Esikoista odottavat

Aattelin jos käytettynä löytäs jotain mobileja tai muita ilmassa killuvia leluja :)
 
Mullakin alkaa pääosin olemaan tavarat kasassa.Amme pitäisi vielä ostaa,mutta muuten saan loput puuttuvat (sitteri,leikkimatto ja rintapumppu) miehen siskolta.Anoppi ja äiti on kumpikin hankkinut tavaraa ihan väkipakolla ja mikäs minä olen heitä kieltämään...Viimeksi äidin piti saada ostaa itkuhälytin,missä elektroninen näyttö,josta näkee esim. lämpötilan...Olisi halunnut sellaisen,missä kamera ja näyttö,mutta sitten oli jo pakko toppuutella...
 
Mä oon kans vähän hissukseen käytettynä kattonut, mutta jessus miten on taas itsellä vaativa maku. :rolleyes:
 
Jep sanos sitä, mutta en todella oo ajatellut laittaa satasta leikkimattoon vaikka olis miten kiva. :D Mobilessa haluun soivan mallin, niillä on heti hintaa enemmän. No jos vaan käytettynä löytyis ehjä ja siisti. :)
 
Leikkimaton voi itsekin valmistaa: hankkii mieluisan päälikankaan, johon voi ommella esim. purtavan lelun, peilin, erilaisia tekstuureita.... mitä ikinä keksittekin ja sitten toiselle puolelle (pohjaksi) muovitettua froteeta. Ei päästä läpi ja saa mieleisensä... ehkä : ) Toisaalta itsevalmistettu leikkialunen voi olla helpompi puhdistaa kuin sellanen tehdasvalmisteinen.

Meillä oli ekalla mobile, muistaakseni Prismasta ostettu. Suosittelen kokeilemaan mobilen äänimaailmaa täydessä hiljaisuudessa, jotta tiedätte a) onko se liian äänekäs esim. uniaikaan.. tai b) voiko siin käydä vauvan tai vanhemman korviin koskemaan ja lopuks c) millaiset valinta mahdollisuudet äänissä, jaksaako moista sitte todellisuudessa kuunnella päivisin, iltaisin tai ihan miten näette käyttötarpeen.
 
Jos tekee itse niin mistäs ne kaaret siihen sitten tekee? Enkä tiedä tuleeko sen halvemmaksi. Käytettyjä saa parilla kymppii tai halvemmalla, riippuu mitä haluaa. Itse en jaksa kyllä alkaa napertää vaan ostan mielummin. :) En muutenkaan liiemmin käsitöistä pidä niin voin kuvitella miten olisin helisemässä jotain leikkimattoa tekiessä. :D
 
Me ollaan saatu sekä Mobile, että leikkimatto lahjaksi meidän tytöille.

Mobile on sellainen mistä tykkään, mutta samperi sentään, esikoinen meni kerran leikkaamaan siitä kaikki roikkuvat lelut pois kun mun silmä vältti! Se taitaakin olla yksi ainoista tihutöistä mitä on koskaan touhunnut saksilla :) Mun pitäisi käydä ostamassa narua, niin saan varmaan ommeltua lelut siististi takaisin mobileen. Se on aika tyttömäisen värinen, mutta saa nyt luvan kelvata tälläkin kertaa!

Leikkimatosta en ole kovin tykännyt, se on tosi räikeän värinen. Tosin lapset siitä ovat tykänneen ja heillehän mielenkiintoisempaa onkin, mitä pirteämpiä värejä leluista löytyy. Itse haluaisin jonkun Skipp Hopin maton, mutta en viitsi enää ruveta sellaisia ostelemaan kun tietää että tämä tulee olemaan meidän viimeinen tenava.

