Hankinnat

Voitteko kertoo tyhmälle xD esikoinen on ens joulukuussa 2v ja 1kk siis kun vauva syntyy.
Tartteeko rattaat mihin esikoinenkin siis istuu? Eikö sen ikäinen vielä tartte? :O

Meidän tyttö on nyt sen 2v1kk, ja ainakin toistaiseksi rattaat on ihan nappi juttu. Meillä liikutaan rattaiden kanssa todella paljon ja lapsi nukkuu tällä hetkellä päikkärit ainoastaan rattaissa. Lapset on kuitenkin aina yksilöitä siinä missä äiditkin. Mä koen rattailla liikkumisen helpoimmaksi tavaksi liikkua ja oon kokenut ihan lapsen syntymästä saakka, vaikka kaikenlaiset kantovälineetkin meiltä löytyy.

...vastasinkohan mä nyt ollenkaan sun kysymykseen... :hilarious:
 
Poika on jo 3v kun tää joulukuinen tulee ja nyt jo saattaa mennä viikko ettei käytetä rattaita. Tiet sulana niin poika lähtee lenkille potkupyörällä mielummin. Kaupunki reissulle on sit matkarattaat
 
Voitteko kertoo tyhmälle xD esikoinen on ens joulukuussa 2v ja 1kk siis kun vauva syntyy.
Tartteeko rattaat mihin esikoinenkin siis istuu? Eikö sen ikäinen vielä tartte? :O

Kaitsu_, meidän tyttö on vähän reilu 2v kun vauva syntyy ja koen, että me tarvitaan ehdottomasti tuplat. Lenkkeillään paljon koiran kanssa ja toisaalta käydään kaupassa/kaupungilla, niin koen helpommaksi että tyttö on turvallisesti rattaissa. Toki, voihan hän välillä kävellä vaikka ne tuplat sitten onkin.
ps. taidettiin aikanaan olla samassa marraskuisten ryhmässä? :)
 
Meillä tarkoitus hankkia tuplat kun neiti täytyy pikkukakkosen syntyessä 2v 6kk. Paljon kun kävellään ja liikutaan kaupungille kävellen niin ei millään jaksa kävellä,pyöräillä jne. Sekä ainakin tällä hetkellä vielä nukkuu paremmin päikkärit vaunuissa kuin sisällä.
 
Voihan kääk, tätä lukiessa aloin vasta miettimään ekaa kertaa, että joutuukohan tuota tosiaan tuplaostoksille :grin Rahanmenoa ei voi estää!
 
Muokattu viimeksi:
79FF1C4C-1BD1-4C0B-B133-C991931D5066.jpeg

Tää ois mun unelmaratas (Phil & Teds Sport). Tajusin just kun luin näitä teidän juttuja, et meillähän on aina ollut vain yhdet rattaat kerrallaan. Emmekä ole koskaan omistaneet vaunuja, vaan ollaan menty rattaisiin asennettavan pehmeän kopan kanssa. Tällä hetkellä meillä on Britaxin b motion 4 plussat. Ja haluaisin että jatkossakin pärjättäisiin yhdellä menopelillä.

Tykkään tässä P&T:n Sport-mallissa siitä, että samat rattaat mukautuu moneen (vauvalle, vauvalle ja taaperolle, taaperolle, kahdelle taaperolle), että niissä on automaattinen jarru ja että ne menee pieneen tilaan kasatessa. Tää ois jotakuinkin täydellinen malli siitä, että käyttöikä oisi melko pitkä rattaiden monimuotoisuuden vuoksi.

Tähän sais vielä muunlaisiakin yhdistelmiä, kuten kaukalon tai kovan vaunukopan, mutta en koe niiden olevan meille niitä tärkeitä rattaiden ominaisuuksia.
 
Noi olis kyllä kivat tuplat. Meillä valintaa hankaloittaa se että pitää olla kunnon tavarakori kun meillä ei ole autoa ja ostokset tehdään rattaiden kanssa. Niin pakko olisi olla vierekkäin istuttavat.
 
Kaitsu_, meidän tyttö on vähän reilu 2v kun vauva syntyy ja koen, että me tarvitaan ehdottomasti tuplat. Lenkkeillään paljon koiran kanssa ja toisaalta käydään kaupassa/kaupungilla, niin koen helpommaksi että tyttö on turvallisesti rattaissa. Toki, voihan hän välillä kävellä vaikka ne tuplat sitten onkin.
ps. taidettiin aikanaan olla samassa marraskuisten ryhmässä? :)

Kiitos vastauksesta :) joo oltiin vissiin molemmat siellä:)
Mun on varmasti myös pakko hankkia tuplat, nyt on emmaljungat ja siihen alas saisi eteen sen ratasosan mut en tiiänku haluisin ehkä vähän erilaiset, apua kun tästäkin tulee vaikeaa:grin:rolleyes:
 
Mä en vielä uskalla edes miettiä kauheesti hankintoja. Muuta kuin jos kaikki menee hyvin meillä on vaunut valmiina ja hoitopöytä ja imetystyyny ja vaatteita. Sitterikin. Turvakaukalo. Näitä juniorista jäänyt enkä oo myynyt ku aatellu jos tulis käyttöä.
 
