hankinnat vauvalle ym..

Satsuma: Me ei olla itse tilattu, mutta ostin kaverilta yhdistelmät jotka on tilattu juurikin Saksasta. Ne on ostettu täältä http://www.kidsroom.de/epages/Kidsroom.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/Kidsroom/Categories&Locale=en_GB eikä kaveri ainakaan moittinut. Sisko on tilannut kakalo-turvaistuimen Virosta mutta en muista mistä, ei moittimista siinäkään.

Muuten me tilaillaan kyllä paljonkin esim. e-baysta Englannista kaikenlaista, turvallisin mielin uskaltaa tilata ainakin silloin kun maksu tapahtuu Pay Palin kautta.
 
Tutut kans tilasivat vaunut ja turvakaukalon Saksasta, olikohan se Baby online shop nimeltään? Kuulemma systeemi toimi hyvin ja luotettavasti, tuotteet tuli perille ja oli edullisia Suomeen verrattuna. - En vaan itse hoksannut ainakaan tuolta nettisivulta mistä kielen sais vaihdettua englanniksi, saksan taito vähän ruosteessa lukioajoilta [8|] 
 
http://www.babyonlineshop.de/
 
Tuossa linkki sinne baby onlineshoppiin. Minä oon tilannu tuolta turvakaukalon, rattaat ja samoilla postareilla vielä syöttötuolinkin. Toimitusaika on pitkä, turvakaukalolla se oli 8 viikkoa. Ja rattaat +syöttötuoli 6 viikkoa. Sivuston kieltä ei saa vaihdettua englanniksi, mutta asiakaspalvelu toimii myös lontoon murteella, jos tilauksessa on ongelmia. Minä en ole lukenut koskaan sanaakaan saksaa, mutta ymmärrän kyllä kaiken nettishoppailun kannalta oleellisen luettuna. [:D] Sivusto on oikeasti todella selkeä myös kieltä ymmärtämättömälle, kun tietää mitä on tilaamassa.
 
google kääntäjällä saa jotenkin ymmärrettävän suomen kielen version[:D]
 
Tuota babyonlinea katoinkin jo aikasemmin, ja siellä olis oikeet mallit ja hintakin ok, mutta kun ei taida enää jäädä oottamaan tommosta toimitusaikaa. [:@]

Ei se auta kun käyttää kaikki (työ)aika nettikauppojen ettimiseen. [:D]
 
Ja toimituskulut Suomeen tuolla on 40e/lähetys. Ihan yhtä pikkujuttua ei ehkä siis kannata tilata. [:D] Onneksi osasin olla riittävän ajoissa liikkeellä tilausteni kanssa, kun tiesin paikan toimitusajat.
 
Oletteko hommanneet sellaista villahaalaria väliasuksi? Mietin että sellainen vois olla kiva talvivauvalle. Minkähän kokoinen sitä kannattais ostaa... Olisko joku 70 cm hyvä, vois mennä vuoden pääsä talvenakin vielä? Ruskovillan villahaalarit on kuulema takuuhyviä (ja kalliita), mutta on kait niitä muitakin hyviä? Etua tietysti olis jos se ois kotimainen ja laadukasta materiaalia. 
 
Meidän P-P:lle on isomummo kutonut villahaalarin. [:D]
 
Marketeissa myydään ainakin Kivat-merkkisiä villahaalareita ja ne on paljo lämpöisempiä väliasuina kuin fleece.
 
Minä oon kutonu O-J:lle 7 veljeksestä välihaalarin Novitan talven lehdessä olleella ohjeella. Todella helppo ohje aloittelijoillekki.
 
Tällä hetkellä hankittuja:
-hoitopöytä + alusta n.120e
-pinnasänky saatu kaverilta
-kirjahylly n.50e
-leluja, vanhoja ja saatuja
-vaatekaappi n.80e
-vaatteita saatu jokapuolelta
-rintareppu n.40e
-syöttötuoli n.25e
-lattia lelumatto n.25e
-pinnasänkyyn suoja ja lakanoita ja vilttejä n.80e
-tuttipulloja saatu
-rintapumppu, oma vanha
-turvaistuin n.300e

sitten ollaan vauvan huone maalattu ja laitettu valkoinen laminaatti ja tietysti uusia tauluja ja lamppuja ja matto yms. n.200e.

