hankinnat vauvalle ym..

citronella

Satasella mukana keskusteluissa
Haluaisin tietää mitä kaikkea muut ovat jo ostaneet vauvalle.. onko jotain turhia juttuja ja ehdottomia suosikkeja. :)
Ihan vaikka listata hankinnat ja vaikka vähän hintojakin.
 
Meillä ei vielä paljon mitään ole kotona, tuntuu että ollaan ihan jäljessä kaikista muista [8|] Kaikki vähä on hankittu käytettynä tähän asti. Vaunut on, niistä onki enempi tekstiä tuossa omassa ketjussaan, ja kaverilta on tulossa turvakaukalo+matkarattaat, ja kaverilta kans ostettu manducan kantoreppu käytettynä. Sitten hoitopöytä saatiin ilmatteeks, mutta siihen tarvitaan vielä semmonen hoitoalusta ja kaikenlaista pientä värkkiä ja tarviketta isot pinot... Niin ja sitteri saadaan kans käytettynä. Isommista hankinnoista kylpyamme ja pinnasänky puuttuu vielä. Pinnis varmasti ostetaan käytettynä joltakin. Paitsi patja pitää tietty ostaa uus ja kaikenmaailman lakanat sun muut. Vaatteita oon kirppareilta ostellu jonki verran ja kutonut käsivarteni kipeiksi. En tiiä yhtään pitäskö vielä vaatetta käydä hankkimassa, vai pärjäiskö näillä jo alkuun.

Mutta että on sitä hankintaa vielä edessä, vaikka tärkeimmät sinänsä alkaa olla jo sovittuna [8|] Kestovaipat sitten ihan oma lukunsa, en jaarittele tähän niistä.

Pitää vielä kysäistä että meinaatteko muuten hommata sellasta leikkialustaa, missä on semmonen lelukaari??
 
me ollaan ite ostettu turvakaukalo autoon, 200e kestovaippoa (uutena kun en tajunnu niistä mitään enkä kerkiä juoksemaan kirppiksiä kestojen perässä niin on semmonen hyvä lähtö varasto mitä ajan kanssa täydentää) ja kirpparilta kassillinen vaatteita. Muut onkin sit kulkeutunut äitiltä kun se kirppiksiä kerkiää kiertelemään ja anopilta ja sukukin on jostain saanut niitä kaivettua vaikka lapset jo reippaasti yli 18v. [:D] Leikkialustankin oli äiti kirpparilta kivan ostanut. Vaatteita en kyllä aijo hommata enää yhtään! Sit ku ei enää mahu niin sit uusia. Se amme ja vaunut pitäis vielä hommata. Ja saada toi muksun huone valmiiks (seinään afrikan eläimiä maalata ja vaatekaappi tai lipasto tai joku..) Kantoliina ja reppukin jo on. Kummitädin kaverilta pitäis pinnasänky hakea mut senkin kerkiää kun eka siinä poksissa nukkuu. Jaa niin no tietty rintapumppu ja joku itkuhälytinkin mut nekin kerkiää. Alkaa olee sillei kun ton huoneen saa valmiiks niin sit siinä ennen syntymää ostokset ja loput sit shoppailla rauhassa vauvan kanssa...(rauhassa shoppailla vauvan kanssa...hmm..meniköhän tää nyt ihan oikein [:D])
 
Vaunuista on kaupat sovittuina, vaikken niitä virallisesti ole vielä itselleni saanutkaan. (Emmaljunga Cerox vaunut, 150 e ja varavaunuiksi mummolaan 50 e yhdistelmävaunut)

Kestovaippoja ostettu kirpparilta ja tutuilta iso kasa, niihin olen tuhlannut jo 45 euroa. Mutta noilla pärjääkin jo varmasti monta kuukautta.

Vaatteita olen ostanut kirpparilta yhteensä parilla eurolla, bodyja, tumppuja, sukkia... Muut on tullut kierrätettynä tutuilta.

