hankinnat vauvalle ym..

Mä oon upottanu Pirjo-Petterin tavaroihin sievoisen summan... Ollu tässä sairaslomalla vähän liikaa aikaa shoppailla. [:D] Näillä toivottavasti sitten mennään muutama vuosi...
 
Yhdistelmävaunut "kotikäyttöön" ja sitteri käytettynä yht. 100e
Turvakaukalo, turvaistuin ja isofix telakka yht. 540e
Juoksurattaat, joista saa turvakaukalon kanssa travel systemin ja hoitolaukku yht. 290e
Stokke Tripp Trapp syöttötuoli varusteineen 200e (ja 40e toimituskulut, kun rattaat ja Tripp Trapp tulee Saksasta)
Rintapumppu 40e
Tuttipullot ja tutit 30e
Vaippoja 20e
Hoitoalusta, vauvaöljyä ja puhdistusliinoja saatiin lahjaksi (jee!)
 
Lisäksi kirpputorit on kierretty tarkkaan ja niistä on tarttunut matkaan ensimmäisen vuoden vaatteet (paljon!), lelut (ihan liikaa...), pinnasängyn tekstiilit (odotankohan kolmosia? näiden määrästä päätellen kyllä...), kantoreppu, kantoliinoja muutama erilainen, imetystyyny... En ole laskenut tarkkaan, mutta arvioin 400-500e.
 
Pinnasänky ja hoitopöytä on tilattu. Hintaa en kysynyt. [:D] (Veikkaisin n. 500e, kotimaisia mäntyhuonekaluja, yleensä olen saanut ostaa suoraan valmistajalta n. 1/3 hinnalla siitä mitä Vepsäläinen myy.)
 
Hankkimatta on vielä pinnasängyn patja ja matkasänky. (Varmaan 100e pläjäys...)
 
En halua edes laskea, mutta tiedän, että kuukauden palkka ei riitä. Sen siitä saa, kun suvussa ei ole pikkuvauvoja ja omasta sisarusporukastakin olen ensimmäisenä lasta saamassa. Aika paljon joutuu uutena hankkimaan, mutta olen sitten yrittänyt hankkia laadukasta, jos niillä olis käytettynäkin vielä joku arvo. Tiedä sitten.
 
Joo, minusta rahanmenoa ei voi eikä kannata laskeakaan tarkalleen oikeesti, kun on lapsen saamassa. (Kunhan vaan toimeensa tulee.) Ne tulee viemään meidän palkoista ja säästöistä leijonanosan joka tapauksessa vielä mooooonta vuotta [:D] Mutta mitäpä rahasta, eihän sitä voi rahalla mitata kun saa sen oman jälkeläisen siihen kainaloon [:)] 
 
Pelottaa kirjottaa listaa, kun huomaa, mitä kaikkea on tullu osteltua [:)]

-yhdistelmävaunut (travel system) kaikkine lisävarusteineen
-isofix telakka
-turvakaukalo
-lämpöpussit vaunuun ja kaukaloon
-imetystyyny (nämä yht 600€)
-pinnasänky (ilmainen)
-hoitopöytä (60€)
-2xtuttipullo (10€)
-Manduca (kaverilta ehkä 20€)
-lakanoita, ensileluja, lelukaari, toppapuku ja vaatteita (30€)
-vaatteita (n. 50€)

Edit: ja äitiysvaatteisiin on kulunut rahaa kaikkineen varmaan 200€


eli ei paha, mutta nyt edessä ois vielä kaiken tilpehöörin ostaminen. Patja, itkuhälytin, rintapumppu jne jne
Joulupukille vois kirjottaa..
 
Me haetiin eilen vaunut ja pinnis kotiin [:)]. Voi että nuo vaunut on sitten ihanat ?
Pitää pistää mies kokoamaan pinnistä ja itse pyörittelee vaunuja, onneks ne kääntyy pienessä tilassan niin voi sisällä leikkiä [;)].

Isä soitti lauantaina ja vihjaili vahvasti siihen suuntaan ettei saa mennä itte ostamaan kaukaloa vaan pitää heille ilmoittaa mikä se merkki pitää olla, en pistä hanttiin [:D]. Me kun halutaan se kaukalo mikä käy suoraan noiden yhdistelmien runkoon ilman erillistä adapteria, on sitten helppo kaupassa ja reissussa nakata kaukalo paikalleen.
 
Voisin itsekin tehdä listauksen siitä mitä oon jo hankkinut. Näköjään rahaa hankintoihin on tähän mennessä mennyt 1500 e ja vielä on ostettavaa.

