Hankinnat

Meillä kans harkittiin noita Go Big vaunuja yhdessä Emmaljunga Super Vikingien kanssa. Vaunuasioissa suosittelen ehdottomasti kokeilemaan ja vertailemaan erilaisia vaunuja ja niiden toimintoja paikan päällä liikkeessä. Kävin Babystylessä hiplailemassa noita Go Bigeja ja Super Vikingeihin verrattuna tuntuma oli heti paljon muovisempi, kenkumpi ja tuntuivat kolisevan vähän joka suuntaan. En tiedä olisko Babystylessä saanut tingattua hintaa, mutta Lastentarvikkeesta saimme Emmaljungan paketin tingatuksi suunnilleen samaan hintaan, joten päätös oli aika helppo noiden kahden välillä.

Keväteväät: Kannattais ehkä valita yhdistelmävaunut työntömukavuuden mukaan piittaamatta autosta. Jos tuleekin turvakaukalolle ja sille sopivalle rattaalle myöhemmin tarvetta niin esim. Britaxin B-Agile/B-Mobile suht edulliset matkarattaat, joihin saa kaukalon, on ihan tarpeellinen lisä yhdistelmien lisäksi muutenkin autoilevalle. Ja ei nyt niiden rattaiden kanssa kannate hätiköidä, monet varmaan pärjää kaukalon kanssa mainiosti ilman yhteensopivia rattaita ja ne ehtii myöhemminkin hankkia, jos tarve vaatii. Meille vaan tulee turvakaukaloadapterit tarpeeseen kun kerrostalosta parkkipaikalle on aika pitkä matka kiikuttaa kaukaloa kotiin ruoka- ja vaippaostosten kera...
 
Keväteväät: Meidän esikoinen on syntynyt elokuussa eli aika samoissa mennään nyt tän kakkosen kanssa alun pukeutumisen suhteen. Mulla oli vauvalle 56-62 koossa teddy/fleecehaalari, joissa oli käännettävät hihat ja lahkeet. Sen lisäksi vaunuissa oli äp-makuupussi. Äp-talvihaalaria käytettiin ihan muutaman kerran talven aikana, kun pakkasta oli reippaasti. 68-koossa ostin alennuksesta vähän kevyemmän talvihaalarin, joka oli enemmän käytössä. Kun vauva oli reilu 4kk, tuli hurjat pakkaset ja aloin nukuttaa vauvaa sisällä, joten lämpöpussille ei ollut tarvetta ihan vauvana (käytettiin vain äp-makuupussia pikkupakkasilla). Kaukalopussi meillä oli ja se oli todella kätevä. Se on myös turvallisempi autoillessa, koska vöitä on hankala kiristää, jos vauvalla on toppavaatteet. Lämpöpussi hankittiin vasta, kun vauva siirtyi rattaisiin istumaan noin reilu 6kk iässä. Niin kauan pärjättiin äp-makuupussilla. Äitiyspakkauksessa tulee todella kivasti ulkovaatteita ja niillä kyllä pärjää ensimmäisen talven, jos ei välttämättä halua ostaa erilaista haalaria. Äp:n villapuku, vanupuku, töppöset ja tumput oli kovassa käytössä meillä ekana talvena. Tämmösiä kokemuksia meillä. Toivottavasti tästä on edes vähän apua :)
 
Meillä kans harkittiin noita Go Big vaunuja yhdessä Emmaljunga Super Vikingien kanssa. Vaunuasioissa suosittelen ehdottomasti kokeilemaan ja vertailemaan erilaisia vaunuja ja niiden toimintoja paikan päällä liikkeessä. Kävin Babystylessä hiplailemassa noita Go Bigeja ja Super Vikingeihin verrattuna tuntuma oli heti paljon muovisempi, kenkumpi ja tuntuivat kolisevan vähän joka suuntaan. En tiedä olisko Babystylessä saanut tingattua hintaa, mutta Lastentarvikkeesta saimme Emmaljungan paketin tingatuksi suunnilleen samaan hintaan, joten päätös oli aika helppo noiden kahden välillä.

