Esikoisen odottajat

Täällä myös esikoisen odotus on ihan alussa, mutta uskalsin nyt kuitenkin tänne. Jätettiin ehkäsy pois elokuun alussa ja ihmeellisesti nyt olenkin jo raskaana. Olen jo 33v ja mies 37. Pelottaa kyllä aika paljon ja toivon koko sydämestä että kaikki sujuu hyvin. Olin jo henkisesti varautunut mahdollisiin hedelmöityshoitoihinkin kun eihän sitä koskaan tiedä.
Viikkoja on siis vasta 4+3 ja laskettuaika toukokuussa 2017.
 
Puhuin miehen kanssa että mun tissit ei oo enää kipeät niin oli ihan innoissaan että jes niihin saa koskeakin :D Kun olis halunnu jo aiemmin kokeilla kun oli kasvanut mutta en antanu kun oli niin arat. :)
 
Tuonne toisaalle jo kirjoittelinkin, mutta laitetaan vielä tänne, kun esikoista odotan, että varhaisultrassa löytyi pieni "papu" ja sykkivä sydän. Hyvin oli kuulemma kiinnittynyt kohdun takaosaan ja mitään epäilyttävää ei ollut näkyvissä. Ultran mukaan viikkoja oli 6+3, menkkojen mukaan 7+1. Menen vielä tällä laskennallisella laskutavalla ja päivitän sitä nt-ultran jälkeen, jos on tarve. Jotenkin olo keveni tästä tiedosta, sillä kun oireilu on ollut niin vähäistä, niin koko tämä raskaus on tuntunut aika epätodelliselta. Nyt sain konkreettia tähän, juhuu! :happy093
 
mimosa32, meillä kärsitään akuuttia tissipulaa :D Mä en päästä lähelle ja halaaminenkin sattuu niin, että huudahdan. Hirveetä ku on juhlat vkl, ja siellä varmaan kaikki halailee ihan hirveesti. En tiedä miten pärjään.

Mies tykkää kyllä tästä esteettisestä tissinkasvupuolesta (ei tosin ollu mitkään kovin pienet alkuunkaan), mutta tästä no go -kosketuskiellosta se ei oo järin innoissaan :D
 
Oh shit mä oon turvonnut!!! :D
Kokeilin yhtä mekkoa missä on pitkä vetoketju selässä, aattelin et vatsaturvotus jää sen alapuolelle nii Hell no! Ei mee lähellekään kii. Masentavaa on se ettei ongelma oo vaan tissien kohta vaan myös tissien alapuolelle vyötärö yms.

Mulle on kyllä maistunut ruoka tosi huonosti nii oon kyllä syöny hampurilaista yms jos on maistunut. Nyt joku roti tähän hommaan :D
 
Musta tuntuu että mun turvotuskin on vähän laskenut. Kiva kun kaikki oireet on vähentynyt niin heti ajattelee että jokin on vialla. :sorry: Onneks eilen tuntu taas tuttuja vatsan nippailuja. Mulla tuntuu päivittäin vaihtelevan että välillä kaikki on hyvin että loppuun asti mennään ja välillä että ei siellä ketään enää oo :schocked028
 
Muokattu viimeksi:
Sama täällä. Eipä juuri oireita. Ei enää närästäkään kun on ilmeisesti oppinut syömään oikein. Annoskootkin on kasvamaan päin, lähes normaalin määrän pystyy syömään kerralla. Satunnaisia vihlaisuja jotka riemulla otan vastaan
 
Huh! Kiva etten oo ainoa. Ehkä se kuuluu tähän vaiheeseen. Nyt mulla pitäis olla 10+2
 
Aktiivisen viikonlopun jälkeen tosin oli parin päivän ajan tosi väsynyt.
Minäkin menen jo kymppiviikolla.
Vaikka yksilöitä ollaan niin rauhoittaa mieltä kun muillakin oireet nyt helpottuneet.
 
Mulla on ollut yllättävän energinen olo. Etukäteen vähän pelkäsin kun mies on 3 päivää työmatkalla ja tänään onneks viimeistä päivää, että miten jaksan käydä töissä + koiran lenkitykset yms. Tuntu että mä sain eilen töiden jälkeen vaikka kuinka paljon aikaiseksi, jaksoin jopa pestä pyykkiä ja viikata kuivat kaappiin, käydä kaupassa, tehdä ruokaa, hain paketin postista ja sovittelin tilaamiani vaatteita ja kävin mä kans hierojalla. :rolleyes:
 
Täällä nukutaan edelleen helposti 12h yöunia, mutta hieman jo piristymään päin muuten fiilikset! :) vihdoin!

Ärsyttää taas odotella nt-ultraa, vaikka ei sitä onneksi tartte taas ihan viittä viikkoa odotella, kuten ensimmäistä. Omalla tavallaan jännittää se kuitenkin... Vaikka olis jotain hälyttävää, niin aiomme ottaa vastaan sen mitä tulee, mutta silti se vaan jännittää.
 
täällä taas pahoinvointi iha huipussaan ja varsinkin aamulla oksennuskin lentää :-/ .. perjantaina toka neuvola, ja 2viikon päästä nt-ultra. Jännittää!
 
Täällä onneksi pahin yökötys on väistynyt, mutta oksentaminen jatkuu ja nenä on niin tukossa että henki ei kulje eteen eikä taakse. Onneksi huomenna on ensimmäinen neuvola
 
Musta on niin outoa, että vaikka paino tippuu ja saan syötyä tosi vähän, juon kuitenkin suht paljon vettä ja käyn ainaki kerran päivässä koiran kanssa kävelemässä, niin tää mahan turvotus on jotain ihan sairasta. Alkaa heti aamupäivästä ja jatkuu koko päivän - kunnon pallomaha. Sen takia tuntuuki etten oo laihtunu, mutta vaaka näyttää kuitenki -2kg. En malta odottaa, että tilalle kasvais se oikea pallomaha. Tää on vähän nolo.
 
Mulla ei ole ollut pahoinvointia. Nyt on 7+0. Lääkäri ja neuvola loppukuusta ensimmäistä kertaa.
 
Takaisin
Top