käteväksi! Harmi että nyt varmaan menee vaihtoon kun tuplat meinataan hankkia.. :/
 
Noi vaihdettavat ois kyllä tosi kätevät. Meillä ollu kääntymättömät, isot ilmakumit. Onhan nuo varmasti lumessa ja sohjossa kätevät, pääsee kynnystenki yli. Ei tosin ole kokemusta muista... Brion Happyt siis on. Mietin kyllä joskus että ois ne Brion Smilet voinu olla näppärät kun kääntyvät etupyörät ja ois pienet niin mahtuis autoon paremmin... Mutten tiiä oisko nyt talvella tuskaa niiden kanssa??? Niitä IHAN PIKKU pyöräisiä en hommais edes kaupunkiin! On huonoja muistoja kun kaveri työntäny sohjossa sellaisia kaupungissa...ei meinannu päästä ers bussista jalkakäytävälle lumen yli...
Nyt meinasin tuplarattaat hommata semmoiset joissa suht isot kääntyvät mutta lukittavat etupyörät... kun kääntymättömät vois olla turhan raskaat tuplissa.

Niih ja jos hommaatte turvaistuimen jonka saa rattaisiin kiinni... Niin suosittelen joko a)farmariautoa,b) pieniä yhdistelmävaunuja tai c) yhdistelmien lisäksi ihan pieniä matkarattaita joihin sen kaukalon saa.
KOSKA jos vaunut vie koko takakontin niin eihän niitä kumminkaan voi vaikka sinne kauppaan ottaa kun minnekäs ne ostokset sitten??? Meillä esim ei puhettakaan että oltais vaikka Ikeaan otettu vaunuja mukaan... Samoin ei matkoille vaunuja oteta kun ei matkatavaraa mahtuis. Ollaan ehkä kahdesti kiinnitetty turvakaukalo vaunuihin ja olihan se toki näppärää ja joilleki varmaan tosi tärkeä ominaisuus! Eli jos jossain ostoskeskuksissa tai ruokakaupassakin käy usein pienillä ostoksilla tai muualla asioilla niin onhan tuo silloin tosi kätevä kun ei tarvii kaukaloon nukahtanutta vauvaa siirtää pois sieltä.
Mutta halusin vaan kertoa tuon vaunujen koko pointin kun itse en tullut ajatelleeksi...:oops:
 
Piti vielä sanoa, että meillä siis on Britaxin go -rattaat. Meillä on myös Britaxin turvakaukalo jonka saa adapterilla kiinni vaunuihin niin se ollaan kyllä todettu tosi käteväksi! Harmi että nyt varmaan menee vaihtoon kun tuplat meinataan hankkia.. :/
Noi Britaxin go:t on varmasti tosi hyvät!!!! Eikös ne mee pieneen tilaankin?
 
Varmaan loppuraskaudessa pitää tehdä jotain hankintoja. Kovin aikaisin ei uskalla. Ehkä jos rakenneultrasta selviää niin sitten vois alkaa jotain pinetä ostelemaan. Isompina hankintoina tulee olemaan vaunut ja turvakaukalo. Pinnasänky meillä on jemmassa edellisen jäljiltä. Jonkin verran ajattelin ommella itse vaatteita.:happy:

Samoilla linjoilla, vielä ei ole aikoihin tarkoitus ostella mitään. Oli hauskaa kun kerrottiin tosiaan tästä raskaudesta vanhemmilleni jouluna, niin heillä on kuulemma minun vanha pinnasänky tallessa. Eli pieni saa sitten nukkua samassa pedissä kuin äitinsä aikoinaan :D

Vaunut tulee olemaan aika ongelma, asutaan todella korkealla ja tässä talossa on pienen pieni hissi. Eikä minkäänlaisia säilytystiloja alhaalla :sad001 Toki joskus jossain vaiheessa varmaan muutetaan, mutta olisi kiva pärjätä alkuun täällä. Auto täytyy myös kevään aikana vaihtaa isompaan ja uudempaan.
 
Britaxin go:t menee suht pieneen tilaan. mutta Ruusan kanssa samoilla linjoilla että farmari kannattaa olla jos meinaa vaunuja mukana kuljettaa. meillä tosiaan oli alussa viistoperä mallinen auto jossa ei peräkonttia nimeksikään ja se ratasosa vei aikalailla koko tilan peräkontista. Ostettiin toiseksi autoksi farmarimallinen volvo ja siinä ratasosa vie noin puolet auton takakontin tilasta. Tai siis kyllähän siihen ratasosan päälleki mahtuu tavaraa, mutta siis siitä takakontin pohjan pinta-alasta niin sanotusti :D mutta tosiaan taittuu kätevästi kasaan. :)
 
Onneksi on jo farmari valmiina :)
Saa vaan nähä mitä koirat tuumaa kun osa niiden tilasta vallataan :D
 
Me ollaan pärjätty esikoisen kanssa Babyjogger:n city eliteillä (isommat matkarattaat) olemme kumpikin yli 180cm pitkiä ja näissä ei osu kengän kärjet runkoon. Syntyi vuoden vaihtees niin ekat 3kk mentiin pehmeällä kantokopalla ja sit istuikin rattaissa ku selkänojaa sai säätää rajattomasti. Kaukalon sai adapterilla runkoon kiinni ilman että piti istuinkankaita poistaa. Minun pikku autoon mahtuivat hyvin ja kasaan sai yhdellä kädellä. 3 isoa puhkeamatonta rengasta takaksi hyvän kulkemisen maastossa ku maastossa.
Nyt varmaan hankitaan vaunukoppa, jonka saa adapterilla kiinni, ku tulee käyttöä enemmän ku oleillaan ulkona esikoisen kanssa kesällä paljon. Ja seisomalauta sekä potkupyörä esikoiselle, talvella kulkee pulkassa niin ei seisomalaudan pienet renkaat haittaa liikkumista. Kaukalo on tallessa esikoiselta.
 
Me siis meinataan pärjätä ilman farmaria kahdenkin kanssa ja mahdollisesti tuplarattaatkin mukaan autoon! Mutta ei tosiaan isommille ostoksille tai matkoille oteta vaunuja...
 
Takaisin
Top