Kiitos, täytyypä tutkia vielä noita Emmaljungia tarkemmin. Tarkoitus mennä seuravaksi ihan liikkeeseeen asti, mutta nyt teen vasta nettitutkimusta että tiedän mihin seikkoihin kiinnittää huomoita kun kokemusta ei ole näistä yhtään :)

Vaunuthan on joka päivä käytössä, niin haluan ostaa kerralla hyvät, siksi kaikki kokemukset on tervetulleita :)
 
Aloin miettimään tuota turvakaukalon valmistusajankohtaa. Ostettiin siis työkaverilta käytettynä kaukalo ja telakka. Laskeskelin heidän esikoisen iästä että kaukalo ei ehkä ole enää turvallinen. Osaatteko auttaa milloin tämä on valmistettu? Mut jokatapauksessa, tämä taitaa olla jo vanhentunut malli. Pitääpä kysyä onko sillä palautusoikeutta.. :wink
f0936d4879895b64e93c1e10f61c882e
 
Mä sanoisin, että valmistettu 2008. Meillä oli vielä kolmas "kellotaulu" missä numerot 1-12 ja siitä päättelin tuon ison olevan vuodet.
Viittä vuottahan noille kait suositellaan. Minä päätin, että me ei oteta esikoisen (käytettynä ostettua) kaukaloa käyttöön, kun 5v tuli täyteen viime kuussa.
 
Itse olen taas niitä jotka ei ole tykännyt yhtään äp-puvuista. Jotenkin ne ei ole istunut lapsille yhtään. Vanupuku oli meillä kaikilla väärän kokoinen just siihen aikaan kun sitä olisi tarvinnut. Esikoiselle ostanut aikoinaan talvihaalarin mikä mennyt nyt kaikilla. Pojalle ostin syksyksi (syntyi elokuussa) popin windfleecehaalarin ja sillä mentiin pitkälle kun niin lämminverinen. Nyt se sama odottaa vauvaakin. Meillä on talvella nukuttu ulkona jopa 5h päiväunia, joten vauva ollut lämpöpussissa, toppavaatteet ja villavaatteetkin tarvittaessa alla. Pitänyt ajatella että sitä lämpöä riittäisi koko unien ajaksi. Ihan kovilla pakkasilla vielä villapeittoa siihen päälle.
 
Samaa mieltä kuin Isabella84, en tykänny varsinkaan äippäpakkauksen talvihaalarista. Ihan liian iso pienelle vauvalle...
 
Meilläkin jäi äitiyspakkauksen haalarit käyttämättä. Esikoinen syntyi helmikuussa ja vaunuissa käytettiin aluksi kaukalopussia tai äp-makuupussia ja myöhemmin lämpöpussia. Kelin mukaan oli alla villahaalari tms. ja lisäpeittoa. Toisena talvena hankittiin sitten Reiman toppahaalari.
 
Onko muilla jo kaikki hankinnat tehty? Täällä ei vielä mitään ostettuna. Äitiyspakkaus tuli kyllä tällä viikolla. Vaunuja ja sänkyä oon katellu mutta mikähän siinä on että pitää tätä ostamista venyttää viimeseen asti. Pitäs kai sitä pikkuhiljaa uskaltaa jo alkaa valmistautua siihen että se vauva ois tosiaan nyt tulossa.
 
Meillä taitaa aika hyvin olla kaikki valmiina. Ostettu ei olla ihan hirveästi, kun talossa on jo tuplana ollut paljon tavaraa, mutta jotain on tarvinnut hankkiakin vielä. :) Paremmat vaunut ostetaan sitten, kun veronpalautukset saa..
 
Tällä hetkellä ostoslistalla ois tosiaan pinnasänky, turvakaukalo ja tod.näk. britaxin vaunut, sitte kylpypunkka ja hoitoalusta. Yritän nyt ostaa vaan pelkästään semmoset välttämättömimmät kun ei oikeen tiedä mitä oikeasti tarvii ettei tuu turhaa hankittua kaikkea. Oon yrittäny katella käytettyjäki tavaroita mutta ei tunnu löytyvän kaikkia kriteerejä täyttävää tai sitten maksavat niin paljo että sama jo ostaa uutena. Kirppikseltä aattelin vaatteita etsiä.
Ne epävarmat ostokset on hoitopöytä, sitteri, leikkimatto.
 