Ja pinnasänky tulee käytettynä.


-Lisätty hintoja-
 
Hankintoja olaan tehty pitkin kesää ja syksyä. Vaunut ,sänky ja hoitopöytä ostettiin uutena. Sitteri,turvakaukalo ostettiin tuttava perheeltä käytettynä. Vaatteita olen saanut käytettynä ja ostanut uutena jonkun verran uutena, ei malta olla ostamatta[:)] Vielä on hankkimista amme ja tarvikkeita hoitopöytään. Pitäis ensin saada kasattua hoitopöytä. Asutaan 63neliön kaksiossa niin tilaa ei ole kauheasti niin ollaan yritetty maltaa tavaroiden kasaamista. Nyt kohta ei jaksa ottaa vaan haluaisi jo laittaa kaiken valmiiksi[:)][:)] Rahaa hankintoihin kyllä saa menemään onneksi on ollut mummut ja ukit innokkaita sponsoroimaan ostoksia[:)][:)]  

 
En tiedä mikä on, kun en ole hankkinut vauvalle YHTÄÄN mitään vielä, eikä ole tehnyt mielikään. On tunne, että vauvan syntymään on vielä niiiiiiin kauan aikaa, että ehtiihän sitä. Vaikka sitten sen synnyttyä :-P

Jotain vauvanvaatteita ja kestovaippoja on tulossa kumppanini exältä (jee, liennytystä on tapahtunut kun välit olivat lievästi sanoen viileät pitkän aikaa) ja varmaan saan yhtä ja toista kun kyselen tuttavapiirissä.... minulla oli aikanaan satojen vauvaperheiden nettituttuverkosto, ja jäljellä on kuitenkin vielä kymmeniä vaikka en juuri yhteyttä pitelekään paitsi facebookissa. Ei kuitenkaan tee yhtään mieli VIELÄ kysellä.

Tämä saattaa olla varovaisuutta kun keskenmenoja on ollut niin paljon, vaikka muuten ajattelenkin että keskenmenon erityinen riski on nyt ohi (kun alkuraskaus on ohi) ja hehkuttelen avoimesti iloani ja odotustani. Ehkä alitajuisesti en uskalla vielä materiaalisesti varautua? Ja meillä ovat asumiskuviotkin niin epäselvät, että ei oikein tiedä "mihin kotiin" sitä pesää alkaisi rakentaa. Sekin saattaa vaikuttaa.

Ja kyllä tämä on sitäkin, että tiedän ettei siinä alussa juuri mitään tarvitse, ja olen ehtinyt jo kehittää elämäntavan jossa kaiken turhan hankkimista vältetään viimeiseen asti :-P Kantoliinoja on vanhaa perua montakin, niillä, muutamalla vaipalla ja potkupuvulla ja haalarilla pääsee jo pitkälle!

***

ps. pitää lisätä, että en mitenkään tarkoita väheksyä muiden hankintoja hyvissä ajoin. Muistan miten jännittävää ja tyydyttävää se oli ensimmäisessä raskaudessani, ja olen minäkin sentään käynyt jo HYPISTELEMÄSSÄ pikkuisia bodyja :-)
 
meillä taitaa olla jo kaikki tarpeellinen. Sitteri, turvaistuin vai mikä se onkaan, hoitoalusta ja pehmyt koppa saatiin veljeltäni, ovat aivan uusia... pinna sängyn ostin käytettynä, rattaat tulee kunhan vain haettaisiin ne liikkeestä, ihan uudet emmaljungan citycrossit. Joitakin hoito välineitä on, eka vaippa paketinkin ostin jo, mutta kaveriltani kuulin ettei libero ole niin hyvä kuin pampers, koska ovat niin paksuja että esim. bodyyn ei asetu niin hyvin.. mutta kokeillaan. Joitakin bodyja, housuja ja sukkia olen ostanut....

