Hankintoja

Nukkuma järjestelyissä onkin pohtimista! Meillä myös esikoinen elokuussa 1v 4kk. Ja mun kainalossa tuo kullanmuru viel nukkuu, enkä pois haluis päästäkään :)
Mutta....vaatii siis todella pohdintaa.
Meilläki usein aamulla/aamuyöllä siirtyy kainaloon...saa pidennettyä vähän nukkumista sillä. Se myös että raaskiiko siirtää omaan huoneeseen... Tosin me jo häiritään vähän tytön nukkumista. Herkästi havahtuu kun mennään huoneeseen. Mutta toisaalta kamala ajatus että hän nukkuis yksin ja kaikki muut samassa huoneessa :0
 
Meillä hyvin vauvatavaroita kuopuksen jäljiltä, kun on nyt pikkasen reilu vuoden (1v3kk). Me muuten varmaan reilu kuukausi sitten siirryttiin jatkettavaan sänkyyn kun sinne on paljon helpompi nukuttaa. Jotenkin myös tuntui että poikaa ahdisti olla siellä ns. häkissä. Meidän pinnasängystä laitaa ei saa kokonaan pois. Ainoastaan alemmas mutta eipä se mitään auta. Yleensä nukkuu alkuyöt omassa sängyssä ja sitten otan viereen, kun en enää jaksa nukuttaa sinne uudestaan.
 
Oon miettiny carenan väddö sänkyä, ois suht pieni ja siitä sais myöhemmin penkin lastenhuoneeseen. Meillä on kyllä jemmassa tyttöjen vanha pinnasänky, mutta on aika iso...
 
Luulin ettei ainakaan raskauden aikana mitään erityistä tule hankittua, mutta.. Nyt lähti tilaukseen pahoinvointirannekkeet. Oli niin edulliset niin päätin että kokeillaan..
 
Meiltä puuttuu kaikki. Esikoinen on 2,5v, joten on ehditty jo hävittämään. Jotain vaatetta löytyy unisex värissä.
 
Mä oon ihan ummikkona, että mitä kaikkea sitä pieni ihme tarvitsee! Kaikki tietty häkkisänky, turvaistuin/koppa, vaunut, tutteja ja tuttipulloja. Vaippoja. Mutta kaikkea on markkinoilla eikä viitsi liikaa ns. turhaa ostaa. Kuitenkin muksut kasvaa nopsaan. Eli olisi kiva teiltä kokeneemmilta jotain listaa mitä olette hankkineet vastasyntyneelle valmiiksi. Ja onko teillä jotain merkkejä suositella rattaista ja istuimista?
 
Mä oon ihan ummikkona, että mitä kaikkea sitä pieni ihme tarvitsee! Kaikki tietty häkkisänky, turvaistuin/koppa, vaunut, tutteja ja tuttipulloja. Vaippoja. Mutta kaikkea on markkinoilla eikä viitsi liikaa ns. turhaa ostaa. Kuitenkin muksut kasvaa nopsaan. Eli olisi kiva teiltä kokeneemmilta jotain listaa mitä olette hankkineet vastasyntyneelle valmiiksi.
Tää on just paras paikka höpötellä hankinnoista! Aika pitkälle noilla sun mainitsemilla pääsee kyllä :)
Näin ekana ajatuksena tulee mieleen että liikaa ei kannata mitään haalia, ärsyttää vaan sitte jos nurkat täynnä tavaraa (tai vaatetta) jota ei tarviikaan. Ja toisen aarre voi olla toisen turhake... mitä tulee esim joihinki vaipparoskiksiin, sittereihin, unipesiin jne jne.
Mutta kohta täällä on paljon näistä varmasti keskustelua! Vaunut oli mun mielestä kauhea viidakko!!! Mutta kyllä niistäkin oppi. nyt vähän harmittaa ettei ostettu käytettynä. Ja ettei ostettu vähemmän autosta tilaa vieviä...
Ja harsot ja kaikki pissa-alustat oli ja on yhä meille tosi tärkeitä!!!! Niin parisänkyyn, pinnasänkyyn, alussa sohvallekin tartti pissa-alustan imetysten ajaksi (harso ei todellakaan riittäny kun maitoa valutti, vauva puklasi ja kakkasi selkäkakkoja!)
 
