Hankintoja

Juuri ennen plussaa käytiin hakemassa minulle "pieni" kauppakassi chevy mahtuu koirat rattaat ja kaikki kyllä hienosti mukaa
Meidän vaan pitäis päästä parista autosta eroon kun niitä on tuohon kerääntyny vahingossa :D
 
Kaikki täytyy hankkia kun sen aika on (yritän että ei mitään ennen 20rv, jos silloinkaan) Kuopus jo 7v.
Äitiyspakkausta en todennäköisesti ota, ellei ole jotain aivan spesiaalia.
Uskon että huomattavasti vähemmillä hankinnoilla nyt mennään kuin esikoisen kanssa. Silloin tuli hommattua vähän varaltakin tavaraa
 
Meillä on aika paljon esikoiselta (8/14) tallessa, mutta oikeastaaan vaunut on ainut mikä mietityttää. Ehdin juuri nyt syksyllä myydä meidän emmaljungan yhdistelmät pois ja ostin tilalle Brio race "pikkurattaat". Näillehän tulee nyt tasan 3v ikäeroa, mutta en tiedä tarviiko tuon ikäinen vielä istumapaikan rattaissa vai pärjäisikö seisomalaudalla? Onneksi tässä on vielä hyvin aikaa esikoisen treenailla kävelyä, ettei ehkä tarvitsisi tuplia hankkia.
 
Meilläkin tuplarattaiden hankinta edessä.. Hirvittää jo etukäteen hinta, jos uutena ostaa. :nailbiting:
Äitiyspakkausta harkitsen vielä, että otanko. Sen näkee sitten kun 2017 vuoden pakkaus julkaistaan :happy: Esikoisen aikanen pakkaus on kyllä vielä talella sisältöineen..
 
Meillä on myös tuplarattaiden hankinta edessä, sillä esikoiselle ja pikkukakkoselle tulee ikäeroa 1v9kk, jos siis kaikki menee ensin hyvin. Äippäpakkausta me emme luultavasti ota, sillä meillä on esikoiselta jääneitä vauva tavaroita paljon jäljellä.
 
Kävin tänään kirpparilla ja yhdessä pöydässä oli aivan priimaa vaatetta tosi edullisesti, lähes kaikki lähti mukaan hups :p Jos ei ultrassa näykkään mitään niin lahjoitan vaatteet eteenpäin ystävälle :happy:
 
onko täälä ketää kenellä kokemusta kestovaipoista? Onko ne oikeesti hyviä? ja ja ja?

vai meinaako joku alkaa käyttään kestovaippoja?
 
onko täälä ketää kenellä kokemusta kestovaipoista? Onko ne oikeesti hyviä? ja ja ja?

vai meinaako joku alkaa käyttään kestovaippoja?

Eräs ystäväni on suositellut kestovaippoja, olleet kahdella lapsella hänellä ja kuulemma halvemmaksikin tulleet. Mies vain totesi että jaksaako sitä pesurumbaa ja että eikös niitä pidä jyllätä pari tuntia 60 pesulla että tulee aika kalliiksi...
 
Tuskin niitä paria tuntia tarvii jyllätä... Mutta kyllä mäkin totesin että sen yhden keston (äp:ssä tulleen) käytössä ei ainakaan ole järkeä kun joutuu yksinään pyörimään pyykkikoneessa kun en iljenny muiden vaatteiden seassa pestä. Ja enempää en raaskinu ostaa jos ei jaksaiskaan kestoilla. Vaikka hyvää oonki kestoista muilta kuullu.
 
kaveri on hiukas shoppaillut kestoja.. valehtelematto joku 30-40 kpl ainakin :D se niitä myös "hehkuttaa" niin sillä alkanut itsekkin miettiin..
yrittänyt nyt hiukan perehtyä aiheeseen..

ei siinä tosiaan oo järkee yhtä vaippaa koneessa pyörittää :wink nyrkkipyykille vaan :D
 