Semmoiset tavarat jotka on ollu meillä tosipaljon käytössä aina on:
-rintareppu
-ei sähköinen rintapumppu
-harsot
-rintsikka suojat

nämä tuli nyt mieleen...
 
Viikonlopun reissusta löytyi mukaan hoitoalusta ja kotiutuessa matkalta vielä matkasänky [:D].
Kaukalo odottaa vanhempien luona ja isä rakentaa parhaillaan kissasuojaa pinnasänkyyn.

Nyt meiltä ei puutu enää kuin kaikkea pientä, pitänee nekin tässä hankkia jos sattuu se lähtö tulemaan etuajassa niin ei miehen tarvitse lähteä yksin ummikkona haahuilemaan kauppoihin [;)].

Lähinnä siis harsoja, voiteet, kuumemittari, vaippoja, vaipparoskis, liivinsuojuksia, puhdistuspyyhkeitä... Sitten ajattelin ostaa Aventin aloituspakkauksen jossa on muutama tuttipullo tutteineen ja ensitutti ja pulloharja. Pullot on koliikkipulloja JOS sattuu että niille on tarvetta niin on valmiina. Siskonpojan koliikkia kun viime talven seurasi vierestä niin tekee mieli varautua... Ja kun/jos koliikkia ei ole niin nuo pullot on minusta paremman mallisia kuin tavalliset pullot [8D] (johtunee vain siitä että totuin niihin viime talven aikana).

Mitäs muuta? Itkuhälyttimien kanssa meillä kävi ylimääräinen kiemura: ostin huuto.netistä Philipsin hälyttimet, kun ne tuli niin mies alkoikin miettimään että onko hänen Cobran radiopuhelimissa itkuhälytintoimintoa, kun ne olis niin kätevän kokoiset ja kantavuus on parempi. No eihän niissä ollut, mutta samana päivänä piti käydä verkkokaupasta ostamassa semmoiset missä on ja möin ne Philipsit sitten pois... [:D] Pitäähän niitä miehellä olla leluja, mutta en kyllä hanttiin pistänyt kun nuo nyt vaikuttaa niin hyviltä.
 
Mitä aiotte varata synnärille lasta varten vaatetusta - tästä oli jonkin asteista keskustelua aiemmin, mutta onko tullut selkeämmäksi? Eli ulkovaatetusta mitä ja mitä sen alle? Oma pää lyö tyhjää - riittääkö joku potkuasu toppahaalarin alle, jos kyseessä vain siirto lämpimähköön autoon, vai pitääkö laittaa vielä joku välipukine?
 
Rodukka: Ilmeisesti olisi suotavaa olla se perusvaatetus, väliasu, haalari ja vielä peitto tai vastaava. Ainakin jos on kovasti pakkasta. Pitää vielä kysellä viisaammilta kokemuspohjaa, mutta tämmöinen oli viimeisin lukemani ohje vauvan kotiutumisasusta talvella. 
 
rozie: Eikö se tukehdu siihen kamamäärään?! Vai toimiiko vauvan lämpötilansäätö ja aineenvaihdunta jne niin eri tavalla, että se on siksi puettava noin? Jostain luin, että ei nyt kovasti kummempaa tarttis kuin mitä itsellä on ja tuo on kyllä tuplat siihen...
 
Niin ja sitten paniikki alkaa iskeä kun tuntuu että pitäisi hankkia sitä ja tätä, eikä vaan voisi vähempää kiinnostaa lähteä jonnekin shoppailemaan työpäivän päätteeksi. Ja mitä helkkaria niillä harsoillakin tehdään, puklurättejä? Huoh...
 
Pienen kaivelun jälkeen löysin ainakin yhden ohjeistuksen, tämä ei ole sama kuin yllämainittu, tuon taisin saada perhevalmennuksessa suullisesti kun en löydä. Mutta tässä:

-Alusasu (esim. bodypuku)
-Paita ja potkuhousut tai potkupuku
-Myssy ja makuupussi; kylmällä ilmalla lisäksi villatakki, kevyttoppapuku tai toppapuku

Lisäksi löysin perusohjeen että aina yksi vaatekerta enemmän kuin itsellä on.