mutta paljon puuttuu ja lisää vaatteita täytyy ostaa ja joitakin vaatteita saan veljenlapsilta... amme, rintapumppu ja imetysliivejä sekä leluja pitäisi hankkia, mutta vaikea mennä liivejäkin ostamaan koska en osaa yhtään sanoa kuinka paljon rinnatkin pompsahtavat kun maidon tuotanto alkaa ja mitä kokemuksia olen kuullut että tissit ovat tosi kipeä aluksi ainakin ettei edes paitaa voi pitää päällä, että tarvitsenko liivejä heti ollenkaan... illalla tein listan että mitä tarvitaan ja pitkä siitä tuli... nyt saa mieski alkaa jo sponsoroimaan minua ostoksissa.... ja pääsee shoppailemaan tuonne vauvatarvike liikkeisiin ja osastoille :) Nauttii varmaan hirveesti siitä puuhasta :)
 
Huomenta kaikille[:)]

Täällä on osteltu/hankittu vauvalle jo vaikka mitä [:D] Emmaljungan yhdistelmät ostettiin uutena koska olivat tarjouksessa ja haluan että vaunut ovat hyvät ja kestävät. Pinnasänky ostettiin huutonetistä käytettynä jo kesänlopussa kun hyvä osui kohdalle. Vaatehankintoja on tehty lähinnä huutonetistä jonkinverran oli entuudestaan 2 äippäpakkauslaatikollista! Eli vaatteita on runsaasti. Hoitoalusta ja reunalakana äippälaatikkoon ostettiin uutena. Hoitopöytänä ajateltiin pesukoneen päälle tasoa minkä sukulainen tekee meille mittojen mukaan. Isännän veljen vaimo osti kirppikseltä sitterin 3e ja hoitolaukun 3e Ja ovat hintaansa nähden hyvässä kunnossa. Kirppikseltä olen myös ostanut jokusen vaatteen, imetystyynyn ja lakanoita vauvalle.
Tänään ajattelin mennä kattoos pinniksen reunapehmustetta ym sänkyyn..sekä patjan. Sitten pitäisi vielä se amme..ehkä en tiiä..oli vähäisellä käytöllä aikaisemmin. Turvakaukalo odottaa hakua sukulaiselta. Sukulaiselta saan myös muuta pikku tavaraa..itkuhälyt,kantoliinan, rintapumpun ym..eli täällä alkaa olla valmista..kunhan saa vauvan huoneen laittettua. Haluan saada ennen joulua kaikki valmiiksi jotta sitten saa odotella ja kerätä voimia kaikessa rauhassa![;)]
 
Meillä ei vauvalle ole hankittu kanssa YHTÄÄN MITÄÄN  [:-] Sormet jo syhyis ja kauhulla mietin vaan että mitä tarvitsee hommailla pienelle! Meillä on vasta muutettu uuteen kotiin niin ei ole tullu osteltua viellä mitään..Jotenkin vaan tuntuu taas että "ko kaikilla muilla,paitsi meillä" olis kaikki valmiina kääröä varten! Noh..vaatteita meinasin mennä viimeistään ensiviikolla kohnaamaan kirppiksiltä ja oikeastaan kummipoikani äiti lupaili meille halvalla yhdistelmiä ja auton turvaistuinta,mutta kappaskeppanaa kun vauvelin tuleva mamma kuuli aikeistani,ei se ollut hänen mielestä hyvä idea ja sanoi hommaavansa upouudet rattaat ja turvaistuimen. Ajattelin,että siitä vaan ostaa,jos haluaa,mutta mun mielestä aikas hölmöä rahan tuhlausta.En mä kyllä estelemään rupee.....

