Hankinnat

Onnea etsintään Santso, siitä se pesänrakennusvietti alkaakin!

En varmaan kehtaa kertoakaan kuinka pienessä asunnossa kohta viisihenkisenä perheenä asutaan, enkä isompaan muuttaisi. :D Vauva ei onneksi tilaa vie ekana vuotena muutenkaan.

Mä kirjasin jo ylös kaikki hankittavat (pl vaatteet ja tutit ym. pikkutavara) ja sain aikaan vain neljä ostettavaa asiaa. En ihan taida päästä hullaantumaan vauvantarvike ostoksilla, mutta onneksi voi sitten ostaa vaatteita tai kalliimmat vaunut.
 
Tänään kaverin kanssa jutellessani alkoi tämä hankintojen määrä tuskastuttamaan. Meillä ei ole oikeastaan muuta kuin rattaat jäljellä esikoisen jäljiltä, kaiken olen myynyt/antanut eteenpäin.
Luulen että alan nettikirppareitä tässä seurailemaan aktiivisesti :D
 
Tänään kaverin kanssa jutellessani alkoi tämä hankintojen määrä tuskastuttamaan. Meillä ei ole oikeastaan muuta kuin rattaat jäljellä esikoisen jäljiltä, kaiken olen myynyt/antanut eteenpäin.
Luulen että alan nettikirppareitä tässä seurailemaan aktiivisesti :D

Meillä vähän sama. Joitain vaatteita on jäljellä mutta suurin osa lahjoitettu tai myyty eteenpäin
 
Tänään kaverin kanssa jutellessani alkoi tämä hankintojen määrä tuskastuttamaan. Meillä ei ole oikeastaan muuta kuin rattaat jäljellä esikoisen jäljiltä, kaiken olen myynyt/antanut eteenpäin.
Luulen että alan nettikirppareitä tässä seurailemaan aktiivisesti :D

Sama homma, että vaan rattaat jäljellä. Ja ei ees koppaa niihin. Oon myös lähes kaikki mammavaatteet luovuttavut eteenpäin :banghead: Ainut mitä löytyy niin jonkinverran nuorimman vaatteita, mutta jos tämä eri sukupuolta niin joutuu niitäkin aikalailla ostella. Ja paljon niitä vauvanvaatteita oon myynyt ja antanut eteenpäin.
Tykkään ostella, mutta toki rahaa menee eli kirppareita myös varmasti selailen :happy:
 
Mä oon säästänyt ihan kaikki vauvan vaatteet ja tarvikkeet ja äitiystarvikkeetkin. Koko aika ollut ilmeisesti mielessä, ettei lapsiluku jää yhteen. Vaunut ei ole parhaat mahdolliset, mutta kyllä niillä esikoisenkin kanssa pärjättiin. Seisomalauta varmaan pitää ostaa, jos niihin vaan saa.

Jotain tunikoita/mekkoja voisin itselleni töihin ostaa, jotta saisin pitää legginsejä. Nyt jo farkkujen kanssa ei tunnu yhtään hyvältä istua koko päivää.
 
Meillä kans kaikki vaatteita ja muita tarvikkeita myöten jäljellä. Ja silti tulee aivan varmasti ostettua lisää. :grin Eilen mies totesi lenkillä, että hän on vähän miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että kyllä ne tuplavaunut pitää varmaan hankkia, vaikka ollut aika lailla ajatusta vastaan. :grin Noh, katotaan mihin tilanne etenee. Ja kyllähän sitä olis ihan jees itellekin kivoja äitiysvaatteita hankkia vähän.. :angelic:
 
Lähes tulkoon kaikki on esikoiselta vielä tallessa. BabyBjörnin sitterin olen antanut takaisin oikealle omistajalleen joten sen varmaan joutuu hankkimaan takaisin/uuden.
Äitiyspakkauksen kevyt toppapuvun menin pilaamaan kun sitkee tahra ei meinannut lähteä (lopuksi tahra jäi mutta värit lähti o_O) eli uuden meinaan hankkia.
Bola korun haluisin tässä raskaudessa... olenkin jo mieheltä salaa katsellut että millaisen sitä tilaisi :p

Hoitopöytä oli esikoisen aikaan pesukoneen päällä mutta nyt meillä on pesu/kuivaus torni! Ajatus pikkuisen kanssa lattialla vaihtamassa vaippaa ei oikeen innosta jos samanlaisia liitoskipuja jo kolotuksia tulee kuin ekassa...
 
Lähes tulkoon kaikki on esikoiselta vielä tallessa. BabyBjörnin sitterin olen antanut takaisin oikealle omistajalleen joten sen varmaan joutuu hankkimaan takaisin/uuden.
Äitiyspakkauksen kevyt toppapuvun menin pilaamaan kun sitkee tahra ei meinannut lähteä (lopuksi tahra jäi mutta värit lähti o_O) eli uuden meinaan hankkia.
Bola korun haluisin tässä raskaudessa... olenkin jo mieheltä salaa katsellut että millaisen sitä tilaisi :p

Hoitopöytä oli esikoisen aikaan pesukoneen päällä mutta nyt meillä on pesu/kuivaus torni! Ajatus pikkuisen kanssa lattialla vaihtamassa vaippaa ei oikeen innosta jos samanlaisia liitoskipuja jo kolotuksia tulee kuin ekassa...
Mulla oli esikoista odottaessa tollanen bolakoru. Ja on tallella vieläkin, ehkä kohta uskaltaa taas ottaa käyttöön. :) En tiedä oliko siitä kilinästä mitään hyötyä, mutta ainakin oli kivan näköinen. :hilarious: Ja kiva ajatus siinä taustalla.
 
