Esikoisen odottajat

Tänään Rv 7+3, varhaisultrassa käyty ja viikot vastasi kokoa.
Pumpumpum x2.
Meille tulee kaksoset! :Heartred
Onnea! ❤ Minkä ikäsiä olette? oliko iloinen yllätys vai vaatiko totuttelua? Anteeks utelu mutta kiinnostaa :-)
 
Pienitimantti: Ei se mitään, saa kysyä. Ollaan molemmat 24v. Meillä oli clomifen käytössä ja sen sivuvaikutuksena on monisikiöraskaudet. Joten "riskinä" oli kaksoset ja se hyväksyttiin kun lääkitys aloitettiin. Ihana asia on. Suvussa myös kaksosia molempien puolella :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on nyt todella huonot fiilikset tämän raskauden suhteen. Viikko sitten lauantaina alkoi pientä ruskeaa vuotoa tulemaan pyyhkiessä, pikkareihin tai pönttöön asti sitä ei valunut. Menkkamaisia alavatsakipuja on ollut myös koko viikon. Ensimmäinen neuvolakäynti oli keskiviikkona, ja neuvolatädille itku silmässä kerroin tilanteesta. Minulle varattiin aika varhaisultraan. Viimeisten menkkojen mukaan olisin ollut viikoilla 8+5. Eilen kävin siellä varhaisultrassa. Lääkäri kummasteli oireita, raskaustestieni tuloksia ja päivämääriä (eka testi oli negatiivinen, siihen aikaan sen kuulema olisi pitänyt jo näyttää plussaa) ja totesi pian ultratessaan, että alkion koko ei kyllä vastaa viikkoja. Vaihtoehtoja on kaksi; joko se on saanut alkunsa useampi viikko myöhemmin, ja olisin vasta viikoilla 5-6, tai sitten kyseessä on keskeytynyt keskenmeno. Kohdunulkoinen raskaus ja tuulimuna tuli poissuljettua. Ruskuaispussin hän löysi, ja pientä kaikua pussin alla, muttei sykettä :sad001 Käski viedä maanantaina virtsanäytteen labraan, josta varmistaavat hormonitason. Uusi ultra-aika varattiin ensi perjantaille, jolloin nähdään kummasta oli kyse. Mikäli alkio olisi viikossa kasvanut ja syke löytyisi, huoli helpottuisi miljoonakertaisesti! Toinen vaihtoehto on, että jos mitään ei ole tapahtunut (spontaania keskenmenoakaan), niin sitten saan lähetteen sairaalaan naistenpolille ja lääkkeellisen keskeytyksen.

Alavatsakivut jatkuvat edelleen, vuoto samoin, ja äsken tuli ulos jo punaisempaa verta ja isompi hyytymä. Mitään syytä lääkäri ei vuodolle keksinyt. Olen googlettanut tuota alkuraskauden vuotoa todella paljon, ja käsittääkseni se on hyvinkin yleistä, ja syitä voi olla monia. Itselläni kuitenkin on sellainen olo, ettei kaikki voi olla hyvin. Eihän tämä tästä itkemällä parane, mutta olo on todella pettynyt. Lapsi olisi ollut toivottu, ja kaikki raskausoireet ovat päällä edelleen. Pahinta on tämä epätietoisuus, kun en tiedä, mikä on vikana. :sad001
 
Tsemppiä Sarandra! Kuulostaa kyllä hieman ikävälle :sad001 toki kaikenlaiset vuodot tuntuvat olevan mahdollisia, joten pidetään vielä sormet ristissä kuitenkin! :Heartred
 
Ja hei, te joilla on ollut/on pahoinvointia ni onko jo helpottanut? Mulla (11+6) pahoinvointi loppunut kokonaan. etomista välillä on muttei mitään kauheeta eikä varsinkaan oksentelua enään? Pitäskö huolestua? Kauhee väsy kuitenkin on kokoaika, sekä mahassa kipristelee ja saattaa välillä vähän sattuaki. Muttei mitään vuotoja missään vaiheessa ole ollut eikä mitään semmosta kipua että oikeesti sattuis järkyttävästi.
 