Sitten ottaa vähän päähän myös se että tuli puheeksi anopin kanssa kaikki hankinnat mitä pienokaiselle pitää valmiiksi ostaa/hankkia,niin hän oli sitä mieltä että lähes kaikki tavarat voi hankkia vasta sitten kun pienokainen on syntynyt! [:@] siis mitä?!!! Siis eikai niitä tavaroita ja muita aleta vasta sitten etsimään kun vauva on jo kainalossa!!??
Tietenkin teen hankintani koska haluan mieheni kanssa,mutta jäi vaan vähän pöllö olo anopin hölmöistä puheista [:D]
Mitä mieltä te muut olette näistä tavaroiden hankinnasta??Koska viimeistään olisi hyvä olla hankittuna?????Kiinostaa tietää! [:)]
 
weeruska: kyllä mäki mieluummin teen tarpeelliset hankinnat hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää. On se hiukka eri asia raahautua synnytyksen jälkeen vastasyntyneen kanssa minnekään kauppoja kiertelemään ja hakemaan vaikka kuumemittaria ja tutteja, kun nyt ne voi tehä vielä pelkän mahan kanssa. Tietty jos mies tai hyvä ystävä suostuu tekeen hankinnat sun puolesta, niin eihän siinä sit mitään.
 
voiskohan weeruska83 tässä olla joku vanha kansan juttu? Mulla anoppi kertoi, ettei hänen äitinsä antanut hankkia MITÄÄN ennen mieheni syntymää, vaan kaikki piti hankkia vasta laitokselta tulon jälkeen. Liittyy hyvään onneen jotenki. Hassua!

Meillä on vaunut ja turvakaukalo ostettuna. Hoitopöydän huusin huuto.netistä ja sänky saatiin Oulun Kärpiltä, pitää vielä hankkia patja, peitto, reunat yms (hih O-J:lle valittu jo laji valmiiksi[:D]). Imetystyynyn ja leikkikaaren sain ystävältä. Vaatteita tullu ite osteltua ja mummu vähän hullaantunu. Hulluilta päiviltä ostin eilen tuplapakkauksen tuttipulloja ja vähän vaatetta.
 
Juu voipi olla että tähän on nyt haudattu joku vanhan kansan juttu/juju  [:D]
Kyllä mäkin näkisin,että valmiina kannattaa olla kaikki perus tarpeet tutit,pullot,harsot,vaipat,rasvat,mittarit jms..
Ihan aluksi kun aloin miettimään mitä kaikkea täytyy hankkia,ajattelin että esim hoitopoytä olisi ihan pakollinen,mutta nyt kuin mietin en sitten olekkaan varma tarviiko erikseen mitään hoitopoytää kunhan on hoitoalusta. ja ehtiihän sellaisen sitten hankkia jälkikäteen jos katsoo tarpeeliseksi...

Mutta lähinnä noi anoppien ja mummojen ja mammojen näkemykset alkaa ottaa pannuun kun sanotaan että: "sinne vauvan syntymäänhän on viellä neljä kuukautta aikaa" eihän sellaisilla rattailla ja kaukaloilla ja millään muullakaan viellä mikään kiire ole [:@]

Mistä sen tietää koska se pienokainen päättää syntyä?mistä sen tietää kuinka kipeä ja voimaton synnytyksen jälkeen on?
Noh..jokaisella oma näkemyksensä!  Enkä mä anna mammojen ja mummojen tosiaan vaikuttaa siihen koska mä hankin rattaani tai kaukalot ja muut.Ostan ne koska tykkään! perskeles! [:D]  
Tästä muuten taas näkee kuinka noinkin mitätön/pieni asia voi näin raskaana ketuttaa!  [;)]
 
Ne eivät taida tajuta että ne hankinnat monesti maksaa, ja aika iso pompsi on maksaa kerralla jos jättää sinne viimeiseen kuukauteen kaikki. Parempihan se on jaotella tässä useemmalla kuulle hankintoja niin jää rahaa vähän muuhunkin. [:)]

Mitähän meiltä löytyy? Tässä voi samalla sitten miettiä mitä vielä puuttuu [8D].
Tulossa:
-Yhdistelmävaunut + tykötarpeet + hoitolaukku
-Pinnasänky
-Sitteri