Uutena oon ostanut:
Emmaljunga citycross yhdistelmävaunut, jalkapeite, lämpöpussi, hoitolaukku ja Pyörän suojat 800 e
Imetystyyny 50e
Amme 25 e
Nalle puh sitteri 50 e
Soittorasia ankkalelu 15 e
Toppapuku, vaatteita n. 150 e
Aluslakana ja tyynyliina, Harsoja, Pikkuniistäjä, Liivinsuojia 35 e
Äitiysvaatteita ja uusia rintsikoita n. 200 e

Käytettynä oon ostanut:
Vauvan vaatteita 140 e
Unipussi, pinnasängyn reunapehmusteet, pinnasängyn verho  15 e
Tuttikuumemittari 5 e

Saanut:
Kehto (äidin ostama)
Turvakaukalo, Kantopussi
Pinnasängyn verhokatos, Mobile pinnasänkyyn
Vaatteita, Unipussi, Äitiyspakkaus
Tuteja, Rintakumeja, Koliikki tuttipullo

Vielä puuttuu ainakin:
Patjansuojia, Unipusseja, Hoitopöytä & hoitoalusta
Tuttipulloja, tuteja, Rintapumppu, Vaippoja, harsoja
Imetysliivejä, Imetyspaitoja
Itselle talvitakki (omat eivät mahdu kiinni)

Myöhemmin vauvan synnyttyä pitää sitten vielä ostaa leikkimatto ja pinnasänky.
 
Onko kellään tietoa/kokemusta onko semmoinen kylpytuki tarpeellinen hankinta vai turhake? En ole koskaan kellään käytössä nähnyt eikä ainakaan lähipiirissä ole ollut kellään käytössä, mutta kuitenkin kohtuu yleinen tarvike tuntuu olevan.

Hankkiakko vai ei? Jos, niin millainen?
 
nonni nyt tuli sitten itelläki vihdoin ja viimein laitettua tilaukseen emmaljungan duo edge vaunut.. :)

Tammivauvalta kysyisin et tajusiks mikä ero oli city cross vaunuil ja duo edgellä? :D
 
Kylpytuki tuli hommattua samalla kuin kylpyamme... no joo, molemmat Biltemassa käydessämme eli luotettavaa laatua [:D] Mutta ei kait niissä mitään erikoista olekaan, että pitäiskö ne jostain Babystylestä nyt ostaakaan. Ajattelin että ei tarvi vaavia ihan koko aikaa kannatella käsissään, jos se saa köllötellä sen nojan päällä. Ei tietty sitä siihen yksin silti jätetä [:D]
 
Emmaljungan edgen ja city crossin ero on lähinnä varustelu. City crossiin pitää erikseen ostaa citykoppa tai lämpöpussi tai kantokoppa mitkä ovat kooltaan pienempiä kuin edgeen kuuluva koppa.Erilaiset pyörät. Ja lisäksi Edgessä on lähes kaikki valmiiksi mukana,eli varustelu on parempi. Sen minkä crossiin saa lisävarusteena niin on jo edgessä. Edget hiukan isommat ja painavammat.
 
kiitos nukka.. :) tunnen kyl itteni hölmöks ku pistettii jo tilaukseen ne duo edget ennen ku ees varmistin nuitten eron.. :D
no mut ne oli kuitenki mieluisammat rattaat mitkä sieltä löyty.. kalliiks tosiaan tulee.. mut onpaha sitte kerranki kunnon vaunut mitkä voi sit mennä seuraavillaki muksuil jos vaik sellasia tulee jossaki vaihees.. :)
 
Jep, hyvät vaunut olet valinnut ..mulla kanssa edget ;) Ne on vaan niin hyvät..nämä mun toiset edget,ekat kelpas varkaille 

Mä tykkään erillisestä vaunukopasta mikä korkealla ja on tilava kun talvivauva tuloo..mahtuu sitten "vällyjä" tarvittaessa. Lisäksi siinä saa kohotettua pohjaa päädystä, on ilmava alusta valmiit hyttysverkot,jalkapeitot ,sadesuojat ym.
On varmasti seuraavalle tulokkaallekkin hyvät tai vastaavasti on jälleenmyynti arvoa. Kattelin huutonetissa just et parivuotta vanhaa settii myytiin alk.400e jopa 600e
 
juu ite halusin kans kovan ja tilavan kantokopan.. suojaa muksuu paremmin ja sit saa tarpeeks lämmikettä sinne.. jne.
otitko muuten millä rungolla? :) itellä tais olla joku sport cryptoni tai joku tollana.. :D
 
Me otettiin sillä perus rungolla, ei siis se heittoaisa. Vaan missä säätö menee niistä napeista alaspäin. Päädyttiin siihen kun ollaan molemmat melko lyhyitä niin se tuntui paremmalta.
 