Itse haluan ostaa rattaat uutena kun se on kiva kun nyöhemmin paljastuu että ne on homeessa yms.
Kantoliinaa olen myös harkinnut että kuinkas kätevä se olisi itsellä :)

Kaukalon saan ostettua kaverilta onneksi käytettynä ja tiedän että sitä on hyvin pidetty..
Koti doplerin saan myös kaverilta.. ja sitä en makta odottaa :Heartred


Tulee nyt jo katseltua ja haaveiltua kaikesta mutta jätän vähän myöhemmälle hankinnat.
Varsinkin kun tiedän että sukulaisilta ja kavereilta tulee paljon käytettyä :)
 
Meillä on molemmat isommat tytöt siirtyneet päästä vedettävään lastensänkyyn 1,5v iässä. Esikoisen kanssa hieman tapeltiin sänkyyn jäämisen vaikeudesta, mutta sitten keskimmäisen kanssa sujui kuin tanssi kun heidät oli aika yhdistää samaan huoneeseen nukkumaan ja samalla uuteen sänkyyn. Nytkin ikäeroa tulee puolitoista vuotta ja aijotaan siirtää kuopus omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen kun uusi vauva tulee :). Kaikki mahdolliset meillä on hankittuna tuplia myöden, joten ehkä jos rakenneultrassa selviää että on tulossa poika niin sitten tarttis ehkä hieman päästä shoppailemaan kaikkee tätä prinsessahempeilyy poies :D.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on kaikissa raskauksissa ollut hyperemeesi, kestänyt n. 10 viikon molemmin puolin, laihduin pahimmillaan 7 kg. Ei pahoinvointirannekkeet oo pahemmin auttanu :hungover:. Toivottavasti ei tällä kertaa tulis niin pahaa 10 viikon krapulaolotilaa. Varsinkin 3 pienen kanssa arjen pyörittäminen olis aika tuskaa, mut näillä mennään mitä vastaan tulee.
 
Mä sain mieheltä yhden pahoinvointirannekkeen tuossa pari vko sitten ja kun ei tunnu auttavan niin hain apteekista toiseen käteen kans. Katotaan auttaako :D
 
Meillä mies pisti auton samantien vaihtoon kun plussasin, nyt seisoo farmari pihassa:laughing025 ite oottelen np ultraan ennen kun alan osteleen mitään(jos maltan,pe jo näkee varhaisultrassa onko siällä kettään:joyful:), ostoslista on kyllä jo loputtoman pitkä kun esikoisen jäljiltä on kaikki jo pistetty kiertoon. Aliexpressissä on wishlista täynnä imetysliivejä, kivemman näkösiä ja halvempia kun täällä esim h&m.n liivit :wink
 
Muokattu viimeksi:
Farmari ois kyllä kätevä! Meilläki mies puhunu siitä nyt kun toista alettiin oottaa. Mutta meillä vaan taitaa nyt mennä säästöt remonttiin niin ootellaan siitä kustannusarviot ensin ennen ku uskalletaan muita isompia hankintoja tehdä.
 
Meillä mies pisti auton samantien vaihtoon kun plussasin, nyt seisoo farmari pihassa:laughing025 ite oottelen rakenneultraan ennen kun alan osteleen mitään(jos maltan,pe jo näkee varhaisultrassa onko siällä kettään:joyful:), ostoslista on kyllä jo loputtoman pitkä kun esikoisen jäljiltä on kaikki jo pistetty kiertoon. Aliexpressissä on wishlista täynnä imetysliivejä, kivemman näkösiä ja halvempia kun täällä esim h&m.n liivit :wink

Meillä on kanssa farmari hakusessa. Vielä ei oo mieleistä löytyny. Minä pistin jo tilaukseen aliexpressistä ja wishistä liivejä ja vaatteita. Tosiaankin halvemmalla pääsee sieltä ostamalla ja itsellä aina kaikki ollut tosi laadukkaita tuotteita! :)
 
Ahh, ne niin ihanat ja kalliit tuplat hakusessa. Ikäeroa 1,5v joten ne on ehdottomat. Esikoiselle ostettiin käytettynä vaunut, nyt ajattelin että ostetaan varmaan uutena Emmaljungan Double vikingit.

