Hankinnat

Mä ostin hoitopöydän, halusin ehdottomasti! Ostin sellasen ikealaisen lipaston ja siihen hoitotason :) löytyy sitten käyttöä kun hoitopöytää ei tarvita. Mun mielestä tori.fi on ollut aika paljon tarjontaa, tosin riippuu missäpäin asustelee :) tänään ois tarkotus mennä vaunuja kattoon. Ne on isoin stressin aihe ollut hankinnoista, kun tuntuu etten tiedä yhtään mitkä ois hyvät. Emaljunga varmaan ainakin, tosin hinta voi olla kans aika hyvä :D näin yksinhuoltajana tai tuleva sellaisena ei oo välttis rahaa ostaa uutena just niitä... On tää vaikeeta :D äitiyspakkausta odotan saapuvaksi hetkenä minä hyvänsä:) :) pinnasänky löytyy jo, vaatetta jonkin verran.. Kaikki muu vielä hankkimatta, mutta jääpähän kesälomalle jotain tekemistä :)
 
Meillä on kaksosten jäljiltä vielä hoitopöytä. Täytyy vain raivata vauvan käyttöön.. :D
 
Minäkin ostin vaunut käytettynä. Kyllästyin pähkäilmään mitkä hankin niin katselin torista tarjontaa ja jo samana päivänä hain vaunut pois murto-osalla uusien hinnasta.

Ikeassa olisi tosiaan kivoja hoitopöytiä:
- lipastomalli: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90256727/
- kirjoituspöytämalli: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S69035889/

Näistä tuo kirjoituspöytämalli houkuttelisi, mutta onkohan sillä oikeasti sitten käyttöä kirjoituspöytänä? Tollainen monipuolinen olisi kiva ja tuossa on aika iso tuo hoitotaso, että siihen saisi muutakin kuin hoitoalustan käden ulottuville (ja muut tarvikkeet siististi laatikoihin).
 
Meillä on tuollainen stuva ja hoitopöytänä tosi hyvä. Kun ei hoitopöytää enää tarvitse, kerää valtavasti vain tavaraa.. :D Kun ei 1v lapsi vielä tee kirjoituspöydällä mitään. Itse ehkä ottaisin nyt lipastomallisen, mutta tyytyväinen olen tuohonkin ollut. Mahtuu hyvin kaksosten kaikki vaatteet ja tavarat, joten yhdelle lapselle on ruhtinaallisesti tilaa. Meillä on yksi iso vetolaatikko ja kaksi pienempää. Isoon mahtuu hyvin ulkovaatteet säilytykseen, kun niitä ei tarvita. :) Meillä on samaa sarjaa pinnasängyt ja niistäkin on tykätty todella paljon!
 
Minä ostin torista tälle kolmannelle kasaan taittuvan hoito"pöydän" jossa on sivuilla roikkuvia pussukoita vaihtovaatteille, vaipoille, kosteuspyyhkeille tms. Meillä kun ei muutenkaan vessaan saa ängettyä minkäänlaista tasoa niin kiva kun voi vaikka käytävälle vessan eteen avata tuon vaipanvaihdon ajaksi ja taittaa sitten piiloon :)
Esikoisella meillä ei ollu ollenkaan hoitopöytää, pelkkä hoitoalusta pesukoneen päällä kylppärissä. Kakkosella oli pinnasängyn päällä hoitotaso. Pitää kaikkien kanssa näköjään eri systeemit kokeilla - paitsi se perinteinen hoitopöytä :D
 
Meillä on tuollainen stuva ja hoitopöytänä tosi hyvä. Kun ei hoitopöytää enää tarvitse, kerää valtavasti vain tavaraa.. :D Kun ei 1v lapsi vielä tee kirjoituspöydällä mitään. Itse ehkä ottaisin nyt lipastomallisen, mutta tyytyväinen olen tuohonkin ollut. Mahtuu hyvin kaksosten kaikki vaatteet ja tavarat, joten yhdelle lapselle on ruhtinaallisesti tilaa. Meillä on yksi iso vetolaatikko ja kaksi pienempää. Isoon mahtuu hyvin ulkovaatteet säilytykseen, kun niitä ei tarvita. :) Meillä on samaa sarjaa pinnasängyt ja niistäkin on tykätty todella paljon!

Eikö tuo Stuva ole melkein lipasto jos jättää koko hoitotason laittamatta siksi aikaa kunnes alkaa pöytätilalla olla käyttöä? Täytyy ehkä lähteä Ikeaan paikanpäälle katsomaan :)
 
Meille ei tule hoitopöytää, pelkka hoitoalusta jota voi käyttää sitteb pesukoneen, lipaston, sängyn,sohvan päällä tai vaikka lattialla. Vauvan lipaston ylä laatikossa sekä kylpyhuoneen pesukoneen viereisessä kaapissa tilaa hoito tarvikkeille. Esikon kanssa oli hoitopöytä joka jäi loppujen lopuksi ihan käyttämättä.
 