Tän keskustelun innoittamana päätin nauttia tästä raskaudesta ja ruveta uudelleen selaamaan kirppiksiä, lista on luonnollisesti jo tehty :D
 
Tulipas suorastaan jälkeenjäänyt olo näitä lukiessa, ite oon menossa vasta viikkonäytölllisten raskaustestien hankinnoissa :grin Vaikka kyllä sitä jo haamunkin pilkistäessä ajatteli, että joko saa mennä ostamaan, tai ainakin hypistelemään, 56 koon vaatteita :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on ollu tarkotus nyt kevään aikana ettiä omakotitalo, joten hankinnat jätän mielellään vasta sinne muuton paremmalle puolelle. Onpahan sitte vähemmän muutettavaa.
Hankintojen suhteen olen kyllä ihan ulapalla. Pitänee alkaa tehdä itelläki lista hankinnoista. Tuntuu kyllä, ettei vielä tahdo uskaltaa, ku raskaus on niin alussa.
 
Mä tässä pähkäilen että hommataanko tuplat vai ei. Kuopus ois vauvan syntyessä 2v3kk. Ja pitkillä reissuilla kyllä rattaissa olisi. Mutta sit taas meillä niin kivat tällä hetkellä että en niitä haluais pois myydä. Hankalaa tämä.
 
Meillä kans kuopus sillon 2v 3kk mutta mietin että tuskin tarvii tuplia kun sitten talvella varmaan haluaa istua vaan pulkassa ja tuntuu että nytkään ei kauheesti halua enää rattaissa olla.
 
Meillä tulee se 2v2kk ikäeroa ja mä taas koen että aika varmasti tuplat tarvitaan. Jos siis meinaan esim. Lenkillä käydä. Tuo meidän ylivilkas voi pudottautua pulkasta monesti ja lisäksi ei tiedä onko lunta ens talvena. Koen helpommaksi et saan rattaisiin kiinni. Viihtyy aika hyvin rattaissa, joskus kiukuttelee, mutta autotien vieressä kun lenkkeillään ei voi poiskaan päästää.
Sitä mietin jos johonkin kaupungille mennään tai lähdetään reissuun et riittäiskö sit vaan lauta. Mutta sitä on aikaa miettiä. Meillä tulee kyllä tuplien lisäksi olemaan myös yksiköt. Ehkä nuo mitkä jo on tai sitten ne myyn ja ostan toisenlaiset.
Muoks. Siis tietenkin niin lapsesta kiinni tarviiko vai ei :D
 
Meillä ikäeroa tulee 2v9kk, mutta silti harkitsen tuplia. Tosin sellaisia, jotka olisi mahd pienet, ensisijaisesti rattaat ja muunneltavissa helposti yksikkökäyttöön. Meillä päin on yleensä lunta sen verran vähän tai hiekoitettu niin paljon, ettei pulkka ole oikein järkevä vaihtoehto. Pitkänä ihmisenä epäilen että seisomalaudan kanssa kuluu kummasti omat kengänkärjet plus siinä ei lapsi oikein kunnolla pääse lepäämään (lue nukkumaan...
Onneksi ens talveen on vielä pitkä aika ja esikoinen ehtii siinä ajassa muuttua ja kehittyä, joten päätökset ehtii tehdä tuonnempana.
 
Niin, taitaa olla vielä turha laittaa rattaita tilaukseen, ellei ole ihan varma tarpeesta :)

Meillä tulee myös tuo 2v9kk ikäeroa, enkä ajatellut tuplarattaita hommata. Epäilen, että esikoinen ei viihtyisi niissä kolmea sekuntia pidempään. Hyvä kun pulkassa tai potkukelkan kyydissä jaksaa hetken istua. Seisomalauta pitäisi jostakin etsiä, vaan ei mitään hajua, millaisia noihin meidän suht vanhoihin rattaisiin löytyy.
 
Voitteko kertoo tyhmälle xD esikoinen on ens joulukuussa 2v ja 1kk siis kun vauva syntyy.
Tartteeko rattaat mihin esikoinenkin siis istuu? Eikö sen ikäinen vielä tartte? :O
 
Kyllä mä sanoisin että tarvii. Varsinkin jos käyt lenkillä tai käytte kaupungilla yms. Niin on se helpompaa kun saa molemmat rattaisiin ja sen ikäinen saattaa vielä päiväuniakin niissä nukkua. Ja tuolla ylempänä just kirhjoittelin että meillä 2v3kk vauvan syntyessä ja todennäköisesti tuolarattaat Kyllä tarvitaan. Käydään kaupassa rattaiden kanssa ja muutenkin mennään bussilla ym. Niin seisomalauta ois tosi hankala.
 
Takaisin
Top