Mä oon osakestoillu lasten kans. Ihan pikkuvauvalla en oo käyttänyt kun kakkaa tulee niin usein mutta siitä lähtien kun on selkeämpää vatsan toiminta niin on otettu käyttöön. Julkisilla paikoilla oon kokenu hankaliks mutta kotona niitä tulee käytettyä. Öille en myöskään oo löytäny sopivaa vaippaa mistä ei tulis ohivuotoja. On jo aika helppoa kun nuorimmalle tarvii käyttää enää n.3-4 vaippaa vuorokaudessa. Toivottavasti saan kesään mennessä opetettua kokonaan kuivaksi.
Ympäristön kannalta jos miettii niin kyllähän kertsivaippoja tulee ihan törkeä määrä että voi ajatella niin että jos käyttää edes yhtä kestovaippaa vuorokaudessa niin se on jo 365 vaippaa vähempi jätteessä. Ja tuntuu myös lompakossa.
Vaikka se kertainvestointi voikin kestovaipoissa olla iso summa niin kyllä maksaa ittensä takas hyvin nopeesti. Ja niissäkin kierrätys kannattaa, koska imukyky kestoissa kasvaa käytön myötä. :)
Tulipa pitkä sepustus :D
 
Löysin googlettamalla yhden hyvän blogitekstin kestovaippailusta ja aloin itsekin miettiä asiaa, mutta tänne ei ilmeisesti saanut mitään linkkejä laittaa.... Tämä käyttäjä oli myös itse ommellut vaippoja ja olipa metkan värisiä! Kaupoissa myytävät on kyllä aika kalliita mutta näppärä ompelee mallin mukaan itse lisää ja kuulemma vanhat kuluneet froteet ja flanellit sopivat tähän tarkoitukseen hyvin.
 
Mä kestoilin esikoisen kanssa ja aion kestoillaan kyllä tän tulokkaankin kanssa! Ihan pienelle vauvalle on mun mielestä haastavaa löytää sopivia vaippoja + kaikki muu alkusähellys, niin kannattaa odottaa hetki tilanteen tasoittumista ja sitten vasta ottaa kestot käyttöön! Eikä se pesurumba mitään tähtitiedettä ole, 2-3 päivän välein pyörittää koneellisen vaippoja. Kyllä mä sanon että luonto ja lompakko kiittää. Tosin, materiaalivalinnat on sen luonnon kannalta aika tärkeitä!
 
Esikoista odotan, joten kokemusta kestovaipoista ei ole, mutta olen ajatellut ainakin yrittää kestoilla. Jos en käytettynä löydä tarpeeksi, niin ompelen itse.
 
Meillä esikoinen on kestopeppu ja niin tulee tää seuraavakin olemaan. Musta se on ihan helppoa. Tällä hetkellä meillä on öisin kertsit kun ei sopivaa yövaippaa oo löytynyt. Meillä en esikoisen minivaippoja tallella jonkun verran niin ei kaikkea tarvii hommata.[emoji4]
 
Itelläni on passatti, joten takakonttiin mahtuu rattaat ja takapenkeille molemmat istuimet. Miehellä onkin pakettiauto... Se tuottaa haasteita tulevaisuudessa, mutta tehhää varmaa taakse sikaosastolle lisäpenkit. Tuplat on myös hankittava, esikoinen on nyt 2.
 
Meillä kestovaippaillaan nyt ja seuraavankin kanssa :) yöksi ja kylä/kauppareissuille oon laittanu kertakäyttövaipat. Just tänään hain kaverilta pienempiä vaippoja kun oli myymässä niitä pois. Esikon kanssa ei ollu kestoja. Kun löytää sopivat vaipat vauvalle niin ei niiden kanssa ole ollenkaan hankalaa. Minäkin just 2-3 päivän välein pesen koneellisen ja kakkatahrat pesee heti sappisaippualla ja sit koneeseen niin varmasti puhdistuvat.
 
Mä toivon et meidän auto saatais pian korjattua kun ei sit enää kesällä mahduta normiautoon. Meil on siis itellä 7-paikkanen sitikka mut nyt on ollu lainassa anopin vanha toyota ja on ihan tuskaa yrittää tunkea kolmea lasta istuimissaan sinne. :sad001 Jos se sitikka siitä tokenee niin oon kyl niin onnellinen, on vaan niin loistava ollu meidän käyttöön. :) Uus turvakaukalo täytyy ainakin hankkia kun edellinen ehdittiin myydä pois. Se tulee jälleen olemaan Britax babysafe plus shr ll ja isofix-telakan kans. :)
 
Takaisin
Top