Hankinnat

Meillä on kans sama juttu, että jos poika tulee niin pitää vähä vaatteita ostella/tehdä, muttei paljo. En vaaleanpunaisesta niin piittaa, joten esikoistytölläkin ollut päällä monen väristä vaatetta, mikä vain on näyttänyt kivalta ja tuntunut kivalta. Ei mua haittaa pukea tyttöä siniseen, mutta vaaleanpunaiset taitaisi jäädä käyttämättä pojalla :grin
 
Täällä kans sama homma vaatteiden osalta, että jos poika tulee, niin täytyy käydä vaateostoksilla! :) Meidän esikoinen on kyllä kulkenut aika tyttömäisissä vaatteissa, joten löytyy aika paljon pinkkiä, ja poikaa nyt en välttämättä haluaisi pukea pelkkään pinkkiin!! :D
 
Täältä löytyy tyttö ja poika, eli periaatteessa aika ihanne tilanne. Pojan vaatteet meni just kälylle, mutta ehkä kerkeän ne saamaan takaisin jos ei ole ehtinyt laittaa eteen päin. Tytön vaatteita oon jostain syystä jemmannut eniten, joten niistä ei ole pulaa ollenkaan, mutta toiselle kälylle meni niitäkin vino pino, joten sama homma, ehkä ehdin saada takasin päin. Tosin ei haittaa päästä ostoksille.. :rolleyes:
 
Mä rupesin jo tutkimaan sisarusrattaita. :bag::hilarious: ...ja ihastui Phil & Tedsin Sport malliin. Onko teillä kellään kokemuksia Phil & Tedseistä?
 
P&T ei ole kokemusta, mutta perättäisistä tuplista noin muuten. Eli oli käytössä super vikingit ja harmittaa vieläkin etten ottanut vierekkäin istuttavia. Mutta tää nyt on ihan makukysymys, plus miten lapset jaksaa kävellä, viihtyy ym.

Mä oon kattellut bumbridereja ja mountain buggyja, luultavasti jälkimmäiseen päädyn. :)
 
Minä oon tänään katsellut Emmaljungan super viking ja double viking rattaita netistä ja miettiny, vieläkö joutuu vaihtaa rattaat, vai kasaisko noista nykyisistä Super Vikingeistä tuplat. En vaan ihan kauheesti tykkää, kun istuimet on "päällekkäin".. Oon miettiny, et onko miten hankala esim. julkisilla kulkeminen? Jääkö miten tien tukkeeksi siihen keskikäytävälle?! Kellään näistä rattaista kokemuksia?!
 
Minä oon tänään katsellut Emmaljungan super viking ja double viking rattaita netistä ja miettiny, vieläkö joutuu vaihtaa rattaat, vai kasaisko noista nykyisistä Super Vikingeistä tuplat. En vaan ihan kauheesti tykkää, kun istuimet on "päällekkäin".. Oon miettiny, et onko miten hankala esim. julkisilla kulkeminen? Jääkö miten tien tukkeeksi siihen keskikäytävälle?! Kellään näistä rattaista kokemuksia?!

Nää superit oli meillä ja istuinten kanssa toimii, vaunukoppa päällä+istuin alla oli ihan älyttömän raskaat työntää. Kuljin siis aina vauva liinassa, esikoinen yksikkönä vaunuissa. Muuten eivät vie pituussuunnassa oikein yhtään sen enempää tilaa kuin yksikkönä ollessa, hyvin mahtuu vaikka bussiin. Näppärät kyllä myös siinäkin mielessä, että olivat niin monipuoliset ja helposti muunneltavissa. En kuitenkaan uudestaan aio ottaa näitä, vaan vierekkäin istuttavat ehdottomasti.
 
Kiitos Lillie kun jaoit kokemuksesi! Minäkin haluaisin mieluumin vierekkäiset, mutta kun just kerettiin noi SV:t hommata, niin ei nyt heti viittis laittaa niitä kiertoon.. No, täytyy jatkaa tuumimista!! :)
 
Mä jo lähes päätin, että meille tulis Bugaboon donkeyt, mutta onhan ne tuplana aika leveät, joten pitää varmaan mittailla että mahtuuko ovesta ulos. :hilarious: Mies ei oo yhtään innoissaan ajatuksesta että pitäis hankkia uudet vaunut, mutta toisaalta ei halua myöskään kantaa pientä repussa. Joten taitaa tuplat olla melkein ainoa vaihtoehto, jos tämä syliin asti saadaan.. Onhan tää vähän aikaista. :grin
 
Hei saanko kysyä, et miksi tykkäätte niistä vierekkäinistuttavista tuplista? Mulle kun on ollut jotenkin ihan ”no-brainer” että tuplat kantsis olla päällekkäin istuttavat... Tokihan kyse on makukysymyksistä, mut nyt jäin miettimään, että mitä mä en oo hoksannut ajatella?
 
No siis täysi makukysymyshän tää on ja vaikea tietää kokeilematta kumpi itselle paras. Nyt kun oon ite kokeillut ne päällekkäiset, niin toivon todella vierekkäisten olevan parempi vaihtoehto. Niistä ei tietty kokemusta ole. Päällekkäiset on raskaat, koska painopiste on pituussuunnassa myös siellä edessä alhaalla. Alimpana istuva lapsi ei välttämättä viihdy ollenkaan, tavaratila rajallisempi. Omaan käyttöön ei olleet vain mieleiset, kömpelöt ja hankalat.

