Hankinnat

Joo ostettiin pinnis viikko sitten kun löyty niin hyvä käytettynä :happy: meill on kaikki isompi nyt hankittu! Enään pullot ja tutit sekä itkuhälytin... sit kai öö on kaikki?
 
Ainiin, itkuhälytin! Olen sen hankkimisen nakittanut miehelle, joten tietenkään mitään ei ole sen suhteen tapahtunut :). Tosin kuulemma suunnittelee hankkivansa "walkie talkiet", koska niitä voi käyttää vauva-ajan jälkeenkin ja kestävät paremmin suomalaiset sääolosuhteet. Täytynee taas tökkiä aiheen tiimoilta, vaikka ei tässä vielä mikään kiire olekaan.
 
mä tein tänään hankitoja ex-tempore netissä... tilasin tuttipulloihin tuttiosat, dookyn vaunuverhon, jalkapeitteen (ko vaunujen mukana ei tullu semmosta mitä vois käyttää ilman koppaa), sadesuojan ja hyttysverkon ... sittenpä ei ois muuta kuin jotain pientä käyttötavaraa enää listalla kuten varulta korviketta pari prk, vanulappuja ja -puikkoja, keittosuolatippoja et ihan hyvällä mallilla hankinnat, tosin paljon löytyy kyl tavaraa poikien jäljeltä niin ei oo tarvinnu alusta lähtien hommata kaikkea :)
 
Ohhoh Maajo! Jos teillä on kohta korvikkeetkin ostettu niin täällä mennään aika jälkijunassa :grin.
Noo, kuhan sais nyt kriittisimmät kuten auton turvakaukalon, hoitoalustan pesukoneen päälle, 1 tuttipullon (ja sen korvikkeen) ja vaippoja niin luulen, että lisää voi sitten ostaa tarvittaessa. Vaatteita, nukkumishommat ja rattaat on vaan hankittu.
 
Sinna: aika hissuksiin nyt on noita hankintoja tullu tehtyy jos vertaa esikoisen ja junnun raskausaikaan kun ei oo silleen hoppuu ollu kun paljon löytyy tarvikkeita kotoo, ehkä suurin urakka on et pesee kaikki käyttöön taas 4vuoden säilösdä olon jälkeen
 
Huh huh! Olen vähän yrittänyt katsella käytettyjä tavaroita, ja ihmeellisiä hintoja ihmiset luulevat käytetystä ja kuluneesta saavansa. Esim. jo aika hurjan näköiseksi kulunut Ikean Antilop-syöttötuoli, uutena hinta 12,99, käytettynä 20 euroa. Joo, ei kiitos.
 
Joo, toi on tosi yleistä kun ettii käytettynä, että ihmiset kuvittelee saavansa sikahintoja vanhoista romuista :D itekkin oon katellut, että josko vauvalle kehdon tai pinniksen ostais käytettynä, niin ollaan kyllä saatu naurettua miehen kanssa niille hinnoille :wink
 
Marianne täällä löydetty hirmu halvalla pinnis paketti siälti
Pinnasängyn
Patjan
Peiton
Tyynyn
6 aluslakanaa
3 tyynyliinaa
4 pussilakanaa
Ja soiva lelu
Ja kaikki nämä vain 30€
 
Juu noissa käytetyissä on kyllä tosi paljon hintaeroja. Meillä työpaikan "kirppiksellä" joku myi jatkettavaa lastensänkyä otsikolla "Siisti ja hyväkuntoinen lastensänky 50e tytölle". Kuvassa oli ehkä 20v vanha jatkettava sänky joka oli liimattu täyteen prinsessatarroja ja maali oli lohkeillut. Ei vastannut ainakaan mun käsitystä siististä ja hyväkuntoisesta :D
 
Saman oon huomannut että käytetyistä saatetaan pyytää ihan sikamaisia hintoja. Ja "siisti" tai "uudenveroinen" on selkeästi tosi subjektiivisia käsitteitä. Meidän paikallisella fb-kirppiksellä pyörii etenkin hoitopöytiä, ja hintapyynnöt ihan naurattaa välillä. Lastulevyinen, kulunut ja muutenkin aika ruma oli just vähän aikaa sitten myynnissä varmaan 50 eurolla.