OKEI, HERMO PETTI :-D Eli olen nyt minäkin tehnyt ensimmäiset ostokset vauvaa varten, ostin 60 eurolla paketin vaippoja tutunkauppana, ja lupasi laittaa mukaan vähän vauvanvaatteitakin.

Kumppani oli heti että "höh eiks mein pitänyt ensin katsoa mitä saadaan ilmaiseksi, ja se vasta muuton jälkeen". Minä nöyränä: "Joo, niin piti. En kestänyt enää!". "Kestänyt mitä?". "Odottamista!".
 
Mun siskon mies kehui kovin sitä Bilteman kylpytukea, kun on molemmat kädet vapaana. Eikä tarvitse niin jännittää, että vauva luiskahtaa käsistä veteen jos vaikka kylpyöljyä käyttää. Ja senhän saa helposti pois altaasta tarpeen mukaan. Meillä on Biltemasssa ilmeisesti hieman suppeampi valikoima kuin muualla, sillä kapinetta kysyessä myyjä totesi, että on hän sellaisen Prismassa nähnyt...!!! No nyt on sellainen tulossa Jyväskylästä miehen mukana kotia kohti. Oli muuten aika tohkeissaan hankinnastaan.. [:D]  No se onkin kiva, jos heille vaikka se kylpeminen muodostuu omaksi kahdenkeskiseksi jutuksi!
 
Nyt on meilläkin hommattuna ja haettuna vaunut, turvakaukalo, telakka, matkarattaat, manducan kantoreppu, sitteri ja siihen lelukaari. Sitten hommattiin samalla aventin sähköinen rintapumppu ja kaupan päälle saatiin parit tuttipullot, harsoja lisää (niitä ei kuulemma voi olla liikaa), maidonkerääjät yms. Eikä mennyt onneksi kauhean paljoa rahaa sinne kauppaan.. On se vaan halpaa hankkia lapsi. Vielä meiltä puuttuu pinnasänky mutta onneksi isä suostui hakemaan sellaisen paketin yhdeltä maahantuojalta ja siihen kuuluu kaikki.
 
Nyt ollaan sitten mekin kertärysäyksellä ostettu pikkuiselle vaikka mitä:
-brio happy harmony yhdistelmävaunut
-brio sleep pinnasänky, joka menee 6 vuotiaaksi asti
-turvakaukalo + isofix telakka
-hoitopöytä + hoitoalusta
-baby björn babysitteri

Näihin kaikkiin meni 1200e! Anoppi on luvannut ruveta tehtailemaan kestovaippoja. Vaatteita en ole ostanut yhtään, koska tiedän, että äiti ja anoppi ovat jo ostaneet ja äitiyspakkauksellakin pärjää pitkään. Äkkiä menevät pieneksi kuitenkin. Lelujakin ehtii osataa myöhemmin ja musta tuntuu, että niitäkin ilmestyy ihan riittävästä. Rintapumppu, itkuhälytin ja kissaverkko pinnasänkyyn pitäs vielä ainakin hankkia.

Muuten onko täällä muilla kissaa? Jos on jo kokemusta, niin miten ovat suhtautuneet uuteen tulokkaaseen. Mua pelottaa kauheasti, että miten meidän vanha kissa neiti suhtautuu. Ei ole tottunut lapsiin.
 
Ihanaa, nyt saatiin roudattua kotiin monenlaista meitä odottanutta tavaraa, sitteri, kehto, leikkialusta lelukaarella, aventin sähköinen rintapumppu jonka sain lainaksi, monta kassillista vaatteita... [:)] Vauvanhuoneen lipasto on tilattu ja sen pitäis tulla parin viikon sisällä. Sitten sais vihdoin laitettua nuo vaatteetkin jonnekin muovikasseista ja ruveta pesemään äp vaatteita.

Tuttipulloja, harsoja, kuumemittari, nenäfriida, rintakumet ja sen semmoista pientä mutta tarpeellista pitää vielä joku päivä lähteä hommaamaan. Mitähän muuta? No leluja en oo kyllä ostanu mitään, yhtä söpöä helistintä lukuun ottamatta. Luulisi noita tulevan sukulaisilta lahjaksi, ja ehtiihän niitä myöhemmin, vastasyntynyt ei vielä leikikään.
 
Onko joku teistä tilannut vauvalle jotain netin kautta, lähinnä ulkomailta...?
Kun paljon on puhetta siitä, että rattaat, turvakaukalot ym saa halvalla esim saksasta tilattua, niin tietääkö joku semmosia LUOTETTAVIA kauppapaikkoja...?

Nettihän on pullollaan kaikenlaisia sivuja, mutta jos joku osaa suositella hyvää sivustoa turvakaukalon ostoon niin vinkit tervetulleita.
 
Takaisin
Top