Onko kellään kokemusta Carenan double swing (?) tuplista? Olis halvalla Lekmerillä :)
 
Ahh, ne niin ihanat ja kalliit tuplat hakusessa. Ikäeroa 1,5v joten ne on ehdottomat. Esikoiselle ostettiin käytettynä vaunut, nyt ajattelin että ostetaan varmaan uutena Emmaljungan Double vikingit.

Onko kellään kokemusta Carenan double swing (?) tuplista? Olis halvalla Lekmerillä :)

Sama juttu!
Mä oon kattellu noita mahdollisimman siroja malleja... Nuo Carenat ois muuten jopa vaihtoehto. Välillä ne ollu Lekmerillä jopa alle 300€! Mutta miettiny jos jotku muut menis takakonttiin paremmin... Oon lukenu niistä ihan hyvää... en tosin ole varma onko työnnettävyyttä niin paljon kehuttu kuin joissain kalliimmissa. Mutta isot lukittavat etupyöräthän noissakin on. Double vikingit on aika kalliit... niissä ois hyvää se että myös ratasosan saa käännettyä kumpaan vaan suuntaan. Harvoissa tuplissa tätä mahdollisuutta!
 
Me ollaan jo katottu noi Double vikingit valmiiks lastentarvikeliikkeestä, alle tonnilla sais rungon, vaunukopan ja ratasosan. Ainut vaan et tarvittais tietty se toinenkin ratasosa aikanaan. :/ carenat olis lekmerillä tosiaan alle 400€ ja siinä olis kaks ratasosaa ja yks vaunukoppa :) pitää tutkailla kanssa!
 
Esikoisen jäljiltä kaikki tallella, joten niiden läpikäynti ja tarvittaessa uusien hankintaa. Oma auto pitäisi vaihtaa mutta sillä nyt ei ole mitään kiirettä vielä. 2v7kk ikäeroa tulossa niin tuskin tarvii tuplia mutta seisomalauta ja potkupyörä tarvitaan että kulku sujuisi. Vaunukoppa tarvitsee ku ei pehmeäkoppa oikeen tunnu järkevältä elokuussa.
 
Meillä on carenan tuplat ja on kyllä ollu hyvät, tosi näppärät työntää vaikka asutaan täällä keskellä ei mitään ja pelkästään hiekka/sorateillä meillä käytetty, toimii myös lumella. Ja tavarakorit yleensä täynnä roinaa, eli lastia on, mutta ihan hyvin pystyy työntämään yhellä kädellä ja taluttamaan samalla kahta koiraa ja puhumaan puhelimessa tms. Ne isot ilmkumirenkaat on tosi hyvät huonossa maastossa.
Semmoset joissa istutaan peräkkäin on tietty kapeemmat, mutta en halunnu semmosia kun arvasin ettei kumpikaan suostu istumaan siellä takana mistä ei nää mitään.
Noi mahtuu hyvin auton peräkonttiin ja on ollu mulla shoppailureissuilla mukana ja aika lailla joka paikkaan on kyllä niitten kanssa mahuttu.
Satuin löytämään käytettynä kun joku oli hommannu eikä mahtunukaan jostain väliovesta sisälle, ihan uudet oli siis.
 
Muokattu viimeksi:
Meille taisi juuri tänään löytyä isompi auto. Senkin takia kun isoksi kasvaa tuo meidän koiranpentu, niin en halua sitä auton penkillä kuljettaa. Perjantaina koeajamaan.. :)
 
Takaisin
Top