Tilasin Ozbabyn alesta Carriwellin topattuja imetysliivejä pari kappaletta, ja paketti saapui tänään. Vaikka en imetysliiveistä mitään tiedä, nuo vaikuttaa tosi hyviltä. Tilasin mustat ja valkoiset ja vaikka pähkäilin kokoa aika pitkään, taitaa nuo kuitenkin mennä vaikka tissit vielä tästä paisuiskin. Mukana tuli myös jatkopala, jolla ympärysmittaa saa pidennettyä tarvittaessa.
 
Kyllä tosiaan osaavat hintaa pyytää! Huh. Noh, ystäväni sanoi, että osti aikoinaan lapselleen käytettynä Stokken syöttötuolin ja myi sen maksamaansa hintaa korkeammalla pois vuosien jälkeen. Näemmä se ei ole hullu joka pyytää, mutta on noita silti turhauttavaa kahlata läpi.

Itse olen muutaman vaatteen ostanut punaisen ristin Kontti-myymälä/kirppikseltä ja siellä oli vaatteet hyväkuntoisia. Myös myytiin peruspinnasänkyjä aidosti hyväkuntoisina (ei purettuja reunoja ja patenttiratkaisuja) n. 20€ kpl. Tämä oli vantaalla uudessa Konttimyymälässä..
 
Meillä mieskin on herännyt hankintojen suhteen, vihdoinkin. Eilen sovittiin että otetaan joku viikonloppu ihan asiaksi käydä vähän kiertelemässä lastentarvikeliikkeitä plus ikeassa ja sillä reissulla hankitaan tyyliin kaikki mitä puuttuu. Vielä ei saatu päätettyä, milloin tuo mahdollisesti tapahtuu kun on niin monelle viikonlopulle jo ohjelmaa sovittuna, mutta eiköhän tässä n. kuukauden sisällä saada asia hoidettua. Meiltä puuttuu siis esim. pinnasänky, sitteri, joku peite lattialla makoiluun, harsoja ja pyyhkeitä ja sitten kaikkea tarpeellista pikkusälää kuten niistäjä jne.
 
Minäkin huomannut että esim kerran käytetyistä tms. Vaatteista jotkut pyytää oikeesti 30-50€ siis yhdestä vaate kappaleesta fb vauvanvaate kirppiksellä. Haloo, se on kirpputori...

"Hieman kulumaa polvissa" ja silti hinta jossain 20€

Itse oletan että jos on kirppis, niin sieltä saa suht halvalla kirppis hinnoilla vaatteita ja tavaraa.. :D
 
Tiita_ kyllä niitä kohtuuhintaisiakin on :) en minä sitä tarkoittanut etteikö olisi. Ite etsin samanlaista sänkyä kuin mikä esikolla on, niin olis sit mätsäävät. Sitä mallia myydään mm. Lastentarvikeliikkeessä ovh 129,00 ja jengi tosiaan aattelee, että kun se on lastentarvikeliikkeestä ostettu niin silti esim. Kahdella lapsella ollut, laita pureksittu ja yksi säätöruuvi rikki - tyyppisestä vois vielä pyytää 70 euroa :D musta se on vielä aika suolainen pyynti rikkinäisestä ja maalia kaipaavasta sängystä :D
 
Hei onko kukaan huomannu/ostanu/löytänyt koliikkituttipulloja??

Kyselin jo tokmannilta ja cittarista mutta ei oo... huomenna kattelen Prismassa mut jos ei sielläkään oo niin menee kyll sormi suuhun... varmaan jossain lastentarvike liikkeessä olis? Esikoiselle läysin silloin ihan tarjoustalosta...
 
Meillä on esikoisen jäljiltä Ainun Mam koliikkipullot ihan cittarista aikoinaan ostettu. Nyt uusin niihin vaan tutit vauvaa varten.
 
Samoin meillä on noita ainun mam anticolic pulloja näköjään.. tosin meillon aventin ja ainun peruspulloja noiden lisäksi, ostin nyt aventin pulloihin tutit kun niitä junnulla tuli käytettyä eniten.
 
Nii mut mie haluisin niitä semmosia missä on pohjassa se irrotettava venttiili ja käyrä/S-muoto.... esim Difraxin! Täytyypä tilata netistä jos ei muuten löydä
 
Takaisin
Top