Kultahippu: täällä ei ole edelleenkään hankittu vielä mitään. Sen verran sain viikko sitten aikaiseksi, että tein jonkinlaisen listan, jolla pääsee alkuun. Kun on esikoinen vielä kyseessä, ei osaa suoraan edes mietti, mitä kaikkea tarvitsee ilman nettiä ja muistilappua
 
Meiltä puuttuu vielä vaunut (etsin tiettyjä käytettynä hyvään hintaan), sitteri, leikkimatto, itkuhälytin, rintapumppu, jne... Sitten paljon pientä sälää, mutta tarkoituksella jätän niitä äitiyslomalle niin ei käy aika pitkäksi. :) vaatteita en aio ostaa kuin sitten tarpeen mukaan, saan ystävältä lisää pieniä vaatteita, joten ne varmaan riittää yhdessä äitiyspakkauksen kanssa. Itse myös yritän katsella paljon käytettynä, eli lueskelen eri myyntifoorumeja säännöllisesti.
 
Meillekin esikoinen tulossa, mutta olen kavereilta kysellyt mitkä on turhakkeita ja mitkä tarpeellisisa ostoksia. Tietty jokaiseen perheeseen ei sovi samat jutut eli pitää niitä sitten vaan ite miettiä että tarviiko vai ei. Käytettynä ollaan ostettu kaikki, paitsi amme jonka kaveri halus mulle ikean reissulta ostaa. Ensimmäinen tästä ryhmästä on jo tänään synnyttänyt eli en kyllä ihan viime tippaan uskaltaisi hankintoja jättää. Ikinä ei voi tietää milloin vauva syntyy, vaikka raskaus olisi tähän mennessä edennyt normaalisti.
 
Tänään vihdoin tutustuin hieman netin tarviketarjontaan, josko sitä pian tekisi ensimmäisiä hankintoja.

Onko kenelläkään kokemuksia juoksurattaista? Emme ole mitään himojuoksijoita, mutta kävely- ja hölkkälenkillä käymme säännöllisesti molemmat, joten kuulostaa houkuttelevalta, että saisi vaunut mukaan ilman sen suurempia tuskia. Ainakin BOB revolution pro -rattaat kiinnostavat, ja niihin saisi ostettua erikseen vaunukopan ja ilmeisesti myös monet kaukalot saisi kiinni.
 
Millainen budjetti on? Bumbleridella on erikseen speedit, mutta myös perusmallilla voi juosta. :) alle 6kk ikäisten kanssa ei saisi juosta muutenkaan..
 
Meillä on ollut esikoisella Babyjoggerin summit x3:t. Ihan huippupeli! Menee tosi helposti kasaan, ihan mahtavat jousitukset eikä voisi olla kevyemmät työntää. Adaptereilla niihin sai kätevästi kaukalon kiinni, silloin kun ei vielä juoksenneltu ja käytettiin kaupparattaina. Jos jonkin miinuksen yrittää löytää, takarenkaat ovat aika ulkonevat eli kaupoissa ei ihan kaikkein kapeimmista hyllyväleistä mene. Meitä ei tosin tämäkään ole haitannut. :)
 
Täällä alkaa olemaan kaikki isoimmat hankinnat tehtynä. Postista odottelen vielä lämpöpussia, sähköistä rintapumppua, kaukaloa, hoitoalustaa ja hoitolaukkua. Jollyroomilta tilasin ja hyvään hintaan sain.:) vaunut, sänky+patja, kaukalon telakka, sitteri ja vähän vaatteita hankittuna.
Vielä vähän vaateita lisää, lakanoita, mahdollisessti unipesä, kylpyamme ja hoitotarvikkeita yms. Onhan sitä paljon hankittavaa vauvaa varten!
 
Minä ostin hiljattain yhdistelmävaunut (Emmaljunga Edge Duo Combit) ja nyt on sänkykin hommattuna. Tästä se lähtee :)

Kuinka moni aikoo hommata hoitopöydän? Vai missä olette ajatelleet vaipat vaihdettavan ym. hoitotoimenpiteet tehtävän? Itse olen ollut koko ajan sitä mieltä että hoitopöytä pitää ostaa, mutta niitä on niin vähän käytettynä myynnissä että kävin miettimään onko se jotenkin jo mennyttä aikaa?
 
Takaisin
Top