Nyt kun ikäerokin on pienempi, niin vaunut tulee pidempään käyttöön ja saavat ollakin sitten mieleiset.
 
No siis täysi makukysymyshän tää on ja vaikea tietää kokeilematta kumpi itselle paras. Nyt kun oon ite kokeillut ne päällekkäiset, niin toivon todella vierekkäisten olevan parempi vaihtoehto. Niistä ei tietty kokemusta ole. Päällekkäiset on raskaat, koska painopiste on pituussuunnassa myös siellä edessä alhaalla. Alimpana istuva lapsi ei välttämättä viihdy ollenkaan, tavaratila rajallisempi. Omaan käyttöön ei olleet vain mieleiset, kömpelöt ja hankalat.

Nyt kun ikäerokin on pienempi, niin vaunut tulee pidempään käyttöön ja saavat ollakin sitten mieleiset.

Kuulostaa järkeenkäyviltä ajatuksilta, kiitos niistä. Pohdinnat jatkukoon. Onneksi tällä asialla ei nyt mikään hengen hätä ole. :happy:
 
Oon myös tuplia vilkuillut, mutta luulen että pitää odotella paljonko saa niihin rahaa kokoon että minkälaiset voi ostaa :D Kun ostettavaa muutenkin. Ja sairaalalasku oli aika järkyttävä viimeksi niin siihenkin pitää varautua. Mutta joo emmaljunga double viking 735 vois olla kivat tai nuo donkeyt mutta hintaa toko niillä. Toisaalta, jos pitää mahtua ne joskus autoon niin ei hyvät. Nuo phli&tedsit olis ehkä muuten kivat mutta vierastan kun vauva-aikana vauva on siellä isomman alla ns. Eikä isompi voi esim. Nukkua siinä. En tiedä millaiset rattaat ostaisi, että mahtuu autoon kaikkien lasten ja tavaroiden lisäksi. Tarttis oikeestaan kahdet uudet ne tuplat ja jotkin tosi pieneen menevät, joihin seisomalauta Meidän käytössä olevatkin menee pieneen mutta ei ehkä tarpeeksi.
 
Papuska, minä haluisin mieluummin vierekkäiset oikeestaan vain siksi, että minusta tuntuu aika ikävälle laittaa toinen lapsi melkein maanrajaan toisen istuimen/kopan alle. Ei nää sieltä mitään, tai se mitä näkee niin on tyyliin sen kopan/istuimen pohja ja takaosa. :sad001
Kovasti houkuttais ostaa kuitenkin ne Double Viking 735, ja jättäis noi SV:t ykkösrattaiksi, ettei tarviis ostaa tuplarunkoo, ykkösrunkoo, kahta istuinta ja koppa. Mutta toisaalta vikingin istuimet on ihan älyttömän kapeat. Huoh. En tiedä. :D
Onneks on vielä aikaa miettiä, tutkia ja tuumia!! :)
 
Mä myös nyt katselin noita double viking 735 ja samat ajatukset, eli ne ja super vikingit sitten jättäisi myös. Oikeastaan nyt kun taas selasin käytettynä kaikkia merkkejä, niin taidan päätyäkin vain emmaljungiin ihan siitä syystä, että ei huvita maksaa muista merkeistä ja saada haalistuneet kankaat. Miksiköhän on niin, siis että esim. Bugaboot, mountain buggyt ym. on aina niin ruman haalistuneita pienessäkin käytössä? :eek: meillä ollut pelkkiä emmaljungia monessa värissä eikä niissä kankaissa ole käytönjälkiä ollenkaan, sekä uutena ja käytettynä ostettuna. Luulis nyt että muutkin merkit vähän petraisivat siinä asiassa..

Vaunuhankinnan taidan jättää kuitenkin sitten syksyyn/alkutalveen, niin saa rauhassa pohtia ja valita ne just oikeet.
 
Tuo vaunu viidakko on kyllä aikamoinen. Toisaalta haluttais päällekkäin olevan kun kapeat mutta toisaalta vierekkäin olevat kun sitten näkee molemmat ja molemmat näkee maisemia yms.
 
Heh, meillä on ihan ensimmäisenä hankintalistalla uusi koti. Työt siirtyi mulla uuteen kaupunkiin, joten kodinmetsästys on käynnissä... toivottavasti tärppää, josko sen jälkeen toteuttamaan tuota vauvatarvikkeiden hankintalistaa :hilarious:
 
Oho Santso, teillä on vähän isompia hankintoja sitten tulossa. :hilarious: Tuleeko pitkä muuttomatka? Kelpais kyllä itellekin muutama lisäneliö, mutta eiköhän tälläkin pärjää toistaiseksi. :grin
 
Ibis, semmoinen parisataa kilsaa. :grin Kyseessä mun iloksi mun synnyinkaupunki ja tulevan esikoisen isovanhemmatkin asuisi siis samassa kaupungissa. Oikein mieluinen muutto siis, mutta tää asuntometsästys.... huhhei :hungover::hilarious:
 
Asunnon metsästys on kyllä rankkaa. Meillä esikoisen syntymän jälkeen päätettiin laittaa kaksio myyntiin ja ostaa uus. Melkein vuosi meni ennenkuin saatiin edellinen myytyä ja ostettua tuo isompi asunto, siinä vaan vielä täys remontti kesken. Kaikki ois tarkoitus laittaa uudelleen.
 
Takaisin
Top