On jo:
-Hoitotaso pesukoneen päällä
-Kylppärissä laatikosto vauvan tavaroille hoitotason vieressä
-Vaatteita, paljon vaatteita [:D]. Kaksi bodya olen ostanut, kaikki muut on saatu mun spesiaali-äitiyspakkauksessa. Iso osa on pojan vaatteita ja laittelinkin sivuun kaikista poikamaisimmat jos sukupuoliennuste pitää ja onkin tyttö, mutta silti meillä on yksi lipastollinen kokoja 50-68 ja yksi iso laatikollinen on vielä läpikäymättä isompia kokoja.
-Huppupyyhe
-Lakanoita
-Pinniksen patja
-Jonkinlainen rintapumppu (saatu, en ole edes avannut pakettia)
-Makuupusseja pari

Tänään käyn kaverilta noutamassa tyttövaatteita ja ainakin kylpyammeen jalustoineen ostan häneltä. Pitää katsoa mitä muuta sieltä löytyykään.

Puuttuu siis isommista enää turvakaukalo ja kissaverkko pinnasänkyyn, hoitotasolle hoitoalusta. Sitten harsoja ja rasvoja, vaippoja jne... Mutta näitä ehtii hyvin ostella tässä.

Leluja jne... saadaan varmasti siskolta kunhan aika on, ja joulukin on tässä välissä. Sanoin jo 'tontuille' että me ei tarvita itselle mitään joten pukki voi tuoda vauvalle tarpeellista tavaraa.
 
Saatiin eilen vihdoin ja viimein ostettua turvakaukalo ja siihen lämpöpussi, joka käy myös vaunuihin ja tänään haetaan hoitopöytä! Yhdistelmävaunut (Gesslein F6) ostettiin jo reilu kuukausi sitten. Nyt alkaa olla jo isoimmat ostokset tehtynä, enää puuttuu pinnis ja sitten kaikki pienempi sälä.  Sitä tosin riittää vaikka kuinka, joten kohta pitäisi varmaan aktivoitua ja alkaa edes miettimään, mitä kaikkea tarvitaan.

Pohdiskelin tässä, että onnistuisikohan kuinka helposti lakanoiden ja äippäpakkauksen reunusten ompelu, jos napattaisiin viikonloppuna mukaan ompelukone. En ole ommellut mitään sitten peruskoulun, mutta nuo vauvojen lakanat on musta älyttömän hintaisia ja lisäksi suurin osa kuoseista on sellaisia, että en tykkää hirveästi.
 
jeee tänään sain tilattua yhdistelmät ja tulevat varmaan parissa päivässä. Postissa tuli myös huutonetistä huutamani toppahaalari :)
Eilen kirpparilta ostin yhden 54 kokoisen bodyn ja 56 kokoiset housut :)
 
Vinkkejä kaivataan:
 
Mistä saisin ostettua syntykokoisen toppahaalarin (eli joku pieni koko 50-60), joka EI ole vaaleanpunainen, vaaleansininen, punainen tai sininen saati muistuta jotakin metsän eläintä (eli ei sellaista karvapukua jossa korvat)? Ehkä jokin luonnon vaalea sävy tai sitten vaalean rusehtava/harmaa olisi lähinnä sitä mitä haen. Ja tietty Suomen oloihin riittävän lämmin.
 
En jaksa etsiä käytettynä - aika ei riitä ja olen siitä syystä valmis ostamaan uutena.
 
Tähän mennessä olen katsellut joistakin nettimyymälöistä (netanttila, hobbari, jotain pieniä kotimaisia yksityisiä) sekä käynyt paikan päällä HM, stocka ja sitten joku Ison Omenan lastenvaateliike.
 