Pitää muistaa että kotiudumme näillä näkymin tammikuussa ja pakkasta voi hyvinkin olla paljon. Toisaalta taas voi olla kova viima tms... Pieni on tottunut melkoisen paljon lämpimämpiin oloihin tuolla masussa [:)].

Itse ajattelin kysyä vielä neuvolastakin ohjeistusta tuohon, näin ensikertalaisena kun on melkoisen hukassa. Jatkossahan se kokemus opettaa minkä verran juuri meidän vauva tarvitsee vaatetusta.
 
Rodukka, joo eikös sitä suositella että pienellä vauvalla pitäis olla aina (ainakin talvella) periaatteessa yksi vaatekerta enemmän kuin sulla itselläsi, koska niiden lämmönsäätely ei toimi vielä. Eli varmaan kun ekka laitat sille vaipan päällle alusvaatteet eli vaikka pitkähiasen bodyn ja sen päälle jonkinlaisen potkuhousupuvun, niin sen pääälle vaikka joku villahaalari väliasuksi, tai neuletakki ja villahousut, ja sitten päälyvaatteeksi haalari. Ja lämmintä automatkaa varten voi tietysti riittää semmonen fleecepussikin. Eiks nää noin suurinpiirtein mene?! Oon kyllä iteki näiden kans vielä vähän monttu auki... mutta eiköhän se vauva sitten opeta [:D] Kun se on vain pieni ihminen, ei sen enempää, joten ei sen pukeminen ole mitään ydinfysiikkaa kuitenkaan [:D] Vähän miettii että olisko itsellä kylmä noissa vermeissä, ja sitten ehkä lisää varalta yhden lisäkerroksen pikkuiselle jos tarvii.

edit rozie kerkeskin jo yhtä aikaa vastata samasta asiasta [:)]
 
Heh, pitää vielä kertoa että justiinsa tuossa lajittelin vauvan vaatteet lipastoon, niin meinas kuitenki paniikki iskeä ku siinä mietin että mitähän tänki vaatteen kanssa sitten pitäis pukea ja montako kerrosta jne... [:-] Ei tää ensimmäisen lapsen vastaanottaminen ole helppoa [:D]
 
ALKUPERÄINEN: Sadepilvi

Heh, pitää vielä kertoa että justiinsa tuossa lajittelin vauvan vaatteet lipastoon, niin meinas kuitenki paniikki iskeä ku siinä mietin että mitähän tänki vaatteen kanssa sitten pitäis pukea ja montako kerrosta jne... [:-] Ei tää ensimmäisen lapsen vastaanottaminen ole helppoa [:D]

 
Mulla tuli ihan sama, siitä tuo aiempi ihmettely...
 
Kiitos kaikille vastauksista - otan perussäännöksi tuon itse +1 vaatekerta :) - ja eikun shoppaamaan....
 
Mä kyselen taas suosittelujen perään. [:D]

Onko kellään hyvää ideaa PIENEEN kokoon taittuvista matkarattaista, joihin saisi helposti kiinnitettyä joko Britaxin Baby Safe Plussan tai Maxi Cosin Cabriofix kaukalon..? Jompi kumpi kaukaloista on hankinnassa, ja pitäisi löytää niihin hyvät matkarattaat.

Vaihtoehdot kun on uuden auton hankinta tai pieneen tilaan mahtuvat rattaat, niin josko kuitenkin yrittäisi päästä halvemmalla...
 
En osaa kyl vastata satsuman kysymykseen joten kysyn oman [:D] Millanen on hyvä hoitolaukku joka roikkuu siitä vaunujen työntöjutusta? Ku oon katellu jotain niin mun mielestä ne on ihan perus laukkuja jotka vaan maksaa enemmän? Et onks olemassa jotain ihme versioita jotka on jotenkin tosi käteviä? Jos ne on vaan tommosia normilaukkuja kaikki niin sit ostan semmosen peruslaukun jostain halvalla..
 
Takaisin
Top