Eikö tuo Stuva ole melkein lipasto jos jättää koko hoitotason laittamatta siksi aikaa kunnes alkaa pöytätilalla olla käyttöä? Täytyy ehkä lähteä Ikeaan paikanpäälle katsomaan :)

On juu, mutta ei ole saatu aikaiseksi ottaa hoitotasoa pois, kun on niin täynnä tavaraa koko ajan.. :D Ja on ehkä vähän hassun näköinen siten? :confused: Noh, kohta se vauva jo tarvitsee hoitopöytää, joten turha enää irrotella mitään.. :)
 
Meillä on mun vauva-aikainen hoitopöytä, joka ollut kaikilla meidän lapsilla käytössä. Siinä on kaksi isoa laatikkoa ja ne saa myöhemmin vaikka vierekkäin ja joskus olikin niin lastenhuoneessa. Monen vuoden ajan oli meidän vaatekomerossa ja kätevästi silloinkin sai laatikoihin tavaroita. Nyt hoitopöytä ollut kohta kaksi vuotta meidän makkarissa. Pojalle kun ei enää varsinaisesti tarvinnut niin alempaan laatikkoon olen laittanut hänen kirjoja ja ylemmässä sitten siirtänyt pieneksi jääneitä vaatteita ennenkuin olen vaatekomeroon laittanut. Pitäisi alkaa siirtämään poika tavaroineen omaan huoneeseen niin saisi hoitopöydän vauvan käyttöön. Onhan tässä vielä aikaa.
 
Meille ostettiin pumppu vasta sitten, kun kotiuduttiin sairaalasta. Tosin heti samana päivänä :rolleyes: Testasin sairaalassa pumppua ja kun heruin sille hyvin, niin halusin kotiinkin.

Mä ostin vaan ison kattilan missä keittelin tutit ja tuttipullot ja pumpun osat. Olihan siinä joka päivä aika homma. Saako tuommoisella laitteella esim. niitä pumpun osia ollenkaan vai pitääkö ne kuitenkin keitellä välillä?
 
Meillä mies kävi ostamassa pumpun minun ollessa vauvojen kanssa sairaalassa, kun kävi ilmi, etteivät osanneet rintaa syödä.
 
Sinulta kuitenkin Elaffy tuli maitoa ja sitten pumppasit sitä pulloihin syöttöä varten? Mietin tarvitseeko pumpun sitä varten, että esim. "isää varten" pumppaa maitoa jos itse saisi sitten nukuttua kun toinen valvoo ja pystyisi syöttämään rintamaitoa äidin nukkuessa? Tai jos äidillä on joku meno ja sitä varten haluaisi pumpata varastoon maitoa sitten myöhemmässä vaiheessa? Toki tämä kaikki vaatii sen että maitoa ylipäätään tulee, ja se selvinnee vasta kun vauva on sylissä? Kaikkea sitä ensikertalainen miettii :)
 
Maidon tulossa pääsääntöisesti pätee kysynnän ja tarjonnan laki. Suurin osa äideistä pystyy imettämään ihan normaalisti. :)

Minulla riitti maito kahdelle ihan hyvin ja heruin myös pumpulle tehokkaasti. Tytöt saivat käytännössä kaiken maidon pullosta ensimmäiset 4kk ja luonnollisesti myös isä syötti vauvoja. Kahden vauvan kanssa molemmat yleensä heräsimme yösyötöille, jonkun verran myös vuorottelimme yksin.

Kun tytöt siirtyivät rinnalle, hylkäsivät pullot kokonaan, eikä pullo kelvannut enää jossain vaiheessa ollenkaan. Onneksi nokkamukista pystyi sitten antamaan maitoa pakkasesta, jos olin jossain reissussa itse. Toki söivätkin siinä vaiheessa jo osin kiinteitä, joten kaikki ravinto ei ollut kiinni äidinmaidosta. Korviketta saivat vain muutamia kertoja vauva-aikana ihan hätätilanteissa.
 
Mä tilasin jo pumpun. Viimeksi en herunut käsikäyttöiselle pumpulle niin nyt otin sähköisen.
Meillä on pullosta annettu juurikin isä joinain öinä että sain itse nukkua vähän ja sitten jos itselle tulee pakollinen meno niin saa isä syöttää vauvan.
Imetys mulla ei montaa kuukautta kestänyt kummankaan kohdalla, kun maitoa ei vaan tullut tarpeeksi ja paino lähti laskuun. Esikoinen sai jo synnäriltä asti lisäksi lisämaitoa ja kuopus alkoi saamaan n.3viikon iässä.
Nyt toivon että imetys onnistuisi paremmin ja saisin imetettyä pidenpään, mutta katsotaan miten käy.
Ja pullojen yms sterilointiin on meillä käytetty ihan kattilaa, jossa mahtuu keittämään.
 
Täällä on myös pullojen yms sterilointiin käytetty kattilaa sen mitä pulloja on edes tarvinnut.
Itse olen niitä jotka ei heru kunnolla minkäänlaiselle pumpulle. Esikoisen aikaan imetys varmaan kaatui osittain myös tietämättömyyteen ja kun ei neuvolastakaan saanut apua. Ainoa jota imettänyt vain 3kk. Kakkonen ei huolinut pulloa eikä nokkamukia joten mun oli pakko olla aina paikalla. Kolmosen kanssa en voinut paljon olla pois kun pumpulla en juuri saanut irti ja korvike ei vauvalle sopinut. Oon jo nyt henkisesti valmistautunut siihen että vauvassa olen todellakin kiinni lähes ensimmäisen vuoden.
 
Takaisin
Top