Hankinnat

mä en oo noihin difraxeihin törmänny kyl kaupoissa ollenkaan
 
Nii voi olla että nykyään noi ainun yms pullot on yhtä hyviä... esikoisen kanssa :hilarious: 10v sitten mulla käytössä noita käyriä venttiilillä varustettuja pulloja ja ne oli tosi hyviä! Mutta kai täss ajas pullotkin on kehittyny ja voisi kokeilla noita missä se on vaan siinä tutissa se venttiili!
 
Maajo eiks tokulla oo tollasii mis on venttiili pohjassa? Mut ne ei oo tollasii käyriä mitä koliikki pullo nimityksellä se on vie.
 
Ainun pulloissa venttiili on pohjassa. Ihan tyytyväinen oon niihin ollut eikä oo vauvan masuvaivoja lisännyt niistä juottaminen. Mulla on lisäks ollut ihan ainun peruspulloja. Meillä esikoinen oli tissilapsi 8,5kk asti ja vain satunnaisesti sai pullosta ämmää tuona aikana, mut enimmäkseen silloin ihan pienenä käytettiin just noita anticolic pulloja. Tissittelyn neiti päätti itse ja sen jälkeen alettiin pullotella. Ikää oli tietty tuolloin jo niin paljon, että pulloilla ei ollut niin väliä :)
 
Ja nyt on tullu paljon uusia pulloja markkinoille, moni on kehunu aventin Natural pulloja hyviksi mut mie aattelin pärjätä noilla mitä jo kotona on valmiiina, esikoinen tykkäs perus ainuista eniten
 
Joo hyvä tietää! Mull oli esikoinen niin vaikea koliikki että oli lääkkeet ja kaikki.. siks ajattelin heti jo ettiä kunnon pullot!
 
Siis ei mun veli ja sen emäntä käyttäny vaan hommasivat niiten vauvalle ku sil oli jotain vatsavaivoja mitä ei oo kyl tänääkään päivänä lääkärit varmaks sanoneet mistä johtuu.
 
Mä ostin tuolle nuorimmaiselle Nukin nokkamukeihin sellaisia nokkia joissa on venttiili, mutta tyttö kun oli jo 1v siinä vaiheessa kun sai niistä juotavaa niin puri nokkaan aina isomman reiän ekalla syöntikerralla :D Eli hukkaan meni se koliikkiominaisuus. Tosin eipä se olisi meillä vatsavaivoja vähentänyt kun syy vaivoihin oli (ja on) allergiat.

Esikoinenhan oli julkisen terveydenhuollon mukaan koliikkilapsi ja vaippaan imeytyvä kakka normaalia. Tarvittiin ensin äidin burn out (ja itkuinen avunhaku yksityiseltä) ennen kuin julkinen puoli uskoi ettei koliikkipullot tai cuplaton pelasta mitään vaan sopivan ruokavalion löytyminen.
 
Meill autto kuplaton onneks ja kauratyynyt vauva mahalla yms sekä hironta hyvin pitkälle... mut silti ostin peltorin kuulokkeeet radio ominaisuudella ja etin hyvät pullot :rolleyes: ennenku oon ite siinä burnout tilassa :)
 
meillei oo ollu koliikkia mut hommasin noi anticolic pullot ihan vaan masuvaivojen takia ja ne kyl niitä helpotti kun kaverina oli disflatylit
 
En muista onko täällä ollut jo puhetta kestovaipoista, mutta onko joku ajatellut kestoilla tai onko joku jo äitiytyneistä sitä harrastanut? Mua kiinnostaisi kovasti kokeilla, mutta oon ihan pihalla kaikista termeistä ja välineistä jne. Onneksi tänään juttelin yhden aivan superin työkaverin kanssa. Hän on paikallisen kestovaippayhdistyksen aktiivi ja on jo aiemmin luvannut opastaa näissä asioissa, ja paljastipa jo keränneensä mulle jotain "laatikkoa" vaippatarvikkeista. Voitte uskoa että helpotuksen määrä on suunnaton :)
 
Mä olen osakestoillut nuoremman kanssa. Palaan asiaan vähän myöhemmin kun saan tytön iltahommat tehtyä.
 
Kuulen mielelläni lisää Aphrael :) Tää työkaveri laitto just kuvan siitä mitä tällä hetkellä on ja kuulemma lisää vielä tulee. Oletin että pari-kolme vaippapakettia olis tulossa mutta siellä olikin melkoinen arsenaali! Siis toki maksan niistä mutta hinta on huomattavasti alhaisempi kuin jos lähtis kaiken erikseen hankkimaan.
 
Joo muakin kiinnostais... ehkä :) lähinnä ehkä se voiko ostaa käytettyjä vaippoja? Tai voiko niitä käyttää sisarusten kesken lapselta toiselle?
 
Eipä tuo lapsi saa nyt iltapalaansa syötyä eli vastailen jotain nyt jo..

Eli vaippoja voi ja kannattaa ostaa käytettynä. Imukyky vain paranee pesukertojen mukaan kun käyttää oikeita pesuaineita. Ja hygieenisiahan nuo ovat kun kuumassa pesee.
 
Mä ostin monta erilaista vaippaa, että löytyi omat suosikit ja parhaiten lapselle sopivat. Suosikeiksi valikoitui pääasiassa taskuvaippoja eli samalla systeemillä toimivia kuin äitiyspakkauksen vaippa on. Lisäksi yksi all-in-one -vaippa oli ihan huippu, mutta niiden yleisongelma on, että kuivuvat tosi pitkään. Meillä ei siis ole kuivuria. Koitan kaivella noiden omien suosikkien merkkejä jostain muistin sopukoista kunhan saan ton lapsen tosta vierestä laulamasta sänkyyn :wink
 
Mä pesin vaipat sekaisin vauvan vaatteiden tai muun 60 asteessa pestävän pyykin seassa. Välillä sit 90 asteen pesu. Tahrat tarvittaessa käsittelin sappisaippualla. Kakka siis ensin pönttöön tai vedellä huuhdoin ja sit väljästi kuivumaan ellei ollut juuri alkamassa kone pyörimään.
 
Oliks sulla jotain pusseja mukana reissuissa vai miten hoidit tilanteen jos olit kylässä eikä vaippoja päässyt huuhtomaan? Nii ja montako vaippaa pitäis olla olemassa?
 
Takaisin
Top