Hauska muuten miten eri ajan meidän lapset ovat sitä leikkimattoa käyttäneet. Rauhallinen esikoinen viihtyi siinä todella pitkään ja aina tykkäsi rapistella ja tuijotella kaikkia maton leluja sekä luukkuja. Kakkonen taas lähti tosi aikaisin kierimään, joten hän ei matolla viihtynyt kovinkaan kauan vaan kieri kuin väkkyrä paikasta toiseen :)
 
Mä oon joutunu joka lapselle hommaamaam uuden mobilen. Niissä on surkeat mekanismit ja jotenkin oon onnistunut kaksi mobilea hajottamaan... :rolleyes: onneksi niissä ei oo menny rahat hukkaan kun oon käytettynä ostanut. Nytkin löysin kirpparilta muutamalla eurolla mobilen ja 2€:lla silmää miellyttävän leikkimaton kaarilla. :happy:

Esikoinen rakasti mobilea!! ♡
 
Mua on hirveesti ruvennu ahdistaa, et millon oikeesti pitää lähtee synnyttämään (silleen etteivät käännytä kymmentä kertaa takas kotiin). Esikoinen siis tulossa :happy: Meillä on sairaalalle 90 kilsaa matkaa. Eli ei ihan viime tippaankaan voi jättää. :nailbiting: Muutenki jännittää kaikki asiat ja silleen että mistä pitää olla huolissaan ja mitkä jutut vaan kuuluu raskauteen. Aika rauhallisin mielin oon saanukki olla tähänasti, mut nyt tuntuu että viikot käy vähiin! :wideyed:
 
Meille sanottiin just synnärin valmennuksessa, että esikoista odottavan on turha miettiä, että synnyttää sen vauvan autoon vaikka tulis vähän pidemmältä. Ja nyrkkisääntönä sanovat joka paikassa, että sitten, kun ei pärjää kivun kanssa enään kotona. Ensin täytyy kokeilla panadolia, kuumaa suihkua, kaura ym tyynyä. Ja kun jokapaikassa toitotetaan, että valitettavasti ensimäisen kohdalla se avautumisvaihe voi olla todella hidasta..

Mä varasin itselleni TENS- laitteen ja toivon, että myös sen avulla pärjään kotona mahdollisimman pitkään. :) Toki meillä ei ole synnärille kuin n. 10km matka niin ei oo oikeastaan sitä tarvinnut stressata. Mutta kotona haluan olla mahdollisimman pitkään ja moni on tuota TENS- laitetta kehunut, joten päätin itsekin kokeilla ja toivotaan, että toimii itselläkin. :)
 
Mulla on kanssa 100km matkaa synnärille ja olen aivan varmasti siellä hyvissä ajoin!En aio synnyttää matkalla!!!
 
Niinpä! Kaikki sanoo että esikoinen ei kyllä matkalle kerkiä syntyä, mut oon kyllä kuullu monenlaista juttua ja jokainen synnytys kun tuntuu olevan hyvinki erilainen nii mistä sitä tietää jos pitkäks aikaa jääpi odottelemaan.. Sieltä vaan alkaa kesken matkan tukkatupsu näkymään, siinä sitte ihmetellään :D
 
Niinhän sitä sanotaan, mutta kyllä niitä kuulee, että ensimmäinen on syntynyt matkalla. Mistäs sitä sitten tietää jos vaikka onkin yksi niistä harvoista.
 
Meillä on onneksi matkaa alle 10 minuuttia sairaalaan. Saa nähdä kuinka montaa kertaa siellä ehtii käydä kääntymässä :D
 
Meillä on noin puolen tunnin ajomatka synnärille (pitää mennä naapurikaupunkiin asti synnyttämään kun täältä lakkautettiin)
Epäilen, että joko käyn siellä pari kertaa turhaan (huonohko kivunsieto :eek: ) tai sitten tulee kesken matkan :D
 
Meiltä on matkaa se puolituntia myös, etukäteen luulisin, että vitkuttelen kotona vähän turhankin kauan, etten vaan turhaan ole vaivaksi toisessa päässä... Sen nyt näkee sitten...
 
Sama homma varmaan täälläkin, on vaan niin paljo mukavampi olla kotona ku siellä sairaalassa pyöriskellä.
 
Takaisin
Top