Kiitoksia jo etukäteen :)
 
Heippa!
Meillä on seuraavanlaisia hankintoja jo tehty tulevalle vauvelille:
-Yhdistelmärattaat ( käytettynä ostin )
-Pinnasänky (käytetty)
-Patja + petari niin ja pinnasuojat
-vaatteita aika lailla,mutta tuntuu että vielä pitäisi ostaa lisää [:D] ( itse nimittäin omistan aikalailla vaatteita,enkä osaa sanoa mikä on tarpeeksi pikkuiselle joka kasvaa nopeaa vauhti! )
- Kaukalo ( Avopuoliso tilasi uuden netistä,ei vielä kyllä ole tullut mutta varmaan tällä viikolla)
- Leikkimatto lelukaarella (käytetty ,halusin ostaa jo valmiiksi )
- Rintapumppu (uusi)
-Äitiyspakkauksen tavarat
-Leluja vauvalle

Sitten pitäisi vielä hankkia:
-Sitteri (varmaan uusi ostetaan ,ellei löydy jostakin käytettynä hyvää ja siistiä!)
-Amme
-Hoitoalusta pesukoneen päälle
- Vaippoja

Tuntuu että vaikka mitä puuttuisi vielä,mutta kai kaikki tarpeelliset alkaa olemaan jo pikkuhiljaa.Tietysti siis rasvoja pitää vielä hankkia. [:)] Ainiin tietääkö joku myydäänkö jossakin erikseen vauvan tyynyjä,jotka siis käyvät vastasyntyneelle,kun tavalliset tyynyt ovat liian korkeita.
 
Millasen rintapumpun ostit youngmamma? Mä oon pohtinut, ostaakko vai eikö ostaa, huutonetistä oon katellu ja siellähän niitä on paljon tarjolla. mutta käsi- vai sähkökäyttöinen. ja eihän sitä tiedä tuleeko edes tarvetta mokomalle. Mutta ehkä se on hyvä olla etukäteen, että ei sitten tarvi olla paniikissa ilman, ja syöksyä ostamaan uutta kaupasta, jos tarviskin yhtäkkiä pumppailla.

Tyynyistä, mulla on se uskomus että vastasyntyneelle ei tarvi ollenkaan tyynyä? Mutta niitä ohuita vauvan tyynyjähän myy varmaan kaikki lastentarvikeliikkeet ja netistä saa kans kun vaan googlettaa.
 
Mäkin oon miettinyt tuota rintapumppua, että minkä hankkis. Tällä hetkellä oon kallistumassa manuaaliseen Avent Isis rintapumppuun, kun sitä monet kehuu nettikeskusteluissa.

Pakko muuten hehkuttaa. Tuo meidän hoitopöytä on ihana. [:)] Ostettiin se siis käytettynä ja se on juuri sellainen, kun halusin eli laatikot/kaapit on koko hoitopöydän syvyisiä ja siitä saa nätin lipaston myöhemmin. Lisäksi se on kaksi sataa halvempi kuin mitä uusi olisi maksanut. [:D] Yhtä pientä kolhua lukuunottamatta se on kuin uusi. Mutta kyllä mä kauan etinkin, että löysin tuon. Aika vähän nimittäin on ollut sellaisia mua miellyttäviä hoitopöytiä tarjolla.

Kaupan päällisiksi sain vielä hyväkuntoisen imetystyynyn, joten oon kyllä tosi tyytyväinen nyt. [;)] Seuraavaksi alan metsästää pinnistä.
 
Rodukka, oletko katsellut Reiman sivuilta/myymälöistä vauvalle pukua?
En muista mistäpäin olet mutta niillä tehtäänmyymälä ainakin parkanossa..siellä itse käyn.
Niillä on juuri tämän vaaleanpunaisen ,vaaleansinisen lisäksi aina vaihtoehtona vaalean ruskea/beige väri.
Itse ostin sieltä beigen välikausipuvun 25e muistaakseni. Tehtaan myymälöissä on aina melkein -50% joten suosittelen.
 
Takaisin
Top