Ja hei, te joilla on ollut/on pahoinvointia ni onko jo helpottanut? Mulla (11+6) pahoinvointi loppunut kokonaan. etomista välillä on muttei mitään kauheeta eikä varsinkaan oksentelua enään? Pitäskö huolestua? Kauhee väsy kuitenkin on kokoaika, sekä mahassa kipristelee ja saattaa välillä vähän sattuaki. Muttei mitään vuotoja missään vaiheessa ole ollut eikä mitään semmosta kipua että oikeesti sattuis järkyttävästi.
Mulla loppu just noihin aikoihin pahin etominen.
 
Mulla kans 11+6 tänään ja ei valitettavasti ole loppunut. Vaihtelee kyllä onneks päivittäin; välillä huonompia päiviä ja välillä parempia. Mutta ihan normaalia on, että loppuu näihon aikoihin. Oikeastaan harvinaisempaa, jos jatkuu pitkään.
 
Mulla nyt 9+ viikko menossa ja tuntuu, että pahoinvointi helpottamassa. Viime viikko oli pahin ja kolme viimeisintä olen kaikenkaikkiaan ollut aika koomassa väsymyksen ja etomisen vaivatessa. Nyt kuitenkin olo tuntuu kohtalaisen normaalilta. Jospa se tästä!
 
Mulla oli kans kasiviikko pahin! Tästä nyt uuteen nousuun, alkaa jo energiaakin olla touhuta asioita. Menkkajomoja on vaan, etenkin iltaisin ja yöllä.

Ja luulenpa, että tää meidän pikkukaveri on aika iltavirkku, meinaan vaikkei liikkeitä vielä sillai tunne, niin joskus nukkumaan käydessä alkaa oma syke jumputtaa tosi kovaa tuolla kohdun tienoilla ja on semmosta jännän olosta muljahtelua siellä. Jos laittaa käden vatsalle, niin rauhottuu :D

Sain muute vaihdettua nt-ultran ihan onnen kantamoisella jo ylihuomiselle! Olen niin onnellinen, saan miehen mukaan (ensi viikolla en olis saanut) :)
 
Täälläkin pahoinvointi alkaa helpottaa, nyt 9+6, väsymys on vaan todella kovaa.
 
Mulla oli kans kasiviikko pahin! Tästä nyt uuteen nousuun, alkaa jo energiaakin olla touhuta asioita. Menkkajomoja on vaan, etenkin iltaisin ja yöllä.

Ja luulenpa, että tää meidän pikkukaveri on aika iltavirkku, meinaan vaikkei liikkeitä vielä sillai tunne, niin joskus nukkumaan käydessä alkaa oma syke jumputtaa tosi kovaa tuolla kohdun tienoilla ja on semmosta jännän olosta muljahtelua siellä. Jos laittaa käden vatsalle, niin rauhottuu :D

Sain muute vaihdettua nt-ultran ihan onnen kantamoisella jo ylihuomiselle! Olen niin onnellinen, saan miehen mukaan (ensi viikolla en olis saanut) :)
Oiii meil on sit samana päivänä nt ultrat ! ☺
 
Mullaki piti olla ens maanantaina (26pv) nt-ultra mut saatana ne meni siirtämään mun aikaa tiistaille. Eihä se ny mulle sit passaa. Stna! Mä jourun töistä pyytämään vapaaksi nuo kaikki päivät ku olis jotaki neuvolaa sun muuta ni sit ne menee tekee tollaasta. Rupes kyl kyrsimään taas tää touhu prkl!
 
Etominen on vähän vähentynyt, mutta sunnuntaina silti viimeksi lensi laatta. :sad001 Olen myös hyvin väsynyt työpäivien jälkeen. Ei jaksa mitään. Nyt rv 11+5. Mulla nt-ultra vasta 13+1, saisi olla aikaisemmin, kun yhtäkkiä alkanut huolestuttaa, että onhan siellä varmasti kaikki hyvin!
 
Takaisin
Top