Hmmmm, tämä tulee olemaan haastavaa... Edellisistä lapsista on jäljellä pinnasänky, autokaukalo (ostettiin -16 syntyneelle), kaukalopussi, villavaatteita (mun vanhoja, ihan vastasyntyneen kokoa) ja yhdistelmät joiden jousitus alkaa näin melkein 9vuoden jälkeen olemaan hyvin väsynyt. Taidan siis alkaa metsästämään vähän käytettyä Teutonian runkoa.
Meidän pienin on tämän neljännen syntyessä 2v9kk. En mä enää sen ikäisen takia tuplia viitsisi hankkia. Mutta tuo on kyllä aika hankala tapaus. Omaa tahtoa löytyy reilusti ja on hyvin omistushaluinen, joten pahin ongelma voi olla ettei suostu tulokkaan menevän hänen kärryihin. Mulla onneksi on auto käytössä (joskus mies lainaa silloin kun hänellä ei työautoa ole kotona) joten ihan aina ei vaunuilla liikuta.

Ainakin vaatteita tarvitaan ja sitteri. Eiköhän jotain muutakin tule tässä seuraavien kuukausien aikana mieleen :wink
 
Meillä lapset 2,5 ja juuri 5v. ja edelleen kiva, että välillä saa molemmat rattaisiin Riippuu varmasti siitäkin, että miten pitkiä matkoja tulee käveltyä.
 
Meillä lapset 2,5 ja juuri 5v. ja edelleen kiva, että välillä saa molemmat rattaisiin Riippuu varmasti siitäkin, että miten pitkiä matkoja tulee käveltyä.

Meillä tuo pienin jää kotiin kunhan mun äippäloma alkaa. Meidän lapset kun käy vuoropäiväkotia niin sieltä joutuu kuitenkin pois, niin mitä turhaan hakea paikkaa toisesta päikystä joksikin aikaa ja taas kun palaan töihin niin vaihto vuorolliseen päikkyyn. Meillä on tuossa ihan vieressä (max 100metriä kotiovelta) leikkipuisto jossa on tädit arkisin, joten sinne tuon nuorimman ajattelin laittaa. Ja keskimmäinen aloittaa elokuussa koulun eli sekään ei tarvitse hoitopaikkaa.
 
Ihanaa miettiä taas hankintoja :).
Meillä on myös nuo emmaljungan super vikingit, joten niihin sitte tarvittavat härpättimet, koppa, adapterit ja sadesuoja. Maaliskuiselle justiin tilasin navy dotsin kuomun, joten ehkä sellainen toinenkin sitten tarvitaan.

Tripp trappi sillä vauvaosalla vois olla kyllä kova sana. Tuoli kuitenkin täytyy ostaa, ja näyttää kätevälle että saapi vauvan pöydän viereen muiden kanssa :).

Muutoin ei paljoa lisää tarvita mitään. Paitsi ehkä pitkää pinnaa ja yöunta, mut niitä ei taideta myydä missään :p. Jaa niin ja jos jostain kummallisesta syystä tämä viimoinen oliskin tyttö, niin jotain hempeää tyttömäistä vaatetta ehdottomasti olis hommattava!
 
Meiän täytyy hankkia ihan kaikki. Paitsi ensisänky löytyy, semmonen ihana rottinkinen, jossa puuvillainen pitsireunainen kangas ympärillä. Kulkenut meidän suvussa.
Vähän huolestuttaa, miten mahdutaan meiän nykyiseen asuntoon kaikkien vauvantarvikkeiden kanssa vaikka neliöitä on runsaasti. Makkareita on kuitenkin vain yksi.
Imetystyyny hankitaan kyllä ensimmäisten joukossa vaunujen ja turvaistuimen lisäksi tietysti.
Kuinka moni on käyttänyt tai aikoo käyttää kestovaippoja? Kiinnostaisi kokemukset niistä. :)
 
Meiän täytyy hankkia ihan kaikki. Paitsi ensisänky löytyy, semmonen ihana rottinkinen, jossa puuvillainen pitsireunainen kangas ympärillä. Kulkenut meidän suvussa.
Vähän huolestuttaa, miten mahdutaan meiän nykyiseen asuntoon kaikkien vauvantarvikkeiden kanssa vaikka neliöitä on runsaasti. Makkareita on kuitenkin vain yksi.
Imetystyyny hankitaan kyllä ensimmäisten joukossa vaunujen ja turvaistuimen lisäksi tietysti.
Kuinka moni on käyttänyt tai aikoo käyttää kestovaippoja? Kiinnostaisi kokemukset niistä. :)

