Hankinnat

18e1e44cd412c7f7b4821863c73dabc2
Tämmönen hankinta tuli tehtyä. :)
 
Vielä tuohon pumppukeskusteluun sanoisin, että käytetyt pumputkin on ihan hyvä hankinta jos epäilyttää, että tuleeko käytettyä - ei sitten tartte maksaa uudesta. Kaikki osat kuitenkin rintaan ja maitoon kosketuksiin joutuvat osat kuitenkin desinfioidaan keittämällä, niin ovat ihan hygieenisiä. Mulla oli jo pumppu valmiina esikoisen synnyttyä ja oli se kyllä hyvä kun maito nousi heti kotiin tultua niin kohinalla enkä ois siinä kotiintulohärdellissä kyl osannut lähtee kaupasta ettii oikeanlaista pumppua. Oli ihanaa kun ei tarttenut heti olla menossa mihinkään kun pääsi synnäriltä kotiin.
 
Joo mä olen juuri tuon vuoksi valikoinut jo valmiiksi niin sit on voinut pyytää ketä vaan tuomaan jos tarve yllättää. Mä olen sen alun paineen lypsänyt ihan käsin hukkaan ettei liikaa vahingossa provosoi maidontuotantoa lypsämällä liikaa.
 
KIIAMARIA, Paljonko maksoi Mauri Kunnaksen vauvakirja? Tosi kivannäköinen.

Laittakaa paljon kuvia tänne hankinnoista jos suinkin jaksatte, sillä niitä on jännä katsoa ja saa ideoita. :happy:
 
Sinnna, ostin Prismasta ja maksoi vain 19.90. Löytyy myös vaaleansininen ja vaaleanpunainen versio tuosta kirjasta. :)
 
Mä lypsin nuoremman kohdalla ihan käsin, ja must heru paljon paremmin kuin pumppua käyttäessä. Oli mulla pumppuki, mut onnistun sen sit hajottamaa ja siihen hätään oli sit pakko lypsää käsin. Oli nänni ihan verillä eikä kärsiny sillä sitten imettääkää. Ja lempein tapa se nännille olikii :) Pakkasee sit laitoin lypsetyt maidot, mut hukkaa ne silti meni ku ei opetettukaa nuorempaa tuttipullolle ja rintamaito ei kevannu nokkamukistakaan. Täl kertaa houkuttais maidonluovuttaminen sairaalaan, mut sit taitaa olla pakko käyttää pumppua. Pitää sitä sit synnärillä kysellä, et kelpaako käsin lypsetty ollenkaan.
 
Mä en taas esikon aikaan saanut käsin lypsettyä yhtään mitään :O. Pumpulle heruin joten kuten. Mut en koskaan mitään älyttömiä määriä saanut pumpattua. Normisti jonkun 60ml (alkuun jonku 20ml) ja sit kun piti jossain käydä ilman vauvaa, niin pitikin alkaa hyvissä ajoin keräänään eväsvarastoa hänelle :P
 
Mäkään en juurikaan oo pumpulle herunut. Jos piti enemmän saada talteen, niin piti imettäessä pumpata toista puolta..
 
Mä tilasin tämmöisen vauva kirjan jo joku aika sitten :) tääkin olin kauhean suloinen! Sekä hauskoja kohtia kirjoitettavaksi kuten kun synnyin litra maitoa maksoi? Pääministerinä oli? Kuinka vanhempani tapasivat?
 

Liitteet

  • 1443951691360471541250.jpg
    1443951691360471541250.jpg
    747.1 KB · Katsottu: 42
Mä tilasin tämmöisen vauva kirjan jo joku aika sitten :) tääkin olin kauhean suloinen! Sekä hauskoja kohtia kirjoitettavaksi kuten kun synnyin litra maitoa maksoi? Pääministerinä oli? Kuinka vanhempani tapasivat?
 
Mulla oli esikon kanssa käytössä Medelan keltainen rintapumppu missä saa herutuksen käyntiin tiheämmällä painamisella enne normirytmiin siirtymistä. Lisäksi siinä on pehmeämpi se tissin ympärille tuleva osa niin istui paremmin kuin kokonaan kova (siinä tuli myös se mukana). Sain sen siskolta ilmaseks, kun sillä ei tullu oman lapsen kanssa maitoa yhtään, joten uusi oli vaikka käytetty. Lainasin sitä myös kaverille (hänellä oli nuorempi lapsi joten imetti kun en enää itse imettänyt), jolla ei oman pumpun kanssa homma toiminut mutta tolla mun vehkeellä kyllä (eli pesut ja keittämiset välissä, ni onnistuu kyllä). Ja meillä on siis totaalisen erikokoiset tissit:joyful:

Mulla tuli maitoa niin paljon, että olen kanssa miettinyt maidon luovuttamista sairaalalle kakkosen kanssa, ja silloin saa ymmärtääkseni kaikki pumput ja tavarat sairaalalta.
 
Määä tahdon nyt-pian-ihan-heti kaapin että ois tilaa sit jossain vaiheessa järjestellä vaatekaappeja uusiksi kuhan saan ajatukset sille tolalle et uskallan luottaa siihen et nyytti saadaan syliin tammikuussa
 
Mun pitäis kai siirtää esikoisen huoneesta lähes tyhjillään oleva korkea lipasto nuorimmaiselle vaatelipastoksi niin nuorimmaisen lipasto vapautuu vauvalle. On siis ostettu alunperin toimittamaan samalla myös vaipanvaihtopaikan virkaa kun on sopivan kokoinen. Jos löydettäisiin _se_ talo niin sit ostettaisi vaan tulokkaalle samanlainen lipasto, mutta tänne ei mahdu..
 
Ehkä mä heilun huomenna täällä vähän mittanauhan kanssa ja järjestelen paikkoja uuteen uskoon (eikös huonekalujen siirtely ole juuri sopivaa hommaa saikulle :wink ).. Jos pjstäis polttopuuksi yhden nojatuolin jne :wink
 
Takaisin
Top