Meillä on myös vain yksi makkari, vaikka neliöitä paljon. Aika pitkälti sillä yhdellä makkarilla pärjää kyllä. Meidän esikoinen on nyt 2-vuotias ja nukkuu nyt omassa sängyssään joka on meidän sängyssä kiinni. Eikä meillä oo vielä ajatustakaan neidin siirtämisestä muualle. Hienosti menee vielä muutaman vuoden tuossa vanhempien vieressä. :happy:
 
Kuinka moni on käyttänyt tai aikoo käyttää kestovaippoja? Kiinnostaisi kokemukset niistä. :)

Mä olen käyttänyt molempien vauvojeni kanssa. Mutta kyllä siinä on työtä! Nyt kun näitä kaitsettavia on isompi lauma, niin suosiolla jätin kestoilun pois. Jos olis huono iho tms niin varmasti käytettäis kestoja vieläkin tämän pienimmän kanssa.
 
Meillä on myös vain yksi makkari, vaikka neliöitä paljon. Aika pitkälti sillä yhdellä makkarilla pärjää kyllä. Meidän esikoinen on nyt 2-vuotias ja nukkuu nyt omassa sängyssään joka on meidän sängyssä kiinni. Eikä meillä oo vielä ajatustakaan neidin siirtämisestä muualle. Hienosti menee vielä muutaman vuoden tuossa vanhempien vieressä. :happy:

Musta on niin hauska lukea kun monet pärjää pienessä tilassa ja lasten kanssa pitkään samassa huoneessa. Ihailen sitä. :) Me asutaan kahden lapsen kanssa neliössä ja aletaan kyllä hakemaan heti isompaa kun ollaan ultrassa käyty. Ja molemmat lapset omissa huoneissaan toinen 4 v ja toinen 1v7kk. Me vaan ehkä ollaan niin omaa tilaa rakastavia että hulluksi tultais pienessä asunnossa. :D
 
Me asuttiin kaksiossa kun esikoinen syntyi ja pärjättiinkin hyvin. Esikoisen sänky oli meidän sängyssä kiinni ja siihen sai pinnojen päälle hoitotason. Hyvin mahduttiin, tavoitteena oli kuitenkin saada isompi asunto. Miehen hermot ei kestäneet lelujen ja muiden ripottelua olkkarin ja keittiön lattialle. :)
 
Musta on niin hauska lukea kun monet pärjää pienessä tilassa ja lasten kanssa pitkään samassa huoneessa. Ihailen sitä. :) Me asutaan kahden lapsen kanssa neliössä ja aletaan kyllä hakemaan heti isompaa kun ollaan ultrassa käyty. Ja molemmat lapset omissa huoneissaan toinen 4 v ja toinen 1v7kk. Me vaan ehkä ollaan niin omaa tilaa rakastavia että hulluksi tultais pienessä asunnossa. :D

Meillä on siis yli 130 neliötä:wink. Asunto ei siis varsinaisesti ole kovin ”pieni”, tilaratkaisut vain vähän erilaisia. :joyful: Paljon yhteistä tilaa, esim . kolme olohuoneeksi määriteltävää tilaa. Makkari on tosi pieni, mutta siellä käydään vaan nukkumassa eikä muuta. Mä en tohon nukkumiseen kaipaakaan enemmän tilaa koska öisinhän nukutaan. Päivällä voidaan sitten hakea omaa tilaa, jos tarvetta on. Toistaiseksi siis ollaan hienosti pärjätty tällä. Ja tosiaan meidän neiti viihtyy mainiosti vanhempien lähellä, emmekä mekään ole sitä ongelmaksi kokeneet. Tuskin tuo teininä enää haluaa kylkimyyryssä nukkua. :happy:
 
Meillä on siis yli 130 neliötä:wink. Asunto ei siis varsinaisesti ole kovin ”pieni”, tilaratkaisut vain vähän erilaisia. :joyful: Paljon yhteistä tilaa, esim . kolme olohuoneeksi määriteltävää tilaa. Makkari on tosi pieni, mutta siellä käydään vaan nukkumassa eikä muuta. Mä en tohon nukkumiseen kaipaakaan enemmän tilaa koska öisinhän nukutaan. Päivällä voidaan sitten hakea omaa tilaa, jos tarvetta on. Toistaiseksi siis ollaan hienosti pärjätty tällä. Ja tosiaan meidän neiti viihtyy mainiosti vanhempien lähellä, emmekä mekään ole sitä ongelmaksi kokeneet. Tuskin tuo teininä enää haluaa kylkimyyryssä nukkua. :happy:

Aa. Noni. Tosiaan siis tilaa on. :D Toki meillä kuopus nukkui koko imetysajan vieressä eli 1v4kk. Sen jälkeen alkoi kyllä kaipaamaan sitä omaa tilaa. :)
 
Takaisin
Top